Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zpestření výuky na střední škole
Zpestření výuky na střední škole
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Fučíková |
---|---|
Šetření: | 09. 07. 2016 - 08. 08. 2016 |
Počet respondentů: | 100 |
Počet otázek (max/průměr): | 10 / 10 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 47,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.01:59 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
jmenuji se Jana Fučíková a ráda bych Vás poprosila o vyplnění dotazníku o tom, jak Vy jakožto středoškolští studenti vnímáte různé způsoby zpestření výuky ve škole. Dotazník je anonymní a jeho výsledky použiji pro svou závěrečnou práci na Doplňujícím pedagogickém studiu na Vysoké škole ekonomické. Předem mockrát děkuji za Váš čas a Vaše názory.
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
V tomto dotazníku se budeme bavit o různých způsobech zpestření výuky – o aktivitách jako jsou diskuze, hry, myšlenkové mapy, projekty, případové studie a jiné. Zároveň si prosím při vyplňování dotazníku představte dva ze svých učitelů, kteří vás letos učí: vašeho nejoblíbenějšího a toho nejméně oblíbeného. Vynechejte prosím učitele „výchov“ – tělesné, hudební i výtvarné.
Odpovědi respondentů
1. Zařazuje váš oblíbený vyučující do výuky různé aktivity jako diskuze, hry, myšlenkové mapy, projekty a jiné?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 45 | 45 % | 45 % |
výjimečně | 28 | 28 % | 28 % |
často | 18 | 18 % | 18 % |
nikdy | 9 | 9 % | 9 % |
2. Zařazuje váš neoblíbený vyučující do výuky takové aktivity?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výjimečně | 42 | 42 % | 42 % |
nikdy | 32 | 32 % | 32 % |
občas | 19 | 19 % | 19 % |
často | 7 | 7 % | 7 % |
3. Když můj oblíbený učitel takové aktivity zařazuje do výuky…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oceňuji to | 67 | 67 % | 67 % |
nevadí mi to, ale nadšený/á nejsem | 26 | 26 % | 26 % |
učitel nezařazuje | 4 | 4 % | 4 % |
vadí mi to / nebaví mě to | 3 | 3 % | 3 % |
4. Když můj neoblíbený vyučující takové aktivity zařazuje do výuky…
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
oceňuji to | 34 | 34 % | 34 % |
nevadí mi to, ale nadšený/á nejsem | 26 | 26 % | 26 % |
učitel nezařazuje | 21 | 21 % | 21 % |
vadí mi to / nebaví mě to | 19 | 19 % | 19 % |
5. Při aktivitách jako diskuze, hry, myšlenkové mapy, projekty a jiné se s oblíbeným učitelem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
naučím víc | 43 | 43 % | 43 % |
naučím asi stejně jako při běžném výkladu | 40 | 40 % | 40 % |
moc nenaučím | 17 | 17 % | 17 % |
6. Při aktivitách jako diskuze, hry, myšlenkové mapy, projekty a jiné se s neoblíbeným učitelem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
naučím asi stejně jako při běžném výkladu | 41 | 41 % | 41 % |
moc nenaučím | 36 | 36 % | 36 % |
naučím víc | 23 | 23 % | 23 % |
7. Aktivit s oblíbeným učitelem se většinou účastním...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zapojuji se přibližně stejně jako ostatní | 40 | 40 % | 40 % |
částečně se zapojuji | 23 | 23 % | 23 % |
zapojuji se víc než ostatní, jsem aktivní | 23 | 23 % | 23 % |
spíš pasivně – jako pozorovatel | 14 | 14 % | 14 % |
8. Aktivit s neoblíbeným učitelem se většinou účastním...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíš pasivně – jako pozorovatel | 47 | 47 % | 47 % |
částečně se zapojuji | 25 | 25 % | 25 % |
zapojuji se přibližně stejně hodně/málo jako ostatní | 22 | 22 % | 22 % |
zapojuji se víc než ostatní, jsem aktivní | 6 | 6 % | 6 % |
9. Při aktivitách v hodině jako diskuze, hry, mentální mapy, případové studie, projekty a podobně většinou cítím (můžete vybrat víc možností):
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
cítím větší zájem o téma, než při výkladu | 53 | 53 % | 53 % |
baví mě to | 49 | 49 % | 49 % |
snažím se vymyslet něco nového, přispět k řešení či diskuzi | 39 | 39 % | 39 % |
chci se zapojit víc, ale něco mi brání (učitel, ostýchavost, typ aktivity, aktivnější spolužáci….) | 30 | 30 % | 30 % |
mám pocit, že se při aktivitě ztrapním | 23 | 23 % | 23 % |
potřeboval/a bych víc času na přemýšlení či samostatnou práci | 19 | 19 % | 19 % |
nic, je mi lhostejné, zda probíhá aktivita, nebo běžný výklad | 12 | 12 % | 12 % |
aktivity se účastním, ale aktivita či téma mě nezajímá | 9 | 9 % | 9 % |
nechápu smysl aktivity | 9 | 9 % | 9 % |
nezájem o aktivitu | 7 | 7 % | 7 % |
mám z takových aktivit jiný pocit (Jaký? Upřesněte prosím v políčku pod otázkou.) | 3 | 3 % | 3 % |
uvítal/a bych jinou aktivitu (jakou? Můžete specifikovat v políčku pod otázkou.) | 2 | 2 % | 2 % |
některé aktivity mi připadají zbytečné, například v hodinách francouzštiny děláme nesmyslné projekty místo pečlivějšího učení se jazyka, ale například v ZSV mi nevadí probírat a diskutovat o aktuální politické situaci apod. | 1 | 1 % | 1 % |
Uvítala bych více dlouhodobých samostatných prací, individuální čtení a studium atd. | 1 | 1 % | 1 % |
to záleží jaké téma se probírá a jakým způsobem | 1 | 1 % | 1 % |
Mám pocit, jako bych mrhala časem. | 1 | 1 % | 1 % |
že se nic nenaučim | 1 | 1 % | 1 % |
10. Považuji se spíš...
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
za introverta (mám rád společnost, ale energii spíš dobíjím o samotě nebo s rodinou, často si rozmýšlím dopředu, co chci říct, konverzaci s cizími lidmi začíná spíš ten druhý, ne já) | 69 | 69 % | 69 % |
za extroverta (ve společnosti si dobíjím energii, rád navazuji kontakty s novými lidmi, často mluvím bez dlouhého rozmýšlení) | 31 | 31 % | 31 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.