Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Agroturismus v České republice a zahraničí.

Agroturismus v České republice a zahraničí.

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Vladana Joseph
Šetření:02. 12. 2013 - 15. 12. 2013
Počet respondentů:56
Počet otázek (max/průměr):30 / 28.89
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem této bakalářské práce je získání a rozšíření znalostí venkovského cestovního ruchu a především jeho specifické formy agroturismu. A to nejen v České republice, ale i ostatních zemích Evropské unie. Pomocí primárního marketingového výzkumu zjistím aktuální i budoucí segmenty klientů. Podle těchto výsledků vytvořím produkt cestovního ruchu na agroturismus a detailně ho popíši v marketingovém mixu.

Odpovědi respondentů

1. Znáte pojem agroturismus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4783,93 %83,93 %  
ne916,07 %16,07 %  

Graf

2. Lákalo by vás trávit dovolenou na agrofarmě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2951,79 %51,79 %  
ano2748,21 %48,21 %  

Graf

3. Trávili jste už někdy dovolenou na agrofarmě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5394,64 %94,64 %  
ano35,36 %5,36 %  

Graf

4. Myslíte si, že je agroturismus v České republice populární?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4987,5 %87,5 %  
ano712,5 %12,5 %  

Graf

5. Myslíte si, že je agroturismus v zahraničí populární?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4275 %75 %  
ne1425 %25 %  

Graf

6. Znáte země, kde je agroturismus oblíbený?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3460,71 %60,71 %  
ne2239,29 %39,29 %  

Graf

7. Napište alespoň tři země, kde je agroturismus populární?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Německo4581,82 %80,36 %  
Rakousko4480 %78,57 %  
Anglie3258,18 %57,14 %  
Amerika1629,09 %28,57 %  
Maďarsko1221,82 %21,43 %  
Polsko1018,18 %17,86 %  

Graf

8. Co očekáváte od dovolené na agrofarmě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyzkoušet si nové dovednosti3867,86 %67,86 %  
klid, pohodu2544,64 %44,64 %  
gastronomické zvyklosti2442,86 %42,86 %  
folklor, tradice2137,5 %37,5 %  
vzdělávání se814,29 %14,29 %  

Graf

9. Jakou formu ubytování byxte na agrofarmě preferovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pokoj včetně sociálního zařízení3969,64 %69,64 %  
apartmán916,07 %16,07 %  
spaní na slámě712,5 %12,5 %  
pokoj bez sociálního zařízení610,71 %10,71 %  

Graf

10. Jakou formu stravování byste na agrofarmě preferovali?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
strava pouze z biopotravin1832,14 %32,14 %  
plnápenze1832,14 %32,14 %  
polopenze1323,21 %23,21 %  
odlehčená strava1017,86 %17,86 %  
vlastní kuchyně916,07 %16,07 %  
snídaně47,14 %7,14 %  

Graf

11. Co je pro vás nezbytné na agrofarmě mít?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsem schopný/á trávit dovolenou bez těchto moderních zařízení2239,29 %39,29 %  
rád/a budu trávit dovolenou bez těchto zařízení1933,93 %33,93 %  
internet1323,21 %23,21 %  
tv58,93 %8,93 %  
rozhlas47,14 %7,14 %  

Graf

12. Jaké další služby byste rádi využívali na agrofarmě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
práce se zvířaty3767,27 %66,07 %  
jízdy na koních3360 %58,93 %  
pomoc při výrobě biopotravin2341,82 %41,07 %  
práce v zemědělství1832,73 %32,14 %  
nákup bioproduktů1527,27 %26,79 %  

Graf

13. Ochutnali jste někdy bioprodukty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4885,71 %85,71 %  
ne814,29 %14,29 %  

Graf

14. Čím se bioprodukty vyznačují?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Absence chemických přísad při pěstování či chovu. Založeno čistě na přírodní bázi.

Bez chemie.

Bioprodukty jsou produkty kontrolovaneho ekologickeho zemedelstvi

Bohužel hlavně vyšší cenou, což je pro mě jako částečného ID limitující.

ekologickým pěstováním

chov a pěstování zemědělských komodit se děje v souladu s přírodou

Jsem si u nich jistá, že nebudou plni "Éček" (ani skrytých)

jsou drahé

jsou kvalitnejsi. bez pridane chemie

jsou plné vitamínů a nejsou moc vzhledné

kvalita, chuť, zdravotní nezávadnost, vyšší cena

lepší chutí a kvalitou

musejí splňovat speciální požadavky

Nejsou chemicky ošetřovány. Zvířata na biofarmách nedostávají ve stravě hormony a nejsou uzavřena v malých prostorech.

Nevím

Od ostatních se liší kvalitou surovin i kvalitou zpracování.

produkce bez užití genetiky a čistě přírodní produkty

reklamou

Vetsinou lepsi kvalita, bohuzel i vyssi cena. + dobry pocit z nakupu od vetsinou tuzemskeho prodejce

vše je produkováno bez umělých barvit apod.

Vysokou cenou

15. Zajímáte se o biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3766,07 %66,07 %  
ano1933,93 %33,93 %  

Graf

16. Znáte nějakou farmu ve svém okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3257,14 %57,14 %  
ano2442,86 %42,86 %  

Graf

17. Znáte nějaký obchod s biopotravinami ve svém okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4071,43 %71,43 %  
ne1628,57 %28,57 %  

Graf

18. Čím se biopotaviny vyznačují?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

000

bez chemickych pripravků a umelych barviv

bez chemie, mnoho vitamínů

bez přídavků prodlužujících trvanlivost a zvýrazňovačů chuti. Čistě přírodní potravina

Biopotraviny jsou potraviny vyrobene z bioproduktu

čerstvost a chutnost

Dražší cena,

jsou bez chemické konzervace, postřiků (popř. zvířata nejsou krmena náhražkami)

jsou bez chemických látek

Jsou bez chemických zásahů a jsou dražší

jsou bez chemie

jsou bez chemie

jsou bio?

jsou drahé

Jsou lehce stravitelné a zdravé

jsou lepší

Jsou připraveny/vyrobeny dle Bio norem

Jsou to produkty ekologického zemědělství

Jsou vyrobené v ekologickém prostředí.

Jsou vyrobeny bez použití umělých hnojiv, chemický postřiků, apod.

jsou zdravé

jsou zdravější

kratší trvanlivostí, bez chemických konzervantů, vyrobeny bez průmyslových hnojiv, výrobce vlastní certifikát

kvalita

kvalita, chuť, zdravotní nezávadnost, vyšší cena

kvalitou

kvalitou.

lehkost, to, že vím, odkud pocházejí, jsou zdravější

Lepší kvalita zpracování, mnohem lepší suroviny. A většinou se jedná o místní produkty, takže jejich koupí podporujeme místní farmáře.

Mají chuť! I když jsou pomerne drahe za tu cenu to stoji.

měli by být chutnější a bohatší na živiny, minerály, vitamíny atd.

měly by být bez chemických zásahů

Měly by kvalitou.

natur produkt

Nejsou chemicky osetrovany, ani puda.

nejsou v nich konzerváty

neměly by obsahovat chemické látky a geneticky upravené organismy

nevím

obsahují pouze přírodní produkty

původem, kvalitou

reklamou

sú bez použitia chemických prostriedkov

uj

Vetsinou lepsi chut, mene chemie

vitamíny

viz. 14.

Vrobené ekologicky.

Výrábí se eklogicky.

vyrobeno z bioproduktů, nutné osvědčení o původu

Vysokou cenou

VYSOKOU CENOU

vysokou kvalitou, výraznou a nefalšovanou chutí, v případě zeleniny a brambor také dobrou trvanlivostí.

vyšší cenou :P

vyšší cenou, vynechání chemických postříků, welfare, apod.

značnou cenou

19. Kupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3053,57 %53,57 %  
ano2646,43 %46,43 %  

Graf

20. Jak často kupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pouze příležitostně2544,64 %44,64 %  
nikdy2137,5 %37,5 %  
každý měsíc916,07 %16,07 %  
každý den11,79 %1,79 %  

Graf

21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nekupuji biopotraviny2544,64 %44,64 %  
jsou chutné1933,93 %33,93 %  
jsou zdravější1730,36 %30,36 %  
v mém okolí je biofarma nebo obchod s biopotravinami814,29 %14,29 %  
jsou trendem současné doby47,14 %7,14 %  

Graf

22. Proč nekupujete biopotraviny?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou drahé2472,73 %42,86 %  
jsou trendem současné doby1133,33 %19,64 %  
v mém okolí není biofarma ani žádný bioobchod618,18 %10,71 %  

Graf

23. Jakým způsobem vyhledáváte vaší dovolenou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu4071,43 %71,43 %  
dávám na doporučení známých1730,36 %30,36 %  
jinak1526,79 %26,79 %  
v katalozích cestovních kanceláří nebo cestovních agentur1323,21 %23,21 %  

Graf

24. Co je pro vás podstatné při výběru dovolené?

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
destinace2.53.714
ubytování3.5181.964
stravování3.9293.423
cena3.3753.77
nabízené služby4.6962.533
doprava5.253.045
kvalita služeb4.7324.089

Graf

25. Využíváte nějakých cenových zvýhodnění při vyhledávání dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slevy last minute2647,27 %46,43 %  
slevy mimo sezónu2036,36 %35,71 %  
slevy při včasném objednání1730,91 %30,36 %  
slevy stálým klientům814,55 %14,29 %  

Graf

26. Kde vás osloví nabídka dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetu5294,55 %92,86 %  
v tiskovinách1323,64 %23,21 %  
v letácích a jiných prospektech1018,18 %17,86 %  
na plakátech23,64 %3,57 %  
v rozhlasu23,64 %3,57 %  
na bilboardech11,82 %1,79 %  

Graf

27. Vracíte se do destinací příjemně strávených dovolených?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2646,43 %46,43 %  
někdy2442,86 %42,86 %  
ne610,71 %10,71 %  

Graf

28. Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4275 %75 %  
muž1425 %25 %  

Graf

29. Vaše vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské2748,21 %48,21 %  
střední s maturitou2646,43 %46,43 %  
vyučen/a23,57 %3,57 %  
základní11,79 %1,79 %  

Graf

30. Věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let2239,29 %39,29 %  
31 - 40 let1323,21 %23,21 %  
40 - a více1323,21 %23,21 %  
do 20 let814,29 %14,29 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

19. Kupujete biopotraviny?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou zdravější na otázku 21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?
  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 20. Jak často kupujete biopotraviny?
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nekupuji biopotraviny na otázku 21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou trendem současné doby na otázku 22. Proč nekupujete biopotraviny?

21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?

  • odpověď nekupuji biopotraviny:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nikdy na otázku 20. Jak často kupujete biopotraviny?

25. Využíváte nějakých cenových zvýhodnění při vyhledávání dovolené?

  • odpověď slevy last minute:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi v katalozích cestovních kanceláří nebo cestovních agentur na otázku 23. Jakým způsobem vyhledáváte vaší dovolenou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Znáte pojem agroturismus?

2. Lákalo by vás trávit dovolenou na agrofarmě?

3. Trávili jste už někdy dovolenou na agrofarmě?

4. Myslíte si, že je agroturismus v České republice populární?

5. Myslíte si, že je agroturismus v zahraničí populární?

6. Znáte země, kde je agroturismus oblíbený?

7. Napište alespoň tři země, kde je agroturismus populární?

8. Co očekáváte od dovolené na agrofarmě?

9. Jakou formu ubytování byxte na agrofarmě preferovali?

10. Jakou formu stravování byste na agrofarmě preferovali?

11. Co je pro vás nezbytné na agrofarmě mít?

12. Jaké další služby byste rádi využívali na agrofarmě?

13. Ochutnali jste někdy bioprodukty?

15. Zajímáte se o biopotraviny?

16. Znáte nějakou farmu ve svém okolí?

17. Znáte nějaký obchod s biopotravinami ve svém okolí?

19. Kupujete biopotraviny?

20. Jak často kupujete biopotraviny?

21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?

22. Proč nekupujete biopotraviny?

23. Jakým způsobem vyhledáváte vaší dovolenou?

24. Co je pro vás podstatné při výběru dovolené?

25. Využíváte nějakých cenových zvýhodnění při vyhledávání dovolené?

26. Kde vás osloví nabídka dovolené?

27. Vracíte se do destinací příjemně strávených dovolených?

28. Vaše pohlaví?

29. Vaše vzdělání?

30. Věk?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Znáte pojem agroturismus?

2. Lákalo by vás trávit dovolenou na agrofarmě?

3. Trávili jste už někdy dovolenou na agrofarmě?

4. Myslíte si, že je agroturismus v České republice populární?

5. Myslíte si, že je agroturismus v zahraničí populární?

6. Znáte země, kde je agroturismus oblíbený?

7. Napište alespoň tři země, kde je agroturismus populární?

8. Co očekáváte od dovolené na agrofarmě?

9. Jakou formu ubytování byxte na agrofarmě preferovali?

10. Jakou formu stravování byste na agrofarmě preferovali?

11. Co je pro vás nezbytné na agrofarmě mít?

12. Jaké další služby byste rádi využívali na agrofarmě?

13. Ochutnali jste někdy bioprodukty?

15. Zajímáte se o biopotraviny?

16. Znáte nějakou farmu ve svém okolí?

17. Znáte nějaký obchod s biopotravinami ve svém okolí?

19. Kupujete biopotraviny?

20. Jak často kupujete biopotraviny?

21. Z jakých důvodů kupujete biopotraviny?

22. Proč nekupujete biopotraviny?

23. Jakým způsobem vyhledáváte vaší dovolenou?

24. Co je pro vás podstatné při výběru dovolené?

25. Využíváte nějakých cenových zvýhodnění při vyhledávání dovolené?

26. Kde vás osloví nabídka dovolené?

27. Vracíte se do destinací příjemně strávených dovolených?

28. Vaše pohlaví?

29. Vaše vzdělání?

30. Věk?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Joseph, V.Agroturismus v České republice a zahraničí. (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://agroturismus-v-ceske-republi.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.