Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Air design - vôňa v obchodoch

Air design - vôňa v obchodoch

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Zuzana Krippelová
Šetření:06. 04. 2010 - 13. 04. 2010
Počet respondentů:164
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.7
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:23
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Nakupoval by zákazník v obchode dlhšie, pokiaľ by priestor príjemne voňal? Anketa pre SVK.

Odpovědi respondentů

1. Privítali by ste, keby v predajni, v ktorej nakupujete, bolo cítiť príjemnú vôňu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14387,2 %87,2 %  
ne2112,8 %12,8 %  

Graf

2. Zostali by ste v predajni s príjemnou vôňou dlhšie ako v predajni bez vône?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8250 %50 %  
ne8250 %50 %  

Graf

3. Myslíte si, že by útulné prostredie umocnené príjemnou vôňou ovplyvnilo vašu ochotu nakupovať?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11469,51 %69,51 %  
ne5030,49 %30,49 %  

Graf

4. Ktorú z uvedených vôní považujete za príjemnú?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ihličnatého lesa6539,63 %39,63 %  
citrónovú6338,41 %38,41 %  
čerstvo pokosenej trávy5734,76 %34,76 %  
ruží5734,76 %34,76 %  
čokoládovú5231,71 %31,71 %  
mäty5030,49 %30,49 %  
levanduľovú4829,27 %29,27 %  
vôňu jedla (pečivo, pečené mäsa)4527,44 %27,44 %  
jahodovú4426,83 %26,83 %  
korenistú1810,98 %10,98 %  
nepovažujem navoňaný priestor za príjemný106,1 %6,1 %  

Graf

5. Preferovali by ste rôzne vône pri rôznych druhoch obchodov? (potraviny, šatstvo, športové potreby)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano14085,37 %85,37 %  
ne2414,63 %14,63 %  

Graf

6. Ocitli ste sa už v navoňanom priestore? (ak nerátame parfumériu)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10765,24 %65,24 %  
ne5734,76 %34,76 %  

Graf

7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečenie5850,43 %35,37 %  
potraviny5446,96 %32,93 %  
hotel4539,13 %27,44 %  
fitnescentrum119,57 %6,71 %  
kino108,7 %6,1 %  
konferenčné sály108,7 %6,1 %  
športový tovar108,7 %6,1 %  
letisko76,09 %4,27 %  
banka54,35 %3,05 %  
nic21,74 %1,22 %  

Graf

8. A akom priestore by ste uvítali vôňu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v žiadnom3219,51 %19,51 %  
oblečení42,44 %2,44 %  
potraviny42,44 %2,44 %  
v obchodoch31,83 %1,83 %  
obchody s oblečením21,22 %1,22 %  
MHD21,22 %1,22 %  
s oblečením21,22 %1,22 %  
wc21,22 %1,22 %  
v obchodě s oblečením21,22 %1,22 %  
v obchodech s oblečením21,22 %1,22 %  
vo všetkých21,22 %1,22 %  
oblečenie21,22 %1,22 %  
obchod s oděvy21,22 %1,22 %  
neviem21,22 %1,22 %  
sexshop10,61 %0,61 %  
kino10,61 %0,61 %  
restaurace :)10,61 %0,61 %  
v smradlavom10,61 %0,61 %  
cajovny, kavarna, zverimex10,61 %0,61 %  
pokud by vůně nebyla silná, v obch. s oblečením10,61 %0,61 %  
na záchodě10,61 %0,61 %  
květinářství10,61 %0,61 %  
sportovni potreby10,61 %0,61 %  
oblečení, služby, obuv10,61 %0,61 %  
fitnesscentrum, oblečenie10,61 %0,61 %  
Všade dobre padne príjemná vôňa, nie však príliš.10,61 %0,61 %  
obchodne centra10,61 %0,61 %  
dárkové předměty10,61 %0,61 %  
škola, úřady, nemocnice10,61 %0,61 %  
v jakémkoliv veřejném10,61 %0,61 %  
nádraží, vlaky, obchody10,61 %0,61 %  
vo fitnescentre, obchodoch, škole10,61 %0,61 %  
knihkupectvo, oblečenie10,61 %0,61 %  
obchod s oblečením10,61 %0,61 %  
restaurace, banka, nemocnice10,61 %0,61 %  
outdoorshop10,61 %0,61 %  
Práca :),10,61 %0,61 %  
škola10,61 %0,61 %  
prodejny oděvů10,61 %0,61 %  
knihovny, lékárny, ordinace10,61 %0,61 %  
tam kde ma nejaky suvis... sluzby a pod.10,61 %0,61 %  
nie príliš silnú vôňu v každom verejnom priestore10,61 %0,61 %  
obchodní centrum10,61 %0,61 %  
tematicku k potravinam 10,61 %0,61 %  
vo vsetkych kde sa zdržuje viac ako 5 ludi10,61 %0,61 %  
stupni priestor nákupneho strediska10,61 %0,61 %  
secondhandy (zde to obyčejně spíš smrdí))10,61 %0,61 %  
na chodbe10,61 %0,61 %  
cekarny10,61 %0,61 %  
pekaren10,61 %0,61 %  
prodjna s oblečením, hotelový pokoj10,61 %0,61 %  
v skole:))))))10,61 %0,61 %  
Vsade mi chyba odpoved JE MI TO JEDNO 10,61 %0,61 %  
autobusoch10,61 %0,61 %  
vlakoch10,61 %0,61 %  
v práci10,61 %0,61 %  
kabínky10,61 %0,61 %  
hotel10,61 %0,61 %  
letisko10,61 %0,61 %  
obchod s oblecenim10,61 %0,61 %  
jak kde a jak jakou (divné otázky a o ničem)10,61 %0,61 %  
služby-kaderníctvo,kníhkupectvo10,61 %0,61 %  
drogerie, kavárna10,61 %0,61 %  
v obchodě10,61 %0,61 %  
čakáreň, miesta kde sa zhormažďuje väčší počet osô10,61 %0,61 %  
kluby, obchody, cakarne, mhd10,61 %0,61 %  
v každém, všude to smrdí10,61 %0,61 %  
designové doplňky10,61 %0,61 %  
obchod10,61 %0,61 %  
oční optika10,61 %0,61 %  
v knihkupectví10,61 %0,61 %  
v obchodě, kabinkách...10,61 %0,61 %  
na úradoch :)10,61 %0,61 %  
v robote10,61 %0,61 %  
uvitacie, reprezentativne priestory10,61 %0,61 %  
oblecenie10,61 %0,61 %  
oblečebie10,61 %0,61 %  
je to dikutabilnéWC sú navoňane a smrdia!10,61 %0,61 %  
fitnescentrum10,61 %0,61 %  
Při vstupu do obchodu s oblečením10,61 %0,61 %  
téměř všude s vyjímkou oblochů s pečivem, potravin10,61 %0,61 %  
čekárna,malé obchůdky 10,61 %0,61 %  
kdekoli, kde se to hodí10,61 %0,61 %  
kaviarne, čajovne, butiky10,61 %0,61 %  
na stanici10,61 %0,61 %  
toaleta10,61 %0,61 %  
všude :)10,61 %0,61 %  
V každém :))10,61 %0,61 %  
v takom, kde bol predtým smrad.10,61 %0,61 %  
hospoda / restaurace10,61 %0,61 %  
všade10,61 %0,61 %  
oblečení, prádlo10,61 %0,61 %  
je mi to jedno10,61 %0,61 %  
u doktorov lepsiu vonu10,61 %0,61 %  
v každom10,61 %0,61 %  
butiky10,61 %0,61 %  
čekárna u doktora10,61 %0,61 %  
lekárna10,61 %0,61 %  
v tescu10,61 %0,61 %  
nádraží10,61 %0,61 %  
napriklad na nadrazi, v hale to casto smrdi10,61 %0,61 %  
na verejných toaletách 10,61 %0,61 %  
v MHD10,61 %0,61 %  
...10,61 %0,61 %  
V obchodech s oblečením, doplňky a knihami.10,61 %0,61 %  
všude :D10,61 %0,61 %  
ale všechno se nelíbí všem 10,61 %0,61 %  
verejne toalety - ona cistoty, parfumerky10,61 %0,61 %  
nerozumím otázce10,61 %0,61 %  
u lekára10,61 %0,61 %  
obchode10,61 %0,61 %  
obchod s kozmetikou10,61 %0,61 %  
kaviaren10,61 %0,61 %  
drogeria, supermarket10,61 %0,61 %  
úplně v každém10,61 %0,61 %  
obchody s oblečením, dárkovým zbožím, kina, kavárn10,61 %0,61 %  
kdekoliv10,61 %0,61 %  
knihkupectvo, obchod s oblecenim10,61 %0,61 %  
kino, banka10,61 %0,61 %  
oděvy10,61 %0,61 %  
nákupnom stredisku10,61 %0,61 %  
na toaletách10,61 %0,61 %  
Vo všetkých obchodoch10,61 %0,61 %  
obchody, dopravní prostředky10,61 %0,61 %  
drogeria, knihkupectvo, urady10,61 %0,61 %  

Graf

9. Uvítali by ste príjemnú vôňu v čakacích priestoroch (letisko, stanica)?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12777,44 %77,44 %  
ne3722,56 %22,56 %  

Graf

10. Pohlavie

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11368,9 %68,9 %  
muž5131,1 %31,1 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Zostali by ste v predajni s príjemnou vôňou dlhšie ako v predajni bez vône?

  • odpověď ne:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 1. Privítali by ste, keby v predajni, v ktorej nakupujete, bolo cítiť príjemnú vôňu?

6. Ocitli ste sa už v navoňanom priestore? (ak nerátame parfumériu)

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi fitnescentrum na otázku 7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi konferenčné sály na otázku 7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi športový tovar na otázku 7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Privítali by ste, keby v predajni, v ktorej nakupujete, bolo cítiť príjemnú vôňu?

2. Zostali by ste v predajni s príjemnou vôňou dlhšie ako v predajni bez vône?

3. Myslíte si, že by útulné prostredie umocnené príjemnou vôňou ovplyvnilo vašu ochotu nakupovať?

4. Ktorú z uvedených vôní považujete za príjemnú?

5. Preferovali by ste rôzne vône pri rôznych druhoch obchodov? (potraviny, šatstvo, športové potreby)

6. Ocitli ste sa už v navoňanom priestore? (ak nerátame parfumériu)

7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?

8. A akom priestore by ste uvítali vôňu?

9. Uvítali by ste príjemnú vôňu v čakacích priestoroch (letisko, stanica)?

10. Pohlavie

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Privítali by ste, keby v predajni, v ktorej nakupujete, bolo cítiť príjemnú vôňu?

2. Zostali by ste v predajni s príjemnou vôňou dlhšie ako v predajni bez vône?

3. Myslíte si, že by útulné prostredie umocnené príjemnou vôňou ovplyvnilo vašu ochotu nakupovať?

4. Ktorú z uvedených vôní považujete za príjemnú?

5. Preferovali by ste rôzne vône pri rôznych druhoch obchodov? (potraviny, šatstvo, športové potreby)

6. Ocitli ste sa už v navoňanom priestore? (ak nerátame parfumériu)

7. V akom priestore ste sa stretli s vôňou?

8. A akom priestore by ste uvítali vôňu?

9. Uvítali by ste príjemnú vôňu v čakacích priestoroch (letisko, stanica)?

10. Pohlavie

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Krippelová, Z.Air design - vôňa v obchodoch (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://air-design-vona-v-obchodoch.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.