Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Zprostředkování výtvarného umění formou aktivní knížky

Zprostředkování výtvarného umění formou aktivní knížky

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jitka Burdová
Šetření:25. 03. 2013 - 10. 04. 2013
Počet respondentů:78
Počet otázek (max/průměr):19 / 14.67
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:17
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník je součástí diplomové práce Pohled Medúsy - Vybraná díla inspirovaná řeckou a římskou mytologií jako témata aktivní knížky.

Aktivní knížka – knížka vytvořená za účelem zprostředkování vybrané výstavy/uměleckého díla návštěvníkům galerie. Zpracování bývá různé podle cílové skupiny (děti, dospělí, senioři, školní skupiny). Součástí aktivní knížky může být i kufřík s materiály a pomůckami k aktivitám uvedeným v knížce.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5469,23 %69,23 %  
muž2430,77 %30,77 %  

Graf

2. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21 - 30 let4253,85 %53,85 %  
31 - 60 let2835,9 %35,9 %  
16 - 20 let56,41 %6,41 %  
11 - 15 let22,56 %2,56 %  
61 a více let11,28 %1,28 %  

Graf

3. Vzdělání (v tuto chvíli, nebo nejvyšší dosažené):

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysoká škola4355,13 %55,13 %  
střední škola/gymnázium3139,74 %39,74 %  
základní škola45,13 %5,13 %  

Graf

4. Vzdělání uměleckého zaměření:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4456,41 %56,41 %  
ano, umělecká škola1823,08 %23,08 %  
navštěvování výtvarného kroužku1620,51 %20,51 %  

Graf

5. Galerie a muzea navštěvuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1 x týdně a častějiotázka č. 7, 1 x měsíčně a častějiotázka č. 7, 1 x za půl roku a častějiotázka č. 7, 1 x za rokotázka č. 7, nikdyotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 x za rok3342,31 %42,31 %  
1 x za půl roku a častěji2228,21 %28,21 %  
1 x měsíčně a častěji1417,95 %17,95 %  
nikdy67,69 %7,69 %  
1 x týdně a častěji33,85 %3,85 %  

Graf

6. Galerie a muzea bych navštěvoval/a, kdyby:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

Kdyby se v mém městě pořádaly

7. Setkali jste se už někdy s aktivní knížkou nebo pracovními listy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 8, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5773,08 %73,08 %  
ano2126,92 %26,92 %  

Graf

8. Napište, kde jste se s aktivní knížkou nebo pracovními listy setkali:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bylo to několikrát, například Centrum současného umění DOX, ale i jinde. Ale jednalo se vždy o pracovní listy určené dětem. Jinak často v galeriích vídám texty, které je možné si půjčit či odnést, vysvětlující kontext vystavených děl (což považuji za užitečné).

dětské knihy - v knihkupectví

doma

galerie

Muzeum umění Olomouc - pracovní sešity k výstavě Od Tiziana po Warhola, Průvodce pro děti s pastelkami - české hrady a zámky dále zahraničí - Albertina, Tate Britain, Tate modern...

Muzeum umění Olomouc, cizina-Londýn

Muzeum umění Olomouc, série Památky pro děti - Průvodce s pastelkami na zámku Lednice

Na školení vedoucích dětského tábora.

Národní galerie, Tate Modern, Moravská galerie a další...

Pražský hrad

škola, školka

v galerii, v muzeu

v galeriích a muzeích v Praze

v Moravské galerii, Brno

ve škole

Vsechny aktivni knizky a pracovni listy, ktere prezentovala Alice Stuchlikova v ramci vyuky. Jinak jsem se s nimi setkala take prostrednictvim animaci na Spilberku pod vedenim Barbory svatkove napr.na vystavach Samuraj, J. Trnka a take L. Vones

výstavní síň v havířově - interaktivní výstavy výtvarného umění

zoo

9. Přivítali byste možnost procházet si výstavu s aktivní knížkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6887,18 %87,18 %  
ne1012,82 %12,82 %  

Graf

10. Byli byste ochotní si aktivní knížku k výstavě zakoupit?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, ano, ale za přiměřenou částkuotázka č. 11, ne, ale rád/a bych si ji půjčil/aotázka č. 12, ne, neměl/a bych o ni vůbec zájemotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, ale za přiměřenou částku3241,03 %41,03 %  
ne, ale rád/a bych si ji půjčil/a2835,9 %35,9 %  
ano1316,67 %16,67 %  
ne, neměl/a bych o ni vůbec zájem56,41 %6,41 %  

Graf

11. Za přiměřenou částku považuji (v Kč):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50618,75 %7,69 %  
100412,5 %5,13 %  
15039,38 %3,85 %  
2039,38 %3,85 %  
do 20026,25 %2,56 %  
-26,25 %2,56 %  
Do padesáti Kč.13,13 %1,28 %  
20013,13 %1,28 %  
do 300 Kč13,13 %1,28 %  
Na normální výstavu kolem 30 Kč. Ovšem pokud by mě výstava skutečně velmi zajímala, či byla obsáhlá, tak třeba i kolem 100 Kč.13,13 %1,28 %  
ostatní odpovědi cca 30,-
no otázka je, k jaké výstavě by to bylo
dle atraktivnosti výstavy
do 100
do 50
do100
kdyz nevim co to je nemuzu odhadnou primerenou cenu
do 30
825 %10,26 % 

Graf

12. Aktivní knížku byste nejvíce ocenil/a k výstavě/dílu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [historického umění (do roku 1900)otázka č. 13, moderního uměníotázka č. 14, současného umění (žijící umělci)otázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
historického umění (do roku 1900)4253,85 %53,85 %  
moderního umění2126,92 %26,92 %  
současného umění (žijící umělci)1519,23 %19,23 %  

Graf

13. Aktivní knížku bych ocenil/a k výstavě/dílu historického umění (do roku 1900), protože:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

:-)

aby byla výstava zajímavější

by mohlaposkytnout více informací o díle

História je pre mňa zaujímavá.

je to období, které mě nejvíce zajímá

k dílům potřebuji komentář

ke všem, k získání širšího povědomí o období, ze kterého je dílo, vysvětlování díla, autorových podnětů, k získání širšího povědomí o autorovi

ke všem, protože podá širší informace k dílům vystaveným na výstavě

ke všem, protože se nepohybuji v oblasti umění

ke všemu

ma zaujíma umenie vytvorené v minulosti

mám historické umění rád - zajímá mě

mám k němu bližší vztah než k modernímu umění

mam rád historicke umeni

mě nejvíc baví

mě nejvíce zajímá historie

mě toto období zajímá nejvíce

mě toto téma zajímá

mě zajímá historie

moderní mě nezajímá

moderní umění nemám rád

nic o tom nevím

o této době nemám dobré znalosti

pomůže pochopit dílo

protože mě historické umění zajímá

protože nebylo možno zatrhnout všechny 3 možnosti

Přijde mi to jako součást všeobecných znalostí, které bychom měli o světě a historii vůbec znát.

Se chci naučit o počátcích a vývoji umění.

se o toto téma zajímám

se v něm vůbec nevyznám

se zajímám o historii

se zajímám o historii

to lépe pochopila

umění nerozumím a ráda bych se něco dozvěděla

umožní orientaci v určitém výtvarném směru

v nabídce nebyla možnost, že bych knížku neocenila vůbec

viac informácii k výstave a exponátom.

vím o sobě, že nejsem velký znalec; chodím spíš pro potěšení, mnohé potřebuji někdy pochopit

zájem o historii

zážitek

žádnému z nich

14. Aktivní knížku bych ocenil/a k výstavě/dílu moderního umění, protože:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Bych se ráda dozvěděla více o kontextu těchto děl.

člověk kolikrát nepozná, na co se to vlastně dívá

chci se dozvědět více

chodím na výstavy moderního umění

já bych ji ocenila nejvíce ke všem období

jako klíč k porozumění (interpretaci) díla

je nejvíc nesrozumitelné

mě toto období zajímá

Mě zajímá

mě zajímá

mi to přijde vyhodnější

myslím, že toto umění je potřeba přiblížit veřejnosti nejvíce

nejvíce mě zajímá

nutí se více zamyslet nad expozicí

o nem tolik nevim

Protože mě historické umění nezajímá.

protože mu kolikrát nerozumím

se k modernímu umění hodí

se v něm nevyznám

tomu nerozumím

Usnadnila by pochopení některých děl

15. Aktivní knížku bych ocenil/a k výstavě/dílu současného umění (žijící umělci)protože:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

abych porozuměla jejich záměru

by se ke svému dílu mohli vyjádřit samotní autoři a nebyla by mi podsouvána interpretace někoho, kdo dílo může chápat odlišně

bych se ráda dozvěděla něco o současném umění.

Je lepší se o umělci, či jeho tvorbě dozvědět přímo na výstavě, než dohledávat informace až zpětně.

jsou nejméně srozumitelní

Na vystave soucasneho umeni se dokazu nejdele soustredit. Vetsinou take tyto vystavy nemaji tak dlouhe a podrobne texty (napr. zasazeni do historickeho kontextu apod.), ktere uz i tak obcas postupne vycerpavaji (cist osmou info tabuly delsiho textu po aktivnim dnu a soustredit se u toho jako u prvni takove tabule neni uplne lehke).

Ne vždy dokážu úplně pochopit, jaký má vystavované dílo smysl, co tím autor myslí, chce vyjádřit, nebo na co reaguje. Nejvíce mám tento problém se současnou malbou.

nevím

o nich nic nevim

se v tom nevyznám:-)

Umožňuje nejširší možnosti interpretace

V současném umění je podle mě kontext díla velmi zásadní. A obecně současné umění by mělo mít ze strany státu větší podporu, protože mj. reflektuje současný stav společnosti.

Zajímá mě komentář samotných autorů. Kontext současného umění je pro mě důležitý, protože může přímo ovlivňovat mou tvorbu, způbob jak nad věcmi uvažuji. Moderní a současné umění navíc už není o tom, jak dílo vypadá, ale důležitý může být i obsah, který vidět není.

16. Co by měla aktivní knížka obsahovat, aby Vás zaujala? Seřaďte podle důležitosti.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
informace1.7821.145
obrázky, reprodukce2.2820.818
tvořivé úkoly a aktivity (výtvarné, práce s textem,...)2.9741.204
náměty k přemýšlení2.9620.832

Graf

17. Od aktivní knížky očekávám:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dozvím se informace o výstavě/díle/umělci5570,51 %70,51 %  
pomůže mi výstavu/dílo pochopit5064,1 %64,1 %  
ukáže mi výstavu/dílo z různých úhlů pohledu4152,56 %52,56 %  
zábavnou formou se něco naučím3646,15 %46,15 %  
nic33,85 %3,85 %  

Graf

18. Po vizuální (výtvarné) stránce by aktivní knížka podle Vás měla být (např.: barevná, s obrázky,…):

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

-

-

atraktivní

barevná s obrázky rozdělení dle období

barevná s obrázky

barevná s obrázky

barevná s obrázky

barevná s obrázky

barevná s obrázky

barevná s obrázky a textem

barevná s obrázky, dostatečné informace, prolnutí s informacemi z období, života autora,...

barevná, interaktivní

barevná, jednoduchá

Barevná, jednoduchá (až minimalistická)

barevná, obrázky, text

barevná, obrázky, vtipné komentáře

barevná, pestrá

barevná, přehledná

barevná, s obrázky

barevná, s obrázky

barevná, s obrázky

barevná, s obrázky

barevná, s obrázky, formát A5

barevná, s obrázky, jednoduchý, výstižný text

barevná, s obrázky, výrazné členění textu

Barevná, s obrázky.

barevná, vtipná, s obrázky, důmyslná

barevná,s obrázky,reprodukcemi

barevní

černobílá s obrázky, s písmem historickým daného roku, trošku karikatury

černobílá, A5, informace, volné místo na poznámky

dobře zpracována

farebná

formát do ruky

graficky dobre spracovana, obrazky, multifunkcnost, menitelnost ,,,,

hezka

interaktivní

jakákoliv, je to jedno

je jedno jaká

Jednoduchá, s obrázky, názorná. Může být barevná i černobílá

jj

Kvalitně graficky zpracovaná - využití obrázků, schemat, zvolení vhodného písma apod. Neměla by obsahovat příliš mnoho textu, aby neunavovala. A měla by být i v anglickém exempláři pro zahraniční návštěvníky.

kvalitni sofistikovana graficka prace se obejde i bez barvy a muze byt i velmi jednoducha

měla by být informativní - ale stručná barevná (ale s tiskem ne příliš drobným, aby se text snadno četl

měla by obsahovat dostatek potřebných informací a obrázky

Měla by obsahovat hodně reprodukcí daných děl a jednotný grafický design - nerozházené, zbytečně nepřetěžované různými barvami, musí být přehledná.

Měla by obsahovet vše, co si daná výstava žádá. Neměla by mít omezení - forma by měla vycházet z potřeb a cílů knihy. Tedy předpokládám barevné reprodukce, přehlednou úpravu, interaktivitu, případně části odjímatelné, které si člověk může odnést.

měla by zaujmout, vizuálně příjemná ale ne infantilní,přehledná

naučná

nedokáži zhodnotit

nedokážu říct, je mi to jedno

obrázky by nebyly třeba, člověk na výstavě je také vidí

Obrázky by určite mali byť.

obrázky s krátkým textem, ne přemírou odborných informací

podobný styl jako výstava

Pokud splní svůj účel, na vizuální stránce mi až tak nezáleží.

poutavá na první pohled

poutavá, stručná

propracovaný grafický design

přehledná

přehledná, měla by sledovat logiku výstavy

rozhodně s obrázky

s fotkami, se zajímavým písmem

S obrázky

s obrázky aby zaujmula

s obrázky, hudbou...

s obrázky, s kvízovými otázkami na konci knihy

S reprodukcemi, ne nutně barevnými.

určitě barevná

Určitě barevná a s obrázky, možná by mohla mít nějakého kresleného průvodce (třeba v podobě karikatury).

určitě s obrázky a zajímavým textem

vizuálně atraktivní

zajímavá, barevná, přehledná

zajímavá, s obrázky a popisky

zpracovaná kreativní formou, zajímavá grafika, hravá forma

19. Prohlídkou výstavy/díla s aktivní knížkou bych byl/a ochoten/na strávit maximálně:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45 minut2633,33 %33,33 %  
více než 60 minut2126,92 %26,92 %  
60 minut1519,23 %19,23 %  
30 minut1012,82 %12,82 %  
15 minut67,69 %7,69 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Věk:

  • odpověď 21 - 30 let:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 x měsíčně a častěji na otázku 5. Galerie a muzea navštěvuji:

3. Vzdělání (v tuto chvíli, nebo nejvyšší dosažené):

  • odpověď vysoká škola:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi tvořivé úkoly a aktivity (výtvarné, práce s textem,...)=1 na otázku 16. Co by měla aktivní knížka obsahovat, aby Vás zaujala? Seřaďte podle důležitosti.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání (v tuto chvíli, nebo nejvyšší dosažené):

4. Vzdělání uměleckého zaměření:

5. Galerie a muzea navštěvuji:

7. Setkali jste se už někdy s aktivní knížkou nebo pracovními listy?

9. Přivítali byste možnost procházet si výstavu s aktivní knížkou?

10. Byli byste ochotní si aktivní knížku k výstavě zakoupit?

12. Aktivní knížku byste nejvíce ocenil/a k výstavě/dílu:

16. Co by měla aktivní knížka obsahovat, aby Vás zaujala? Seřaďte podle důležitosti.

17. Od aktivní knížky očekávám:

19. Prohlídkou výstavy/díla s aktivní knížkou bych byl/a ochoten/na strávit maximálně:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věk:

3. Vzdělání (v tuto chvíli, nebo nejvyšší dosažené):

4. Vzdělání uměleckého zaměření:

5. Galerie a muzea navštěvuji:

7. Setkali jste se už někdy s aktivní knížkou nebo pracovními listy?

9. Přivítali byste možnost procházet si výstavu s aktivní knížkou?

10. Byli byste ochotní si aktivní knížku k výstavě zakoupit?

12. Aktivní knížku byste nejvíce ocenil/a k výstavě/dílu:

16. Co by měla aktivní knížka obsahovat, aby Vás zaujala? Seřaďte podle důležitosti.

17. Od aktivní knížky očekávám:

19. Prohlídkou výstavy/díla s aktivní knížkou bych byl/a ochoten/na strávit maximálně:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Burdová, J.Zprostředkování výtvarného umění formou aktivní knížky (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://aktivni-knizka.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.