Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů
Adaptace dítěte do školního prostředí pohledem rodičů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Hana Bartošíková |
---|---|
Šetření: | 17. 12. 2013 - 29. 12. 2013 |
Počet respondentů: | 36 |
Počet otázek (max/průměr): | 31 / 28.58 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,7 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:02 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dotazník je určen pro rodiče prvňáčků.
Odpovědi respondentů
1. Poznalo vaše dítě prostředí nové školy před nástupem do ní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, byl se tam několikrát podívat s MŠ | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
ne, viděl ji pouze jednou při zápisu | 12 | 33,33 % | 33,33 % |
ano, byli jsme se tam několikrát podívat společně | 10 | 27,78 % | 27,78 % |
ne, školu viděl poprvé první školní den | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
2. Přispívá dle vašeho názoru sociální zázemí školy / toalety, šatny, jídelna…/ k úspěšné adaptaci vašeho dítěte do tohoto prostředí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, zázemí je vyhovující, mé dítě s ním nemá problém → otázka č. 3, ne, nevyhovuje → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, zázemí je vyhovující, mé dítě s ním nemá problém | 32 | 88,89 % | 88,89 % |
ne, nevyhovuje | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
3. Pokud byla vaše odpověď u předchozí otázky záporná vypište co konrétně všemu dítěti nevyhovuje:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
wc | 1 | 33,33 % | 2,78 % |
šikana a zavírání na toaletách, máchání hlavy v záchodech, vnucování drog, krádeže | 1 | 33,33 % | 2,78 % |
nemá bezpečnou uzamykatelnou skříň, nedostatek zásuvek 220V, bez wifi | 1 | 33,33 % | 2,78 % |
4. Změnil se chod vaší domácnosti po nástupu vašeho dítěte do první třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, ale jen částečně | 21 | 58,33 % | 58,33 % |
ano, vše se tomu podřídilo | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
ne, nijak závažně | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
5. Zvládá vaše dítě odloučení od rodiny? Je citově samostatné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, nemá problém | 27 | 75 % | 75 % |
občas se u něho projeví stesk po rodičích | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
ne, dítě je plačtivé, úzkostné | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
6. S jakou náladou vaše dítě ráno vstává do školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
někdy dobrou, trochu se těší | 20 | 55,56 % | 55,56 % |
má dobrou náladu, těší se | 12 | 33,33 % | 33,33 % |
špatnou, nechce se mu | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
většinou má nějaké zdravotní obtíže / zvrací, bolí ho bříško…/ | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
pláče, odmítá ráno jít | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
7. Má vaše dítě problém s navázaním nových sociálních kontaktů zejména mezi vrstevníky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, ale chvíli mu to trvá | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
ne, skamarádí se téměř okamžitě | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
ano, je velmi tiché a plaché | 6 | 16,67 % | 16,67 % |
8. Chce se doma připravovat do školy..psát úkoly, číst, chystat si věci na další den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, většinou, ale někdy ho musím přemlouvat | 17 | 47,22 % | 47,22 % |
ano, chce | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
ne, nechce, bojujeme s tím | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
9. Zaznamenali jste nějakou změnu chování u vašeho dítěte po vstupu do školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 24 | 66,67 % | 66,67 % |
ano | 12 | 33,33 % | 33,33 % |
10. Pokud byla vaše odpověd u předchozí otázky kladná vypište prosím jakou:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
doma je roztěkané | 1 | 10 % | 2,78 % |
skok ku předu, vyspělost, samostatnost | 1 | 10 % | 2,78 % |
zvýšená agrese a apatičnost | 1 | 10 % | 2,78 % |
nechut ke všemu co souvisí se školou | 1 | 10 % | 2,78 % |
je kamaradstejsi, umi se vyjadrovat; je samostatny | 1 | 10 % | 2,78 % |
ano | 1 | 10 % | 2,78 % |
" povyrostl" v chování a vnímání okolí | 1 | 10 % | 2,78 % |
spolužáci jsou hluční, nevychovaní, mají sklony k násilí | 1 | 10 % | 2,78 % |
Žádá více pozornosti. Chce společně psát úkoly, číst a počítat. Než šel do první třídy, byl více samotářský. | 1 | 10 % | 2,78 % |
Odmítala chodit na pravidelné tréninky, které navštěvovala již ve školce | 1 | 10 % | 2,78 % |
11. Máte pocit, že bylo vaše dítě dostatečně připraveno na vstup do 1. třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, myslím,že bylo | 27 | 75 % | 75 % |
ne, má problém se soustředěním | 6 | 16,67 % | 16,67 % |
ne, má problém s autoritou | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
ne, má problémy s učivem | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
12. Myslíte si, že je vaše dítě dostatečně samostatné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas potřebuje moji pomoc/ dvakrát do týdne/ | 16 | 44,44 % | 44,44 % |
ano, je | 15 | 41,67 % | 41,67 % |
často potřebuje moji pomoc / čtyřikrát do týdne/ | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
13. Dokáže vaše dítě zvládat emoce? / touhu po něčem co nemůže mít, vztek, zlost…/
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas ne | 21 | 58,33 % | 58,33 % |
ano, dokáže | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
ne, nedokáže je zvládat | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
14. Máte pocit, že jsou na vaše dítě kladeny vysoké nároky v první třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemyslím si, je to přiměřené | 21 | 58,33 % | 58,33 % |
někdy je toho moc, ale zvládáme to | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
ano, máme problémy to zvládat | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
15. Jak dlouho trvá vašemu dítěti příprava na další školní den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do půl hodiny | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
hodinu | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
pár minut | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
více jak hodinu | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
16. Těší se vaše dítě na další školní den?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano,někdy se těší | 20 | 55,56 % | 55,56 % |
ano, těší se | 11 | 30,56 % | 30,56 % |
ne, netěší se | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
17. Jak se vaše dítě chová ve třídě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
je vzorné | 22 | 61,11 % | 61,11 % |
nesoustředí se, nedává pozor | 6 | 16,67 % | 16,67 % |
zlobí, vyrušuje | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
bezproblémové | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
zapojuje se, hraje si (pokud můžou), vyrušuje | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
odmítá se učit něco, co už dávno umí | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
je uzavřené, žije v jiném světě, má jiné hodnoty | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
18. Dokáže vaše dítě pracovat v kolektivu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, nemá s tím problém | 18 | 50 % | 50 % |
občas se věnuje raději jiné činnosti | 13 | 36,11 % | 36,11 % |
nedovede se podřídit kolektivu | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
nemůže přeci pracovat s blbečkama, když je geniální po mně | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
ano, ale pouze s určitým tipem lidí | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
Ano, ale radši pracuje sám za sebe. | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
19. Jak mluví vaše dítě doma o výuce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ho baví | 15 | 41,67 % | 41,67 % |
je to zábava, baví mě to | 12 | 33,33 % | 33,33 % |
je to nuda | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
jsou to sračky | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
20. Poznalo vaše dítě svou paní učitelku/učitele před nástupem do první třídy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, viděl ji poprvé první školní den | 17 | 47,22 % | 47,22 % |
ne, viděl ji pouze při zápise | 15 | 41,67 % | 41,67 % |
ano, několikrát jsme ji společně navštívili | 3 | 8,33 % | 8,33 % |
ano, několikrát ji navštívilo s MŠ | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
21. Jak mluví doma vaše dítě o své paní učitelce/ panu učiteli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nijak neřeší to | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
je nadšené, jen v superlativech | 16 | 44,44 % | 44,44 % |
nemá ji/ho rád | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
22. Je dle vašeho názoru vyučující ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
motivující | 19 | 52,78 % | 52,78 % |
tvořivý | 8 | 22,22 % | 22,22 % |
přísný | 3 | 8,33 % | 8,33 % |
dle mého názoru slabá, nezvládá některé žáky a nemá žádnou autoritu | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
idiot | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
nemotivujici | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
krapet náročný | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
rezignovaný, rutinní | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
Průměruje žáky, nikdo nesmí vynikat | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
23. Do jaké míry vyučující motivuje vaše dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
velmi | 27 | 75 % | 75 % |
málo | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
vůbec | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
24. Jaké je hodnocení vyučujícího?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
motivující | 27 | 75 % | 75 % |
demotivující | 4 | 11,11 % | 11,11 % |
jak kdy, ale spíše více demotivující | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
vyvazene | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
nemáme odezvu, vyučující dítě nehodnotí | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
jak kdy | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
vyvážené, povrchní | 1 | 2,78 % | 2,78 % |
25. Jaká je spolupráce mezi vámi a vyučujícím?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dostatečná | 29 | 80,56 % | 80,56 % |
nedostatečná | 5 | 13,89 % | 13,89 % |
žádná | 2 | 5,56 % | 5,56 % |
26. Odráží se dle vašeho názoru rodinné problémy na prospěchu vašeho dítěte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 20 | 55,56 % | 55,56 % |
ne | 16 | 44,44 % | 44,44 % |
27. Adaptace vašeho dítěte do školního prostředí byla dle vašeho názoru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
úspěšná | 29 | 80,56 % | 80,56 % |
stále probíhá | 7 | 19,44 % | 19,44 % |
28. Myslíte si, že byste využili nabídky možnosti adaptačního pobytu pro vaše dítě před nástupem do školního prostředí, kdy by mělo možnost se společně s vámi seznámit s novým prostředím, vyučujícím i spolužáky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 27 | 75 % | 75 % |
ne | 9 | 25 % | 25 % |
29. Je váš prvnáček..
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chlapec | 20 | 55,56 % | 55,56 % |
dívka | 16 | 44,44 % | 44,44 % |
30. Co dělá vašemu dítěti ve škole největší problém?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
anglický jazyk
bránit se útokům spolužáků, matematika
chemie
jednoznačně psaní
ještě se trochu stydí, mluví potichu
krátké přestávky - najíst se, zajít na toaletu (v současné době v rekonstrukci musí chodit do druhého pavilonu), nachystat na druhou hodinu na to vše je krátký čas.
kreslení
matematika
mluveni u tabule
Momentálně nic.
Myslím,že nic ji problém zatím nedělá.
nevím
nic
Nic
nic
nic
Nic závažného
Nuda vzhledem k tomu, ze potřebuje individuální učební plán, protože patří mezi nadané děti
počítání
Problémy nemá.
psaní
ranní vstávání do školy
rychlost (nestíhá pobrat stále novou a novou látku)
samostatnost
sedět v klidu a soustředit se
skamarádit se
sostředění
soustredeni a motivace k praci
Trochu čtení, ale je to v normě vzhledem k tomu že teprve začíná.
tvořivá činnost, práce s nůžkami
Týmová spolupráce (nejraději dělá vše sám za sebe).
učení,příliš velké nároky,
učitelka
udržet pozornost, záleží velmi na paní učitelce
zapomínání
ze se tam musi
31. Chcete k této problematice sdělit nějaký svůj osobní názor?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
I já jsem ve škole trpěl, mám IQ140, učitelé nemají čas se žákům věnovat a jen málokterý předmětu který učí skutečně rozumí, spousta času je promarněna, nejvíce mi vadí že bez znalostí z matematiky není umožněno studovat na vysokých školách specializované obory, ve školství je silná matematická lobby, znalostí matematiky druhého stupně základní školy jsem nikdy v běžném životě nevyužil, většina žáků středních škol nedokáže plynule mluvit na zvolené téma a někteří nedokáží ani plynule číst nahlas. Znalost výpočetní techniky je u většiny žáků lepší než znalost vyučujícího, učitelé jazyků, hudební výchovy a tělocviku nerozvíjí schopnosti žáků, volí nejméně namáhavý způsob jak udržet v hodině klid.
je blbá a nemá ve školství co dělat
Myslím si, že učitel v 1. třídě by měl být takový, aby v dětech zanechal kus sebe. Je to velmi důležité, protože špatný učitel v 1. třídě může pokazit dítěti chuť do dalšího studia.
ne
ne
Školství se soustřeďuje na žáky s poruchami, ale s nadanými nikdo pracovat neumí. Nemáme možnost vozit dítě do spec. školy pro nadané děti do Prahy a proto jen sledujeme, jak je naše dcera menena na prumer, i když z menzy a z PPP vyšly výsledky jiné.
v dané situaci s ním nejsem-nevím jak to řešit, učitelka pouze píše poznámky
zapadni skolstvi, nastolene v drivejsim Prusku a rozsirene po Evrope a Americe, slouzi predevsim vychove poslusnych pracovniku
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.