Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza komunikace protikuřáckých kampaní

Analýza komunikace protikuřáckých kampaní

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Anežka Součková
Šetření:15. 11. 2010 - 25. 11. 2010
Počet respondentů:45
Počet otázek (max/průměr):32 / 15.82
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:59,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vyhodnocení informací z dotazníku pomůže zjistit, zda vynaložené peníze ze stran různých organizací Evropské unie mají smysl a dokáží přesvědčit kuřáka o skončení jeho zlozvyku.

Odpovědi respondentů

1. Jste kuřák? Pokud ano, vyplňte následující otázky! Pokud ne, vyplňte otázky v druhé části!

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2659,09 %57,78 %  
ano1840,91 %40 %  

Graf

2. Jak hodně kouříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-5 krabičky týdně947,37 %20 %  
1-2 krabičky týdně631,58 %13,33 %  
krabička denně315,79 %6,67 %  
více15,26 %2,22 %  

Graf

3. Jak dlouho

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6-10 let947,37 %20 %  
více421,05 %8,89 %  
0-5 let421,05 %8,89 %  
11-15 let210,53 %4,44 %  

Graf

4. Kde nejčastěji kouříte?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurační zařízení1995 %42,22 %  
doma840 %17,78 %  
práce840 %17,78 %  
jinde315 %6,67 %  

Graf

5. Máte pocit, že zákaz kouření v restauracích dokáže pomoci kuřákům přestat kouřit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2074,07 %44,44 %  
ano622,22 %13,33 %  
je mi to jedno13,7 %2,22 %  

Graf

6. Vnímáte kuřáctví za velký problém ve společnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1348,15 %28,89 %  
ne1244,44 %26,67 %  
je mi to jedno27,41 %4,44 %  

Graf

7. Zaregistroval/a jste v poslední době nějakou kampaň proti kouření?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1866,67 %40 %  
ano933,33 %20 %  

Graf

8. Pokud ano, jo jakou kampaň se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Help- pro život bez tabáku654,55 %13,33 %  
Světový den bez tabáku545,45 %11,11 %  
Normální je nekouřit545,45 %11,11 %  
Telefonní linka na pomoc s odvykáním kouření218,18 %4,44 %  
nic218,18 %4,44 %  
Přestaň a vyhraj19,09 %2,22 %  

Graf

9. Co vám nejvíce utkvělo v paměti z protikuřácké kampaně?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Proč mám hergot platit tyhle bláboly ze svých daní?

cévní, plicní a nádorová onemocnění.

nic

nic si nepamatuju

Nic...S kouřením nesouhlasím i přesto, že sama kuřákem jsem...Na druhou stranu nechápu proč mi ve svobodném státě stanovaují místa, kde si můžu ničit zdarví. Když stát vychází vstříc nekuřákům a chce zamezit kouření v hospodách, proč nevychází vstříc majitelům restaurací, kteří by se měli sami rozhodnout jaké hosty upřednostní. Když všichni lidi přestanou na týden kouřit, stát přijde o takový peníze, že začne další krize. Auta taky ničí zdraví...a zlevňují nám jinou dopravu, abychom nemuseli autem jezdit? Ne...Protikuřácké kampaně..ok...beru na vědomí, ale i reklama na prací prášek mi dá víc.

Tv reklamy od help pomoc be tabáku,

že je to kravina, jsme ve svobodný zemi a člověk by si měl dělat sesvým zdravím co on užná za vhodný a ne nějací šašci v parlamentu

že se na kuřáky nahlíží trochu jako na odpad společnosti

10. Kde jste tuto kampaň viděl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV866,67 %17,78 %  
billboard433,33 %8,89 %  
tisk325 %6,67 %  
jiné216,67 %4,44 %  
radio18,33 %2,22 %  

Graf

11. Jsou tyto kampaně pro vás tak klíčové, že byste se minimálně pokusili přestat kouřit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1680 %35,56 %  
ano315 %6,67 %  
je mi to jedno15 %2,22 %  

Graf

12. Pokud byste chtěl/a přestat s kouřením, využil/a byste informace a rady z protikuřácké organizace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1466,67 %31,11 %  
ano733,33 %15,56 %  

Graf

13. Myslíte, že nápisy na krabičkách cigaret jako např: ,, Kouření může zabíjet“ dokáží odradit od kouření?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, měla by být zvolena drsnější forma varování1970,37 %42,22 %  
je mi to jedno829,63 %17,78 %  

Graf

14. Zvolili byste raději drsnější formu kampaně v boji proti kouření?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1352 %28,89 %  
ne728 %15,56 %  
je mi to jedno520 %11,11 %  

Graf

15. byste nahradili stávající kampaně, aby dokázaly odradit kuřáky od kuřáctví?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1.) Kampaně úplně zdušit, 2.) zrušit zdravotní daň a zavést individuální zdravotní pojištění s plnou zorpovědností jedince za své zdraví.

místo slov,pusobivý obrázek!

ničím, jako kuřák značnou částkou přispívám do státní pokladny

Obrázky na krabičkách cigaret, billboardy s obrázky nemocných lidí

Od té doby, co byla reklamní kampaň nemyslíš-zaplatíš se poutám a při jízdě 20 km/hod při dvacetimetrové cestě na benzínku...Tahle kampaň mi v hlavě utkvěla daleko víc a hodně mi do života dala, než všechny ty protikuřácké.

Takovou si nedokážu představit. Kouření je droga a člověk ke svému životu nějakou "drogu" (vesměs jakoukoliv, nejen alkohol nebo kouření, ale může to být i například tanec, sport...) potřebuje, jinak se pak může klidně zbláznit

viz ot. č. 9

vzor Anglie, na krabičkách fotografie, plíce kuřáka, nádory...

zveřejnění následků (rakovina plic, atd.)

16. Máte zájem stát se nekuřákem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1676,19 %35,56 %  
ne419,05 %8,89 %  
je mi to jedno14,76 %2,22 %  

Graf

17. Jste?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena1970,37 %42,22 %  
muž829,63 %17,78 %  

Graf

18. Patříte do věkové skupiny?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-251659,26 %35,56 %  
26-35725,93 %15,56 %  
36-4527,41 %4,44 %  
55+13,7 %2,22 %  
46-5513,7 %2,22 %  

Graf

19. Pokud ne v první otázce, vyplňte následující otázky! Kouřil/a jste někdy ve svém životě?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1862,07 %40 %  
ano1137,93 %24,44 %  

Graf

20. Pokud ano přestat vás donutilo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vlastní rozhodnutí969,23 %20 %  
zdravotní stav430,77 %8,89 %  
jiné215,38 %4,44 %  
rodina215,38 %4,44 %  
nic17,69 %2,22 %  

Graf

21. Nejvíce se setkáváte s kuřáky?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurační zařízení2374,19 %51,11 %  
jinde1032,26 %22,22 %  
práce929,03 %20 %  
doma516,13 %11,11 %  

Graf

22. Vnímáte kuřáctví za velký problém ve společnosti?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2482,76 %53,33 %  
ne310,34 %6,67 %  
je mi to jedno26,9 %4,44 %  

Graf

23. Máte pocit, že vás kuřáci omezují či dokonce škodí vašemu zdraví?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2379,31 %51,11 %  
ne413,79 %8,89 %  
je mi to jedno26,9 %4,44 %  

Graf

24. Zaregistroval/a jste v poslední době nějakou kampaň proti kouření?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1655,17 %35,56 %  
ano1344,83 %28,89 %  

Graf

25. Pokud ano, o jakou kampaň se jednalo?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
HELP- Pro život bez tabáku1071,43 %22,22 %  
Světový den bez tabáku428,57 %8,89 %  
Normální je nekouřit321,43 %6,67 %  
jiná214,29 %4,44 %  
Přestaň a vyhraj214,29 %4,44 %  
Telefonní linka na pomoc s odvykání m kouření17,14 %2,22 %  

Graf

26. Co vám nejvíce utkvělo v paměti z protikuřácké kampaně?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Proč mám hergot platit tyhle bláboly ze svých daní?

frkačky

Je to jen reklama, potřeba zviditelnit se, aby káply další peníze z grantů, praktický význam nulový, vyhozené peníze z našich daní.

Kluk v bublině, aby chránil své okolí před kouřem

nechutný obrázok poškodených pľúc

nic moc

Tv reklamy od help pomoc be tabáku,

Že je vhodná jen pro kuřáky

27. Kde jste tuto kampaň viděl/a?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
TV1275 %26,67 %  
billboard425 %8,89 %  
tisk318,75 %6,67 %  
jiné16,25 %2,22 %  

Graf

28. Myslíte, že tyto kampaně jsou tak klíčové, že by mohly minimálně přesvědčit kuřáky přestat s kouřením?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne2284,62 %48,89 %  
ano311,54 %6,67 %  
je mi to jedno13,85 %2,22 %  

Graf

29. Myslíte, že nápisy na krabičkách cigaret jako např: ,, Kouření může zabíjet“ jsou úspěšné?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, měla by být zvolena drsnější forma varování2288 %48,89 %  
je mi to jedno312 %6,67 %  

Graf

30. Napadává Vás nějaký způsob, který by mohl zlepšit kampaň v boji proti kouření?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1.) Kampaně úplně zdušit, 2.) zrušit zdravotní daň a zavést individuální zdravotní pojištění s plnou zorpovědností jedince za své zdraví.

Dávat na krabičky obrázky plic.

drsnější forma reality - kuřákovy plíce apod.

drsnější obrázky

Místo nesmyslných kampaní zavést konečně zodpovědnost každého občana za své zdraví. To znamená plně placené zdravotnictí bez zdravotních daní a regulací. Komerční pojišťovny si pak už pohlídají náklady s kouřením spojené.

musí dojít ke změně ve společnosti - obávám se, že TV kampaně tomu nepomohou. Asi osobní práce s dětmi - workshopy na školách, musí se udělat z nekouření "cool" zálěžitost, zatím je to naopak - cool je u mládeže kouřit :( nemyslím si, že omezování prodeje cigaret a drastické obrázky na krabičkách něčemu pomůžou. možná zapojit do kampaně "vzory" - slavné lidi, kteří jsou populární mezi mládeží a nekouří. no, je to složité

ne

Ne.

Nie, pretože človek musí chcieť prestať sám, nemôže ho donútiť okolie.

školní exkurze na pitvu kuřáka

Výrazné zdražení cigaret.

Vytvoření naprosto šokující kampaně, která do detailu ukáže, co cigarety dokážou udělat s kuřákovým tělem, jeho zdravím a životem

zakázat kouření úplně, nejen ve veřejných prostorách, protože mě např. obtěžuje i kouření sousedů, kteří kouří z otevřeného okna pode mnou, nemám šanci větrat...

zakazy a pote kontroly a vetsi pokuty

zdrazit kurivo o 1000% a informovat cim dal vic a vsude o skodlivosti, ale to se nikdy nestane, jelikoz stat a cela ta mafie ma z toho penez, az to neni hezke !

zdražit cigarety, zakázat kouřit v restauracích, důsledně to kontrolovat

31. Jste?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2382,14 %51,11 %  
muž517,86 %11,11 %  

Graf

32. Patříte do věkové skupiny'?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-251967,86 %42,22 %  
26-35517,86 %11,11 %  
36-45414,29 %8,89 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Součková, A.Analýza komunikace protikuřáckých kampaní (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://analyza-komunikace-p.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.