Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
jmenuji se Michal Kuchárik a jsem studentem České zemědělské univerzity v Praze oboru Podnikání a administrativa. Tímto bych Vás chtěl poprosit o vyplnění dotazníku, který použiji při zpracování své diplomové práce na téma Affiliate marketing v České republice.
Dotazník je anonymní a proto bych Vás chtěl požádat o jeho pravdivé vyplnění. Dotazník je otevřen všem repondentům.
Děkuji moc za vyplnění
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Pokud není uvedeno jinak, tak je možné označit pouze jednu odpověď.
Odpovědi respondentů
1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
73
68,87 %
68,87 %
Ano
33
31,13 %
31,13 %
2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Nevěnuji se žádné z uvedených činností
67
63,21 %
63,21 %
Spravuji stránku na Facebooku
29
27,36 %
27,36 %
Spravuji webovou stránku (vlastní či pro někoho jiného)
20
18,87 %
18,87 %
Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress)
14
13,21 %
13,21 %
Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama)
10
9,43 %
9,43 %
Webové analytice (např. v Google Analytics)
9
8,49 %
8,49 %
3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Partneři získávají provize za určitou konverzi, kterou přivedení návštěvníci na stránkách obchodníka vykonají (nákup služby/výrobku, registrace do kurzu, vyplnění dotazníku apod.)
59
55,66 %
55,66 %
Marketingový nástroj, fungující na principu odměňování partnerů
39
36,79 %
36,79 %
Nevím
33
31,13 %
31,13 %
Provize se často získávají z několika úrovní pod sebou, tedy partnerů, které dotyčný do systému přivedl
28
26,42 %
26,42 %
Jedná se o se o budování sítě obchodníků, kteří prodávají určitý produkt tzv. síťový marketing
15
14,15 %
14,15 %
Jedná se o prostředek ke generování pasivního příjmu
13
12,26 %
12,26 %
4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sociální sítě
96
90,57 %
90,57 %
Display/banerová reklama
79
74,53 %
74,53 %
Emailing
75
70,75 %
70,75 %
PPC reklama
55
51,89 %
51,89 %
SEO (Search Engine Optimalization)
54
50,94 %
50,94 %
Affiliate marketing
25
23,58 %
23,58 %
Neznám žádný z uvedených
4
3,77 %
3,77 %
5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano provozuji → otázka č. 6, Ano přemýšlel bych o tom do budoucna → otázka č. 6, Ne neprovozuji → otázka č. 10, Ne a nepřemýšlím o tom → otázka č. 10].
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne a nepřemýšlím o tom
63
59,43 %
59,43 %
Ne neprovozuji
22
20,75 %
20,75 %
Ano přemýšlel bych o tom do budoucna
16
15,09 %
15,09 %
Ano provozuji
5
4,72 %
4,72 %
6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Sociální sítě
19
86,36 %
17,92 %
SEO (Search Engine Optimalization)
13
59,09 %
12,26 %
Display/bannerovou reklamu
12
54,55 %
11,32 %
Emailing
11
50 %
10,38 %
PPC reklamu
10
45,45 %
9,43 %
Affiliate marketing
5
22,73 %
4,72 %
vše co funguje, u adult a gamble i greyhat
1
4,55 %
0,94 %
Ani jeden, jsou moc drahé pro eshop. Ale pro jiné služby ano.
1
4,55 %
0,94 %
reklamu na záchodových mísách
1
4,55 %
0,94 %
7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
12
52,17 %
11,32 %
Určitě ano
6
26,09 %
5,66 %
Nevím
4
17,39 %
3,77 %
Určitě ne
1
4,35 %
0,94 %
8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Na začátku podnikání
11
50 %
10,38 %
Při poklesu tržeb a stagnaci podnikání
7
31,82 %
6,6 %
Při velké konkurenci na trhu
6
27,27 %
5,66 %
Pokud nefungují jiné marketingové nástroje
6
27,27 %
5,66 %
Nevím
5
22,73 %
4,72 %
ve všech fázích
1
4,55 %
0,94 %
9. Pokud byste se rozhodli zahrnout do svého podnikatelského portfolia affiliate marketing a spustit affiliate program. Koho byste pověřili jeho správou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Postaral/a bych se o vše sám/a (správu programu, fakturaci, vytvoření bannerů apod.)
9
40,91 %
8,49 %
Affiliate síť (síť si obyvkle bere 15 – 20 % z provize vyplácené partnerům, stará se o spuštění programu, fakturaci a další činnosti s programem spojené)
6
27,27 %
5,66 %
Affiliate software (software, který se kupuje či pronajímá většinou za měsíční poplatek popřípadě roční licence, výhodou je že není třeba platit provize navíc za správu, nevýhodou nutnost starat se o program sám)
4
18,18 %
3,77 %
Interního zaměstnance (pokud byste nějakého měli, fungoval by jako affiliate manažer programu)
2
9,09 %
1,89 %
Affiliate manažera (člověk, který umí nastavit affiliate program, komunikovat s partnery a motivovat je a obecně se vyzná v afiiliate marketingu, bývá odměňován formou provize z obratu či ze zisku affiliate programu)
1
4,55 %
0,94 %
10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Spíše ano
58
54,72 %
54,72 %
Nevím
24
22,64 %
22,64 %
Určitě ano
16
15,09 %
15,09 %
Spíše ne
4
3,77 %
3,77 %
Určitě ne
4
3,77 %
3,77 %
11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ano
55
51,89 %
51,89 %
Ne
37
34,91 %
34,91 %
Nevím
14
13,21 %
13,21 %
12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Pop-up okna (vyskakující reklama na zákazníka, většinou po několika vteřinách, poté co dorazí na webovou stránku)
95
89,62 %
89,62 %
Reklamní spoty u videa (na youtube, stream,..)
65
61,32 %
61,32 %
Facebooková reklama (sponzorované doporučené příspěvky, návrhy na označení stránek jako "to se mi líbí" apod.)
29
27,36 %
27,36 %
Reklamní bannery
11
10,38 %
10,38 %
PPC reklama ve vyhledávačích (většinou první výsledky vyhledávání, označené jako reklama)
10
9,43 %
9,43 %
Veškerá reklama na internetu
10
9,43 %
9,43 %
Nevadí mi reklama na internetu
3
2,83 %
2,83 %
13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Ne
69
65,09 %
65,09 %
Ano
37
34,91 %
34,91 %
14. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Žena
72
67,92 %
67,92 %
Muž
34
32,08 %
32,08 %
15. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
20-25
45
42,45 %
42,45 %
25-30
22
20,75 %
20,75 %
26-30
10
9,43 %
9,43 %
31-40
9
8,49 %
8,49 %
40 a více
7
6,6 %
6,6 %
41 a více
7
6,6 %
6,6 %
30-40
4
3,77 %
3,77 %
Pod 20
2
1,89 %
1,89 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Affiliate marketing na otázku 4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)
3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)
odpověď Partneři získávají provize za určitou konverzi, kterou přivedení návštěvníci na stránkách obchodníka vykonají (nákup služby/výrobku, registrace do kurzu, vyplnění dotazníku apod.):
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)
odpověď PPC reklama:
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi PPC reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
odpověď SEO (Search Engine Optimalization):
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SEO (Search Engine Optimalization) na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji webovou stránku (vlastní či pro někoho jiného) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
odpověď Sociální sítě:
5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi PPC reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano přemýšlel bych o tom do budoucna na otázku 5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?
5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Display/bannerovou reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?
2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)
4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)
5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?
6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?
8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)
10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?
11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?
12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?
13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?
14. Pohlaví
15. Věk
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?
2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)
4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)
5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?
6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?
8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)
10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?
11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?
12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?
13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?
14. Pohlaví
15. Věk
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
Michal: Máte pravdu, to jsem tam měl dát nebo alespoň možnost vlastní odpovědi. Já jsem to tak nějak bral souhrnně do těch pop-up vyskakujících oken, měl jsem to tam formulovat lépe. Každopádně děkuji, že jste si udělal čas s vyplňováním.
12: Zrovna ty jediné kategoie reklam, které mi vadí, tam nemáte: (a) reklamy, které začnou samy od sebe hrát, aniž by byla příslušná stránka v popředí a aktivní; (b) reklamy uvedené bez html tagů rozměrů, takže obsah stránky při jejich načítání poskakuje