Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Cílem dotazníku je analýza dopravního chování obyvatelstva a zjištění některých ekonomických aspektů silniční a železniční dopravy z pohledu pravidelných či potenciálních nových cestujících.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
žena
90
56,6 %
56,6 %
muž
69
43,4 %
43,4 %
2. Váš věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
26-35
68
42,77 %
42,77 %
19-25
52
32,7 %
32,7 %
36-50
28
17,61 %
17,61 %
51 a více
9
5,66 %
5,66 %
1-18
2
1,26 %
1,26 %
3. Váš status
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
zaměstnaný/á
96
60,38 %
60,38 %
student
53
33,33 %
33,33 %
nezaměstnaný/á
10
6,29 %
6,29 %
4. Místo trvalého bydliště
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
Hlavní město Praha
36
22,64 %
22,64 %
Jihomoravský kraj
26
16,35 %
16,35 %
Moravskoslezský kraj
16
10,06 %
10,06 %
Středočeský kraj
15
9,43 %
9,43 %
Ústecký kraj
12
7,55 %
7,55 %
Královéhradecký kraj
12
7,55 %
7,55 %
Pardubický kraj
8
5,03 %
5,03 %
Plzeňský kraj
7
4,4 %
4,4 %
Olomoucký kraj
7
4,4 %
4,4 %
kraj Vysočina
6
3,77 %
3,77 %
Zlínský kraj
5
3,14 %
3,14 %
Jihočeský kraj
4
2,52 %
2,52 %
Liberecký kraj
3
1,89 %
1,89 %
Karlovarský kraj
2
1,26 %
1,26 %
5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
102
64,15 %
64,15 %
ne
57
35,85 %
35,85 %
6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
MHD
56
35,22 %
35,22 %
individuální automobilovou dopravu
47
29,56 %
29,56 %
pěší
28
17,61 %
17,61 %
železniční dopravu
11
6,92 %
6,92 %
cyklistickou dopravu
9
5,66 %
5,66 %
autobusovou linkovou dopravu
8
5,03 %
5,03 %
7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
individuální automobilovou dopravu
77
48,43 %
48,43 %
MHD
35
22,01 %
22,01 %
pěší
17
10,69 %
10,69 %
železniční dopravu
14
8,81 %
8,81 %
autobusovou linkovou dopravu
8
5,03 %
5,03 %
cyklistickou dopravu
8
5,03 %
5,03 %
8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
46 minut a více
58
36,48 %
36,48 %
11 - 30 minut
45
28,3 %
28,3 %
31-45 minut
31
19,5 %
19,5 %
1 - 10 minut
25
15,72 %
15,72 %
9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
45 minut
55
34,59 %
34,59 %
60 minut i více
43
27,04 %
27,04 %
30 minut
39
24,53 %
24,53 %
20 minut
14
8,81 %
8,81 %
10 minut
8
5,03 %
5,03 %
10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ne
108
67,92 %
67,92 %
ano
51
32,08 %
32,08 %
11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nepovažuji to za důležité, důležitý je cíl cesty a ne cesta samotná
57
35,85 %
35,85 %
zásadní, nechci cestovat déle než je to nutné
52
32,7 %
32,7 %
rád cestuji, tudíž mi nevadí delší přesun (přestupy)
50
31,45 %
31,45 %
12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
výborná (1-5 minut)
113
71,07 %
71,07 %
ucházející (6-12 minut)
23
14,47 %
14,47 %
MHD není dostupná
21
13,21 %
13,21 %
horší (13 minut a více)
2
1,26 %
1,26 %
13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vyšší ceny jízdného a malé intervaly spojů MHD (vysoká četnost spojů)
88
55,35 %
55,35 %
nižší ceny jízdného a vyšší intervaly spojů MHD (menší četnost spojů)
71
44,65 %
44,65 %
14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
železniční dopravu
86
54,09 %
54,09 %
autobusovou dopravu
73
45,91 %
45,91 %
15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:
Jedná se o rozhodování proč cestovat vlakem. Vyberte max. 2 odpovědi.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pohodlí při cestování
68
42,77 %
42,77 %
jízdní řád (pravidelnost, četnost spojů atd.)
62
38,99 %
38,99 %
cena jízdného
49
30,82 %
30,82 %
cestovní čas
48
30,19 %
30,19 %
radost z cestování vlakem
29
18,24 %
18,24 %
existence spoje který se mě zrovna hodí (trasa, čas)
2
1,26 %
1,26 %
dostupna zeleznicni trat
1
0,63 %
0,63 %
rychlost
1
0,63 %
0,63 %
noční spoje
1
0,63 %
0,63 %
dostupnost nádraží
1
0,63 %
0,63 %
Nemožnost cestovat busem
1
0,63 %
0,63 %
jezdím výhradně autem
1
0,63 %
0,63 %
dostupnost cíle = vzdálenost od stanice
1
0,63 %
0,63 %
Dostupnost nádraží, počet přestupů
1
0,63 %
0,63 %
Nepreferuji vlak
1
0,63 %
0,63 %
přeprava kola
1
0,63 %
0,63 %
pohodlí a přesnost, ale nikdy nejezdím s ČD, volím soukromé dopravce, když už zvolím vlak
1
0,63 %
0,63 %
najblizsia vlak. stanica je 5km od baraku
1
0,63 %
0,63 %
Cesta ne nejbližší nádraží mi zabere autem cca 20-30 minut. K čemu vlak?
1
0,63 %
0,63 %
vzdálenost železniční stanice od cíle
1
0,63 %
0,63 %
nesnáším vlaky, nevyužívám je
1
0,63 %
0,63 %
převoz dětských kočárků
1
0,63 %
0,63 %
jestli tam vlak jede a jak často
1
0,63 %
0,63 %
Čas strávený cestou na nádraží
1
0,63 %
0,63 %
16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
nezávislost
93
58,49 %
58,49 %
pohodlí
68
42,77 %
42,77 %
cestovní čas
53
33,33 %
33,33 %
radost z jízdy
31
19,5 %
19,5 %
cena (při vyšší obsazenosti auta)
27
16,98 %
16,98 %
příležitost
1
0,63 %
0,63 %
nedostupnost veřejné dopravy, přeprava nepohyblivých či velkých zavazadel
1
0,63 %
0,63 %
přeprava většího množství věcí
1
0,63 %
0,63 %
mohu přesně z bodu A do bodu B
1
0,63 %
0,63 %
okolnosti dané cesty - přeprava nákldu, disponibilita parkovacích míst v cíli atp.
1
0,63 %
0,63 %
absence jiné alternativy (jet do Jeseníků z Prahy vlakem nejde)
1
0,63 %
0,63 %
jestli mám ridice
1
0,63 %
0,63 %
adrenalinový zážitek z přežití
1
0,63 %
0,63 %
sám nebo rodina, víkend nebo prac. den
1
0,63 %
0,63 %
cena, čas, pohodlí, nezávislost, radost z jízdy, prostě vše
1
0,63 %
0,63 %
+ všechny ostatní důvody
1
0,63 %
0,63 %
ale automobil nemám a neplánuji pořízení
1
0,63 %
0,63 %
nemám automobil
1
0,63 %
0,63 %
Doprava materiálu
1
0,63 %
0,63 %
nedostupnost nebo velká neefiktivita spojení hromadnou dopravou
1
0,63 %
0,63 %
vždy jezdím autem
1
0,63 %
0,63 %
17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
53
33,33 %
33,33 %
chvalitebný
51
32,08 %
32,08 %
dostatečný
24
15,09 %
15,09 %
výborný
19
11,95 %
11,95 %
nedostatečný
12
7,55 %
7,55 %
18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrý
57
35,85 %
35,85 %
chvalitebný
56
35,22 %
35,22 %
dostatečný
21
13,21 %
13,21 %
výborný
20
12,58 %
12,58 %
nedostatečný
5
3,14 %
3,14 %
19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
Vyberte max. 2 odpovědi.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pomalost (dlouhé cestovní časy)
52
32,7 %
32,7 %
nevyhovující intervaly spojů/malá četnost
51
32,08 %
32,08 %
cena jízdného
46
28,93 %
28,93 %
starý vozový park
45
28,3 %
28,3 %
špatný stav infrastruktury (časté výluky)
40
25,16 %
25,16 %
neni trat kde bydlim
1
0,63 %
0,63 %
špatná návaznost, neúplná tarifní integrace s autobusovou dopravou, v poslední době i spoje s povinnou rezervací a omezené uznávání jízdného mezi dopravci
1
0,63 %
0,63 %
Zpoždění, ale lepší se to...
1
0,63 %
0,63 %
špatně navazující spoje - minimum času na přestup + častá zpoždění
1
0,63 %
0,63 %
občasné zpoždění
1
0,63 %
0,63 %
nic
1
0,63 %
0,63 %
časté zpoždění
1
0,63 %
0,63 %
rušení tratí
1
0,63 %
0,63 %
nízký standard, nemocní cestující atp.
1
0,63 %
0,63 %
Nedostupnost nádraží
1
0,63 %
0,63 %
přestupy
1
0,63 %
0,63 %
v kraji vlakem nejezdím
1
0,63 %
0,63 %
x
1
0,63 %
0,63 %
zásadní problémy si neuvědomuji
1
0,63 %
0,63 %
Cesta ne nejbližší nádraží mi zabere autem cca 20-30 minut. K čemu vlak?
1
0,63 %
0,63 %
Nemám rád vlaky (asi souvisí s tím, že smrdí a jsou hnusné a hlučné - tedy ty staré)
1
0,63 %
0,63 %
nemám vážnější výhrady
1
0,63 %
0,63 %
Protihlukové bariéry bránící ve výhledu
1
0,63 %
0,63 %
výluky - zpoždění
1
0,63 %
0,63 %
vzdálenost zasávek
1
0,63 %
0,63 %
nedostupnost
1
0,63 %
0,63 %
Špína
1
0,63 %
0,63 %
nevyhojcí a řídké umístění zatávek
1
0,63 %
0,63 %
Vlakové stanice mimo centrum
1
0,63 %
0,63 %
Čas strávený cestou na nádraží
1
0,63 %
0,63 %
20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
Vyberte max. 2 odpovědi.
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ceny pohonných hmot
83
52,2 %
52,2 %
kongesce (zácpy)
69
43,4 %
43,4 %
špatná kvalita infrastruktury
68
42,77 %
42,77 %
kvalita lokálního ovzduší a hluk
29
18,24 %
18,24 %
nic
2
1,26 %
1,26 %
nerada cestuji autem
1
0,63 %
0,63 %
daňové zatížení pohoných hmot (až 75%)
1
0,63 %
0,63 %
Ani jedno
1
0,63 %
0,63 %
ale lepší se to, bohužel ceny benzínu díky státním odvodům jsou hrozné
1
0,63 %
0,63 %
Více méně v pohodě
1
0,63 %
0,63 %
řidiči nerespektující pravidla provozu
1
0,63 %
0,63 %
špatné parkování
1
0,63 %
0,63 %
špatná kvalita řidičských schopností
1
0,63 %
0,63 %
Uvažovány jsou následující dopravní relace. Cestujete sám/sama. U každé relace je uveden druh dopravy (dopravního prostředku), cestovní čas na dané relaci a cena jízdného (jízdy). Jde o zjištění preference časových nebo finančních úspor.
21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:
Tato varianta odpovídá relaci Trutnov - Pardubice.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlak, 1:50h, 90 Kč
83
52,2 %
52,2 %
automobil, 1:10h, 200 Kč
76
47,8 %
47,8 %
22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:
Tato varianta odpovídá relaci Praha - Pardubice.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlak, 1:00h, 150 Kč
131
82,39 %
82,39 %
automobil, 1:25h, 310 Kč + dálniční známka
28
17,61 %
17,61 %
23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:
Tato varianta odpovídá relaci Liberec - Pardubice.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
automobil, 1:50h, 320 Kč
122
76,73 %
76,73 %
vlak, 2:57, 220 Kč
37
23,27 %
23,27 %
24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:
Tato varianta odpovídá relaci Pardubice - Ostrava.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
vlak, 2:30h, 230 Kč
131
82,39 %
82,39 %
automobil, 2:45, 500 Kč + dálniční známka
29
18,24 %
18,24 %
Téma dopravních kongescí a jejich potenciálního zpoplatnění ve velkých městech v problematických zónách.
25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
pro cestu do zpoplatněné zóny bych zvolil/a MHD
102
64,15 %
64,15 %
nechci platit nic, zdržení v kongesci minimálně 15 minut
42
26,42 %
26,42 %
70 Kč = poplatek za vjezd do zóny, zdržení 1 minuta
15
9,43 %
9,43 %
26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
89
55,97 %
55,97 %
ne
35
22,01 %
22,01 %
nevím
35
22,01 %
22,01 %
27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:
Dostupnost je zde brána z hlediska regionu. Není zde uvažována dostupnost MHD.
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
dobrá dopravní dostupnost libovolných dvou dopravních módů
81
50,94 %
50,94 %
dobrá dopravní dostupnost autem, vlakem i busem
52
32,7 %
32,7 %
pouze dobrá dopravní dostupnost automobilem
26
16,35 %
16,35 %
28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
ano
64
40,25 %
40,25 %
ne
49
30,82 %
30,82 %
nevím
46
28,93 %
28,93 %
29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď
Počet
Lokálně %
Globálně %
Akce
výkonové zpoplatnění (tzn. platba za skutečně projeté kilometrické úseky zpoplatněných komunikací)
67
42,14 %
42,14 %
dálniční časové kupóny (stávající stav)
49
30,82 %
30,82 %
nedokážu posoudit
43
27,04 %
27,04 %
SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA
Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!
Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.
Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3
Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5
Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.
Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).
25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:
odpověď pro cestu do zpoplatněné zóny bych zvolil/a MHD:
1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi železniční dopravu na otázku 7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?
Zjišťování závislostí odpovědí
Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).
1. Pohlaví
2. Váš věk
3. Váš status
4. Místo trvalého bydliště
5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):
6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?
7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?
8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?
9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:
10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?
11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?
12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:
13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:
14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:
15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:
16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:
17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?
18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?
19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:
22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:
23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:
24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:
25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:
26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?
27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:
28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?
29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?
B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:
Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).
1. Pohlaví
2. Váš věk
3. Váš status
4. Místo trvalého bydliště
5. Mám k dispozici osobní automobil pro každodenní potřeby (vlastnictví není podmínkou):
6. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě do zaměstnání?
7. Jaký dopravní mód nejčastěji využíváte k cestě za volnočasovými aktivitami?
8. Kolik času vám zabere dojíždění do zaměstnání (tam a zpět)?
9. Kolik času jsem maximálně ochoten věnovat jedné cestě do zaměstnání:
10. Je cena dopravy zásadním omezujícím faktorem při plánování volnočasových aktivit?
11. Jakou roli hraje dobrá dopravní dostupnost rekreačního území (v ČR) při plánování volnočasových aktivit/dovolené?
12. Dostupnost nejbližší zastávky městské hromadné dopravy z místa mého bydliště je:
13. Z hlediska městské hromadné dopravy bych preferoval variantu:
14. Pro nepravidelné regionální cesty do 50 km od vašeho bydliště preferuji z hlediska veřejné dopravy:
15. Při rozhodování o cestování vlakem hraje nejdůležitější roli:
16. Při rozhodování o cestování osobním automobilem hraje nejdůležitější roli:
17. Jak hodnotíte úroveň osobní železniční dopravy ve vašem regionu/kraji?
18. Jak hodnotíte úroveň autobusové dopravy ve vašem regionu/kraji?
19. Za problematické aspekty osobní železniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
20. Za problematické aspekty osobní silniční dopravy v kraji považuji v současnosti:
21. Relace 1 - Vyberte preferovanou variantu:
22. Relace 2 - Vyberte preferovanou variantu:
23. Relace 3 - Vyberte preferovanou variantu:
24. Relace 4 - Vyberte preferovanou variantu:
25. Uvažujte především čas strávený jízdou do/ze zaměstnání v době dopravních špiček. Vyberte variantu:
26. Je dobrá dostupnost lokality silniční i železniční dopravou důvodem pro navýšení prodejní ceny/nájmu nemovitosti v dané lokaci?
27. Při koupi/pronájmu nemovitosti k trvalému bydlení je pro mne důležitá:
28. Byla by výstavba/dostavba důležitého nového úseku dálnice či zpoplatněné rychlostní komunikace ve vašem regionu důvodem pro zakoupení dálničního kuponu?
29. Která varianta zpoplatnění silniční infrastruktury pro osobní vozidla by byla pro vás vhodnější?
C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI
Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.
Poznámky: 1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli. 2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 % 3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat. 4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.
qa: ot.27 je pro mě především důležitá cena a kvalita bydlení v domě/bytě a dostupnost zaměstnání. Jak se tam dostanu, je druhodné a tudíž velmi individuální.
qa: otázka 24 (a ty okolo) jsou podivné.
Konkrétně občas jezdím HK-Ostravsko (až vesnice u třince). Známku nepotřebuji, je to prostě výlet po neplacených cestách.
Prostě tohle není o ekonomickém jednání ale o konkrétních okolnostech. Ekonomika by přišla na řadu, pokud by bylo nutné jezdit denně nebo týdně tytéž trasu.
qa: ot.14 odpovědi jsou děsné.
Nemohu preferovat železniční, když u nás není (musel bych autem k vlaku a auto nechat u zastávky v polích.).
navíc jak vlak, tak autobus je pro rodinný výlet dražší, než jízda autem.
Šárka Dittrichová: Já osobně bez rozmýšlení vždy volím vlak, na cenu a jiné podrobnosti u autobusů nekoukám, protože autobusem jezdím velmi nerada a výhradně v případě, že tam, kam chci jet, nejezdí vlaky.
Jakub Hašek: Díky za feedback. I tyto připomínky jsou součástí mého výzkumu. Je jasné, že je potřeba rozlišovat různé účely cestování, dotazník by byl jinak náročnější na pochopení, proto jsou některé jeho části zjednodušeny.
jm: k těm příkladům cest: zdá se mi to příliš akademické a výsledky nemohou být vypovídající. a) víkend/pracovní cen - na sobotní výlet s kolem jedu vlakem, na jednání v úterý autem, b) nejde jen o čas, ale o množství přestupů (vlak), či riziko zácpy (auto), c) důležité je, zda vím, kdy se budu vracet - když to nevím, tak vlak je problém.
Didi: U otázek 21 až 24 chybí u vlaku připočtení doby potřebné k dopravě z výchzího bodu na železniční stanici, čekání na spoj a doby na cestu od cílové stanice k cíli.
Jakub Hašek: To H.K.: Žádné podmínky pro odpovědi na další otázky stanoveny nebyly, musela být chyba v generaci posloupnosti otázek. Snad to bude už OK.
Jakub Hašek: Děkuji za připomínky. Otázka 26. byla smazána, matice se nevytvořila podle mých představ. U ot. 14 jde čistě o subjektivní přeferenci dopravního módu podle určitých kvalitativních kritérií.
Jo: U otázky 14 nás asi většina bude posuzovat konkrétní spojení (čas odjezdu a jízdní doba, cena, možnost přepravy zavazadel), než to, jde-li o vlak, nebo autobus.