Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza komunikace protikuřáckých kampaní
Analýza komunikace protikuřáckých kampaní
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Anežka Součková |
---|---|
Šetření: | 15. 11. 2010 - 25. 11. 2010 |
Počet respondentů: | 45 |
Počet otázek (max/průměr): | 32 / 15.82 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 59,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:09 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vyhodnocení informací z dotazníku pomůže zjistit, zda vynaložené peníze ze stran různých organizací Evropské unie mají smysl a dokáží přesvědčit kuřáka o skončení jeho zlozvyku.
Odpovědi respondentů
1. Jste kuřák? Pokud ano, vyplňte následující otázky! Pokud ne, vyplňte otázky v druhé části!
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 26 | 59,09 % | 57,78 % |
ano | 18 | 40,91 % | 40 % |
2. Jak hodně kouříte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
3-5 krabičky týdně | 9 | 47,37 % | 20 % |
1-2 krabičky týdně | 6 | 31,58 % | 13,33 % |
krabička denně | 3 | 15,79 % | 6,67 % |
více | 1 | 5,26 % | 2,22 % |
3. Jak dlouho
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
6-10 let | 9 | 47,37 % | 20 % |
více | 4 | 21,05 % | 8,89 % |
0-5 let | 4 | 21,05 % | 8,89 % |
11-15 let | 2 | 10,53 % | 4,44 % |
4. Kde nejčastěji kouříte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
restaurační zařízení | 19 | 95 % | 42,22 % |
doma | 8 | 40 % | 17,78 % |
práce | 8 | 40 % | 17,78 % |
jinde | 3 | 15 % | 6,67 % |
5. Máte pocit, že zákaz kouření v restauracích dokáže pomoci kuřákům přestat kouřit?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 20 | 74,07 % | 44,44 % |
ano | 6 | 22,22 % | 13,33 % |
je mi to jedno | 1 | 3,7 % | 2,22 % |
6. Vnímáte kuřáctví za velký problém ve společnosti?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 48,15 % | 28,89 % |
ne | 12 | 44,44 % | 26,67 % |
je mi to jedno | 2 | 7,41 % | 4,44 % |
7. Zaregistroval/a jste v poslední době nějakou kampaň proti kouření?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 18 | 66,67 % | 40 % |
ano | 9 | 33,33 % | 20 % |
8. Pokud ano, jo jakou kampaň se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Help- pro život bez tabáku | 6 | 54,55 % | 13,33 % |
Světový den bez tabáku | 5 | 45,45 % | 11,11 % |
Normální je nekouřit | 5 | 45,45 % | 11,11 % |
Telefonní linka na pomoc s odvykáním kouření | 2 | 18,18 % | 4,44 % |
nic | 2 | 18,18 % | 4,44 % |
Přestaň a vyhraj | 1 | 9,09 % | 2,22 % |
9. Co vám nejvíce utkvělo v paměti z protikuřácké kampaně?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Proč mám hergot platit tyhle bláboly ze svých daní?
cévní, plicní a nádorová onemocnění.
nic
nic si nepamatuju
Nic...S kouřením nesouhlasím i přesto, že sama kuřákem jsem...Na druhou stranu nechápu proč mi ve svobodném státě stanovaují místa, kde si můžu ničit zdarví. Když stát vychází vstříc nekuřákům a chce zamezit kouření v hospodách, proč nevychází vstříc majitelům restaurací, kteří by se měli sami rozhodnout jaké hosty upřednostní. Když všichni lidi přestanou na týden kouřit, stát přijde o takový peníze, že začne další krize. Auta taky ničí zdraví...a zlevňují nám jinou dopravu, abychom nemuseli autem jezdit? Ne...Protikuřácké kampaně..ok...beru na vědomí, ale i reklama na prací prášek mi dá víc.
Tv reklamy od help pomoc be tabáku,
že je to kravina, jsme ve svobodný zemi a člověk by si měl dělat sesvým zdravím co on užná za vhodný a ne nějací šašci v parlamentu
že se na kuřáky nahlíží trochu jako na odpad společnosti
10. Kde jste tuto kampaň viděl/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
TV | 8 | 66,67 % | 17,78 % |
billboard | 4 | 33,33 % | 8,89 % |
tisk | 3 | 25 % | 6,67 % |
jiné | 2 | 16,67 % | 4,44 % |
radio | 1 | 8,33 % | 2,22 % |
11. Jsou tyto kampaně pro vás tak klíčové, že byste se minimálně pokusili přestat kouřit?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 80 % | 35,56 % |
ano | 3 | 15 % | 6,67 % |
je mi to jedno | 1 | 5 % | 2,22 % |
12. Pokud byste chtěl/a přestat s kouřením, využil/a byste informace a rady z protikuřácké organizace?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 14 | 66,67 % | 31,11 % |
ano | 7 | 33,33 % | 15,56 % |
13. Myslíte, že nápisy na krabičkách cigaret jako např: ,, Kouření může zabíjet“ dokáží odradit od kouření?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, měla by být zvolena drsnější forma varování | 19 | 70,37 % | 42,22 % |
je mi to jedno | 8 | 29,63 % | 17,78 % |
14. Zvolili byste raději drsnější formu kampaně v boji proti kouření?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 13 | 52 % | 28,89 % |
ne | 7 | 28 % | 15,56 % |
je mi to jedno | 5 | 20 % | 11,11 % |
15. byste nahradili stávající kampaně, aby dokázaly odradit kuřáky od kuřáctví?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1.) Kampaně úplně zdušit, 2.) zrušit zdravotní daň a zavést individuální zdravotní pojištění s plnou zorpovědností jedince za své zdraví.
místo slov,pusobivý obrázek!
ničím, jako kuřák značnou částkou přispívám do státní pokladny
Obrázky na krabičkách cigaret, billboardy s obrázky nemocných lidí
Od té doby, co byla reklamní kampaň nemyslíš-zaplatíš se poutám a při jízdě 20 km/hod při dvacetimetrové cestě na benzínku...Tahle kampaň mi v hlavě utkvěla daleko víc a hodně mi do života dala, než všechny ty protikuřácké.
Takovou si nedokážu představit. Kouření je droga a člověk ke svému životu nějakou "drogu" (vesměs jakoukoliv, nejen alkohol nebo kouření, ale může to být i například tanec, sport...) potřebuje, jinak se pak může klidně zbláznit
viz ot. č. 9
vzor Anglie, na krabičkách fotografie, plíce kuřáka, nádory...
zveřejnění následků (rakovina plic, atd.)
16. Máte zájem stát se nekuřákem?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 16 | 76,19 % | 35,56 % |
ne | 4 | 19,05 % | 8,89 % |
je mi to jedno | 1 | 4,76 % | 2,22 % |
17. Jste?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 19 | 70,37 % | 42,22 % |
muž | 8 | 29,63 % | 17,78 % |
18. Patříte do věkové skupiny?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 16 | 59,26 % | 35,56 % |
26-35 | 7 | 25,93 % | 15,56 % |
36-45 | 2 | 7,41 % | 4,44 % |
55+ | 1 | 3,7 % | 2,22 % |
46-55 | 1 | 3,7 % | 2,22 % |
19. Pokud ne v první otázce, vyplňte následující otázky! Kouřil/a jste někdy ve svém životě?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 18 | 62,07 % | 40 % |
ano | 11 | 37,93 % | 24,44 % |
20. Pokud ano přestat vás donutilo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastní rozhodnutí | 9 | 69,23 % | 20 % |
zdravotní stav | 4 | 30,77 % | 8,89 % |
jiné | 2 | 15,38 % | 4,44 % |
rodina | 2 | 15,38 % | 4,44 % |
nic | 1 | 7,69 % | 2,22 % |
21. Nejvíce se setkáváte s kuřáky?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
restaurační zařízení | 23 | 74,19 % | 51,11 % |
jinde | 10 | 32,26 % | 22,22 % |
práce | 9 | 29,03 % | 20 % |
doma | 5 | 16,13 % | 11,11 % |
22. Vnímáte kuřáctví za velký problém ve společnosti?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 24 | 82,76 % | 53,33 % |
ne | 3 | 10,34 % | 6,67 % |
je mi to jedno | 2 | 6,9 % | 4,44 % |
23. Máte pocit, že vás kuřáci omezují či dokonce škodí vašemu zdraví?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 23 | 79,31 % | 51,11 % |
ne | 4 | 13,79 % | 8,89 % |
je mi to jedno | 2 | 6,9 % | 4,44 % |
24. Zaregistroval/a jste v poslední době nějakou kampaň proti kouření?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 16 | 55,17 % | 35,56 % |
ano | 13 | 44,83 % | 28,89 % |
25. Pokud ano, o jakou kampaň se jednalo?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
HELP- Pro život bez tabáku | 10 | 71,43 % | 22,22 % |
Světový den bez tabáku | 4 | 28,57 % | 8,89 % |
Normální je nekouřit | 3 | 21,43 % | 6,67 % |
jiná | 2 | 14,29 % | 4,44 % |
Přestaň a vyhraj | 2 | 14,29 % | 4,44 % |
Telefonní linka na pomoc s odvykání m kouření | 1 | 7,14 % | 2,22 % |
26. Co vám nejvíce utkvělo v paměti z protikuřácké kampaně?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Proč mám hergot platit tyhle bláboly ze svých daní?
frkačky
Je to jen reklama, potřeba zviditelnit se, aby káply další peníze z grantů, praktický význam nulový, vyhozené peníze z našich daní.
Kluk v bublině, aby chránil své okolí před kouřem
nechutný obrázok poškodených pľúc
nic moc
Tv reklamy od help pomoc be tabáku,
Že je vhodná jen pro kuřáky
27. Kde jste tuto kampaň viděl/a?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
TV | 12 | 75 % | 26,67 % |
billboard | 4 | 25 % | 8,89 % |
tisk | 3 | 18,75 % | 6,67 % |
jiné | 1 | 6,25 % | 2,22 % |
28. Myslíte, že tyto kampaně jsou tak klíčové, že by mohly minimálně přesvědčit kuřáky přestat s kouřením?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 22 | 84,62 % | 48,89 % |
ano | 3 | 11,54 % | 6,67 % |
je mi to jedno | 1 | 3,85 % | 2,22 % |
29. Myslíte, že nápisy na krabičkách cigaret jako např: ,, Kouření může zabíjet“ jsou úspěšné?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, měla by být zvolena drsnější forma varování | 22 | 88 % | 48,89 % |
je mi to jedno | 3 | 12 % | 6,67 % |
30. Napadává Vás nějaký způsob, který by mohl zlepšit kampaň v boji proti kouření?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
1.) Kampaně úplně zdušit, 2.) zrušit zdravotní daň a zavést individuální zdravotní pojištění s plnou zorpovědností jedince za své zdraví.
Dávat na krabičky obrázky plic.
drsnější forma reality - kuřákovy plíce apod.
drsnější obrázky
Místo nesmyslných kampaní zavést konečně zodpovědnost každého občana za své zdraví. To znamená plně placené zdravotnictí bez zdravotních daní a regulací. Komerční pojišťovny si pak už pohlídají náklady s kouřením spojené.
musí dojít ke změně ve společnosti - obávám se, že TV kampaně tomu nepomohou. Asi osobní práce s dětmi - workshopy na školách, musí se udělat z nekouření "cool" zálěžitost, zatím je to naopak - cool je u mládeže kouřit :( nemyslím si, že omezování prodeje cigaret a drastické obrázky na krabičkách něčemu pomůžou. možná zapojit do kampaně "vzory" - slavné lidi, kteří jsou populární mezi mládeží a nekouří. no, je to složité
ne
Ne.
Nie, pretože človek musí chcieť prestať sám, nemôže ho donútiť okolie.
školní exkurze na pitvu kuřáka
Výrazné zdražení cigaret.
Vytvoření naprosto šokující kampaně, která do detailu ukáže, co cigarety dokážou udělat s kuřákovým tělem, jeho zdravím a životem
zakázat kouření úplně, nejen ve veřejných prostorách, protože mě např. obtěžuje i kouření sousedů, kteří kouří z otevřeného okna pode mnou, nemám šanci větrat...
zakazy a pote kontroly a vetsi pokuty
zdrazit kurivo o 1000% a informovat cim dal vic a vsude o skodlivosti, ale to se nikdy nestane, jelikoz stat a cela ta mafie ma z toho penez, az to neni hezke !
zdražit cigarety, zakázat kouřit v restauracích, důsledně to kontrolovat
31. Jste?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 23 | 82,14 % | 51,11 % |
muž | 5 | 17,86 % | 11,11 % |
32. Patříte do věkové skupiny'?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
15-25 | 19 | 67,86 % | 42,22 % |
26-35 | 5 | 17,86 % | 11,11 % |
36-45 | 4 | 14,29 % | 8,89 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.