Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Adaptace absolventů v organizacích cestovního ruchu

Adaptace absolventů v organizacích cestovního ruchu

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Semrádová
Šetření:12. 01. 2020 - 29. 03. 2020
Počet respondentů:17
Počet otázek (max/průměr):13 / 12.06
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:16,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:43
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Kateřina Semrádová a jsem studentkou 3.ročníku oboru Cestovní ruch a regionální rozvoj na Fakultě mezinárodních vztahů Vysoké školy ekonomické v Praze. Data z tohoto dotazníku slouží převážně k vypracování mé bakalářské práce.

Odpovědi respondentů

1. V jaké organizaci pracujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hotel UC19,09 %5,88 %  
UC Hotel19,09 %5,88 %  
CK19,09 %5,88 %  
Menzies aviation19,09 %5,88 %  
RegioJet19,09 %5,88 %  
Hotel19,09 %5,88 %  
Urban Creme hotel 19,09 %5,88 %  
Menzies Aviation Czech s.r.o.19,09 %5,88 %  
Akademie věd19,09 %5,88 %  
Prague city tourism+průvodce na soukromém objektu19,09 %5,88 %  
důchodce19,09 %5,88 %  

Graf

2. Na jaké pozici pracujete?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Recepční211,76 %11,76 %  
Kuchař211,76 %11,76 %  
Noční recepční15,88 %5,88 %  
Brigádník15,88 %5,88 %  
Check in agent15,88 %5,88 %  
Průvodce na autobusových linkách (stevardka)15,88 %5,88 %  
Prodejce zájezdů15,88 %5,88 %  
klientská15,88 %5,88 %  
Asistentka projektové manažerky 15,88 %5,88 %  
Turnaround Coordinator15,88 %5,88 %  
Doktorand15,88 %5,88 %  
vedouci15,88 %5,88 %  
baristka15,88 %5,88 %  
Informační centrum+průvodce15,88 %5,88 %  
důchodce15,88 %5,88 %  

Graf

3. Ve které oblasti cestovního ruchu pracujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jiné741,18 %41,18 %  
Ubytovací úsek317,65 %17,65 %  
CK/CA - front office317,65 %17,65 %  
Stravovací úsek317,65 %17,65 %  
CK/CA - backoffice15,88 %5,88 %  

Graf

4. Z kterého kraje pocházíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha741,18 %41,18 %  
Středočeský kraj317,65 %17,65 %  
Jihočeský kraj211,76 %11,76 %  
Moravskoslezský kraj211,76 %11,76 %  
Jihomoravský kraj211,76 %11,76 %  
Karlovarský kraj15,88 %5,88 %  

Graf

5. V kterém roce jste absolvoval/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2018529,41 %29,41 %  
2019317,65 %17,65 %  
2016317,65 %17,65 %  
2017317,65 %17,65 %  
201515,88 %5,88 %  
200515,88 %5,88 %  
196515,88 %5,88 %  

Graf

6. V kterém roce se odehrálo výběrové řízení?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2019741,18 %41,18 %  
2017423,53 %23,53 %  
201615,88 %5,88 %  
201515,88 %5,88 %  
202015,88 %5,88 %  
201815,88 %5,88 %  
200515,88 %5,88 %  
196615,88 %5,88 %  

Graf

7. Jaký byl postup při výběrovém řízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednokolové výběrové řízení1376,47 %76,47 %  
Více kolové výběrové řízení423,53 %23,53 %  

Graf

8. Jak probíhala sociální adaptace v dané organizaci? (Seznámení s firmou, zaměstnanci, kolegy, nadřízenými)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

bez problémů

Běžným představováním

Byla jsem se v hotelu podívat na cca 4 hodiny, front office manager mě cca hodinu prováděl po hotelu a poté jsme se přesunuli na recepci, kde jsem se seznámila se supervisorem a denní recepční. S ostatními kolegy a zaměstnanci jsem se seznamovala dále průběžně během ostrých směn.

Do kolektívu jsem byla prijata hneď protoze jsem spoločenský typ

hodili mě do vody

Nutriční terapeutka me provedla, ukázala mi pracoviště a seznámila s šéfkuchaři, kteří mi pak zadávali úkoly.

pomalu, jiny slovnik

Proběhlo 3 denní školení společně s ostatními nováčky, kde jsme byli seznámeni s firmou a tím, jak to chodí. Poté jsem se seznamovala s kolegy průběžně podle toho, jakou linku jsem zrovna dostala.

Probíhala bez problémů, kolegové mezi sebe rádi přijali nové členy týmu a to pomohlo se adaptovat rychleji. I ze strany nadřízených bylo vše v pořádku.

Prostě mě seznámili s kolegy a postupně poznávám další

Představení zaměstnanců, seznámení s firmou a její historii, společná večeře

Samovolně

Sociální adaptace proběhla vcelku jednoduše. Seznámení s firmou bylo příjemné. Kolektiv recepce bych zhodnotila spíše kladně. Nadřízení byli ohleduplní, když jsem měla prvních pár směn.

Vedoucí úseku představil firmu, popsal nám naše pracovní úkoly, vyslechl naše požadavky. Po přijetí jsem se zacvičoval asi jeden měsíc, kdy jsem se zkušenějšími kolegy chodil po letadlech a učil si na novou pozici. Po kompletovaní zácviku mě čekaly finální zkoušky, kde pro úspěšné složení bylo potřeba správně odbavit všechna letadla, která mi byla naplánována.

velmi rychle a přívětivě

Většinu kolegů, se kterými spolupracuji, jsem již znala z průběhu několika stáží během studia.

Vše probíhalo v podstatě v průběhu směn, postupně jsem se seznámila s ostatními kolegy podle toho, jak jsme měli nastavené směny.

9. Jak probíhala pracovní adaptace v dané organizaci? (Seznámení s povinnostmi a požadavky, prostorové rozložení firmy, provedení pracovního zácviku)

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

"hodili mě do vody a plav"

3 denní školení, kde nám bylo vše teoreticky vysvětleno, zkoušeli jsme si modelové situace a poté jsme absolvovali 3 denní jízdy se zkušenějšími kolegy, kde jsme si práci prakticky vyzkoušeli.

asi den

Byla jsem v rychlosti provedena po hotelu, což mi samozřejmě moc nedalo, není možné vstřebat veškeré informace během hodiny, poté jsme se tedy přesunuli na recepci, kde mi byl v rychlosti předveden systém, jak teoreticky provést check in a check out hosta, vyzkoušet jsem si to mohla pouze jednou, protože za celé 3 hodiny byly pouze 2 příjezdy a žádný odjezd. Všechny potřebné věci jsem se učila za běhu během prvních směn.

Díky pomoci kolegů ze začátku proběhla i pracovní adaptace relativně rychle. Klíčové bylo mít se koho zeptat a nebát se ptát, kolegové i nadřízení byli vždy ochotni pomoci. Pracovní zácvik probíhal v rámci dvoudenního teoretického školení, ale o mnoho vyšší efekt měla až možnost začít sám pracovat na reálných situacích.

Díky předchozím stážím jsem již zběžně věděla, co a jak. S detailními pracovními postupy mi pomohli kolegové.

Do 14 dnů jsem se plně adaptovala

dobře

kvalitně a v pořádku

Měla jsem krátký zácvik přes den, kde mi byl vysvětlen systém, hotel používá speciální, tudíž předchozí zkušenost z jiného hotelu mi v tomto moc nepomohla. Vše mi bylo řádně vysvětleno až na první ostré směně kolegou. Měla jsem jen noční směny, kde není takový provoz a vše se zvládá v klidu vyřešit.

Měla jsem že začátku někoho kdo se jí věnoval a zaučoval mě

Mesacni training, zaskolovani

Poměrně laxní přístup.

Postupně bez zbytečného zahlcování informacemi

rychle, pravidla jsou v podstate vsude stejna, jen systemy se meni

Vedoucí úseku představil firmu, popsal nám naše pracovní úkoly, vyslechl naše požadavky. Po přijetí jsem se zacvičoval asi jeden měsíc, kdy jsem se zkušenějšími kolegy chodil po letadlech a učil si na novou pozici. Po kompletovaní zácviku mě čekaly finální zkoušky, kde pro úspěšné složení bylo potřeba správně odbavit všechna letadla, která mi byla naplánována.

Zácvik jako takový neproběhl. Byla jsem poučena jak pracovat s databázemi firmy, které se pojí s check in/check out a to bylo všechno. Ostatní jsem se musela naučit sama nebo od kolegů.

10. Získal/a jste během adaptačního procesu všechny teoretické znalosti a osvojil/a si praktické dovednosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano1164,71 %64,71 %  
Ne635,29 %35,29 %  

Graf

11. Pokud jste v předchozí otázce odpověděli ne, co byste v průběhu procesu zlepšil/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Aby na mě neřvali

Chození na zácvik s jedním školitelem, každý pracovník má svůj vlastní styl práce a bylo velmi složité používat styly, co jsem se naučil u někoho, kdo je neakceptoval.

Možnost dalšího teoretického vzdělávání v zaměstnání

nevěnovat se nováčkům pouze povrchně

nic

Rozhodně bych zavedla zácvik, během kterého na nováčka bude celou dobu dohlížet zkušený kolega a nováček si bude moct vše sám ozkoušet. Takto jsem většinou musela čekat, než kolega odbaví své hosty a poté mi byl schopen poradit, zdržovalo to hodně provoz a vypadalo to velmi neprofesionálně, když jsem si nevěděla rady. Z tohoto důvodu jsem měla radši noční směny, protože tam nebyl takový provoz.

Větší snahu nadřízených o kvalitní zacvičení nováčků.

12. Jak dlouho (subjektivní pocit) Vám trvalo: (1 = Ihned po uplynutí adaptační doby, 5 = Mnohem déle, než jsem čekal/a)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
zvládnutí práce na konkrétní pozici/pracovním místě?2.6471.522
cítit se součástí pracovního kolektivu?2.8821.869
než jste se vnitřně stal/a součástí organizace?3.1762.263

Graf

13. Jak proběhla kontrola adaptace?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Během mé první směny mě FOM přišel kontrolovat, jakým způsobem komunikuju s lidmi a jak mi jde práce s databázemi. Dále žádné kontroly neproběhly.

Dobře

dobře

Měla jsem převážně noční směny, kdy nebyl přítomen nikdo z vedoucích pracovníků, neměli tedy moc přehled o tom, jak pracuji.

Naprosto v pořádku, kolegové byly nápomocní a přátelští, doteď si všichni pomáháme s řešením pracovních i osobních problémů.

nejlepsi

Neproběhla

Neprobehla, byl to subjektívny pocit

nijak

Pouze v rámci neformálních otázek od nadřízených.

Poznávám sama dle dotazů zákazníků

Test

V podstatě nijak, noční směna se dá zkontrolovat podle vyřízených emailů a odeslaných reportů.

v pořádku

v pořádku

Velmi často se v autobusech objevili mystery kontroloři, kteří vyplnili dotazník, zda jsme jednotlivé úkony provedli správně, hodnotil se přístup k zákazníkům, případným stížnostem a neobvyklým situacím. Zákazníci mají také možnost vyplnit dotazníky spokojenosti. Toto vše se dostane k vedení a je podle toho vypočítané OH.

Závěrečná zpráva za uplynulý rok

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Semrádová, K.Adaptace absolventů v organizacích cestovního ruchu (výsledky průzkumu), 2020. Dostupné online na https://adaptace-absolventu-v-organi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.