Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > povědomí pedagogů o ADHD
povědomí pedagogů o ADHD
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Markéta Myška |
---|---|
Šetření: | 27. 01. 2015 - 10. 02. 2015 |
Počet respondentů: | 38 |
Počet otázek (max/průměr): | 12 / 8.5 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 67,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:41 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím pedagogické pracovníky o vyplnění dotazníku. Výsledky dotazníku mi budou sloužit do bakalářské práce. Studuji speciální pedagogiku.
Odpovědi respondentů
1. Věk dotazovaného
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [18-35 → otázka č. 2, 35-45 → otázka č. 2, 46 a více → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18-35 | 29 | 76,32 % | 76,32 % |
46 a více | 5 | 13,16 % | 13,16 % |
35-45 | 4 | 10,53 % | 10,53 % |
2. Vzdělání dotazovaného
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [středoškolské s maturitou → otázka č. 3, bakalářské → otázka č. 3, magisterské → otázka č. 3, jiné → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 17 | 44,74 % | 44,74 % |
magisterské | 13 | 34,21 % | 34,21 % |
bakalářské | 8 | 21,05 % | 21,05 % |
3. Setkal jste se někdy s pojmem ADHD?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 36 | 94,74 % | 94,74 % |
ne | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
4. Věděl byste jak správně definovat pojem ADHD?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [porucha pozornosti s hyperaktivitou → otázka č. 5, hyperaktivita → otázka č. 5, porucha pozornosti → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
porucha pozornosti s hyperaktivitou | 35 | 92,11 % | 92,11 % |
porucha pozornosti | 2 | 5,26 % | 5,26 % |
hyperaktivita | 1 | 2,63 % | 2,63 % |
5. Máte ve Vaší třídě dítě s ADHD nebo hyperaktivní dítě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 6, ne → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 19 | 50 % | 50 % |
ano | 19 | 50 % | 50 % |
6. pomáháte dítěti s ADHD s prací, zjednodušujete mu úkoly?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [úkoly zadávám všem stejné → otázka č. 7, zadávám lehčí úkoly → otázka č. 7, jiná odpověď → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zadávám lehčí úkoly | 9 | 47,37 % | 23,68 % |
úkoly zadávám všem stejné | 6 | 31,58 % | 15,79 % |
jiná odpověď | 4 | 21,05 % | 10,53 % |
7. Napište, co při práci rozptyluje dítě nejvíc
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvukové poděnty | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
úplně vše | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
udržení pozornosti, soustavná činnost | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
Když někdo něco jen tak prohodí, tak najednou začne myslet jen o poznámce svého spolužáka. | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
přítomnost ostatních, dlouhá práce bez možnosti pohybu | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
reakce ostatních ve třídě (vztahové záležitosti) | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
ostatní děti | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
různě | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
spolužáci | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
všchno | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
ostatní odpovědi | 9 | 47,37 % | 23,68 % |
8. Jakým způsobem sdělujete dětem informace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
sdělím podle potřeby, podle momentální situace | 11 | 57,89 % | 28,95 % |
sděluji všem dětem najednou | 4 | 21,05 % | 10,53 % |
hyperaktivnímu dítěti automaticky sděluji vícekrát | 4 | 21,05 % | 10,53 % |
9. Jak se může hyperaktivní dítě ve Vaší třídě zrelaxovat, je takové místo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 9 | 47,37 % | 23,68 % |
ANO | 5 | 26,32 % | 13,16 % |
na SŠ pro to nemám možnosti | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
sedací pytle, vaky, gauč a kostky v relaxační části učebny | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
Projde se po třídě sám nebo při relaxační chvilce s dětmi, ve třídě je koberec, ale raději pozoruje dění na chodbě, do všeho se připlete. | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
na gauči, nebo se jde projít na chodbu, pověřím ho fyzickou činností - odnes sešity do sborovny, apod. | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
Může se zrelaxovat na koberci nebo se proběhnou po hracím prostoru | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
10. Jak odměňujete dítě s ADHD, když je při plnění úkolů úspěšné?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
pochvala | 2 | 10,53 % | 5,26 % |
pochvalou | 2 | 10,53 % | 5,26 % |
stejně jako ostatní děti, jen dám větší důraz na pochvalu | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
Chválím, má možnost si odpočinout, pokud nebude rušit - dělat jiné věci než kolektiv | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
na SŠ nemohu jinak než známkou a slovně (před druhými i samostatně) | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
výrazně ho chválím před ostatními | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
jako ostatní | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
stejne jako ostatní | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
motivační obrázky | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
slovní pochvalou | 1 | 5,26 % | 2,63 % |
ostatní odpovědi | 7 | 36,84 % | 18,42 % |
11. Jaký máte názor na zařazení hyperaktivních dětí do MŠ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [integrovat → otázka č. 12, vzdělávat ve speciálních třídách → otázka č. 12, jiné → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
integrovat | 12 | 63,16 % | 31,58 % |
vzdělávat ve speciálních třídách | 5 | 26,32 % | 13,16 % |
jiné | 2 | 10,53 % | 5,26 % |
12. Měl byste zájem dozvědět se více informací o hyperaktivitě?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 68,42 % | 34,21 % |
ne | 6 | 31,58 % | 15,79 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.