Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza efektivity kurzu měkkých dovedností

Analýza efektivity kurzu měkkých dovedností

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Marek Markvart
Šetření:16. 03. 2011 - 26. 04. 2011
Počet respondentů:31
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:01
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Hezký den,

ráda bych vás požádala o vyplnění krátkého anonymního dotazníku, jenž nezabere více než 10 min Vašeho času.

Při svém studiu na FFUK a ve své praxi se zabývám efektivitou vzdělávání a identifikací faktorů, které ji zvyšují. Výzkum, jehož součástí je tento dotazník je zaměřen na analýzu kurzu měkkých dovedností, který je z Vašeho hlediska účastníka subjektivně vnímán jako nejlepší, který jste kdy absolvoval.

Vyplnění tohoto dotazníku Vám může pomoci odhalit, co nejvíce přispělo k tomu, že jste z kurzu měl užitek a získat tak důležitou informaci, která Vám pomůže při výběru dalších vzdělávacích aktivit. V případě vašeho zájmu Vám samozřejmě dám k dispozici výstupy této práce.

Děkuji za Váš čas

Irena Štěpánová

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Vybavte si kurz, který jste v minulosti absolvoval a který pro Vás měl z dnešního pohledu největší přínos a odpovězte prosím na následující otázky.

Věnujte prosím zvláštní pozornost otevřeným otázkám 6 a 9 bez možnosti výběru a pokuste se  krátce odpovědět.

Odpovědi respondentů

1. Kdy jste kurz absolvoval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v minulém roce1754,84 %54,84 %  
před více než rokem a méně než 5 lety825,81 %25,81 %  
před více než 5 lety619,35 %19,35 %  

Graf

2. Kolik dní kurz trval?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
více než 2 dny1754,84 %54,84 %  
2 dny929,03 %29,03 %  
1 den39,68 %9,68 %  
nic26,45 %6,45 %  

Graf

3. Kde kurz probíhal?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v prostorách školící firmy1754,84 %54,84 %  
v prostorách pracoviště39,68 %9,68 %  
v přírodě26,45 %6,45 %  
v hotelu26,45 %6,45 %  
v mateřské firmě v zahraničí13,23 %3,23 %  
Hotel13,23 %3,23 %  
konferenčná miestnosť hotela13,23 %3,23 %  
zejména v prostorách penzionu a v přírodě13,23 %3,23 %  
mimo pracovneho prostredia 13,23 %3,23 %  
Penzion13,23 %3,23 %  
nic13,23 %3,23 %  

Graf

4. Kdo další se kurzu účastnil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kolegové z mé firmy, které jsem dosud neznal1548,39 %48,39 %  
různí lidé z různých firem1341,94 %41,94 %  
moji blízcí spolupracovníci619,35 %19,35 %  

Graf

5. Co se díky kurzu změnilo ve Vašem životě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
uvědomil jsem si něco, co jsem si do té doby neuvědomoval2374,19 %74,19 %  
v některých situacích jsem se začal chovat jinak1238,71 %38,71 %  
změnil jsem postoj k některým věcem1032,26 %32,26 %  
některé události jsem začal prožívat jinak825,81 %25,81 %  
něco jiného13,23 %3,23 %  

Graf

6. Vybavte si některý z klíčových momentů kurzu a popiště jej:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-teambuilding

byly vytvořeny dvojice, které dostali vzájemně konfliktní zadání, čeho dosáhnout ve vyjednávání plus včetně informací, které jsou důležité pro jejich postoj, ale které jsou tajné. Pak bylo cílem dosáhnout porozumnění druhé straně a dohodnout se na oboustraně uspokojivém řešení,

došlo mi, že - řada věcí, které si prosadím, je sice prosazena, dosáhnu krátkodobého efektu, ale v dlouhodobém efektu jde spíš o negativní důsledky, - v oblasti sebepojetí jsem si uvědomila, že ač se obecně považuji za nenápadnou a snažím se taková i být, lidé mě chápu jako výraznou osobnost, - musím se naučit říkat ne a nebýt přitom provinilá

interakce s účastníky a lektorem

jedinecny pristup lektorky - jeji snaha predat ucastnikum daleko vic, nez byl obsah kurzu, prizpusobeni temat a vlastne vytvareni kurzu na miru primo na miste.

Jednalo se o situaci, kdy nám školitel přednesl teorii cold calls. Co je potřeba udělat, aby telefonát nasmlouvání schůzky dopadl domluvením termínu. Celkově mi připadal výklad působivý, ale v praxi nereálný. Ale jen do doby, kdy vzal školitel do ruky telefon a zavolal do pěti firem, jejichž kontakty jsme mu dali my, školení. Během deseti minut si domluvil čtyři schůzky z pěti uskutečněných telefonátů :-) Od té doby vnímám volání do neznámých firem jako naprosto jednoduché a prožívám to bez stresových emocí.

kreslení životní cesty, chození po laně, vodění slépého, životní role

moje vystoupení před ostatními, na které jsem nedostala feedback od lektora. druhý den si mě zavolal a místo feedbacku došlo ke koučovacímu rozhovoru s detailní analýzou, kterou jsem ale provedla já sama. bylo to emočně velmi náročné.

možnost praktického vyzkoušení znalostí

nahlas mi položenou otázkou a odpovědmi jsme si uvědomila jasnou pravdu a skutečnost a nastal aha efekt, který se mi podařilo naplnit v praxi

Několik potřehů: - to, že mám jiný úhel pohledu, není špatně - člověk by měl stavět na svých silných stárnkách a "nedohánět" jen ty slabé - ve všem se dá najít něco pozitivního (i v tzv. chybě)

Nespokojenost studentů s obsahem a intenzitou vyuky ,tím došlo k většímu uvolnění informací ze strany vyučujícího nad rámec kurzu.

nuda, nuda, šeď

okamžik, kdy jsem se před skupinou pustil do činnosti, kterou jsem nikdy předtím nedělal, o které jsem byl přesvědčen, že mi nejde, a přesto jsem měl hluboký pozitivní zážitek.

Osobní zážitek metody, která je zaměřena na jiné úhly pohledu.

otevrena doskuze o zajimavem tematu, skolitel byl schopny klast zajimave otaky a pomohl ucastnikum premyslet

Pochopila jsem, co v životě dál chci. Byl to moment, kdy lektor rozkryl, že mohu mít vše, co si stanovím jako cíl a budu tomu věřit.

Proces učenia detí/podriadených nie je vo vykonávaní práce za nich a pomôže im moja "uvedomovaná neústretovosť", aj keď budem v ten moment "neobľúbená", tak v konečnom dôsledku urobím dobrú vec - odbremením seba a budujem zručnosti u dotyčnej osoby.

Při prezentaci před skupinou jsme byli nahráváni a poté každý dával zpětnou vazbu. Rozdíl mezi tím, jak člověk vnímá situaci, když ji prožívá, jak ji vnímá, když ji vidí na záznamu a jak ji komentují lidé.

Rozhovor s lektorem a velký pocit důvěry

skúsenosť s opakovaným preživaním riešenej situácie sám so sebou. alebo s hercom

specificke pokladani otazek ucastniky kurzu

Správne položené otázky a komunikácia vie účinne v koučovaní dostať z koučovaného oveľa viac ako sám vie a ako si sám myslí. Dodá mu sebadoveru a využijeme maxumálne jeho potenciál k dosahovaniu cieľov o ktoré nám spoločne ide.

Šlo o zvýšení náročnosti v průběhu kurzu, která pomohla mé větší koncentraci na mé chování.

teambuildding

Transakčná analýza

uvedomil som si

Velmi silnym zazitkem pro me bylo nacvicovani rozhovoru, tak zvane na sucho.

vlastní Aha-efekt; odhalení dalších silných stránek

Vzťahová banka: 1./ Vklady : záujem,čas,ocenenie,rešpekt,pochopenie,podpora,obchota,starostlivosť, poďakovanie, ochota pomôcť, dodrťžanie slova, ochranné krídla,úprimnosť 2./ Výbery: plané sľuby, povýšenosť, vlezlosť, sebeckosť, manipulácia,povrchnosť, ľahostajnosť,sebeckosť,rôzne formy nátlaku,agresivita, agresia,nevšímavsť

zažitie koučovacieho rozhovoru, uvedomenie si toho, ako to v praxi funguje

7. Čím byl tento moment charakteristický?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
získal jsem hlubší náhled na situaci (AHA zážitek)1961,29 %61,29 %  
otevřely se nové možnosti1135,48 %35,48 %  
prožíval jsem emoce929,03 %29,03 %  
cítil jsem novou energii825,81 %25,81 %  
něco jiného26,45 %6,45 %  

Graf

8. Vyberte okolnosti, které podle Vás byly určující pro vznik tohoto momentu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
přístup lektora2374,19 %74,19 %  
atmosféra ve skupině1135,48 %35,48 %  
technika, která jej navodila825,81 %25,81 %  
klidné prostředí26,45 %6,45 %  

Graf

9. Pokud jste v předchozí otázce zatrhli techniku, krátce ji prosím popište:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

.

...

aha efekt způsobila nepřesně provedená technika - zpětná vazba tam kde neměla být

couching

Cvičení na základě NLP a koučovacího přístupu.

interakce

Já techniku nezatrhla.

ne

ne technika

Nebylo to o technice

nezatrhl jsem techniku

nezatrhla jsem

nezatrhla jsem techniku

nezatrhla som techniku...

niečo podobné ako pri rodinných konšteláciách, neviem ako sa to presne odborne volá

on - line koučování

Technika zvýšení tlaku na účastníky.

v otázce 8 bych mohla zaškrtnout techniku i lektora. vybrala jsem lektora, ale technika koučovacího rozhovoru byla neméně významná.

Video feedback

videokamera a následná analýza projevu, párová cvičení v jednání a zvládání konfliktů

viz otázka 6

vysvetlenie zakladnych principov fungovania, ukazka ako by to molo fungovat, moznost vyskusat si na vlastnej kozi (teda ak je toto popis techniky)

10. Z čeho jste po kurzu nejvíce těžil?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
prožitek1135,48 %35,48 %  
nové informace1135,48 %35,48 %  
sdílení zkušeností722,58 %22,58 %  
z nových kontaktů s lidmi13,23 %3,23 %  
nic13,23 %3,23 %  

Graf

11. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1963,33 %61,29 %  
muž1136,67 %35,48 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Markvart, M.Analýza efektivity kurzu měkkých dovedností (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://analyza-efektivity-kurzu-mek.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.