Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > povědomí pedagogů o ADHD

povědomí pedagogů o ADHD

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Myška
Šetření:27. 01. 2015 - 10. 02. 2015
Počet respondentů:38
Počet otázek (max/průměr):12 / 8.5
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:67,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:41
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím pedagogické pracovníky o vyplnění dotazníku. Výsledky dotazníku mi budou sloužit do bakalářské práce. Studuji speciální pedagogiku.

Odpovědi respondentů

1. Věk dotazovaného

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [18-35otázka č. 2, 35-45otázka č. 2, 46 a víceotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-352976,32 %76,32 %  
46 a více513,16 %13,16 %  
35-45410,53 %10,53 %  

Graf

2. Vzdělání dotazovaného

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [středoškolské s maturitouotázka č. 3, bakalářskéotázka č. 3, magisterskéotázka č. 3, jinéotázka č. 3].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou1744,74 %44,74 %  
magisterské1334,21 %34,21 %  
bakalářské821,05 %21,05 %  

Graf

3. Setkal jste se někdy s pojmem ADHD?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3694,74 %94,74 %  
ne25,26 %5,26 %  

Graf

4. Věděl byste jak správně definovat pojem ADHD?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [porucha pozornosti s hyperaktivitouotázka č. 5, hyperaktivitaotázka č. 5, porucha pozornostiotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
porucha pozornosti s hyperaktivitou3592,11 %92,11 %  
porucha pozornosti25,26 %5,26 %  
hyperaktivita12,63 %2,63 %  

Graf

5. Máte ve Vaší třídě dítě s ADHD nebo hyperaktivní dítě?

pokud jste odpověděl NE, nepokračujte vy vyplňování dotazníku

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1950 %50 %  
ano1950 %50 %  

Graf

6. pomáháte dítěti s ADHD s prací, zjednodušujete mu úkoly?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [úkoly zadávám všem stejnéotázka č. 7, zadávám lehčí úkolyotázka č. 7, jiná odpověďotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zadávám lehčí úkoly947,37 %23,68 %  
úkoly zadávám všem stejné631,58 %15,79 %  
jiná odpověď421,05 %10,53 %  

Graf

7. Napište, co při práci rozptyluje dítě nejvíc

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zvukové poděnty15,26 %2,63 %  
úplně vše 15,26 %2,63 %  
udržení pozornosti, soustavná činnost15,26 %2,63 %  
Když někdo něco jen tak prohodí, tak najednou začne myslet jen o poznámce svého spolužáka.15,26 %2,63 %  
přítomnost ostatních, dlouhá práce bez možnosti pohybu15,26 %2,63 %  
reakce ostatních ve třídě (vztahové záležitosti)15,26 %2,63 %  
ostatní děti15,26 %2,63 %  
různě15,26 %2,63 %  
spolužáci15,26 %2,63 %  
všchno15,26 %2,63 %  
ostatní odpovědi pozornost spoluziakov
podněty od spolužáků
ruch ve třídě
mouchy
Stále má něco v ruce, hledá v lavici, v aktovce, všechno zkoumá :-), o všechno se zajímá, jeho pozornost stále ubíhá k novým podnětům
Rušné prostředí.
pracovní ruch ve třídě, přítomnost ostatních, spousta dalších podnětů, nutnost setrvat 45 min. v "činnosti" je neskutečně náročná pro takové dítě, potřebovalo by individuální vzdělávání v malých skupinkách po 3-4 dětech bez pevného rozvrhu atd.,
nedokáže se soustředit, jakékoli vybočení z řádu ho rozhodí
Zvuky
947,37 %23,68 % 

Graf

8. Jakým způsobem sdělujete dětem informace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sdělím podle potřeby, podle momentální situace1157,89 %28,95 %  
sděluji všem dětem najednou421,05 %10,53 %  
hyperaktivnímu dítěti automaticky sděluji vícekrát421,05 %10,53 %  

Graf

9. Jak se může hyperaktivní dítě ve Vaší třídě zrelaxovat, je takové místo?

Jestli ANO, vypište jaké

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE947,37 %23,68 %  
ANO526,32 %13,16 %  
na SŠ pro to nemám možnosti15,26 %2,63 %  
sedací pytle, vaky, gauč a kostky v relaxační části učebny15,26 %2,63 %  
Projde se po třídě sám nebo při relaxační chvilce s dětmi, ve třídě je koberec, ale raději pozoruje dění na chodbě, do všeho se připlete. 15,26 %2,63 %  
na gauči, nebo se jde projít na chodbu, pověřím ho fyzickou činností - odnes sešity do sborovny, apod.15,26 %2,63 %  
Může se zrelaxovat na koberci nebo se proběhnou po hracím prostoru15,26 %2,63 %  

Graf

10. Jak odměňujete dítě s ADHD, když je při plnění úkolů úspěšné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pochvala210,53 %5,26 %  
pochvalou210,53 %5,26 %  
stejně jako ostatní děti, jen dám větší důraz na pochvalu15,26 %2,63 %  
Chválím, má možnost si odpočinout, pokud nebude rušit - dělat jiné věci než kolektiv15,26 %2,63 %  
na SŠ nemohu jinak než známkou a slovně (před druhými i samostatně)15,26 %2,63 %  
výrazně ho chválím před ostatními15,26 %2,63 %  
jako ostatní15,26 %2,63 %  
stejne jako ostatní15,26 %2,63 %  
motivační obrázky15,26 %2,63 %  
slovní pochvalou15,26 %2,63 %  
ostatní odpovědi Velká jednička k úkolu, ústní pochvala před třídou
nijak
pochvalou, motivačním razítkem
Individuálně, podle jeho oblíbených zájmů.
záleží na dítěti a hlavně věku, většinou pochvalou, ale ne každé dítě chce být chváleno veřejně, někdy stačí i povzbuzující pohled, aby vědělo...
pochvala a bonbony, které rozdávám všem dětem stejně
Jako ostatní-dobré známky, pochvala
736,84 %18,42 % 

Graf

11. Jaký máte názor na zařazení hyperaktivních dětí do MŠ?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [integrovatotázka č. 12, vzdělávat ve speciálních třídáchotázka č. 12, jinéotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
integrovat1263,16 %31,58 %  
vzdělávat ve speciálních třídách526,32 %13,16 %  
jiné210,53 %5,26 %  

Graf

12. Měl byste zájem dozvědět se více informací o hyperaktivitě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1368,42 %34,21 %  
ne631,58 %15,79 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Myška, M.povědomí pedagogů o ADHD (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://adhd-pedagogove.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.