Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Absolventi na trhu práce

Absolventi na trhu práce

Kolektivní hry
Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru?

(veřejné výsledky, cca 1 minuta)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Kvasnicová
Šetření:10. 01. 2012 - 09. 02. 2012
Počet respondentů:131
Počet otázek (max/průměr):16 / 15.04
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:31
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, dělám průzkum mezi absolventy škol ohledně jejich uplatnění. Pro výzkum budou dotazování absolventi středních a vysokých škol na denním studiu, nejdéle 2 roky po absolvování školy.Výzkum slouží pro diplomovou práci na ekonomické škole.

Děkuji za vyplnění

Odpovědi respondentů

1. Jsem absolventem

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyšší odborné, vysoké školy7758,78 %58,78 %  
střední školy5441,22 %41,22 %  

Graf

2. Studoval/a jsem následující obor:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomické vědy4332,82 %32,82 %  
Humanitní vědy1914,5 %14,5 %  
Technické vědy1612,21 %12,21 %  
Jiné1612,21 %12,21 %  
Pedagogika, sociální práce139,92 %9,92 %  
Ekonomické vědy96,87 %6,87 %  
Zdravotnictví, farmaceutika96,87 %6,87 %  
Přírodní vědy21,53 %1,53 %  
Zemědělské vědy21,53 %1,53 %  
Právní vědy21,53 %1,53 %  

Graf

3. Proč jste si vybral/a daný obor? (Prosím slovní odpověď.)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím43,08 %3,05 %  
zajímal mě43,08 %3,05 %  
baví mě to43,08 %3,05 %  
baví mě43,08 %3,05 %  
zajimalo me to32,31 %2,29 %  
je zajímavý21,54 %1,53 %  
neviem21,54 %1,53 %  
zájem o daný obor21,54 %1,53 %  
zájem o ekonomickou sféru10,77 %0,76 %  
zájem o danou problematiku10,77 %0,76 %  
ostatní odpovědi přišel mi zajímavý
perspektiva
zdál se mi dobrý
V rodině máme zdr. sestru
Protože mě bavil.
Myslela jsem si, že chci pracovat s dětmi
Dostala jsem se na školu bez přijímaček.
jsem technický typ
baví mě matematika
lákal mě
zájem o obor, dobré pracovní uplatnění
XY
protože mě baví a uživím se v něm
perspektivní obor
Baví mě, kvůli uplatnění
j
popravdě jsem ještě pořádně nevěděla co chci dělat
byl zajímavý
protože je všeobecný
Škola byla blízko mého bydliště.
chcela som sa stat tlmocnickou
myslel jsem,že si v tomto oboru snadněji najdu prá
zajem o tematiku
zájem o vědu
protože jsem věděla co chci
zaujal mě
zaujak mě
Velký zájem o obor.
protože mě to zajímalo a přišlo mi, že mám velké spektrum, kam pak mohu nastoupit
připadal mi zajímavý
Protože mi přišel velice zajímavý.
znělo to dobře
atraktivita oboru
V danou dobu mi to přišlo jako dobrá volba
Počítání bylo lepší než pořád něco číst, a technika mě i bavila
uplatnitelnost, zaujimavost
myslím si, že má jedno z největších uplatnění
Byl v místě bydliště, nabízel i autoškolu zdarma
Mám o to zájem.
vždy jsem se o něj zajímala
Problematika mne zajímala
bavil mě
nejvíce mne zajímal
vyhovovalo mi zaměření a uplatnění
Široké zaměření studia
hotelnictví a cestovní ruch - kvůli budoucímu zaměstnání
praktičnost
zajímavost oboru (osobní rozvoj)
baví mě studium a rozšířování si vědomostí
bavila mne náplň studovaného oboru
bavi ma
chtěla jsem pomáhat lidem, zaobírat se chemií, mít velkou možnost uplatnění, vidět smysl v mé práci
nutnost
pokračovala jsem v oboru ze střední školy, který mi vybrali rodiče
kvůli dobrému uplatnění na trhu práce
náhodný výběr
Zájem o obr, o předměty, které se v rámci tothoto oboru vyučují
ekonomie mě bavila, velká možnost uplatnění
PC
rodiče
?
nejvíce mne to zaujalo, zaměření na ekonomiku a zároveň i na informatiku
Protože mě zajímaví finance, ekonomika, cestovní ruch..a chci změnit tuto situaci.
Jelikož jsem se nemohla rozhodnout, dle mého názoru v 15ti letech dítě neví co vlastně chce dělat.
dostupnost
Protože mě můj obor zajímal již od dětství a baví mě. Shledávám ho zajímavým.
zájem o danou oblast
zajímavé i užitečné
jelikož se tento obor celkově v životě hodí a protože nebylo ani moc v mém městě nikam jinam jít, kromě gymnázia a zdravotní školy
Protože se mi líbilo, čím bych mohla být a hlavně rozsah možností práce.
návaznost na střední školu
pro jeho největší využitelnost
Vztah k dětem - práce s dětmi mě obohacuje
studovala jsem gymnázium, protože jsem nevěděla co by mě bavilo a měla jsem dobré známky
perspektiva na trhu práce v dané době
nejdostupnější mému bydlišti
měla jsem pro ně předpoklady
zájem o obor
zájem o problematiku
zajem o pedagogiku
Zájem, oblast studia mne baví.
zájem, zajímavý obor
je mi blízký.
zajímalo mě to, myslím, že to má budoucnost
z hlediska flexibility a možnosti pozdějšího uplatnění na trhu práce
Nejblíže k domovu.
protože mě zajímal cestovní ruch
bavila mě matematika a myslela jsem, že "ekonom" práci vždy najde
protože měl uplatnění a je dobře placený
..
přišel mi zajímavý a myslela jsem, že v něm naleznu uplatnění
mam rada matematiku
uplatnění na trhu práce, původně mě tento obor zajímal ale na vysoké škole už ne
snadné uplatnění na trhu práce
Bavila mě matematika, účetnictví a ekonomie na SŠ
hotelnictví je univerzální obor s možností získání praxe
Chtěla jsem zjistit více o tomto oboru
více uplatnění v budoucnu
vždy mě zajímal víc než ostatní obory
Zajímal jsem se o něj již na střední škole.
obor mě baví
baví mě chemie
projektant staveb=tvůrčí(kreativita) a zároveň hledání reálního řešení představ(řešení problémů). pro mě ideální realizace
10379,23 %78,63 % 

Graf

4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzerce na internetu, v rozhlase8464,12 %64,12 %  
Známí, rodina6751,15 %51,15 %  
Přímé oslovení zaměstnavatele5642,75 %42,75 %  
Inzerce v novinách, tisku5239,69 %39,69 %  
Úřad práce4030,53 %30,53 %  
Prostřednictvím personální agentury2720,61 %20,61 %  
Byl/a jsem osloven/a ve škole během studia139,92 %9,92 %  
Jiným způsobem 53,82 %3,82 %  
Založil/a jsem si vlastní firmu, IČO10,76 %0,76 %  

Graf

5. Pokud jiným způsobem, jakým?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
šla jsem na další studium116,67 %0,76 %  
aktivní dotazování se na pracovištích 116,67 %0,76 %  
Na stránkách katedry mého oboru116,67 %0,76 %  
pracovala jsem brigádně, práci mi poté nabídli stálou116,67 %0,76 %  
pokračuji ve studiu116,67 %0,76 %  
získala jsem práci díky dobrovolnické činnosti v dané organizaci116,67 %0,76 %  

Graf

6. Hledal/a jsem práci:/je možné zaškrtnout více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v oboru, na základě získaných vědomostí ze školy11285,5 %85,5 %  
na základě předchozích pracovních zkušeností, z oboru4937,4 %37,4 %  
mimo studovaný obor4030,53 %30,53 %  
pro kterou je dostačující nižší dosažené vzdělání než mám, ve studovaném oboru3627,48 %27,48 %  
pro kterou je dostačující nižší vzdělání, i mimo obor3627,48 %27,48 %  

Graf

7. Našel/la jsem práci:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v oboru, který jsem studoval/a4534,35 %34,35 %  
zatím jsem práci nenašel/la3425,95 %25,95 %  
mimo studovaný obor2619,85 %19,85 %  
v oboru, na základě předchozí praxe2216,79 %16,79 %  
pod úroveň dosaženého vzdělání, mimo obor1914,5 %14,5 %  
pod úroveň dosaženého vzdělání, ve studovaném oboru107,63 %7,63 %  

Graf

8. Našel/a jsem si práci za dobu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Práci jsem dosud nenašel/la/využívám brigády3425,95 %25,95 %  
do 1 měsíce2619,85 %19,85 %  
1-3 měsíce2418,32 %18,32 %  
3 měsíce – 6 měsíců2116,03 %16,03 %  
Měl/a jsem již zajištěnou práci během studia139,92 %9,92 %  
6 měsíců – 1 rok129,16 %9,16 %  
Pokračoval/a jsem v minulém zaměstnání, které jsem měl/a brigádně96,87 %6,87 %  
Více než 1 rok53,82 %3,82 %  

Graf

9. Pro získání lepšího/nového zaměstnání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem ochoten/na se přestěhovat do jiné lokality5239,69 %39,69 %  
Nejsem ochoten/na se stěhovat5138,93 %38,93 %  
Jsem ochoten/na se přestěhovat do jiné země2821,37 %21,37 %  

Graf

10. V zaměstnání využívám znalostí získaných ve škole.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano3929,77 %29,77 %  
Spíše ne3728,24 %28,24 %  
Ano3022,9 %22,9 %  
Znalosti ze školy nevvyužiji2519,08 %19,08 %  

Graf

11. Jsem v současném zaměstnání spokojený/á

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano4635,11 %35,11 %  
Ano3425,95 %25,95 %  
Spiše ne2619,85 %19,85 %  
Ne, chtěl/a bych změnit zaměstnání2519,08 %19,08 %  

Graf

12. Myslím si, že je moje současné zaměstnání perspektivní.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3425,95 %25,95 %  
Spíše ano3425,95 %25,95 %  
Ne3425,95 %25,95 %  
Spíše ne2922,14 %22,14 %  

Graf

13. Myslíte si, že je ve Vašem zaměstnání možnost kariérního postupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne3929,77 %29,77 %  
Ano3224,43 %24,43 %  
Spíše ano3022,9 %22,9 %  
Není zde možnost postupovat3022,9 %22,9 %  

Graf

14. Zatrhněte nejvíce tři obory, které jsou podle Vás perspektivní z hlediska uplatnění na trhu práce:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Technické vědy7859,54 %59,54 %  
Ekonomické vědy7254,96 %54,96 %  
Zdravotnictví, farmaceutika6549,62 %49,62 %  
Právní vědy6146,56 %46,56 %  
Pedagogika, sociální práce 2317,56 %17,56 %  
Přírodní vědy1712,98 %12,98 %  
Pedagogika, sociální práce 107,63 %7,63 %  
Humanitní vědy96,87 %6,87 %  
Jiné86,11 %6,11 %  
Zemědělské vědy53,82 %3,82 %  

Graf

15. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena10882,44 %82,44 %  
Muž2317,56 %17,56 %  

Graf

16. Jsem ve věku

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 25 let8867,18 %67,18 %  
25 - 30 let3425,95 %25,95 %  
do 20 let96,87 %6,87 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:

  • odpověď Inzerce na internetu, v rozhlase:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostřednictvím personální agentury na otázku 4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:
  • odpověď Přímé oslovení zaměstnavatele:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Technické vědy na otázku 2. Studoval/a jsem následující obor:

6. Hledal/a jsem práci:/je možné zaškrtnout více odpovědí

  • odpověď na základě předchozích pracovních zkušeností, z oboru:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Byl/a jsem osloven/a ve škole během studia na otázku 4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:

7. Našel/la jsem práci:

  • odpověď zatím jsem práci nenašel/la:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Práci jsem dosud nenašel/la/využívám brigády na otázku 8. Našel/a jsem si práci za dobu:

8. Našel/a jsem si práci za dobu:

  • odpověď Práci jsem dosud nenašel/la/využívám brigády:
    • 3.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zatím jsem práci nenašel/la na otázku 7. Našel/la jsem práci:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jsem absolventem

2. Studoval/a jsem následující obor:

4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:

6. Hledal/a jsem práci:/je možné zaškrtnout více odpovědí

7. Našel/la jsem práci:

8. Našel/a jsem si práci za dobu:

9. Pro získání lepšího/nového zaměstnání:

10. V zaměstnání využívám znalostí získaných ve škole.

11. Jsem v současném zaměstnání spokojený/á

12. Myslím si, že je moje současné zaměstnání perspektivní.

13. Myslíte si, že je ve Vašem zaměstnání možnost kariérního postupu?

14. Zatrhněte nejvíce tři obory, které jsou podle Vás perspektivní z hlediska uplatnění na trhu práce:

15. Jsem:

16. Jsem ve věku

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jsem absolventem

2. Studoval/a jsem následující obor:

4. Po škole jsem hledal/a práci následujícím způsobem:

6. Hledal/a jsem práci:/je možné zaškrtnout více odpovědí

7. Našel/la jsem práci:

8. Našel/a jsem si práci za dobu:

9. Pro získání lepšího/nového zaměstnání:

10. V zaměstnání využívám znalostí získaných ve škole.

11. Jsem v současném zaměstnání spokojený/á

12. Myslím si, že je moje současné zaměstnání perspektivní.

13. Myslíte si, že je ve Vašem zaměstnání možnost kariérního postupu?

14. Zatrhněte nejvíce tři obory, které jsou podle Vás perspektivní z hlediska uplatnění na trhu práce:

15. Jsem:

16. Jsem ve věku

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Kvasnicová, M.Absolventi na trhu práce (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://absolventi-na-trhu-prace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.