Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů

Adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Bartošíková
Šetření:17. 12. 2013 - 29. 12. 2013
Počet respondentů:36
Počet otázek (max/průměr):31 / 28.58
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.06:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je určen pro rodiče prvňáčků.

Odpovědi respondentů

1. Poznalo vaše dítě prostředí nové školy před nástupem do ní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, byl se tam několikrát podívat s MŠ1336,11 %36,11 %  
ne, viděl ji pouze jednou při zápisu1233,33 %33,33 %  
ano, byli jsme se tam několikrát podívat společně1027,78 %27,78 %  
ne, školu viděl poprvé první školní den12,78 %2,78 %  

Graf

2. Přispívá dle vašeho názoru sociální zázemí školy / toalety, šatny, jídelna…/ k úspěšné adaptaci vašeho dítěte do tohoto prostředí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, zázemí je vyhovující, mé dítě s ním nemá problémotázka č. 3, ne, nevyhovujeotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, zázemí je vyhovující, mé dítě s ním nemá problém3288,89 %88,89 %  
ne, nevyhovuje411,11 %11,11 %  

Graf

3. Pokud byla vaše odpověď u předchozí otázky záporná vypište co konrétně všemu dítěti nevyhovuje:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
wc133,33 %2,78 %  
šikana a zavírání na toaletách, máchání hlavy v záchodech, vnucování drog, krádeže133,33 %2,78 %  
nemá bezpečnou uzamykatelnou skříň, nedostatek zásuvek 220V, bez wifi133,33 %2,78 %  

Graf

4. Změnil se chod vaší domácnosti po nástupu vašeho dítěte do první třídy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale jen částečně2158,33 %58,33 %  
ano, vše se tomu podřídilo822,22 %22,22 %  
ne, nijak závažně719,44 %19,44 %  

Graf

5. Zvládá vaše dítě odloučení od rodiny? Je citově samostatné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, nemá problém2775 %75 %  
občas se u něho projeví stesk po rodičích822,22 %22,22 %  
ne, dítě je plačtivé, úzkostné12,78 %2,78 %  

Graf

6. S jakou náladou vaše dítě ráno vstává do školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
někdy dobrou, trochu se těší2055,56 %55,56 %  
má dobrou náladu, těší se1233,33 %33,33 %  
špatnou, nechce se mu25,56 %5,56 %  
většinou má nějaké zdravotní obtíže / zvrací, bolí ho bříško…/12,78 %2,78 %  
pláče, odmítá ráno jít12,78 %2,78 %  

Graf

7. Má vaše dítě problém s navázaním nových sociálních kontaktů zejména mezi vrstevníky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, ale chvíli mu to trvá1952,78 %52,78 %  
ne, skamarádí se téměř okamžitě1130,56 %30,56 %  
ano, je velmi tiché a plaché616,67 %16,67 %  

Graf

8. Chce se doma připravovat do školy..psát úkoly, číst, chystat si věci na další den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, většinou, ale někdy ho musím přemlouvat1747,22 %47,22 %  
ano, chce1130,56 %30,56 %  
ne, nechce, bojujeme s tím822,22 %22,22 %  

Graf

9. Zaznamenali jste nějakou změnu chování u vašeho dítěte po vstupu do školy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2466,67 %66,67 %  
ano1233,33 %33,33 %  

Graf

10. Pokud byla vaše odpověd u předchozí otázky kladná vypište prosím jakou:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doma je roztěkané110 %2,78 %  
skok ku předu, vyspělost, samostatnost110 %2,78 %  
zvýšená agrese a apatičnost110 %2,78 %  
nechut ke všemu co souvisí se školou110 %2,78 %  
je kamaradstejsi, umi se vyjadrovat; je samostatny110 %2,78 %  
ano110 %2,78 %  
" povyrostl" v chování a vnímání okolí110 %2,78 %  
spolužáci jsou hluční, nevychovaní, mají sklony k násilí110 %2,78 %  
Žádá více pozornosti. Chce společně psát úkoly, číst a počítat. Než šel do první třídy, byl více samotářský.110 %2,78 %  
Odmítala chodit na pravidelné tréninky, které navštěvovala již ve školce 110 %2,78 %  

Graf

11. Máte pocit, že bylo vaše dítě dostatečně připraveno na vstup do 1. třídy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, myslím,že bylo2775 %75 %  
ne, má problém se soustředěním616,67 %16,67 %  
ne, má problém s autoritou25,56 %5,56 %  
ne, má problémy s učivem12,78 %2,78 %  

Graf

12. Myslíte si, že je vaše dítě dostatečně samostatné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas potřebuje moji pomoc/ dvakrát do týdne/1644,44 %44,44 %  
ano, je1541,67 %41,67 %  
často potřebuje moji pomoc / čtyřikrát do týdne/513,89 %13,89 %  

Graf

13. Dokáže vaše dítě zvládat emoce? / touhu po něčem co nemůže mít, vztek, zlost…/

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas ne2158,33 %58,33 %  
ano, dokáže1336,11 %36,11 %  
ne, nedokáže je zvládat25,56 %5,56 %  

Graf

14. Máte pocit, že jsou na vaše dítě kladeny vysoké nároky v první třídě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemyslím si, je to přiměřené2158,33 %58,33 %  
někdy je toho moc, ale zvládáme to1336,11 %36,11 %  
ano, máme problémy to zvládat25,56 %5,56 %  

Graf

15. Jak dlouho trvá vašemu dítěti příprava na další školní den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do půl hodiny1952,78 %52,78 %  
hodinu822,22 %22,22 %  
pár minut719,44 %19,44 %  
více jak hodinu25,56 %5,56 %  

Graf

16. Těší se vaše dítě na další školní den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano,někdy se těší2055,56 %55,56 %  
ano, těší se1130,56 %30,56 %  
ne, netěší se513,89 %13,89 %  

Graf

17. Jak se vaše dítě chová ve třídě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je vzorné2261,11 %61,11 %  
nesoustředí se, nedává pozor616,67 %16,67 %  
zlobí, vyrušuje411,11 %11,11 %  
bezproblémové12,78 %2,78 %  
zapojuje se, hraje si (pokud můžou), vyrušuje12,78 %2,78 %  
odmítá se učit něco, co už dávno umí12,78 %2,78 %  
je uzavřené, žije v jiném světě, má jiné hodnoty12,78 %2,78 %  

Graf

18. Dokáže vaše dítě pracovat v kolektivu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, nemá s tím problém1850 %50 %  
občas se věnuje raději jiné činnosti1336,11 %36,11 %  
nedovede se podřídit kolektivu25,56 %5,56 %  
nemůže přeci pracovat s blbečkama, když je geniální po mně12,78 %2,78 %  
ano, ale pouze s určitým tipem lidí12,78 %2,78 %  
Ano, ale radši pracuje sám za sebe.12,78 %2,78 %  

Graf

19. Jak mluví vaše dítě doma o výuce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ho baví1541,67 %41,67 %  
je to zábava, baví mě to1233,33 %33,33 %  
je to nuda822,22 %22,22 %  
jsou to sračky12,78 %2,78 %  

Graf

20. Poznalo vaše dítě svou paní učitelku/učitele před nástupem do první třídy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, viděl ji poprvé první školní den1747,22 %47,22 %  
ne, viděl ji pouze při zápise1541,67 %41,67 %  
ano, několikrát jsme ji společně navštívili38,33 %8,33 %  
ano, několikrát ji navštívilo s MŠ12,78 %2,78 %  

Graf

21. Jak mluví doma vaše dítě o své paní učitelce/ panu učiteli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nijak neřeší to1952,78 %52,78 %  
je nadšené, jen v superlativech1644,44 %44,44 %  
nemá ji/ho rád12,78 %2,78 %  

Graf

22. Je dle vašeho názoru vyučující ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
motivující1952,78 %52,78 %  
tvořivý822,22 %22,22 %  
přísný38,33 %8,33 %  
dle mého názoru slabá, nezvládá některé žáky a nemá žádnou autoritu12,78 %2,78 %  
idiot12,78 %2,78 %  
nemotivujici12,78 %2,78 %  
krapet náročný12,78 %2,78 %  
rezignovaný, rutinní12,78 %2,78 %  
Průměruje žáky, nikdo nesmí vynikat 12,78 %2,78 %  

Graf

23. Do jaké míry vyučující motivuje vaše dítě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velmi2775 %75 %  
málo513,89 %13,89 %  
vůbec411,11 %11,11 %  

Graf

24. Jaké je hodnocení vyučujícího?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
motivující2775 %75 %  
demotivující411,11 %11,11 %  
jak kdy, ale spíše více demotivující12,78 %2,78 %  
vyvazene12,78 %2,78 %  
nemáme odezvu, vyučující dítě nehodnotí12,78 %2,78 %  
jak kdy12,78 %2,78 %  
vyvážené, povrchní12,78 %2,78 %  

Graf

25. Jaká je spolupráce mezi vámi a vyučujícím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dostatečná2980,56 %80,56 %  
nedostatečná513,89 %13,89 %  
žádná25,56 %5,56 %  

Graf

26. Odráží se dle vašeho názoru rodinné problémy na prospěchu vašeho dítěte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2055,56 %55,56 %  
ne1644,44 %44,44 %  

Graf

27. Adaptace vašeho dítěte do školního prostředí byla dle vašeho názoru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
úspěšná2980,56 %80,56 %  
stále probíhá719,44 %19,44 %  

Graf

28. Myslíte si, že byste využili nabídky možnosti adaptačního pobytu pro vaše dítě před nástupem do školního prostředí, kdy by mělo možnost se společně s vámi seznámit s novým prostředím, vyučujícím i spolužáky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2775 %75 %  
ne925 %25 %  

Graf

29. Je váš prvnáček..

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chlapec2055,56 %55,56 %  
dívka1644,44 %44,44 %  

Graf

30. Co dělá vašemu dítěti ve škole největší problém?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

anglický jazyk

bránit se útokům spolužáků, matematika

chemie

jednoznačně psaní

ještě se trochu stydí, mluví potichu

krátké přestávky - najíst se, zajít na toaletu (v současné době v rekonstrukci musí chodit do druhého pavilonu), nachystat na druhou hodinu na to vše je krátký čas.

kreslení

matematika

mluveni u tabule

Momentálně nic.

Myslím,že nic ji problém zatím nedělá.

nevím

nic

Nic

nic

nic

Nic závažného

Nuda vzhledem k tomu, ze potřebuje individuální učební plán, protože patří mezi nadané děti

počítání

Problémy nemá.

psaní

ranní vstávání do školy

rychlost (nestíhá pobrat stále novou a novou látku)

samostatnost

sedět v klidu a soustředit se

skamarádit se

sostředění

soustredeni a motivace k praci

Trochu čtení, ale je to v normě vzhledem k tomu že teprve začíná.

tvořivá činnost, práce s nůžkami

Týmová spolupráce (nejraději dělá vše sám za sebe).

učení,příliš velké nároky,

učitelka

udržet pozornost, záleží velmi na paní učitelce

zapomínání

ze se tam musi

31. Chcete k této problematice sdělit nějaký svůj osobní názor?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

I já jsem ve škole trpěl, mám IQ140, učitelé nemají čas se žákům věnovat a jen málokterý předmětu který učí skutečně rozumí, spousta času je promarněna, nejvíce mi vadí že bez znalostí z matematiky není umožněno studovat na vysokých školách specializované obory, ve školství je silná matematická lobby, znalostí matematiky druhého stupně základní školy jsem nikdy v běžném životě nevyužil, většina žáků středních škol nedokáže plynule mluvit na zvolené téma a někteří nedokáží ani plynule číst nahlas. Znalost výpočetní techniky je u většiny žáků lepší než znalost vyučujícího, učitelé jazyků, hudební výchovy a tělocviku nerozvíjí schopnosti žáků, volí nejméně namáhavý způsob jak udržet v hodině klid.

je blbá a nemá ve školství co dělat

Myslím si, že učitel v 1. třídě by měl být takový, aby v dětech zanechal kus sebe. Je to velmi důležité, protože špatný učitel v 1. třídě může pokazit dítěti chuť do dalšího studia.

ne

ne

Školství se soustřeďuje na žáky s poruchami, ale s nadanými nikdo pracovat neumí. Nemáme možnost vozit dítě do spec. školy pro nadané děti do Prahy a proto jen sledujeme, jak je naše dcera menena na prumer, i když z menzy a z PPP vyšly výsledky jiné.

v dané situaci s ním nejsem-nevím jak to řešit, učitelka pouze píše poznámky

zapadni skolstvi, nastolene v drivejsim Prusku a rozsirene po Evrope a Americe, slouzi predevsim vychove poslusnych pracovniku


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bartošíková, H.Adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://adaptace-ditete-do-skolniho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.