Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza efektivity kurzu měkkých dovedností
Analýza efektivity kurzu měkkých dovedností
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marek Markvart |
---|---|
Šetření: | 16. 03. 2011 - 26. 04. 2011 |
Počet respondentů: | 31 |
Počet otázek (max/průměr): | 11 / 10.71 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 54,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.07:01 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Hezký den,
ráda bych vás požádala o vyplnění krátkého anonymního dotazníku, jenž nezabere více než 10 min Vašeho času.
Při svém studiu na FFUK a ve své praxi se zabývám efektivitou vzdělávání a identifikací faktorů, které ji zvyšují. Výzkum, jehož součástí je tento dotazník je zaměřen na analýzu kurzu měkkých dovedností, který je z Vašeho hlediska účastníka subjektivně vnímán jako nejlepší, který jste kdy absolvoval.
Vyplnění tohoto dotazníku Vám může pomoci odhalit, co nejvíce přispělo k tomu, že jste z kurzu měl užitek a získat tak důležitou informaci, která Vám pomůže při výběru dalších vzdělávacích aktivit. V případě vašeho zájmu Vám samozřejmě dám k dispozici výstupy této práce.
Děkuji za Váš čas
Irena Štěpánová
Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)
Vybavte si kurz, který jste v minulosti absolvoval a který pro Vás měl z dnešního pohledu největší přínos a odpovězte prosím na následující otázky.
Věnujte prosím zvláštní pozornost otevřeným otázkám 6 a 9 bez možnosti výběru a pokuste se krátce odpovědět.
Odpovědi respondentů
1. Kdy jste kurz absolvoval?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v minulém roce | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
před více než rokem a méně než 5 lety | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
před více než 5 lety | 6 | 19,35 % | 19,35 % |
2. Kolik dní kurz trval?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 2 dny | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
2 dny | 9 | 29,03 % | 29,03 % |
1 den | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
nic | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
3. Kde kurz probíhal?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v prostorách školící firmy | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
v prostorách pracoviště | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
v přírodě | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
v hotelu | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
v mateřské firmě v zahraničí | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
Hotel | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
konferenčná miestnosť hotela | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
zejména v prostorách penzionu a v přírodě | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
mimo pracovneho prostredia | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
Penzion | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
nic | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
4. Kdo další se kurzu účastnil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
kolegové z mé firmy, které jsem dosud neznal | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
různí lidé z různých firem | 13 | 41,94 % | 41,94 % |
moji blízcí spolupracovníci | 6 | 19,35 % | 19,35 % |
5. Co se díky kurzu změnilo ve Vašem životě?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
uvědomil jsem si něco, co jsem si do té doby neuvědomoval | 23 | 74,19 % | 74,19 % |
v některých situacích jsem se začal chovat jinak | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
změnil jsem postoj k některým věcem | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
některé události jsem začal prožívat jinak | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
něco jiného | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
6. Vybavte si některý z klíčových momentů kurzu a popiště jej:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-teambuilding
byly vytvořeny dvojice, které dostali vzájemně konfliktní zadání, čeho dosáhnout ve vyjednávání plus včetně informací, které jsou důležité pro jejich postoj, ale které jsou tajné. Pak bylo cílem dosáhnout porozumnění druhé straně a dohodnout se na oboustraně uspokojivém řešení,
došlo mi, že - řada věcí, které si prosadím, je sice prosazena, dosáhnu krátkodobého efektu, ale v dlouhodobém efektu jde spíš o negativní důsledky, - v oblasti sebepojetí jsem si uvědomila, že ač se obecně považuji za nenápadnou a snažím se taková i být, lidé mě chápu jako výraznou osobnost, - musím se naučit říkat ne a nebýt přitom provinilá
interakce s účastníky a lektorem
jedinecny pristup lektorky - jeji snaha predat ucastnikum daleko vic, nez byl obsah kurzu, prizpusobeni temat a vlastne vytvareni kurzu na miru primo na miste.
Jednalo se o situaci, kdy nám školitel přednesl teorii cold calls. Co je potřeba udělat, aby telefonát nasmlouvání schůzky dopadl domluvením termínu. Celkově mi připadal výklad působivý, ale v praxi nereálný. Ale jen do doby, kdy vzal školitel do ruky telefon a zavolal do pěti firem, jejichž kontakty jsme mu dali my, školení. Během deseti minut si domluvil čtyři schůzky z pěti uskutečněných telefonátů :-) Od té doby vnímám volání do neznámých firem jako naprosto jednoduché a prožívám to bez stresových emocí.
kreslení životní cesty, chození po laně, vodění slépého, životní role
moje vystoupení před ostatními, na které jsem nedostala feedback od lektora. druhý den si mě zavolal a místo feedbacku došlo ke koučovacímu rozhovoru s detailní analýzou, kterou jsem ale provedla já sama. bylo to emočně velmi náročné.
možnost praktického vyzkoušení znalostí
nahlas mi položenou otázkou a odpovědmi jsme si uvědomila jasnou pravdu a skutečnost a nastal aha efekt, který se mi podařilo naplnit v praxi
Několik potřehů: - to, že mám jiný úhel pohledu, není špatně - člověk by měl stavět na svých silných stárnkách a "nedohánět" jen ty slabé - ve všem se dá najít něco pozitivního (i v tzv. chybě)
Nespokojenost studentů s obsahem a intenzitou vyuky ,tím došlo k většímu uvolnění informací ze strany vyučujícího nad rámec kurzu.
nuda, nuda, šeď
okamžik, kdy jsem se před skupinou pustil do činnosti, kterou jsem nikdy předtím nedělal, o které jsem byl přesvědčen, že mi nejde, a přesto jsem měl hluboký pozitivní zážitek.
Osobní zážitek metody, která je zaměřena na jiné úhly pohledu.
otevrena doskuze o zajimavem tematu, skolitel byl schopny klast zajimave otaky a pomohl ucastnikum premyslet
Pochopila jsem, co v životě dál chci. Byl to moment, kdy lektor rozkryl, že mohu mít vše, co si stanovím jako cíl a budu tomu věřit.
Proces učenia detí/podriadených nie je vo vykonávaní práce za nich a pomôže im moja "uvedomovaná neústretovosť", aj keď budem v ten moment "neobľúbená", tak v konečnom dôsledku urobím dobrú vec - odbremením seba a budujem zručnosti u dotyčnej osoby.
Při prezentaci před skupinou jsme byli nahráváni a poté každý dával zpětnou vazbu. Rozdíl mezi tím, jak člověk vnímá situaci, když ji prožívá, jak ji vnímá, když ji vidí na záznamu a jak ji komentují lidé.
Rozhovor s lektorem a velký pocit důvěry
skúsenosť s opakovaným preživaním riešenej situácie sám so sebou. alebo s hercom
specificke pokladani otazek ucastniky kurzu
Správne položené otázky a komunikácia vie účinne v koučovaní dostať z koučovaného oveľa viac ako sám vie a ako si sám myslí. Dodá mu sebadoveru a využijeme maxumálne jeho potenciál k dosahovaniu cieľov o ktoré nám spoločne ide.
Šlo o zvýšení náročnosti v průběhu kurzu, která pomohla mé větší koncentraci na mé chování.
teambuildding
Transakčná analýza
uvedomil som si
Velmi silnym zazitkem pro me bylo nacvicovani rozhovoru, tak zvane na sucho.
vlastní Aha-efekt; odhalení dalších silných stránek
Vzťahová banka: 1./ Vklady : záujem,čas,ocenenie,rešpekt,pochopenie,podpora,obchota,starostlivosť, poďakovanie, ochota pomôcť, dodrťžanie slova, ochranné krídla,úprimnosť 2./ Výbery: plané sľuby, povýšenosť, vlezlosť, sebeckosť, manipulácia,povrchnosť, ľahostajnosť,sebeckosť,rôzne formy nátlaku,agresivita, agresia,nevšímavsť
zažitie koučovacieho rozhovoru, uvedomenie si toho, ako to v praxi funguje
7. Čím byl tento moment charakteristický?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
získal jsem hlubší náhled na situaci (AHA zážitek) | 19 | 61,29 % | 61,29 % |
otevřely se nové možnosti | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
prožíval jsem emoce | 9 | 29,03 % | 29,03 % |
cítil jsem novou energii | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
něco jiného | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
8. Vyberte okolnosti, které podle Vás byly určující pro vznik tohoto momentu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
přístup lektora | 23 | 74,19 % | 74,19 % |
atmosféra ve skupině | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
technika, která jej navodila | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
klidné prostředí | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
9. Pokud jste v předchozí otázce zatrhli techniku, krátce ji prosím popište:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-
.
...
aha efekt způsobila nepřesně provedená technika - zpětná vazba tam kde neměla být
couching
Cvičení na základě NLP a koučovacího přístupu.
interakce
Já techniku nezatrhla.
ne
ne technika
Nebylo to o technice
nezatrhl jsem techniku
nezatrhla jsem
nezatrhla jsem techniku
nezatrhla som techniku...
niečo podobné ako pri rodinných konšteláciách, neviem ako sa to presne odborne volá
on - line koučování
Technika zvýšení tlaku na účastníky.
v otázce 8 bych mohla zaškrtnout techniku i lektora. vybrala jsem lektora, ale technika koučovacího rozhovoru byla neméně významná.
Video feedback
videokamera a následná analýza projevu, párová cvičení v jednání a zvládání konfliktů
viz otázka 6
vysvetlenie zakladnych principov fungovania, ukazka ako by to molo fungovat, moznost vyskusat si na vlastnej kozi (teda ak je toto popis techniky)
10. Z čeho jste po kurzu nejvíce těžil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
prožitek | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
nové informace | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
sdílení zkušeností | 7 | 22,58 % | 22,58 % |
z nových kontaktů s lidmi | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
nic | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
11. Jsem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 19 | 63,33 % | 61,29 % |
muž | 11 | 36,67 % | 35,48 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.