Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza dopravně-ekonomického chování obyvatelstva ČR

Analýza dopravně-ekonomického chování obyvatelstva ČR

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jakub Hašek
Šetření:23. 09. 2014 - 20. 10. 2014
Počet respondentů:159
Počet otázek (max/průměr):29 / 29
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:73,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.13:53
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Cílem dotazníku je analýza dopravního chování obyvatelstva a zjištění některých ekonomických aspektů silniční a železniční dopravy z pohledu pravidelných či potenciálních nových cestujících.

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9056,6 %56,6 %  
muž6943,4 %43,4 %  

Graf

2. Váš věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
26-356842,77 %42,77 %  
19-255232,7 %32,7 %  
36-502817,61 %17,61 %  
51 a více95,66 %5,66 %  
1-1821,26 %1,26 %  

Graf

3. Váš status

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á9660,38 %60,38 %  
student5333,33 %33,33 %  
nezaměstnaný/á106,29 %6,29 %  

Graf

4. Místo trvalého bydliště

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hlavní město Praha3622,64 %22,64 %  
Jihomoravský kraj2616,35 %16,35 %  
Moravskoslezský kraj1610,06 %10,06 %  
Středočeský kraj159,43 %9,43 %  
Ústecký kraj127,55 %7,55 %  
Královéhradecký kraj127,55 %7,55 %  
Pardubický kraj85,03 %5,03 %  
Plzeňský kraj74,4 %4,4 %  
Olomoucký kraj74,4 %4,4 %  
kraj Vysočina63,77 %3,77 %  
Zlínský kraj53,14 %3,14 %  
Jihočeský kraj42,52 %2,52 %  
Liberecký kraj31,89 %1,89 %  
Karlovarský kraj21,26 %1,26 %  

Graf

5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10264,15 %64,15 %  
ne5735,85 %35,85 %  

Graf

6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
MHD5635,22 %35,22 %  
individuální automobilovou dopravu4729,56 %29,56 %  
pěší2817,61 %17,61 %  
železniční dopravu116,92 %6,92 %  
cyklistickou dopravu95,66 %5,66 %  
autobusovou linkovou dopravu85,03 %5,03 %  

Graf

7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
individuální automobilovou dopravu7748,43 %48,43 %  
MHD3522,01 %22,01 %  
pěší1710,69 %10,69 %  
železniční dopravu148,81 %8,81 %  
autobusovou linkovou dopravu85,03 %5,03 %  
cyklistickou dopravu85,03 %5,03 %  

Graf

8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
46 minut a více5836,48 %36,48 %  
11 - 30 minut4528,3 %28,3 %  
31-45 minut3119,5 %19,5 %  
1 - 10 minut2515,72 %15,72 %  

Graf

9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
45 minut5534,59 %34,59 %  
60 minut i více4327,04 %27,04 %  
30 minut3924,53 %24,53 %  
20 minut148,81 %8,81 %  
10 minut85,03 %5,03 %  

Graf

10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10867,92 %67,92 %  
ano5132,08 %32,08 %  

Graf

11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepovažuji to za důležité, důležitý je cíl cesty a ne cesta samotná5735,85 %35,85 %  
zásadní, nechci cestovat déle než je to nutné5232,7 %32,7 %  
rád cestuji, tudíž mi nevadí delší přesun (přestupy)5031,45 %31,45 %  

Graf

12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výborná (1-5 minut)11371,07 %71,07 %  
ucházející (6-12 minut)2314,47 %14,47 %  
MHD není dostupná2113,21 %13,21 %  
horší (13 minut a více)21,26 %1,26 %  

Graf

13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyšší ceny jízdného a malé intervaly spojů MHD (vysoká četnost spojů)8855,35 %55,35 %  
nižší ceny jízdného a vyšší intervaly spojů MHD (menší četnost spojů)7144,65 %44,65 %  

Graf

14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
železniční dopravu8654,09 %54,09 %  
autobusovou dopravu7345,91 %45,91 %  

Graf

15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:

Jedná se o rozhodování proč cestovat vlakem. Vyberte max. 2 odpovědi.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pohodlí při cestování6842,77 %42,77 %  
jízdní řád (pravidelnost, četnost spojů atd.)6238,99 %38,99 %  
cena jízdného4930,82 %30,82 %  
cestovní čas4830,19 %30,19 %  
radost z cestování vlakem2918,24 %18,24 %  
existence spoje který se mě zrovna hodí (trasa, čas)21,26 %1,26 %  
dostupna zeleznicni trat10,63 %0,63 %  
rychlost10,63 %0,63 %  
noční spoje10,63 %0,63 %  
dostupnost nádraží10,63 %0,63 %  
Nemožnost cestovat busem 10,63 %0,63 %  
jezdím výhradně autem10,63 %0,63 %  
dostupnost cíle = vzdálenost od stanice10,63 %0,63 %  
Dostupnost nádraží, počet přestupů10,63 %0,63 %  
Nepreferuji vlak10,63 %0,63 %  
přeprava kola10,63 %0,63 %  
pohodlí a přesnost, ale nikdy nejezdím s ČD, volím soukromé dopravce, když už zvolím vlak10,63 %0,63 %  
najblizsia vlak. stanica je 5km od baraku10,63 %0,63 %  
Cesta ne nejbližší nádraží mi zabere autem cca 20-30 minut. K čemu vlak?10,63 %0,63 %  
vzdálenost železniční stanice od cíle10,63 %0,63 %  
nesnáším vlaky, nevyužívám je10,63 %0,63 %  
převoz dětských kočárků10,63 %0,63 %  
jestli tam vlak jede a jak často10,63 %0,63 %  
Čas strávený cestou na nádraží 10,63 %0,63 %  

Graf

16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nezávislost9358,49 %58,49 %  
pohodlí6842,77 %42,77 %  
cestovní čas5333,33 %33,33 %  
radost z jízdy3119,5 %19,5 %  
cena (při vyšší obsazenosti auta)2716,98 %16,98 %  
příležitost10,63 %0,63 %  
nedostupnost veřejné dopravy, přeprava nepohyblivých či velkých zavazadel10,63 %0,63 %  
přeprava většího množství věcí10,63 %0,63 %  
mohu přesně z bodu A do bodu B10,63 %0,63 %  
okolnosti dané cesty - přeprava nákldu, disponibilita parkovacích míst v cíli atp.10,63 %0,63 %  
absence jiné alternativy (jet do Jeseníků z Prahy vlakem nejde)10,63 %0,63 %  
jestli mám ridice10,63 %0,63 %  
adrenalinový zážitek z přežití10,63 %0,63 %  
sám nebo rodina, víkend nebo prac. den10,63 %0,63 %  
cena, čas, pohodlí, nezávislost, radost z jízdy, prostě vše10,63 %0,63 %  
+ všechny ostatní důvody10,63 %0,63 %  
ale automobil nemám a neplánuji pořízení10,63 %0,63 %  
nemám automobil10,63 %0,63 %  
Doprava materiálu10,63 %0,63 %  
nedostupnost nebo velká neefiktivita spojení hromadnou dopravou10,63 %0,63 %  
vždy jezdím autem10,63 %0,63 %  

Graf

17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý5333,33 %33,33 %  
chvalitebný5132,08 %32,08 %  
dostatečný2415,09 %15,09 %  
výborný1911,95 %11,95 %  
nedostatečný127,55 %7,55 %  

Graf

18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrý5735,85 %35,85 %  
chvalitebný5635,22 %35,22 %  
dostatečný2113,21 %13,21 %  
výborný2012,58 %12,58 %  
nedostatečný53,14 %3,14 %  

Graf

19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

Vyberte max. 2 odpovědi.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pomalost (dlouhé cestovní časy)5232,7 %32,7 %  
nevyhovující intervaly spojů/malá četnost5132,08 %32,08 %  
cena jízdného4628,93 %28,93 %  
starý vozový park4528,3 %28,3 %  
špatný stav infrastruktury (časté výluky)4025,16 %25,16 %  
neni trat kde bydlim10,63 %0,63 %  
špatná návaznost, neúplná tarifní integrace s autobusovou dopravou, v poslední době i spoje s povinnou rezervací a omezené uznávání jízdného mezi dopravci10,63 %0,63 %  
Zpoždění, ale lepší se to...10,63 %0,63 %  
špatně navazující spoje - minimum času na přestup + častá zpoždění 10,63 %0,63 %  
občasné zpoždění10,63 %0,63 %  
nic10,63 %0,63 %  
časté zpoždění10,63 %0,63 %  
rušení tratí10,63 %0,63 %  
nízký standard, nemocní cestující atp.10,63 %0,63 %  
Nedostupnost nádraží10,63 %0,63 %  
přestupy10,63 %0,63 %  
v kraji vlakem nejezdím10,63 %0,63 %  
x10,63 %0,63 %  
zásadní problémy si neuvědomuji10,63 %0,63 %  
Cesta ne nejbližší nádraží mi zabere autem cca 20-30 minut. K čemu vlak?10,63 %0,63 %  
Nemám rád vlaky (asi souvisí s tím, že smrdí a jsou hnusné a hlučné - tedy ty staré)10,63 %0,63 %  
nemám vážnější výhrady10,63 %0,63 %  
Protihlukové bariéry bránící ve výhledu10,63 %0,63 %  
výluky - zpoždění10,63 %0,63 %  
vzdálenost zasávek10,63 %0,63 %  
nedostupnost10,63 %0,63 %  
Špína10,63 %0,63 %  
nevyhojcí a řídké umístění zatávek10,63 %0,63 %  
Vlakové stanice mimo centrum10,63 %0,63 %  
Čas strávený cestou na nádraží 10,63 %0,63 %  

Graf

20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

Vyberte max. 2 odpovědi.

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ceny pohonných hmot8352,2 %52,2 %  
kongesce (zácpy)6943,4 %43,4 %  
špatná kvalita infrastruktury6842,77 %42,77 %  
kvalita lokálního ovzduší a hluk2918,24 %18,24 %  
nic21,26 %1,26 %  
nerada cestuji autem10,63 %0,63 %  
daňové zatížení pohoných hmot (až 75%)10,63 %0,63 %  
Ani jedno10,63 %0,63 %  
ale lepší se to, bohužel ceny benzínu díky státním odvodům jsou hrozné10,63 %0,63 %  
Více méně v pohodě10,63 %0,63 %  
řidiči nerespektující pravidla provozu10,63 %0,63 %  
špatné parkování10,63 %0,63 %  
špatná kvalita řidičských schopností10,63 %0,63 %  

Graf

Uvažovány jsou následující dopravní relace. Cestujete sám/sama. U každé relace je uveden druh dopravy (dopravního prostředku), cestovní čas na dané relaci a cena jízdného (jízdy). Jde o zjištění preference časových nebo finančních úspor.

21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:

Tato varianta odpovídá relaci Trutnov - Pardubice.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlak, 1:50h, 90 Kč8352,2 %52,2 %  
automobil, 1:10h, 200 Kč7647,8 %47,8 %  

Graf

22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:

Tato varianta odpovídá relaci Praha - Pardubice.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlak, 1:00h, 150 Kč13182,39 %82,39 %  
automobil, 1:25h, 310 Kč + dálniční známka2817,61 %17,61 %  

Graf

23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:

Tato varianta odpovídá relaci Liberec - Pardubice.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
automobil, 1:50h, 320 Kč12276,73 %76,73 %  
vlak, 2:57, 220 Kč3723,27 %23,27 %  

Graf

24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:

Tato varianta odpovídá relaci Pardubice - Ostrava.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlak, 2:30h, 230 Kč13182,39 %82,39 %  
automobil, 2:45, 500 Kč + dálniční známka2918,24 %18,24 %  

Graf

Téma dopravních kongescí a jejich potenciálního zpoplatnění ve velkých městech v problematických zónách.

25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pro cestu do zpoplatněné zóny bych zvolil/a MHD10264,15 %64,15 %  
nechci platit nic, zdržení v kongesci minimálně 15 minut4226,42 %26,42 %  
70 Kč = poplatek za vjezd do zóny, zdržení 1 minuta159,43 %9,43 %  

Graf

26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano8955,97 %55,97 %  
ne3522,01 %22,01 %  
nevím3522,01 %22,01 %  

Graf

27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:

Dostupnost je zde brána z hlediska regionu. Není zde uvažována dostupnost MHD.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
dobrá dopravní dostupnost libovolných dvou dopravních módů8150,94 %50,94 %  
dobrá dopravní dostupnost autem, vlakem i busem5232,7 %32,7 %  
pouze dobrá dopravní dostupnost automobilem2616,35 %16,35 %  

Graf

28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6440,25 %40,25 %  
ne4930,82 %30,82 %  
nevím4628,93 %28,93 %  

Graf

29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výkonové zpoplatnění (tzn. platba za skutečně projeté kilometrické úseky zpoplatněných komunikací)6742,14 %42,14 %  
dálniční časové kupóny (stávající stav)4930,82 %30,82 %  
nedokážu posoudit4327,04 %27,04 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi automobil, 1:25h, 310 Kč + dálniční známka na otázku 22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:

8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?

  • odpověď 46 minut a více:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi železniční dopravu na otázku 6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?

14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:

  • odpověď železniční dopravu:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi železniční dopravu na otázku 7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?

20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

  • odpověď ceny pohonných hmot:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ústecký kraj na otázku 4. Místo trvalého bydliště

21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:

  • odpověď automobil, 1:10h, 200 Kč:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi automobil, 1:25h, 310 Kč + dálniční známka na otázku 22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:

25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:

  • odpověď pro cestu do zpoplatněné zóny bych zvolil/a MHD:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi železniční dopravu na otázku 7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví

2. Váš věk

3. Váš status

4. Místo trvalého bydliště

5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):

6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?

7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?

8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?

9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:

10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?

11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?

12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:

13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:

14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:

15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:

16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:

17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?

18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?

19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:

22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:

23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:

24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:

25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:

26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?

27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:

28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?

29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví

2. Váš věk

3. Váš status

4. Místo trvalého bydliště

5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):

6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?

7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?

8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?

9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:

10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?

11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?

12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:

13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:

14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:

15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:

16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:

17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?

18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?

19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:

21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:

22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:

23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:

24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:

25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:

26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?

27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:

28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?

29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hašek, J.Analýza dopravně-ekonomického chování obyvatelstva ČR (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://analyza-dopravne-ekonomickeh.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.