Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Adolescenti o sexuální výchově (15-20 let)

Adolescenti o sexuální výchově (15-20 let)

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Korimová
Šetření:03. 04. 2014 - 04. 04. 2014
Počet respondentů:42
Počet otázek (max/průměr):12 / 8.93
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:76,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:22
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, prosíme o vyplnění krátkého dotazníku, který bude sloužit k vypracování seminární práce. Vážený adolescente, prosím vnímej sexuální výchovy, jako součást předmětu, nebo přednášky na základní škole (výchova ke zdraví, rodinná výchova apod.)

Odpovědi respondentů

1. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
201330,95 %30,95 %  
181023,81 %23,81 %  
19921,43 %21,43 %  
16614,29 %14,29 %  
1737,14 %7,14 %  
1512,38 %2,38 %  

Graf

2. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2866,67 %66,67 %  
Muž1433,33 %33,33 %  

Graf

3. Co je podle vás sexuální výchova?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výuka o sexu24,76 %4,76 %  
výchova o sexu12,38 %2,38 %  
Výchova k partnerství a rodičovství. Myslím že to vlastně ani není o sexu.12,38 %2,38 %  
výchova o sexualitě jedince12,38 %2,38 %  
předávání informací týkajících se sexu a všeho co se ho týká12,38 %2,38 %  
seznámení se základními klady a zápory sexuálního života12,38 %2,38 %  
nauka o sexu12,38 %2,38 %  
výchova k tomu aby se přecházelo HIV apod.12,38 %2,38 %  
to, čemu se na gymnáziích nevěnuje pozornost12,38 %2,38 %  
výchova ke zdravé sexualitě12,38 %2,38 %  
ostatní odpovědi Předmět ve kterém se děti (dospívající) učí o vztazích, sexu, funkci lidského těla a prevenci.
poučit lidi v oblasti sexu
obeznámení dětí v otázce sexu, rodičovství, lásky
učení se o sexu
Horor
vysvětlení rizik, která přináší sex
povídání si s dětmi o sexu jako o běžné součásti života
Booooooring
poskytování informací o sexuálním životě
část předmětu, kde vás mají naučit jak mít zdravé sexuální vztahy
předmět, který nás seznamuje s oblastí sexuálního života
něco co jsem asi nikdy nezažila :D
nauka o sexu, sexuálních chorobách a prevenci
Výchova k tomu jak se chovat při sexu
jsem zaskočena
Výchova k tomu aby člověk byl opatrný v sexu, chránil se, nebyl promiskuitní ...
Téma, zaobírající se sexem a rodičovstvím a partnerstvím apod.
Výchova která je zaměřená pouze na oblast sexu
Předávání informací o sexu. Něco co by mělo být probíráno s rodiči a taky ve škole.
Podávání informací o sexu jak má probíhat a o prevenci v oblasti přenosu pohlavních chorob.
zbytečnost v dnešní dobe
Předmět ve škole
Předmět, který má mladé lidi poučit o bezpečnosti a významu pohlavního styku, těhotenství, či dospívání.
informace o zodpovědném sexuálním životě včetně informací o možných rizicích, psychiských důsledcích, chorobách, těhotenství apod.
důležitost
poučení o sexu a s tím souvisejcí věci jako hygiena, péče o tělo, zdraví, rozmnožování atd.
věda o tom jak správně provozovat sex bez rizik
nvm
Připomíná mi pro teen filmy, kde se navléká kondom na okurku.
zbytečnost.
Nic moc, z porna se člověk naučí víc.
3173,81 %73,81 % 

Graf

4. Kde jste získal/a nejvíc informací o dospívání, sexu, rozmnožování, rodičovství a lásce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na internetu2866,67 %66,67 %  
Od kamarádů511,9 %11,9 %  
Od rodičů511,9 %11,9 %  
Z časopisů24,76 %4,76 %  
Jinde12,38 %2,38 %  
Z učebnic12,38 %2,38 %  

Graf

5. Jste spokojen/a s tím, jak probíhala vaše sexuální výchova na ZŠ? (na gymnáziu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne2150 %50 %  
Nevím1330,95 %30,95 %  
Ano819,05 %19,05 %  

Graf

6. Napište prosím, z jakého důvodu jste byl/a nespokojen/a či spokojen/a, nebo proč nemáte vyhraněný názor na způsob vaší výuky sexuální výchovy na ZŠ. (na gymnáziu)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Učitelka raději dělala matiku místo sexuální výchovy. Ve výchově ke zdraví toho moc neprobrala.13,33 %2,38 %  
Učitelka byla nepříjemná, vlastně sexuální výchovu neprobírala. Jenom byl dvakrát puštěný ten samý dokument od BBC - název neznám13,33 %2,38 %  
nevnímala jsem to jako všechny ostatní hodiny13,33 %2,38 %  
neadekvátní přístup vyučujícího13,33 %2,38 %  
sama učitelka při výkladu působila vystrašeně a stydlivě13,33 %2,38 %  
Nevyučovala se13,33 %2,38 %  
nějak mě to nezajímalo13,33 %2,38 %  
zš jsem opustila po 5. třídě, tudíž jsem sexuální výchovu neměla13,33 %2,38 %  
Já jsem spokojená13,33 %2,38 %  
Na naší škole se již sexuální výchova nevyučuje.13,33 %2,38 %  
ostatní odpovědi Protože si nedovedete představit tu tlustou machnu co nás učila. Když taková machna mluví o sexu máte z toho noční můry.
Nějak nemám tušení, že by proběhla
Nelíbilo se mi probírání soukromých věcí
vadil mi přístup vyučující. V tomhle věku mi bylo nepříjemné hrát scénky týkající se rodičovství apod. A celkově mi to nedalo příliš mnoho informací
Myslím, že u nás ani neproběhla
Jednalo se pouze o jednu přednášku
na gymplu ani nebyla.
Mám pocit, že to bylo vypuštěno.
Občas mi to připadalo přitažené za vlasy.
Ani neproběhla. Dokonce to učil učitel s aprobací občanka x čeština.
Na jednu stranu mi vyhovovalo, že se nic neprobíralo. Na druhou si uvědomuji, že to asi nebylo úplně správně.
Žádnou jsme neměli
věnovalo se tomu málo, v podstatě vůbec
Například o menstruaci nám přišli přednášet myslím až v době, kdy slečnám ze třídy bylo +- 14/15 let. Myslím si, že je to vcelku pozdě. Většina lidí z toho měla stejně víc srandy než užitku.
nedozvěděli jsme se nic podstatného, vyučující se styděla
žádná nebyla
Jsem nespokojen, protože většinu času se probírala jen ženská témata.
Naše učitelka byla skvělá, uměla všechno podat jednoduše a odpovídala na všechny záludné dotazy.
Ani neproběhla
Sexuální výchova vlastně nebyla. Byla to nuda.
2066,67 %47,62 % 

Graf

7. Měl/a jste problém mluvit o intimních tématech při sexuální výchově na ZŠ? (na gymnáziu)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne1740,48 %40,48 %  
Ano1433,33 %33,33 %  
Nevím1126,19 %26,19 %  

Graf

8. Pokud jste měl/a problém mluvit o intimních tématech, bylo to z jakého důvodu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z důvodu vedení výuky a způsobu jakým byla sexuální výchova podávána19,09 %2,38 %  
Protože učitelka pořád chtěla hrát hry typu: "kdo má chlupy at si přesedne."19,09 %2,38 %  
Někdy mi to přišlo trapné, ale ve většině případů se to dalo19,09 %2,38 %  
Jsem stydlivá a sednout si do kroužku a probírat menstruaci není nic pro mě. Doteď z toho mám hrůzu.19,09 %2,38 %  
nesprávné vedení výuky19,09 %2,38 %  
Nejsem třídní šašek, takže mě nelákalo vyprávět o sexu před třídou.19,09 %2,38 %  
stud19,09 %2,38 %  
Nemyslím si, že by se to mělo řešit nějak extra veřejně. Není snad každého věc kdy začal menstruovat, či jestli už měl pohlavní styk? 19,09 %2,38 %  
nízký věk, stydlivost19,09 %2,38 %  
Jsem stydlivá a když se tam směje 10 volů při slově koule. ??19,09 %2,38 %  
ostatní odpovědi Učitelka mě sjížděla pohledem. 19,09 %2,38 % 

Graf

9. Jaký máte názor na výuku vaší sexuální výchovy na ZŠ? (na gymnáziu) Co vám vadilo a co naopak zpětně oceňujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Oceňuji jednu přednášku od jedné zdravotní sestry. I když jsem nepochopila proč u přednášky o rodičovství a mateřství odešli spolužáci vedle.16,25 %2,38 %  
Nevzpomínám si na nic co bych mohla ocenit. Naopak velice mi vadilo to, jakým způsobem nám paní učitelka předhodila tampony před třídou plnou pubertálních kluků16,25 %2,38 %  
+ = docela volná hodina, někdy sranda - = to že existuje penis a vagina jsem věděla už předtim16,25 %2,38 %  
Já oceňuji skvělou učitelku, která to podala přirozeně bez zbytečností a okázalostí. Dokonce odpovídala na naše otázky typu: může mít holka orgasmus při prvním sexu? :)16,25 %2,38 %  
Vše záleží na učiteli, měli jsme učitelku které vadilo o tom mluvit. To je potom problém.16,25 %2,38 %  
Zbytečnost16,25 %2,38 %  
Nelíbil se mi styl výuky. Stejně každý všechno o sexu ví. Myslím, že by bylo lepší probírat třeba určitá nebezpečí (antikoncepce, přenosné nemoci, nebezpeční partneři apod.)16,25 %2,38 %  
Tento předmět jsem neměla vůbec ráda16,25 %2,38 %  
že neproběhla16,25 %2,38 %  
Líbilo se mi pár hodin s nějakou slečnou (ne učitelkou), dokázala to podat docela hezky, dokonce uznala že o sexu víme o částech těla taky a zabývala se spíš dotazy.16,25 %2,38 %  
ostatní odpovědi Mě se výuka líbila. Oceňuji, že učitelka (zároveň třídní) s námi byla ochotná rozebírat témata jako SM, porno, orgasmus.
Ani neproběhla.
moc se tomu nevěnovali
Oceňuji naší učitelku. Díky ní jsem nezačela brát hormonální antikoncepci. Díky mé srážlivosti krve bych mohla skončit na vozíku.
v té době jsem byla naštvaná že sexuální výchova nebude. teda byla ale jen jednou v aule s cizí ženskou, která nám říkala jak si máme vyšetřit prso. Hrozná zábava když se u toho blbě směje 50 kluků.
Sex se nedá naučit, to člověk musí mít v sobě.
637,5 %14,29 % 

Graf

10. Myslíte si, že je sexuální výchova důležitá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3583,33 %83,33 %  
Ne49,52 %9,52 %  
Nevím37,14 %7,14 %  

Graf

11. Co byste z pozice žáka, poradil/a učitelům sexuální výchovy?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Aby se nestyděli. Žáci se sice smějí, neustále se červenají a nechtějí nic dělat protože je to pro ně intimní, ale na druhou stranu jsem zpětně pochopila, že učitelky se mnohdy stydí víc.17,69 %2,38 %  
rozhodně citlivější přístup17,69 %2,38 %  
v první řadě se sami učitelé nesmí stydět o tomto tématu mluvit17,69 %2,38 %  
nic17,69 %2,38 %  
Aby se nestyděli, protože je to hrozně vidět.17,69 %2,38 %  
Aby byla více probírána ta citová složka. Většina lidí je sexem přehlcená. 17,69 %2,38 %  
Tento předmět považuji za důležitý a vyučujícím bych poradila taktnost a braní ohledu na stydlivost v tomto věku17,69 %2,38 %  
Aby učili víc o lásce a ne jen pořád o penisu a vagině a menstruaci. To už je v 7 třídě trošku pozdě.17,69 %2,38 %  
Aby příliš nebazírovali na sexu z reprodukční stránky - myslím, že tam je to dostatečně probráno v biologii člověka. 17,69 %2,38 %  
aby se tomu více věnovali17,69 %2,38 %  
ostatní odpovědi Učitelé to mají těžké. Snaží se mluvit vážně o něčem, z čeho si děti v tomhle věku spíše utahují. Snad jen pevné nervy.
Nadhled a trpělivost
Aby víc souložili a míň kecali.
323,08 %7,14 % 

Graf

12. Pokud máte nějaký poznatek, názor, příběh, nebo informaci, která souvisí s tématem sexuální výchova, prosíme o jeho napsání.

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Překvapuje mě, že se tím někdo zabývá.19,09 %2,38 %  
Upřímně. Nějak moc nechápu o čem ta sexuální výchova je a ten název je trošku zastaralý. U nás se bralo reprodukční zdraví. Učitelka byla skvělá, ráda na ní vzpomínám.19,09 %2,38 %  
Když jsem byla na základce, dostalo se nám do ruky mnoho brožurek, člověk si to může přečíst sám a nemusí se o tom s nikým bavit. To je dobré. 19,09 %2,38 %  
Vzpomněla jsem si na jednu přednášku ve velké místnosti. Bohužel si pamatuji jen že mám brát hormonální antikoncepci, užívat vložky a utírat si zadek zezadu :D19,09 %2,38 %  
Při hodině pravidelně probíhala šikana učitelky (pustilo se za ní porno na plátno). Pak přišla jiná a už to bylo lepší, ale stejně obdivuji lidi co jsou učit, protože já sama jsem měla občas strach zda spolužáci někoho nezabijou.19,09 %2,38 %  
Doteď si pamatuji miliony letáčků a tuna vložek zdarma. někde to doma ještě mám. (jen ty letáčky)19,09 %2,38 %  
Docela mě mrzí jak ani vlastně neprobíhá a celkově je hrozný stav společnosti co se sexu týče. Všude jen sex, reklama na sekačky (ženská v plavkách), reklama na postele (dvě ženský v plavkách) - nedává to smysl.19,09 %2,38 %  
Spolužák byl silný křesťan - tedy jeho rodiče - a netušil například co jsou to měsíčky, co onanie .. jeho matka ho vytáhla ze školy v přírodě na mši do kostela. 19,09 %2,38 %  
Asi by to měl učit někdo, kdo to učit má.19,09 %2,38 %  
Někdy mi připadá, že se z toho dělá moc... vždyť jde jen o sex. Každý děcko už ve školce ví jak sex probíhá. Náš učitel řekl, že si to máme načíst doma a mě to ani tak nevadilo. I když zpětně si uvědomuji, že tím pádem nemluvil o nebezpečích sexu. 19,09 %2,38 %  
ostatní odpovědi Napsal jsem pár erotických povídek, ale to vám posílat nebudu! 19,09 %2,38 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Věk

2. Pohlaví

4. Kde jste získal/a nejvíc informací o dospívání, sexu, rozmnožování, rodičovství a lásce?

5. Jste spokojen/a s tím, jak probíhala vaše sexuální výchova na ZŠ? (na gymnáziu)

7. Měl/a jste problém mluvit o intimních tématech při sexuální výchově na ZŠ? (na gymnáziu)

10. Myslíte si, že je sexuální výchova důležitá?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Věk

2. Pohlaví

4. Kde jste získal/a nejvíc informací o dospívání, sexu, rozmnožování, rodičovství a lásce?

5. Jste spokojen/a s tím, jak probíhala vaše sexuální výchova na ZŠ? (na gymnáziu)

7. Měl/a jste problém mluvit o intimních tématech při sexuální výchově na ZŠ? (na gymnáziu)

10. Myslíte si, že je sexuální výchova důležitá?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Korimová, L.Adolescenti o sexuální výchově (15-20 let) (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://adolescenti-o-sexualni-vycho.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.