Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Affiliate marketing

Affiliate marketing

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Michal Kuchárik
Šetření:01. 11. 2015 - 18. 11. 2015
Počet respondentů:106
Počet otázek (max/průměr):15 / 11.84
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:20
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Michal Kuchárik a jsem studentem České zemědělské univerzity v Praze oboru Podnikání a administrativa. Tímto bych Vás chtěl poprosit o vyplnění dotazníku, který použiji při zpracování své diplomové práce na téma Affiliate marketing v České republice.

Dotazník je anonymní a proto bych Vás chtěl požádat o jeho pravdivé vyplnění. Dotazník je otevřen všem repondentům.

 

Děkuji moc za vyplnění

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Pokud není uvedeno jinak, tak je možné označit pouze jednu odpověď.

Odpovědi respondentů

1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne7368,87 %68,87 %  
Ano3331,13 %31,13 %  

Graf

2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevěnuji se žádné z uvedených činností6763,21 %63,21 %  
Spravuji stránku na Facebooku2927,36 %27,36 %  
Spravuji webovou stránku (vlastní či pro někoho jiného)2018,87 %18,87 %  
Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress)1413,21 %13,21 %  
Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama)109,43 %9,43 %  
Webové analytice (např. v Google Analytics)98,49 %8,49 %  

Graf

3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Partneři získávají provize za určitou konverzi, kterou přivedení návštěvníci na stránkách obchodníka vykonají (nákup služby/výrobku, registrace do kurzu, vyplnění dotazníku apod.)5955,66 %55,66 %  
Marketingový nástroj, fungující na principu odměňování partnerů3936,79 %36,79 %  
Nevím3331,13 %31,13 %  
Provize se často získávají z několika úrovní pod sebou, tedy partnerů, které dotyčný do systému přivedl2826,42 %26,42 %  
Jedná se o se o budování sítě obchodníků, kteří prodávají určitý produkt tzv. síťový marketing1514,15 %14,15 %  
Jedná se o prostředek ke generování pasivního příjmu1312,26 %12,26 %  

Graf

4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě9690,57 %90,57 %  
Display/banerová reklama7974,53 %74,53 %  
Emailing7570,75 %70,75 %  
PPC reklama5551,89 %51,89 %  
SEO (Search Engine Optimalization)5450,94 %50,94 %  
Affiliate marketing2523,58 %23,58 %  
Neznám žádný z uvedených43,77 %3,77 %  

Graf

5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano provozujiotázka č. 6, Ano přemýšlel bych o tom do budoucnaotázka č. 6, Ne neprovozujiotázka č. 10, Ne a nepřemýšlím o tomotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne a nepřemýšlím o tom6359,43 %59,43 %  
Ne neprovozuji2220,75 %20,75 %  
Ano přemýšlel bych o tom do budoucna1615,09 %15,09 %  
Ano provozuji54,72 %4,72 %  

Graf

6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Sociální sítě1986,36 %17,92 %  
SEO (Search Engine Optimalization)1359,09 %12,26 %  
Display/bannerovou reklamu1254,55 %11,32 %  
Emailing1150 %10,38 %  
PPC reklamu1045,45 %9,43 %  
Affiliate marketing522,73 %4,72 %  
vše co funguje, u adult a gamble i greyhat14,55 %0,94 %  
Ani jeden, jsou moc drahé pro eshop. Ale pro jiné služby ano. 14,55 %0,94 %  
reklamu na záchodových mísách14,55 %0,94 %  

Graf

7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano1252,17 %11,32 %  
Určitě ano626,09 %5,66 %  
Nevím417,39 %3,77 %  
Určitě ne14,35 %0,94 %  

Graf

8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Na začátku podnikání1150 %10,38 %  
Při poklesu tržeb a stagnaci podnikání731,82 %6,6 %  
Při velké konkurenci na trhu627,27 %5,66 %  
Pokud nefungují jiné marketingové nástroje627,27 %5,66 %  
Nevím522,73 %4,72 %  
ve všech fázích14,55 %0,94 %  

Graf

9. Pokud byste se rozhodli zahrnout do svého podnikatelského portfolia affiliate marketing a spustit affiliate program. Koho byste pověřili jeho správou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Postaral/a bych se o vše sám/a (správu programu, fakturaci, vytvoření bannerů apod.)940,91 %8,49 %  
Affiliate síť (síť si obyvkle bere 15 – 20 % z provize vyplácené partnerům, stará se o spuštění programu, fakturaci a další činnosti s programem spojené)627,27 %5,66 %  
Affiliate software (software, který se kupuje či pronajímá většinou za měsíční poplatek popřípadě roční licence, výhodou je že není třeba platit provize navíc za správu, nevýhodou nutnost starat se o program sám)418,18 %3,77 %  
Interního zaměstnance (pokud byste nějakého měli, fungoval by jako affiliate manažer programu)29,09 %1,89 %  
Affiliate manažera (člověk, který umí nastavit affiliate program, komunikovat s partnery a motivovat je a obecně se vyzná v afiiliate marketingu, bývá odměňován formou provize z obratu či ze zisku affiliate programu)14,55 %0,94 %  

Graf

10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano5854,72 %54,72 %  
Nevím2422,64 %22,64 %  
Určitě ano1615,09 %15,09 %  
Spíše ne43,77 %3,77 %  
Určitě ne43,77 %3,77 %  

Graf

11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5551,89 %51,89 %  
Ne3734,91 %34,91 %  
Nevím1413,21 %13,21 %  

Graf

12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Pop-up okna (vyskakující reklama na zákazníka, většinou po několika vteřinách, poté co dorazí na webovou stránku)9589,62 %89,62 %  
Reklamní spoty u videa (na youtube, stream,..)6561,32 %61,32 %  
Facebooková reklama (sponzorované doporučené příspěvky, návrhy na označení stránek jako "to se mi líbí" apod.)2927,36 %27,36 %  
Reklamní bannery1110,38 %10,38 %  
PPC reklama ve vyhledávačích (většinou první výsledky vyhledávání, označené jako reklama)109,43 %9,43 %  
Veškerá reklama na internetu109,43 %9,43 %  
Nevadí mi reklama na internetu32,83 %2,83 %  

Graf

13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne6965,09 %65,09 %  
Ano3734,91 %34,91 %  

Graf

14. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena7267,92 %67,92 %  
Muž3432,08 %32,08 %  

Graf

15. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-254542,45 %42,45 %  
25-302220,75 %20,75 %  
26-30109,43 %9,43 %  
31-4098,49 %8,49 %  
40 a více76,6 %6,6 %  
41 a více76,6 %6,6 %  
30-4043,77 %3,77 %  
Pod 2021,89 %1,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?

  • odpověď Ano:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Affiliate marketing na otázku 4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)

3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)

  • odpověď Partneři získávají provize za určitou konverzi, kterou přivedení návštěvníci na stránkách obchodníka vykonají (nákup služby/výrobku, registrace do kurzu, vyplnění dotazníku apod.):
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)

4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)

  • odpověď PPC reklama:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi PPC reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
  • odpověď SEO (Search Engine Optimalization):
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji reklamní kampaně (např. PPC, Facebooková reklama) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi SEO (Search Engine Optimalization) na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pracuji s redakčními systémy (např. Wordpress) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spravuji webovou stránku (vlastní či pro někoho jiného) na otázku 2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)

6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)

  • odpověď Sociální sítě:
    • 5.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi PPC reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
    • 5.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano přemýšlel bych o tom do budoucna na otázku 5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Display/bannerovou reklamu na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)
    • zobrazit další souvislosti
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Emailing na otázku 6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?

2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)

3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)

4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)

5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?

6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)

7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?

8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)

10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?

11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?

12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?

13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?

14. Pohlaví

15. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Slyšel/a jste už někdy o Affiliate marketingu?

2. Věnujete se některému z uvedených činností na internetu? (možnost více odpovědí)

3. Které z následujících tvrzení o affiliate marketingu jsou podle Vás správná? (možnost více odpovědí)

4. Znáte některý z uvedených internetových marketingových nástrojů? (možnost více odpovědí)

5. Provozujete nebo byste rádi v budoucnu provozovali e-shop?

6. Z uvedených nástrojů vyberte, který byste využili/využíváte k propagaci vašeho produktu či služby na internetu? (možnost více odpovědí)

7. Jako majitel e-shopu (či potencionálně budoucí majitel), dokážete si představit dávat určitou provizi partnerům za to, že by Vám přinášeli na váš web zákazníky?

8. V jaké fázi podnikání by podle Vás affiliate marketing mohl fungovat? (možnost více odpovědí)

10. Přijde Vám výhodná spolupráce, na které je postaven affiliate marketing? Tedy, že obchodník určité procento z prodeje dává partnerovi, který mu na web přivedl návštěvníka (který vykonal určitou konverzi, například nakoupil nějaký produkt)?

11. Už jste někdy nakoupili produkt/službu na internetu přes reklamu? (prokliknutí přes banner, facebookovou reklamu, email se slevou apod.)?

12. Je některý typ reklamy na internetu, který Vám vyloženě vadí?

13. Využíváte ve svém internetovém prohlížeči Adblock (doplněk v prohlížeči na blokování reklam)?

14. Pohlaví

15. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kuchárik, M.Affiliate marketing (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://affiliate-marketing.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.