Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza image vybraných značek

Analýza image vybraných značek

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:David Šmejkal
Šetření:04. 08. 2013 - 12. 08. 2013
Počet respondentů:168
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.21
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, jsem studentem bakalářského programu VŠEM v oboru marketing. Pro zpracování praktické části mojí bakalářské práce se na Vás obracím s prosbou o spolupráci při vyplnění tohoto dotazníku. Dotazník je zcela anonymní a údaje zde uvedené budou použity v mé bakalářské práci.

Odpovědi respondentů

1. Dáváte při nákupu přednost značkovým produktům?

v případě, že jste odpověděli "ne" pokračujte prosím otázkou č.14

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, spíše anootázka č. 2, spíše neotázka č. 2, neotázka č. 14, nepřemýšlím o tomotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano9154,17 %54,17 %  
spíše ne2917,26 %17,26 %  
ano2213,1 %13,1 %  
nepřemýšlím o tom1710,12 %10,12 %  
ne105,95 %5,95 %  

Graf

2. Jaký je Váš důvod k nákupu značkového produktu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
očekávaná kvalita14792,45 %87,5 %  
věrnost značce4729,56 %27,98 %  
image3622,64 %21,43 %  
emotivní prožitek127,55 %7,14 %  
co to je za blbost, každý produkt má nalepenou značku, zboží lze dělit podle ceny, kvality, místa původu, historie firmy, nikoliv značky10,63 %0,6 %  
ani u tzv. "značek" se nedá spolehnout na kvalitu10,63 %0,6 %  
často vybírám dobré výrobky, bez ohledu na "značkový" původ10,63 %0,6 %  
pouze několik málo firem, dbá na 1.místě (v dnešní době) na kvalitu10,63 %0,6 %  
naopak mnoho levnějších výrobců má lepší výrobky než značkové dražší10,63 %0,6 %  
nečtěte letáky, použijte hlavu10,63 %0,6 %  
slevy10,63 %0,6 %  
vyhovuje mi tato značka10,63 %0,6 %  

Graf

3. V jaké kategorii nejčastěji nakupujete značkové produkty?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
elektronika12176,1 %72,02 %  
kosmetika a drogerie8553,46 %50,6 %  
móda7345,91 %43,45 %  
potraviny4830,19 %28,57 %  

Graf

4. Znáte značku Adidas?

v případě, že jste odpověděli "ne" pokračujte prosím otázkou č.9

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 5, neotázka č. 9].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano159100 %94,64 %  
ne10,63 %0,6 %  

Graf

5. Vlastníte nějaký produkt od značky Adidas?

v případě, že jste odpověděli "ne" pokračujte prosím otázkou č.7

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 6, neotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9962,66 %58,93 %  
ne6037,97 %35,71 %  

Graf

6. Jaké produkty značky Adidas nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení a doplňky6971,13 %41,07 %  
obuv5859,79 %34,52 %  
kosmetiku2727,84 %16,07 %  

Graf

7. Jaký je Váš názor na značku Adidas?

pro hodnocení použijte stupnici, 1- nejlepší hodnocení, 5- nejhorší hodnocení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
drahá vs. levná1-2-3-4-52.4180.876
inovativní vs. zastaralá1-2-3-4-52.7280.818
posiluje osobní image vs. nemá vliv na osobní image1-2-3-4-53.2971.348
vyjímečná vs. všední1-2-3-4-53.4620.945
kvalitní vs. nekvalitní1-2-3-4-52.3730.728
vyvolává emoce vs. nevyvolává emoce1-2-3-4-53.6141.275
oblíbená vs. neoblíbená1-2-3-4-52.4940.934

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

8. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Adidas?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano8352,87 %49,4 %  
spíše ne3321,02 %19,64 %  
ano2314,65 %13,69 %  
ne106,37 %5,95 %  
rozhodně ano63,82 %3,57 %  
rozhodně ne31,91 %1,79 %  

Graf

9. Znáte značku Puma?

v případě, že jste odpověděli "ne" pokračujte prosím otázkou č.14

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 10, neotázka č. 14].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15598,1 %92,26 %  
ne42,53 %2,38 %  

Graf

10. Vlastníte nějaký produkt od značky Puma?

v případě, že jste odpověděli "ne" pokračujte prosím otázkou č.12

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 11, neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9561,29 %56,55 %  
ano6038,71 %35,71 %  

Graf

11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
oblečení a doplňky3660 %21,43 %  
obuv3253,33 %19,05 %  
kosmetiku1118,33 %6,55 %  

Graf

12. Jaký je Váš názor na značku Puma?

pro hodnocení použijte stupnici, 1- nejlepší hodnocení, 5- nejhorší hodnocení

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout na každém řádku mezi dvěma odpověďmi.

KritériumŠkálaPrůměr*Rozptyl
drahá vs. levná1-2-3-4-52.4450.815
inovativní vs. zastaralá1-2-3-4-52.8190.742
posiluje osobní image vs. nemá vliv na osobní image1-2-3-4-53.111.194
vyjímečná vs. všední1-2-3-4-53.2390.917
kvalitní vs. nekvalitní1-2-3-4-52.5420.635
vyvolává emoce vs. nevyvolává emoce1-2-3-4-53.4451.176
oblíbená vs. neoblíbená1-2-3-4-52.7610.814

* S výjimkou škál 1-2-3-4-5 a 1-2-3-4-5-6-7 odpovídají záporné hodnoty prvnímu výrazu.

13. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Puma?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano7950,97 %47,02 %  
spíše ne4025,81 %23,81 %  
ano2012,9 %11,9 %  
ne106,45 %5,95 %  
rozhodně ano31,94 %1,79 %  
rozhodně ne31,94 %1,79 %  

Graf

14. Jakého pohlaví jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9455,95 %55,95 %  
muž7544,64 %44,64 %  

Graf

15. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let6035,71 %35,71 %  
26-35 let5331,55 %31,55 %  
36-45 let3219,05 %19,05 %  
46 let a více2414,29 %14,29 %  

Graf

16. Jaké je Vaše vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské(gymnazium) s maturitou7343,45 %43,45 %  
vysokoškolské7041,67 %41,67 %  
vyučen(a) s maturitou127,14 %7,14 %  
vyučen(a) bez maturity95,36 %5,36 %  
základní52,98 %2,98 %  

Graf

17. Uveďte prosím Váš hrubý měsíční příjem.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 000 Kč a více4327,92 %25,6 %  
21 000-30 000 Kč4126,62 %24,4 %  
do 10 000 Kč4025,97 %23,81 %  
11 000-20 000 Kč3019,48 %17,86 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. Jaký je Váš důvod k nákupu značkového produktu?

  • odpověď očekávaná kvalita:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi kosmetika a drogerie na otázku 3. V jaké kategorii nejčastěji nakupujete značkové produkty?

10. Vlastníte nějaký produkt od značky Puma?

  • odpověď ano:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi kosmetiku na otázku 11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi oblečení a doplňky na otázku 11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi obuv na otázku 11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Dáváte při nákupu přednost značkovým produktům?

2. Jaký je Váš důvod k nákupu značkového produktu?

3. V jaké kategorii nejčastěji nakupujete značkové produkty?

4. Znáte značku Adidas?

5. Vlastníte nějaký produkt od značky Adidas?

6. Jaké produkty značky Adidas nakupujete?

7. Jaký je Váš názor na značku Adidas?

8. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Adidas?

9. Znáte značku Puma?

10. Vlastníte nějaký produkt od značky Puma?

11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?

12. Jaký je Váš názor na značku Puma?

13. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Puma?

14. Jakého pohlaví jste?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je Vaše vzdělání?

17. Uveďte prosím Váš hrubý měsíční příjem.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Dáváte při nákupu přednost značkovým produktům?

2. Jaký je Váš důvod k nákupu značkového produktu?

3. V jaké kategorii nejčastěji nakupujete značkové produkty?

4. Znáte značku Adidas?

5. Vlastníte nějaký produkt od značky Adidas?

6. Jaké produkty značky Adidas nakupujete?

7. Jaký je Váš názor na značku Adidas?

8. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Adidas?

9. Znáte značku Puma?

10. Vlastníte nějaký produkt od značky Puma?

11. Jaké produkty značky Puma nakupujete?

12. Jaký je Váš názor na značku Puma?

13. Doporučil(a) byste ostatním produkty značky Puma?

14. Jakého pohlaví jste?

15. Jaký je Váš věk?

16. Jaké je Vaše vzdělání?

17. Uveďte prosím Váš hrubý měsíční příjem.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šmejkal, D.Analýza image vybraných značek (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://analyza-image-vybranych-znac.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.