Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza cestovního ruchu Berouna a okolí
Analýza cestovního ruchu Berouna a okolí
→ Hrajete nebo byste rádi hráli nějakou kolektivní hru? ←
(veřejné výsledky, cca 1 minuta)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Lucie Petrová |
---|---|
Šetření: | 08. 02. 2013 - 21. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 115 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 10.92 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 79,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:22 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Analýza cestovního ruchu Berouna a okolí - dotazník k diplomové práci
Odpovědi respondentů
1. Co se Vám vybaví, když se řekne Berounsko?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Karlštejn | 47 | 40,87 % | 40,87 % |
Beroun-město | 26 | 22,61 % | 22,61 % |
Koněpruské jeskyně | 15 | 13,04 % | 13,04 % |
hrady Točník a Žebrák | 8 | 6,96 % | 6,96 % |
svatý Jan pod Skalou | 6 | 5,22 % | 5,22 % |
malá a velká Amerika | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
lom Amerika | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Pekna krajina | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Vesničko má středisková, ( jedeme do Berouna pro cement a on řekne v Berouně Beroun) | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Amerika | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Vojta, Kuba a Matěj | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
medvědi | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Berounka | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
nic se nevybaví | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
zapadákov | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Krašov, řeka berounka | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
Vše výše psané současně | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
vše z nabídky | 1 | 0,87 % | 0,87 % |
2. Navštívili jste v posledním roce Berounsko?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano → otázka č. 3, ne → otázka č. 12].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 69 | 60 % | 60 % |
ne | 46 | 40 % | 40 % |
3. Jaký způsob dopravy jste využil/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
automobil | 48 | 69,57 % | 41,74 % |
vlak | 12 | 17,39 % | 10,43 % |
autobus | 4 | 5,8 % | 3,48 % |
kolo | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
je to můj domov - nyní | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
loď | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
všechny uvedené | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
autobus i vlak | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
4. Jak dlouho se obvykle na návštěvě berounského regionu zdržíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [jen na "otočku" → otázka č. 6, minimálně přes noc → otázka č. 5, pár dní → otázka č. 5, týden a déle → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jen na "otočku" | 55 | 79,71 % | 47,83 % |
pár dní | 7 | 10,14 % | 6,09 % |
týden a déle | 5 | 7,25 % | 4,35 % |
minimálně přes noc | 2 | 2,9 % | 1,74 % |
5. Jaký způsob ubytování nejčastěji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
u známých | 5 | 35,71 % | 4,35 % |
kemp | 3 | 21,43 % | 2,61 % |
chata | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
vlastní dům | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
chatu | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
doma, jinak kemp nebo penzion, hotel nikdy | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
hotel | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
vlastni chata | 1 | 7,14 % | 0,87 % |
6. V jakém ročním období oblast navštěvujete nejčastěji?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
léto | 52 | 75,36 % | 45,22 % |
jaro | 30 | 43,48 % | 26,09 % |
podzim | 17 | 24,64 % | 14,78 % |
7. Co Vás na turistické oblasti Berounska nejvíce láká a přitahuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přírodní památky | 35 | 50,72 % | 30,43 % |
kulturní památky | 18 | 26,09 % | 15,65 % |
dobrá dostupnost | 8 | 11,59 % | 6,96 % |
hrnčířské trhy a houbařeni | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
Hokejový stadion | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
golf | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
hrncirske trhy | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
kulturní památky a vinobraní | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
hezká krajina, památky | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
jezdil jsem tam hrát hokej | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
vše výše uvedené rovnoměrně | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
8. Kterou kulturní či přírodní památku si při návštěvě této oblasti nenecháte ujít?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
Ameriku
Ameriku
Berounské muzeum, Karlštejn, Koněprusy, výšlap na vrch Děd.
berounské trhy
Festival České hrady
hrad karlštejn
Hrad Karlštejn
Hrady
hrady Žebrák a Točník
j
Karlstejn
Karlstejn
Karlstejn, krasne prostredi
Karlštejn
Karlštějn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn
Karlštejn, Koněpruské jeskyně
Karlštejn, Koněpruské jeskyně
Karlštejn, Koněpruské jeskyně
Karlštejn, Koněpruské jeskyně
Karlštejn, Koněpruské jeskyně, lom Amerika
Karlštejn, Koněpruské jeskyně, Medvědárium v Berouně
Karlštejn, lom Amerika
Karlštejn, Lom Amerika
Karlštejn, Velká a Malá Amerika
Karštejn
koněpruské jeskyně
Koněpruské jeskyně
Koněpruské jeskyně
Křivoklát
kulturni ani prirodni pamatu nevyhledavam
lesy, hrady, zámky
Lom Amerika
lomy Mořina
Malou a Velkou Ameriku, Tetín, Zadní Třebaň - vodní turistika, Karlštejn
Medvědárium v Berouně
medvědárium,rozhlednu Děd
nevím, jezdíme do přírody především
NPR Karlštejn
okoř, lidice, karlštejn, koněpruské jeskyně...
Prochazka městem a Karlstejn
Procházku po Karlštejně
Svatého Jana pod Skalou a Karlštejn
Točník
Točník, Svatý Jan
Točník, Žebrák, Karlštejn...
točník, žebrák, zbiroh, karlštejn, koněprusy, křivoklát, valdek
turistické cesty
výlet na Karlštejn (golf)
Vzhledem k tomu, že žiji nedaleko, spíše vyhledávám zapadlá a méně známá místa, kde jsem ještě nebyl, nebo kde se něco obměňuje (muzeum Beroun).
zalesněné kopce a přírodní krásy viděno ze sedla kola
žádnou
Žebrák, Točník
9. Jak se Vám tato oblast dostala do podvědomí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dal/a jsem na doporučení | 26 | 37,68 % | 22,61 % |
turistický průvodce | 11 | 15,94 % | 9,57 % |
internet | 5 | 7,25 % | 4,35 % |
sdělovací prostředky | 5 | 7,25 % | 4,35 % |
vlastní zkušenost | 2 | 2,9 % | 1,74 % |
bydlím ve středočeském kraji nedaleko | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
žiji zde od mala | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
v okolí mám chatu | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
od přátel | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
jezdim do teto oblasti na rekreaci | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
už od školy | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
vzal mě tam známý | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
jsem ze sousedství | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
krásné cesty na motorku | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
příbuzní | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
znám ji | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
od malicka z vyletu s rodici | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
- | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
blízko mám chatu | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
bydlím nedaleko | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
máme v blízkosti chatu | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
Bydlím do 30 km odtud. | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
po návštěvě oblasti při neturistické příležitosti | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
Bydlím tam | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
pocházím z této oblasti | 1 | 1,45 % | 0,87 % |
10. Jaké je Vaše hodnocení propagace berounského regionu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dobrý | 29 | 42,03 % | 25,22 % |
chvalitebný | 19 | 27,54 % | 16,52 % |
dostatečný | 9 | 13,04 % | 7,83 % |
výborný | 8 | 11,59 % | 6,96 % |
nedostatečný | 4 | 5,8 % | 3,48 % |
11. Váš nápad na zlepšení propagace regionu?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
-
-
.
.
Aplikace do telefonu
Asi netřeba. Region potřebuje spíše vylepšit plošnou dopravní obsluhu o volných dnech, obnovení častějšího víkendového provozu na trati od Rudné., zastavování dálkových autobusů.
bez nápadu
bilbordy
internet
Internet
Jsem s ním spokojená a nic bych neměnila
media
n
na internetových stránkách propojit informace o dalších památkách v okolí, které mohou cestou navštívit. sjednocení informací o daném regionu na internetu.
na oficiálních stránkách města Beroun
Například vydávání regionálního magazínu, pořádání více kulturních akcí.
Ne žádný nápad
Nemám nápad
nemám žádný
Nemyslím si, že by se to mělo extra propagovat, kdo zná, zná, kdo ne, pravděpodobně proto, že se o takové památky jako jsou na Berousku nikdy nezajímal, proto ani reklama nic nezmění.
nenapadá mě,nezajímám se o to
nesleduji, nemohu relevatním způsobem odpověď
nevíím
nevím
nevím
nevím
nevím
nevím
Nevím
nevim
Nic mě nenapadá
Organizace kulturních akcí - dobový jarmark apod.
podle mě propagace stačí
Pridat do okoli Prahy-napr Praha13, odkud to je kousek.
propagace do ostatnich ci okolnich regionu, do deniku Metro, pro prazaky blizka oblast a zajimava k navsteve
Propagace je dostačující
propagace méně známých míst, například na veletrzích, větší nabídka ubytování v přírodě, spolupráce s portálem kudyznudy.cz
propagace v časopisech
reklamní kampan
reklamní materiály, více infocenter.
reklamy v radiu, propagace na www.kudyznudy.cz
Slavnosti ve městě, zajímavé akce na kulturních památkách co přitáhnou turisty
sociální síťe
tak to nevím, osobně mám raději, když v přírodě není příliš rušno, takže bych myslela, že to stačí; myslím ale, že průvodce - spíš ve formě knížek s podrobným popisem historickým a krajinným, cyklotrasy - opět formou knižní, je to nejlepší. Určitě ty knížky, a samozřejmě internet. Rozhodně ne propagace v TV tou žertovně-familierní formou viz Bartoška/ Donutil!!
televizní reklama
to nevím
Tv
upoutávky v TV (např. Studio 6 ...), reklama v tisku
Větší reklama, přehlednější a lákavější web.
více akcí
více informací na internetu
více informačních tabulí
Více jí přiblížit lidem formou marketingu, zaměřit se na média a více lidem zdůraznit, že i v dnešní době je důležité odpočívat právě v přírodě.
Více možností pro mladé při návštěvě regionu.
Více pořádaných akcí (festivaly hudby, jídla a podobně) jejichž propagace by zároveň pomohla propagovat samotnou oblast Berounska.
více poutat pozornost pražáků - průzkum na nejčtenější periodika/weby a tam být aktivní a informovat o akcích apod.
více propagačních kampaní a kulturních akcí
Více reklamních poutačů, spoty v TV
více reklamy
více reklamy
Více se zviditelnit v masmédiích. Turistický průvodce nestačí. Taky by možná stálo za úvahu udělat v této lokalitě velký zábavní a sportovní areál s několika bazény, welness, a třeba i se zvířátky, kde by mohl návštěvník trávit třeba celý víkend. Myslím, že tento druh zábavy by přivítaly i rodiny s malými dětmi.
Vyuzivat vice propagace dle cilovych skupin..nevybavuji si takrka zadnou propagaci
vyzdvihnutí ekoturismu, podpora malých biofarem s vl. výrobou domácích sýrů, jogurtů atd, zákaz rekonstrukce historických budov dle jiných plánu (bezpodmínečné zachování originálních historických stavebních prvků), hipoturismus (vyjížďky na koních v přírodě), cyklostezky a doprovodná zařízení (více restaurací typu: "cyklisté vítáni"), více naučných stezek s interaktivním zapojením dětí...
Vyzdvyhnout jeho dostupnost
Zdůraznění tajemné atmosféry, kterou sem zanesli Keltští předkové. Vyprávění příběhů přes TV spoty, plakáty, bannery na internetu, atd. - hrob Šemíka, Tetín, Karlštejn, Stradonické oppidum. Nemluvit o těchto místech jako o "památkách". Jsou to místa, které žijí, nemusíme si na ně jen "pamatovat". Ať si je lidé objevují sami - geokešing, fotosoutěže, atd. (hrnčířské trhy a oslavy na Karlštejně jsou pro plaché lidi trochu moc hrr akce). Držím palce! :-)
žádný
žadny nemam
žádný nemám
12. Doporučil byste návštěvu této oblasti svým známým či blízkým?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 91 | 79,13 % | 79,13 % |
nevím | 22 | 19,13 % | 19,13 % |
ne | 2 | 1,74 % | 1,74 % |
13. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 73 | 63,48 % | 63,48 % |
muž | 42 | 36,52 % | 36,52 % |
14. V současné době jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnanec | 59 | 51,3 % | 51,3 % |
student | 37 | 32,17 % | 32,17 % |
OSVČ | 11 | 9,57 % | 9,57 % |
nezaměstnaný | 5 | 4,35 % | 4,35 % |
důchodce | 3 | 2,61 % | 2,61 % |
15. Jaký je Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
18 - 25 | 55 | 47,83 % | 47,83 % |
26 - 35 | 30 | 26,09 % | 26,09 % |
36 - 50 | 21 | 18,26 % | 18,26 % |
50 let více | 9 | 7,83 % | 7,83 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.