Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Alternativní vzdělávání v Čechách
Alternativní vzdělávání v Čechách
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Šimon Batík |
---|---|
Šetření: | 12. 03. 2015 - 15. 03. 2015 |
Počet respondentů: | 71 |
Počet otázek (max/průměr): | 13 / 12.93 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 42,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:52 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
prosím o vyplnění dotazníku k mé maturitní práci na téma Alternativní vzdělávání v Čechách. Za každý vyplněný dotazník předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Slyšeli jste někdy pojem alternativní vzdělávání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 67 | 94,37 % | 94,37 % |
Ne | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
2. Víte o nějakém alternativním vzdělávacím zařízení v blízkosti Vašeho bydliště?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 42 | 59,15 % | 59,15 % |
Ne | 29 | 40,85 % | 40,85 % |
3. Pokud ano, uvažoval(a) byste o zařazení Vašeho dítěte do takového zařízení?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 44 | 61,97 % | 61,97 % |
Ne | 27 | 38,03 % | 38,03 % |
4. Studuje vaše dítě na alternativní škole?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 62 | 87,32 % | 87,32 % |
Ano | 9 | 12,68 % | 12,68 % |
5. Jste ochotni za kvalitnější vzdělání připlatit?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 56 | 78,87 % | 78,87 % |
Ne | 15 | 21,13 % | 21,13 % |
6. Jaký typ školy Vaše dítě navštěvuje a jak jste spokojeni s výukou a přístupem?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
anglosaskou základní školu teritoriálního rozvoje pracovních návyků v oblasti humanistiky
Běžná spádová ZŠ v menčím městečku. Zatím mají pořád stejnou paní učitelku a jsem s ní moc spokojená.
běžná základní škola
Běžná základní škola- spokojenost
běžná ZŠ, výuka víceméně vyhovuje
Církevní ZŠ, poté církevní 8l gymnázium (s malým školným). Syn byl (a je) spokojený, školy zvládly integraci ADHD dítěte s výraznými dysgrafickými a dyslektickými, vývojovými a logopedickými problémy. Na vyšších ročnících gymnázia se už schopnost práce s dětmi se SPU trochu snížila, ale stále alespoň trochu brán ohled. Syn měl většinu let na gymnáziu vyznamenání. Alternativnost byla především v osobě a metodách učitele U dcery se projevil záporný prvek církevních škol, a to poměrně velká závislost na nadšenectví ředitelů a učitelů bez kvalitní práce zřizovatelů. Hodně špatný učitel podpořen ředitelkou a třída se rozpadla (odešla polovina dětí).
Dcera ještě školu nenavštěvuje, avšak navštěvuje lesní mateřskou školu, která je proslulá respektujícím přístupem k dětem, metody vedení dětí vycházejí z montessori pedagogiky i jiných směrů, které dávají dítěti prostor pro celkový přirozený rozvoj jeho osobnosti
Chodí do třídy pro mimořádně nadané děti. Očekávala bych větší kreativitu a méně zkostnatělosti.:(
Klasická univerzita. Docela ano.
Klasická ZŠ s rozšířenou výukou jazyků a matematiky
Klasickou statni - jsem spokojena, sami maji zajem na tom byt nejlepsi.
klasickou státní MŠ
Klasickou ZŠ, v něčem spokojená jsem, v něčem méně.
Klasickou ZŠ, vadí mi velký počet dětí ve třídě - 29 na učitelku, není pak možné ani náznakem zajistit individuální přístup ke každému žákovi.
Klasickou, spokojen
komunitní vzdělávací centrum, spokojena
lesní MŠ
Mám dítě v MŠ, vybírala jsem podle kvality.V něčem jsem spokojená, v něčem nikoli. Z finančních důvodů jsem si bohužel nemohla dovolit alternativní MŠ.
Mateřskou lesní školku v kombinaci s Montessori školkou
mé dítě nenavštěvuje žádnou školu, jsou ji 2 roky
montessori a lesní školku
Montessori 1.stupeň spokojeni waldorfská škola 6. třída spokojeni důležitý je učitel, učitelka
montessori, jsme velmi spokojeni
Nabozenska skola rodinneho typu, individualni pristup k detem, malo pocetne tridy. Velmi spokojeni, deti i rodice, s kvalitou vyuky, pece venovane detem, podporou vzdelavani a motivaci kazdeho ditete.
Navštěvuje školu
navštěvují už střední školy. S přístupem nejsem spokojená na 100% jsou lepší a horší učitelé a tak... ale co už, školu udělat musí...
nemám děti
Nemám děti, nejdřív by měla předcházet otázka, jestli mám děti a podle toho by až měla být nabídnuta tahle otázka.
Osmileté gymnázium. Spokojeni maximálně
Praktická škola
Program začít spolu, jsme spokojeni
Soukromou školu s víceméně klasickým přístupem, ptž manžel s jiným vzděláváním nesouhlasil. Menší počet dětí, dělené hodiny, více angličtiny, přístup klasický - autoritativní, vadí mi v některých případech malá tolerance k chybám a učení se vyřešit je a absence exkurzí.
Soukromou školu, spokojena s přístupem i výukou
speciální pro dys poruchy a poruchy pozornosti, spokojeni s přístupem jsme u výuky by se dalo i něco vylepšit
starší je v mateřské škole a mladší teprve půjde k zápisu do MŠ
státní gymnázium, jsme spokojeni
státní MŠ
státní vysokou, jsem spokojena s výukou i s přístupem, protože ani jedno nestojí za nic a proto se dcera musí starat a snažit hlavně sama, díky čemuž se jí v době studií podařilo úspěšně zvládnou konkurz do prestižní firmy
státní ZŠ, nejsem spokojena s přístupem (nadání)
státní, ano
Syn státní gymnázum, relativně spokojeni (rozdílná kvalita učitelů). Dcera - státní ZŠ (1.stupeň), jsme spokojeni, ale zvažuje 8leté gymnázium(státní, církevní nebo soukromé)
školu s rozšířenou výukou matematiky, jsme převážně spokojeni
V současné době MŠ, která se bude rozšiřovat o univerzitní základní školu.
víceletá gymnázia, spokojenost
vš
základní školu - normální
Základní škola - jsem spokojen, výborná učitelka na 1. stupni
základní škola - škola hrou a v pohybu - velmi, jinak by tam nechodily
Základní škola s rozšířenou výukou cizích jazyků a bilingvní výukou. Navštěvuje bilingvní třídu, jsme velmi spokojeni.
základní škola s rozšířenou výukou jazyků, jsem spokojena
Základní škola v našem městě
základní škola,ano
základní školu
Základní školu s rozšířenou výukou jazyků. Jako rodiče jsme spokojeni, myslím, že jsme vybrali nejlepší možnou školu pro naše děti.
Zatím navštěvuje běžnou vesnickou mateřskou školu a jsem celkem spokojena. Mohlo by to být lepší (např. by mohly pobývat více venku), ale jinak je přístup učitelek velmi dobrý. Děti si mohou brát do školky své hračky a spát s nimi, rodiče mohou strávit třeba celý den s dětmi ve školce, školka není rozdělena na věkové třídy, takže jsou zde děti ve věku od 2 do 7 let pohromadě.
zatím nejsou ve škole
Zatim zadny
Zatím žádný.
zš
ZŠ - spokojeni
ZŠ ekoškola, spokojenost
ZŠ s rozšířenou výukou jazyků
ZŠ s rozšířenou výukou jazyků- jsem vcelku spokojená
ZŠ s rozšířenou výukou jazyků, jsem spokojena
zš tak to bylo, tak to je
ZŠ, SŠ, Gympl - jsem spokojená všude
ZŠ, záleží na učiteli - něco katastrofa, něco skvělý,
žádný, má 2 roky
žádný, nemám děti
7. Jak jsou spokojeny Vaše děti?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
?
100%
ano
ano
Ano, je ze školy nadšen
celkem
Celkem ano.
Celkem ano.
celkem spokojen
Děti, dle mého názoru jsou spokojeni, mají plno kamarádů přímo ze školy.
dítě je spokojené
dítě je také spokojeno
Dítě víceméně spokojeno, ale často ve stresu z toho, že nesplní nějakou povinnost.
jak s čím, ale vždy si poradí
je
Je spokojená.
Je spokojené
Je spokojeno.
je spokojený
jo
jsou spokojeni
jsou spokojeny všechny
jsou velmi spokojeny
Mé dítě bylo velmi samotářské, ale nyní se velmi dobře zapojuje a chce už být ve školce i odpoledne.
nemám děti
nemám děti
Nemohu odpovedet
nikam nechodí
Nudí se, ale nechce jinam kvůli letité kamarádce
ok
průměrně
Řekl bych, že docela jo.
Říká že se nudí
Se systémem ve školce je dcera velmi spokojená, následně chceme pro dceru i školu podobného "ražení", máme vyhlédnutou jednu, která se řídí "jenským plánem".
snad spokojené
spíš nespokojené, škola je nebaví
Spíše se nudí, není moc času k individuálnímu přístupu.
spokojen
Spokojena
spokojené
spokojeni
Spokojeny
spokojeny
spokojeny
starší není spokojený, mladší je spokojená
Stejný případ jak u předchozí otázky. Tyhle otázky nemohou být jako povinné pro někoho, kdo nemá děti. Přečtěte si něco o tom, jak se sestavují dotazníky. Stejně je tomu i v případě otázky 3, kdy se ptáte pokud ano, ale co když jsem v otázce dvě uvedla ne? Tak jak mohu na otázku tři odpovídat???
Syn - relativně ano, cítí se málo rozvíjen v jeho profilových oblastech a příliš zatěžován v těch ostatních Dcera spokojená
Syn je spokojen, dcera odešla do státní ZŠ.
Syn je spokojen.
Syna paní učitelku miluje, do školy chodí moc rád. Je ve třetí třídě.
tak tak
také spokojeny
taktéž velmi
Taky spokojenost, ve škole se líbí, první třída
Taky spokojeny
vcelku je spokojená
Velice
velice, obrovská volnost, respekt, nadšení
velmi
velmi
velmi
Velmi
Velmi spokojen
Velmi.
více-či méně. Záleží na učiteli
Vypadaji stastne a chodi tam radi.
zatím spokojen
zatím nejsou ve škole
Zatím nijak.
8. Jaký je podle Vás hlavní problém současného českého školství, pokud podle Vás nějaký existuje?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
stejné přijímačky pro všechny , povinná maturita
- Nekvalitní výuka učebních oborů a následná degradace. Pomohla by větší provázanost s praxí. - Nedostatek peněz, jak jinak :-) - Nedostatek inovací - pomohl by větší důraz na finanční gramotnost, měla by být zařazena výuka první pomoci, chování v krizových situacích. Také je třeba klást důraz na prezentaci žáka před lidmi - nastínění problému, hlavních bodů, závěr, následná diskuse, ne jen suché diktování faktů učitelem a zapisování žáky do sešitů. Rovněž by se hodilo něco z rétoriky. Vhodné by také bylo učit studenty umět vyjádřit své myšlenky v psaném projevu - opět nastínit problém, rozebrat, shrnout, a ne psát divné slohové útvaru typu "líčení".
Autoritativní přístup s vynucenou autoritou, tresty, sankce, všichni musí umět a dělat totéž ve stejnou dobu. Děti se neučí problémy řešit a neučí setzv.ssoft dkills, ale jen data a fakta. Děti se učí soutěžit, nikoli spolupracovat. Ucivo je často odtržené od reality.
bohužel musí suplovat rodinu, co se týká výchovy i seznamování s běžnými společenskými otázkami, na úkor kvalitního vzdělávání
České školství nemá jasnou koncepci, mezi základními školami jsou velké rozdíly v kvalitě vzdělávání. Také si myslím, že devátá třída by měla být zrušena, ty děti už nemají co na základní škole dělat, je to pouhé čekání na střední školu.
Čtyři sta let není naše školství pochopit Komenského princip "škola hrou". Učitelé jsou obvykle zkostnatělí troubové, kteří se drží hesla - vyžral jsem si to na škole, tak teď si to vyžerte vy.
demotivace učitelů, bezkoncepčnost řízení, fakt, že vzdělávání není prioritou ve společnosti ani u politiků
evím
finance a financování škol, další - učitelé kvalifikovaní, ale vzhledem k přístupu nemají na škole co dělat, a naopak - nekvalifikovaní, kteří do práce dávají vše a jsou i přes to kvalitní učitelé, AJ - na zš moc látku a děti pak nic neumí
Financování školy na žáka. Pak jsou střední školy motivovány brát kdekoho, čímž úroveň zákonitě klesá.
Hodně dětí ve třídǎch, absence asistentů
je jím systém výuky založený na praxi z 19. století
konzervativnost, přehlížení inovací, nereflektování změn ve společnosti, fluktuace na MŠMT
líní žáci a lítostiví rodiče, kteří svým "ochranářským" přístupem dětem víc ubližují než pomáhají
malé přihlédnutí k individuálním talentům a odlišnostem žáků, přeplněné třídy, málo motivovaní učitelé, osnovy plné předmětů, které se bez nějaké koncepce jen povšechným náhledem dají učit pouze velmi povrchně (rodinná výchova např.) - v tomto směru vidím alternativní školství jako mnohem lepší
Málo individuálního přístupu, málo prostoru pro vlastní rozhodování dětí.
málo odborníků kvůli nízkým platům, postavení učitelů je v očích veřejnosti nízké - malá autorita u žáků
málo peněz, nedostatečná motivovanost
Málo respektu, hodně drilu, málo kreativity, nevede ke kritickému myšlení, samostatnosti, zdravému sebevědomí, užívání negativní motivace, známkování, zapovězen partnerský přístup...
Málo se učí mít rád školu a vyučované předměty, mít radost z nabytých vědomostí
Malý vliv rodičů na školy, jejich řízení a personální obsazení. Byla by potřeba mnohem větší participace rodičů, včetně výběru ředitelů, schvalování rozpočtu, školního řádu, ŠVP a dalších zásadních školských dokumentů a pro řešení stížností.
maximální řízenost, kontrola, autoritativnost, způsob hodnocení, podpora soutěžení a individualismu, aniž by byla zohledňovánana individualita
Mnoho dětí ve třídě. Nemožnost nebo neochota ředitelů zbavit se špatných učitelů-
moc dětí na učitele, zažité stereotypy, malá flexibilita a spolupráce s rodinou
Moc děti v třídách. Nekvalitní pedagogové.
Nedostateční učitelé, co se týká kvalifikačních a inteligenčních předpokladů. Studovat pedagogickou fakultu chodí většinou po SŠ studenti, kteří se jinam nedostanou, resp. nemají předpoklady pro jiné studium, což znamená, že naše děti pak učí ti, co byli méně inteligentní, méně šikovní, méně ochotní se učit. Podle mě by děti měli učit odborníci v daném předmětu, ti kteří jsou schopní ukazovat učivo na praxi a vysvětlit to dětem tak, aby to byl schopný pochopit opravdu každý.
nedostatek financí
Nedostatek peněz pro odborníky, velké třídy, zkostnatělost, bezzubost učitelů a ředitelů vůči nevhodně se chovajícím žákům, nespolupráce s rodinou, přebujelá byrokracie
nedostatek prostoru pro individuální přístup (ZŠ)
neexistuje
nekvalifikovaní učitelé
Nekvalifikovaní učitelé, nesoudní rodičové, líné děti
Nekvalitni ucitele, svazujici osnovy, lenost pedagogu.
Není respektována individualita, osobní tempo, není podporováno kreativní myšlení a vlastní názor. Na jednoho učitele připadá příliš mnoho žáků.
Nepodporuje individualitu deti, kriticky pristup k ziskani informaci, argumentaci pri obhajobe vlastniho nazoru.
Neprestavajici změny koncepce.
nepřipravuje děti do skutečného života, učí je jen poslouchat a neprosazovat se, učí nezdravou soutěživost a snižuje dětem sebevědomí
nereaguje na rachle se měnící prostředí
neučí věci, které děti potřebují teď, ale které možná teoreticky někdy by mohlo potřebovat, neučí zážitkem, nerespektuje vývojové potřeby dětí, školství se nepřizpůsobuje dětem a rodině
Nevím
nevím
Nevím
Ničí se vše co bylo velice kvalitně zpracováno.Rušení zvláštních škol.
nízké ohodnocení učitelů, neodvíjí se od míry vzdělání a kvality odvedené práce (je dáno celoplošně tabulkami a hotovo), naprostá absence podpory učňovského školství (zatím jen samé řeči), žádná vůle ani odvaha eliminovat počet gymnaziálních tříd, absence plánování vyučovaných oborů podle požadavku trhu, absencenastavení limitů, kolik žáků bude na gimnáziích, SŠ a učilištích, experimentování s přijímacími zkouškami, které se mají tvářit, jako že ti méně nadaní nebo neschopní je nezvládnou a bude více žáků na uč.oborech :-) (vtip spočívá v tom, že ředitel stanovuje kriteria přijímacích zkoušek a jestliže přidělí zvládnutým celostátním přijímacím testům např. 10 bodů a účasti na olympiádách 150 a minumum pro přijetí na školu bude 100 bodů - tak u přijímaček se někteří ani nemusí snažit a mohou být všichni gymnazisti/středoškoláci), nesmyslný vysoký počet vysokých škol a "vysokoškoláků"jejichž kvalita je pochybná; špatně je i možnost na VŠ rozložit si ročník (uměle se tak prodlužuje doba pobytu jedince na škole a stát/my to platíme); problém čs.školství spočívá v tom, že každý nový ministr si potřebuje zapsat tučné + a tak za každou cenu musí přijít s něčím novým (bohužel, ta cena je často velmi vysoká)
pětibodové hodnocení, což míň chytré děti vede k ztrátě motivace a rezignaci rodičů
podhodnocení učitelé, neschopní ministři a alternativní školství
Problémů je mnoho, aktuálně mě napadá: Ignorování různých potřeb dětí při výuce. Vzdělání je pojato jako nutné zlo místo, aby využívalo přirozené zvídavosti dítěte. Nedostatečně využívání techniky při výuce. I učení může být zábava, ale ne v tradičním pojetí školy. Ale asi nejzásadnější problém je devalvace prestiže učitelů a s tím související nedostatečné ohodnocení učitelů a nízká kvalita učitelů.
Problémů je tolik, že je těžké je všechny obsáhnout. Ale všechny by se daly shrnout pod jeden bod - PENÍZE
příliš mnoho dětí ve třídách, větší pozornost na pomalejší žáky než na ty nadprůměrně nadané
Rozhodování od stolu ze strany politiků, malá spolupráce s lidmi z praxe.
Rozhoduje učitel, ne typ školy.
rozpad systému, zavedení švp
stále se bifluje, nedává se prostor pro praktické úkoly, matika je absolutně mimo-realitu, chybí např. finanční gramotnosti
Strnulost a zastaralost výuky, neochota akceptovat nové a neotřelé výukové směry, neochota stanovit individuální plán učení, na mnoha školách stále ještě biflování jako za socialismu
svazující školské normy
školský systém je pouhé formování mozku pro společenskou poptávku
školství je moc konzervativní, málo se mění vzhledem k době a jejím požadavkům a nárokům
Urcite je nějaký, ale nic me ted nenapada
v běžných školách je velký počet dětí ve třídě, díky čemuž nelze mít individuální přístup k jednotlivým dětem dle jejich schopností a potřeb. V poslední době taktéž zaznamenávám velmi autoritativní přístup učitelů vůči dětem stylem - mlč a nic se ti nestane. A abslutní nemožnost diskuze - není na to čas a prostor a někteří učitelé to sami neumějí. To ale v naší škole není /tyto závady/, proto tam moje děti chodí.
Velké počty dětí ve třídě.
Velky pocet zaku ve tride.
Velký počet dětí na málo učitelů, bazírování na zastaralých postupech a striktních pravidlech, málo prostoru pro kreativitu.
vyhořelost a výuka zaměřená na výkon,moc dětí a málo času,mizerná výuka jazyků
Vysoké nároky na domácí přípravu, leckdy by bez mé pomoci syn absolutně nestíhal.
Vzhledem k tomu, že se ve školství pohybuju, tak vím, že problému je mnoho, dalo by se o tom psát na x stránek. Jedním z hlavních je pro mě v současné době asi integrace, díky které jsou žáci nadanější bržděni těmi se speciálními vzdělávacími potřebami ve výuce.
začíná to rodinou, nepodporovaná rodina, není čas a prostor doma na výchovu dětí a škola to nedožene
zastaralost výukových metod, neschopnost zaujmout žáky, lpění na memorování informací místo toho, aby se studenti učili s informacemi pracovat a přemýšlet nad nimi vlastním rozumem, fakt, že řada učitelů se stala učiteli proto, že "nevěděli, co jiného studovat" resp. chtěli mít i v dospělosti dlouhé prázdniny
Zavrhování osvědčeného, velká gesta, nový ministr - nové pojetí.
zkostnatělost
Zkostnatělost, nemožnost dítěte projevit své skutečná nadání a vlohy, učení se jen kvůli známkám či odměnám, biflování se velkého objemu učiva bezmyšlenkovitě nazpaměť, velká soutěživost (kdy ten, kdo prohraje, se cítí méněcenně), velká orientace na výkon, neochota pedagogů měnit zajetý systém, nedůvěra a neochota vlády a hlavně pana ministra školství podpořit domácí vzdělávání (ministr ho zatím spíše haní)
9. Myslíte si, že ministerstvo školství má jasnou koncepci pro rozvoj?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 65 | 91,55 % | 91,55 % |
Ano | 6 | 8,45 % | 8,45 % |
10. Jste otevření pro nové metody vyučování a podporovali byste snahy o změnu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 67 | 94,37 % | 94,37 % |
Ne | 4 | 5,63 % | 5,63 % |
11. Hlavní věc, kterou od školy očekáváte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
podporu dětí v tom co je zajímá.
?
"Připravit" znalostmi dítě do života. Nenudit ho.
Aby dítě bylo spokojené, nestresované, učilo se rádo a ne kvůli známkám. Aby umělo mluvit, říct svůj názor, nebálo se projevit, bylo kreativní.
Aby se dítě naučilo učit a byt samostatne
aby seděti naučili uvažovat, samostatně myslet. Samozřejmě výuka základníc znalostí. Výuka jazyků je velmi důležitá
Alespoň nesnižovat dceřinu počáteční chuť se učit nové.
Co nejlepší vzdělávání.
Děti naučit se orientovat v kvatnu informací, umět je zpracovat a pracovat s nimi. Samostatnost, rozvoj osobnosti.
Dítě bude mít všeobecný přehled i vlastní názor, který bude umět obhájit, bude umět diskutovat a spolupracovat.
dobrá příprava na pracovní život
Dobrou úroveň vzdělání dětí, aby se něco naučily a rodiče nemuseli dohánět neprobrané učivo s dětmi doma.
Individualni pristup
Individuální přístup, spolupráce s rodiči.
Jde jim v 1. řadě o dítě.
klid
Kvalitní výuku orientovanou především na obsahovou stránku jednotlivých předmětů.
Kvalitní výuku, tj. schopnost učitele vysvětlit a naučit danou látku tak, aby ji uměla (užít) většina třídy. Volba metod je na něm, jde o výsledek.
kvalitu výuky
lidský a hravý přístup
Naucit deti se vzdelavat s radosti pro sebe same.
naučit děti nevěřit všemu, myslet a vyhledávat si informace
naučit se učit a vnímat a dokázat zpracovat informace a rozlišit, co ej správné a co je špatné a umět to uchopit
Naučit, a současně neznechutit a nezdeptat
nechat dítě rozvíjet dle jeho potřeb pedagog by měl být především člověk aby dítě ani nepoznalo, že je ve škole - prostě aby ho to bavilo
Nezmaření touhy po vědění.
Od české školy toho mnoho neočekávám. Co bych si ale přála primárně je, aby škola mé dítě neznechutila.
Podpora v řešení problémů, skutečně individuální přístup s podporou vlastní zodpovědnosti. Podpora spoupráce a komunikace. Vztah učiva k reálnému světu. Chci, aby se děti učily s radostí a do školy chodily rády, ptž ony se učit chtějí.
Podporit a rozvijet talent deti. Motivovat k uceni.
podporování tolerance, a podporu chuti se něco dozvídat a ukázky využití naučeného v praxi
podporovat děti v přirozené touze po objevování
Pomoc při vzdělávání a formování dítěte
Práce s informacemi. Jak rozlišit, co je podstatné, jak si umět nejdůležitější věci uložit do hlavy, jak a kde najít to, co si nepamatuje, jak se zamyslet a imformace zpracovat.
přátelské a inspirativní prostředí pro děti
předání informací, ověření znalostí a dovedností, celospolečensko - politicko - ekonomicko - sociální přehled, naučit komunikovat, argumentovat, ustoupit, posílit schopnost empatie .... všechno je důležité
příjemné prostředí a kvalitní vzdělání
příliš široce položená otázka
Příprava na budoucí povolání a život
Příprava pro život
Připravit člověka ke správnému chápání světa.
připravit dítě na život
rozvíjení vzdělání a vědomostí, ne tlumení
rozvoj dítěte a jeho zájmů; probudit zvídavost, dát impuls kde a jak hledat informace a jak s nimi pracovat
Schopnost žít dnešní náročnou dobu.
spokojenost dítěte
Spravedlivý a vlídný přístup, kvalitní výuku
učit dítě myslet vlastním mozkem
V současném stavu očekávám jen, že škola moje děti úplně neznechutí a neodradí od dalšího vzdělávání. V ideálním případě bych chtěla očekávat kvalitní vzdělávání s důrazem na individuální přístup k dítěti.
Vedomosti
větší spolupráce rodina a škola
Viz bod 6 a 7 za podmínky stejně či více kvalitního vzdělání jako na klasických školách, kvůli pozdější dobré možnosti dostat se na střední školu nebo gymnázium
vstřícnost
výchova a vzdělání a otevřený přístup, schopnost diskutovat a kombinovat a hledat a propojit s tím, co se naučí
Vypěstuje v dětech pozitivní vztah k učení a umožní jim využívat svých schopností.
Vyrovnaný, vzdělaný ,kultivovaný mladý člověk s vlastními názory a jasnými hodnotami. Neodtrhne zároveň děti od prostředí - tzn.je blízko a chodí tam více dětí z okolí
výuku
vzdělání
Vzdělání
Vzdělání - zprostředkování faktů, rozvoj myšlení, podpora kreativity.
vzdělání!
vzdělávání, výchova, podpora rozvoje osobnosti
vzdlání
Zajištění vzdělání, socializace
Ze se dite bude vzdělávat v příjemném, motivujicim prostředí. Ze se učitel bude chovat k dětem slušné, bez manipulaci, urážek, ponižování. Ze dítě bude motivováno ke vzdělávání pomoci své zvědavosti a touhy poznávat ne pro známky, výhružky a protože se to musí.
Zvdělání, podpora zdravého sbevědomí, samostatost dítěte
že děti něco naučí a naučí učit, socializační a výchovná stránka je taky důležitá
Že naučí děti myslet a nacházet řešení.
že naučí děti základním dovednostem (číst, psát, počítat), ale také "sociálním" dovednostem, že je naučí to, co je nemůžou naučit rodiče doma
že nesebere dítěti radost ze života a tvořivost
že se dítě něco naučí, pokud možno myslet
12. Co by se podle Vás mělo, či nemělo změnit?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
?
celospolečensky posílit autoritu učitelů a školství jako takového
Co by se mělo změnit viz otázka 8. Škola by měla být místem, kde se dítě naučí učit. Díky internetu se svět a přístup k informacím za posledních dvacet let zcela změnil a vyznat se v celé té změti často protichůdných názorů není jednoduché a škola v tom nikterak nepomáhá. Plus bych přidala volné využívání sportovišť a počítačů ve volném čase (v některých školách to asi možné je, ale rozhodně to není standardem). Co by se nemělo změnit: Možnost stravovat se ve školní jídelně (i když kvalita bývá občas nevalná)... Jinak mě nenapadá nic, k čemu bych neměla připomínky.
disciplína
Hlavním problémem je kvalita výuky jazyků na školách, ať už základních nebo středních. Škola by také měla zajistit možnost konverzace s rodilým mluvčím, ne pouhé "šprtání" slovíček.
chavání
lidé by konečně měli změnit svůj přístup k sobě a k druhým, i alternativní vzdělávání by mělo být placené státem aby stát tak zuřivě neregulovat systém vzdělávání - rodiče jsou svéprávní je toho mnoho
Měl by se opustit koncept biflování, hodnocení, testů, kde jde o rychlost, měla by se zkrátit doba, kterou děti tráví sezením ve škole. Učení by nemělo být zaměřeno tak, aby děti byly schopné zopakovat něco po učiteli, ale aby byly schopné najít s pomocí učitele správné řešení a aby byly schopné aplikovat teoretické poznatky v životě.
Měl by se změnit celý systé m školství, který nefunguje.
mělo by být méně žáků ve třídách, aby se učitelům lépe pracovalo a mohli mít k dětem individuálnější přístup + samozřejmě by měla růst angažovanost vyučujících, aby sami s dětmi chtěli pracovat kvalitně a co nejefektivněji
Mělo změnit - menší počet dětí ve třídě, otevřenost vůči rodičům a dětem, méně autoritářský přístup - v jiných školách nemělo změnit - v naší škole by se nemělo změnit nic, je to skvělý
melo: podpora skolstvi a vzdelavani obecne.
méně frontální výuky, více vzdělávacích aktivit mimo školu, pestřejší výuka, menší školní kolektivy...
Méně ideologie
Nabídnout dětem na středních školách smysluplné studium i bez maturity - praktické obory
Nejspíš celá koncepce tradičního školství a zkostnatělé smýšlení pedagogů.
nerušit osnovy
neučit zpaměti; učitel neví vše - měl by být schopen žákům přiznat, že není všemocný a neví vše (měl by slíbit, že do příští hodiny zjistí)
Nevim
Nevim
Nic
nic
Obecně práce školy. Škola by měla mít ucelenou představu o metodě vzdělávání dětí, o časových nárocích ve škole i doma a měla by být schopna pracovat i s dětmi vyžadující individuální přístup.
Porovnávání dětí každé dítě je samostatná osobnost
priority ministerstva školství i celé společnosti
příliš široce položená otázka
Příliš široká otázka.
Přístup k učení - zhora
přístup učitelů
přístup žáků! Poznámka k dotazníku: nejednoznačné otázky. O koncepci výuky rozhoduje spíš škola než MŠMT. Poslední otázka je spíš reklama na podezřelou soukromou školu. Obecně mají učitelé velký prostor pro vlastní pojetí výuky. Setkala jsem se i se špatnou výukou (jazyky) i s výbornými učiteli. Vždy je to o člověku.
přístupem personálu
Přizpůsobení přístupu a výuky individuálním potřebám žáka, menší počet žáků ve třídě.
Snizeni poctu zaku ve tride ocekavam. Zlepseni profesni pripravenosti absolventu ucitelstvi.
Snížit počty žáků ve třídách, podporovat individuální přístup k dětem.
staré učitelky, které žijou v době komunismu
systém vzdělávání jako takový...Učit zajímavějším přístupem pro děti a hlavně fakta, které jsou nutné, ne nesmysly, které brzy zapomenou
škatulkování
školství by mělo býti vice flexibilní, "jít s dobou"
školy by neměly být financovány "a žáka", prototže, v dnešní době mít např.na učňáku ve třídě 32 dětiček, je dost výživné navíc mají právo na běžném SOU studovat i děti ze zvlátních a praktických škol a to je teprv masakr
téměř vše, je toho moc
těžká otázka, nedokážu definovat
toho je moc....
Ucitele by se meli ucit jazyky - az tristni, co dokazi predvest.
učitel bůh
V první řadě současný ministr školství.
v´yše uvedeno- co mi vadí
větší spolupráce rodičů a pracovníků škol, více individuálních přístupů pro neškatulkové děti.
více pomáhat chytrým dětem, ne je brzdit podle těch horších, možnosti rozdělení dětí dle IQ
více pracovat s vyhledáváním a ověřováním informací, prokázat, že informace umí použít a ne jen nabiflovat nazpaměť
Více samostaného uvažování, méně memorování
Více využívat slovní hodnocení, omezit soutěživost a srovnávání žáků, přidat individuální přístup.
Viz 11. Není ale reálné změnit požadavky a chování všech lidí. Lze jen podporovat vznik tzv.alternativních škol. Učitelé by měli mít možnost, možná povinnost, psychologické supervize stejně jjako psychologové.
Viz bod 8. Změny by byly jistě reálnější, kdyby je více podporovala i sama vláda, potažmo ministr školství.
viz ot. č. 8
viz otázka 8, hlavně způsob financování, mělo by ubýt byrokracie
Viz otázka č. 8
viz výše
Viz výše.
výuka jazyků
vzdělávání pedagogů, způsob výuky(systém hodina v sedě/přestávka je pro dítě nepřirozený), počty dětí na pedagoga, směřovat ke komunitnímu vzdělávání a soudržnosti zůčastněných
Vzdělávání učitelů, průběžně hodnoceni a kontroly, možnost vyhořelé učitele přehradit na jinou práci. Pocty žáků ve třídách.
x
zanechat různé typy škol , speciální pro míň chytré. Nebo zvětšit ve smíšených třídách počet učitelů a pedagogů
Zapojit interaktivní metody her a kvízů, učit děti a mladé tvůrčímu řešení problémů, místo biflování se učit, kde se dají informace najít.
Změnila bych maximální počty žáků ve třídě. U syna jich je ve třídě 16 a paní učitelka má tudíž příležitost se jim hodně věnovat. Bylo by fajn, kdyby to tak mohlo být všude.
změnit by se měl přístup učitelů, změnit by se měl počet dětí ve třídách (je-li ve třídě 32 dětí, nemůže se učitel věnovat všem tak, jak by potřebovali), změnit by se měla "koncepce" tak, aby studijní možnosti odpovídaly potřebám trhu práce, aby lidé, kteří něco vystudují, měli reálnou šanci se na trhu práce uplatnit
Změnit by se mělo: ohodnocení učitelů, aby ti kvalitní měli motivaci zůstat. Více mužů - učitelů. Méně administrativy. Jasná a stálá pravidla (např maturita) Měnit by se nemělo: ponechat minimálně na gymnáziích vzdělávání zaměřená na fakta (moderní metody jsou ale samozřejmostí)
Změnit-vrátit možnost zvláštních škol.
Zrušit devátou třídu
Zvolnit, nedělat z dětí stroje.
13. Kdyby Vám někdo nabídl umístění dítěte do zařízení, které splňuje výše dané požadavky, uvažovali byste o něm i přes to, že není tradičním a zaběhlým školským ústavem?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 56 | 78,87 % | 78,87 % |
Ne | 15 | 21,13 % | 21,13 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.