Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza chování spotřebitele

Analýza chování spotřebitele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Markéta Turková
Šetření:13. 03. 2011 - 20. 03. 2011
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):14 / 11.97
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Tento dotazník je pro účely bakalářské práce. Cílem je zjistit, podle čeho se spotřebitel rozhoduje při nákupu toaletního papíru.

Odpovědi respondentů

1. S kými žijete ve společné domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
s rodiči7358,4 %58,4 %  
s přítelkyní/přítelem1612,8 %12,8 %  
s manželem/manželkou97,2 %7,2 %  
s manželem/manželkou a dětmi97,2 %7,2 %  
se spolubydlícími97,2 %7,2 %  
sám/sama54 %4 %  
jiné43,2 %3,2 %  

Graf

2. Kolik členů má Vaše domácnost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
44737,6 %37,6 %  
23225,6 %25,6 %  
32721,6 %21,6 %  
5108 %8 %  
6 a více54 %4 %  
143,2 %3,2 %  

Graf

3. Jaký je přibližný měsíční příjem Vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
35 000 - 50 0003427,2 %27,2 %  
15 000 - 25 0002822,4 %22,4 %  
25 000 - 35 0002520 %20 %  
8 000 - 15 0001612,8 %12,8 %  
50 000 a více108 %8 %  
méně než 8 00054 %4 %  
více než 35 00043,2 %3,2 %  
15 000 - 25 000              15 000 - 25 000      end_of_the_skype_highlighting21,6 %1,6 %  
8 000 - 15 000              8 000 - 15 000      end_of_the_skype_highlighting10,8 %0,8 %  

Graf

4. Jak velký je Váš průměrný nákup v Kč?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 - 500 Kč7156,8 %56,8 %  
500 - 1 000 Kč3124,8 %24,8 %  
více než 1 000 Kč1512 %12 %  
do 100 Kč86,4 %6,4 %  

Graf

5. Staráte se o nákupy domácnosti Vy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, občasotázka č. 6, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
občas5443,2 %43,2 %  
ano4334,4 %34,4 %  
ne2822,4 %22,4 %  

Graf

6. Kam chodíte nejčastěji nakupovat hygienické potřeby?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Drogerie3940,21 %31,2 %  
Hypermarket3232,99 %25,6 %  
Supermarket1818,56 %14,4 %  
Jiné55,15 %4 %  
Tradiční obchod33,09 %2,4 %  

Graf

7. Jak často kupujete toaletní papír?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za měsíc4546,39 %36 %  
několikrát za měsíc3435,05 %27,2 %  
jednou za týden1414,43 %11,2 %  
několikrát za týden33,09 %2,4 %  
denně11,03 %0,8 %  

Graf

8. Jak velkému balení toaletního papíru dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
8 rolí4445,36 %35,2 %  
16 rolí1717,53 %13,6 %  
4 role1616,49 %12,8 %  
12 rolí1616,49 %12,8 %  
1 role44,12 %3,2 %  

Graf

9. Jakému toaletnímu papíru dáváte přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bílý neparfémovaný4950,52 %39,2 %  
bílý parfémovaný2222,68 %17,6 %  
barevný parfémovaný1616,49 %12,8 %  
barevný neparfémovaný1010,31 %8 %  

Graf

10. Kolik vrstev toaletního papíru preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-vrstvý4748,45 %37,6 %  
2-vrstvý4041,24 %32 %  
4-vrstvý77,22 %5,6 %  
1-vrstvý33,09 %2,4 %  

Graf

11. Podle čeho se při nákupu toaletního papíru rozhodujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cena4648,42 %36,8 %  
počet vrstev1515,79 %12 %  
zboží v akci1010,53 %8 %  
velikost balení88,42 %6,4 %  
značka77,37 %5,6 %  
vůně33,16 %2,4 %  
design balení22,11 %1,6 %  
cena a kvalita11,05 %0,8 %  
kvalita11,05 %0,8 %  
co mám vyzkoušené11,05 %0,8 %  
zkušenost a cena11,05 %0,8 %  

Graf

12. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Akční cena7476,29 %59,2 %  
2-3 balení plus jedno zdarma2121,65 %16,8 %  
2-3 balení plus dárek zdarma22,06 %1,6 %  

Graf

13. Kupujete spolu s toaletním papírem automaticky nějaký další výrobek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nic nekupuji 7072,16 %56 %  
kuchyňské utěrky1212,37 %9,6 %  
WC čistič1010,31 %8 %  
osvěžovač vzduchu44,12 %3,2 %  
záleží, co je zrovna třeba11,03 %0,8 %  

Graf

14. Kolik jste ochotni utratit za 1 roli toaletního papíru?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 - 10 Kč6567,01 %52 %  
méně než 5 Kč1616,49 %12,8 %  
10 - 15 Kč1111,34 %8,8 %  
více než 15 Kč55,15 %4 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

  • odpověď Akční cena:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kuchyňské utěrky na otázku 13. Kupujete spolu s toaletním papírem automaticky nějaký další výrobek?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. S kými žijete ve společné domácnosti?

2. Kolik členů má Vaše domácnost?

3. Jaký je přibližný měsíční příjem Vaší domácnosti?

4. Jak velký je Váš průměrný nákup v Kč?

5. Staráte se o nákupy domácnosti Vy?

6. Kam chodíte nejčastěji nakupovat hygienické potřeby?

7. Jak často kupujete toaletní papír?

8. Jak velkému balení toaletního papíru dáváte přednost?

9. Jakému toaletnímu papíru dáváte přednost?

10. Kolik vrstev toaletního papíru preferujete?

11. Podle čeho se při nákupu toaletního papíru rozhodujete?

12. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

13. Kupujete spolu s toaletním papírem automaticky nějaký další výrobek?

14. Kolik jste ochotni utratit za 1 roli toaletního papíru?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. S kými žijete ve společné domácnosti?

2. Kolik členů má Vaše domácnost?

3. Jaký je přibližný měsíční příjem Vaší domácnosti?

4. Jak velký je Váš průměrný nákup v Kč?

5. Staráte se o nákupy domácnosti Vy?

6. Kam chodíte nejčastěji nakupovat hygienické potřeby?

7. Jak často kupujete toaletní papír?

8. Jak velkému balení toaletního papíru dáváte přednost?

9. Jakému toaletnímu papíru dáváte přednost?

10. Kolik vrstev toaletního papíru preferujete?

11. Podle čeho se při nákupu toaletního papíru rozhodujete?

12. Jaký typ akční nabídky Vás zaujme nejvíce?

13. Kupujete spolu s toaletním papírem automaticky nějaký další výrobek?

14. Kolik jste ochotni utratit za 1 roli toaletního papíru?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Turková, M.Analýza chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://analyza-chovani-spotrebitele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.