Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza konkurence na trhu mininotebooků

Analýza konkurence na trhu mininotebooků

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lucie Kašparová
Šetření:05. 11. 2010 - 07. 11. 2010
Počet respondentů:63
Počet otázek (max/průměr):17 / 14.37
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,

chtěli bychom Vás požádat o vyplnění tohoto dotazníku.Tento dotazník se zaměřuje na téma, týkající se analýzy konkurence na trhu mininotebooků.

Pomocí tohoto dotazníku chceme zjistit oblíbenost a rozšířenost značky Asus a jejich výrobků, pozitivní i negativní stránky těchto výrobků, jak je vnímají zákazníky a také spokojenost zákazníků s výrobky značky Asus (především mininotebooky). Dále bychom chtěli analyzovat konkurenční značky a jejich výrobky a zjistit tak, v čem a jak by se mohly výrobky značky Asus zlepšit, aby byly na trhu nejlepší a tím měly i menší konkurenci.

Děkujeme předem za pravdivé a subjektivní vyplnění dotazníku.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Prosím, zaškrtněte vždy jen jednu odpověď na otázku, není-li uvedeno u otázky jinak.

Odpovědi respondentů

1. Jaké znáte výrobce produktů výpočetní techniky?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
HP23,13 %3,17 %  
Asus, Acer, HP, Apple11,56 %1,59 %  
Acer11,56 %1,59 %  
acer, asus11,56 %1,59 %  
Asus, Accer, DELL, HP, Sony, Panasonic, Apple11,56 %1,59 %  
HP,Acer,Sony,Apple11,56 %1,59 %  
miliarda...11,56 %1,59 %  
Sony ,Samsung ,HP ,asus a vaio11,56 %1,59 %  
asus,lenovo,sony vaio,samsung,dell,hp11,56 %1,59 %  
Asus, Aser, HP, Fjusitsu Siemens, Sony 11,56 %1,59 %  
ostatní odpovědi Apple, Hp, Sony, Acer, Asus
asus,samsung,acer,sony
Hp, Alza, asus
asus, acer, HP, sony, samsung, apple, lenovo
acer, hp
Asus, Dell, Sony, Hp, Acer, Apple
Asus
noteboky, PC
HP, Asus, Lenovo
Apple, Hp, Asus, Acer
HP, Acer, Toshiba, Asus, Samsung
Asus, acer, hp, toshiba, nokia, sony, se
znám jich mnoho
Sony, Toshiba, Acer, Fujitsu Siemens, Apple, IBM
Apple
Acer, HP, asus, apple
asus,acer,Hp
dobře
Asus, Acer,
HP, Samsung, Asus, Aser, Apple
acer,hp,apple,asus,sony,samsung
acer hp asus apple sony
dell, asus, acer, toshiba, lenovo, hp, sony, apple
žádné
HP, Apple, Asus, Acer
Asus, HP, Acer, Apple, Sony
Asus,Samsung
asus, Hp, sony, samsung, acer, genius
acer,hp,lenovo,delta
asus, Hp, Acer, toshiba, Lenovo, Sony, Samsung,
Asus, LG, Acer
acer, asus, hp, apple
Asus, Acer, Hp, Toshiba, Apple
acer,hp,asus,lenovo,panassonic,apple
asus, acer, hp, samsung
Acer, HP, Asus
Sony, Asus, Toshiba, Dell
Apple, Microsoft...
ACER, ASUS, Toshiba, Hyundai
Asus, Acer, Msi, Apple, HP
asus, acer, apple, HP, sony, samsung
Fujitsu siemens,Asus,Acer
Asus, Acer, Lenovo, Toshiba, HP, Samsung, Sony
Hp, Asus, Toshiba, Acer
Asus, hp, Lenovo
nevím
Asus, Apple, Hp, Samsung
téměř všechny - jsem distributor
abit, asus, acer, epson, gigabyte, hp, ibm, msi,.
Samsung,Apple,Asus,Acer
Dell, Lenovo, HP, Sony, ...
Lenovo, Asus, Acer, HP, MSI, Toshiba
acer, epson
5382,81 %84,13 % 

Graf

2. Seřaďte následující výrobce notebooků a mininotebooků podle toho, kterému byste při koupi dali přednost před ostatními.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Asus3.2972.146
Acer3.52.563
HP2.5472.217
Sony3.8752.266
Samsung4.5311.968
Apple3.254.125

Graf

3. Znáte výrobky značky Asus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 4, Ne (přejděte na otázku č.10)otázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano5484,38 %85,71 %  
Ne (přejděte na otázku č.10)1015,63 %15,87 %  

Graf

4. Jak moc jsou podle Vás výrobky značky Asus kvalitní?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvalitní4074,07 %63,49 %  
vysoká kvalita712,96 %11,11 %  
nízká kvalita712,96 %11,11 %  

Graf

5. Jak jste spokojeni s těmito atributy značky Asus? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.1851.225
kvalita2.9440.941
design3.1111.099
známost značky3.2411.442
zkušenost (doporučení)2.8891.469

Graf

6. Vlastníte výrobek značky Asus?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Ne (přejděte na otázku č. 10)otázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne (přejděte na otázku č. 10)3870,37 %60,32 %  
Ano1629,63 %25,4 %  

Graf

7. Jaký výrobek značky Asus vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
notebook956,25 %14,29 %  
mininotebook212,5 %3,17 %  
mini notebook16,25 %1,59 %  
monitor16,25 %1,59 %  
žádný16,25 %1,59 %  
EEE Pc16,25 %1,59 %  
EEE PC 1008P Karim Series16,25 %1,59 %  

Graf

8. Jak jste u tohoto (těchto) výrobku (ů) spokojeni s těmito atributy? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena3.250.938
kvalita3.0630.809
design32.375
známost značky3.251.813
zkušenost (doporučení)3.3751.359

Graf

9. Jaké jsou podle Vás nedostatky výrobku(ů) značky Asus?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné212,5 %3,17 %  
cena212,5 %3,17 %  
design16,25 %1,59 %  
jsem spokojena16,25 %1,59 %  
malá výdrž baterie16,25 %1,59 %  
Desing notebooků16,25 %1,59 %  
velmi pomalé16,25 %1,59 %  
zpracování těla notebooků, rychlé "ošoupání" 16,25 %1,59 %  
nevím16,25 %1,59 %  
Zatím nevím, jsem s nim spokojen..16,25 %1,59 %  
ostatní odpovědi sem velmí spokojená , nemám žádné stížnosti
není nápaditý
kvalita, servis, odfláknutá výroba
všechny typy mají podobný design
425 %6,35 % 

Graf

10. Vlastníte notebook nebo mininotebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [notebookotázka č. 11, mininotebookotázka č. 11, nic (přejděte na otázku číslo 12.)otázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
notebook4570,31 %71,43 %  
mininotebook1015,63 %15,87 %  
nic (přejděte na otázku číslo 12.)914,06 %14,29 %  

Graf

11. K jakým účelům používáte notebook nebo mininotebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
komunikace4683,64 %73,02 %  
učení4581,82 %71,43 %  
nakupování2647,27 %41,27 %  
hraní her2341,82 %36,51 %  
práce59,09 %7,94 %  
ze všeho trochu11,82 %1,59 %  
psaní poznámek na přednáškách11,82 %1,59 %  
ke vsemu11,82 %1,59 %  
filmy11,82 %1,59 %  
hudba11,82 %1,59 %  
čtení knih11,82 %1,59 %  

Graf

12. Co je pro Vás u mininotebooků při výběru rozhodující? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň důležité až 5 – nejvíce důležité, zaškrtněte hodnotu)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
design3.2191.796
velikost a hmotnost3.3751.797
výrobce/značka3.2341.742
výdrž baterie3.7032.084
bluetooth,wifi,infraport3.4842.062
velikost disku3.52.031
jiná vlastnost2.9061.304

Graf

13. Jak moc se necháváte při koupi notebooků ovlivnit reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vůbec3351,56 %52,38 %  
částečně3148,44 %49,21 %  

Graf

14. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za mininotebook?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6000 - 8000 Kč3148,44 %49,21 %  
8000 - 10000 Kč1625 %25,4 %  
méně než 6000 Kč1117,19 %17,46 %  
více než 10000 Kč69,38 %9,52 %  

Graf

15. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena4062,5 %63,49 %  
muž2437,5 %38,1 %  

Graf

16. Jaké je Vaše zaměstnání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student, nepracuji4875 %76,19 %  
pracuji v kanceláři710,94 %11,11 %  
pracuji manuálně57,81 %7,94 %  
nepracuji34,69 %4,76 %  
podnikám11,56 %1,59 %  

Graf

17. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15 - 25 let5789,06 %90,48 %  
26 - 35 let710,94 %11,11 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Vlastníte výrobek značky Asus?

  • odpověď Ne (přejděte na otázku č. 10):
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zkušenost (doporučení)=2 na otázku 5. Jak jste spokojeni s těmito atributy značky Asus? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi známost značky=3 na otázku 5. Jak jste spokojeni s těmito atributy značky Asus? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

2. Seřaďte následující výrobce notebooků a mininotebooků podle toho, kterému byste při koupi dali přednost před ostatními.

3. Znáte výrobky značky Asus?

4. Jak moc jsou podle Vás výrobky značky Asus kvalitní?

5. Jak jste spokojeni s těmito atributy značky Asus? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)

6. Vlastníte výrobek značky Asus?

10. Vlastníte notebook nebo mininotebook?

11. K jakým účelům používáte notebook nebo mininotebook?

12. Co je pro Vás u mininotebooků při výběru rozhodující? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň důležité až 5 – nejvíce důležité, zaškrtněte hodnotu)

13. Jak moc se necháváte při koupi notebooků ovlivnit reklamou?

14. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za mininotebook?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaké je Vaše zaměstnání?

17. Kolik je Vám let?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

2. Seřaďte následující výrobce notebooků a mininotebooků podle toho, kterému byste při koupi dali přednost před ostatními.

3. Znáte výrobky značky Asus?

4. Jak moc jsou podle Vás výrobky značky Asus kvalitní?

5. Jak jste spokojeni s těmito atributy značky Asus? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň spokojeni až 5 – nejvíce spokojeni, zaškrtněte hodnotu)

6. Vlastníte výrobek značky Asus?

10. Vlastníte notebook nebo mininotebook?

11. K jakým účelům používáte notebook nebo mininotebook?

12. Co je pro Vás u mininotebooků při výběru rozhodující? (ohodnoťte na stupnici 1 – nejmíň důležité až 5 – nejvíce důležité, zaškrtněte hodnotu)

13. Jak moc se necháváte při koupi notebooků ovlivnit reklamou?

14. Jakou cenu byste byli ochotni zaplatit za mininotebook?

15. Jaké je Vaše pohlaví?

16. Jaké je Vaše zaměstnání?

17. Kolik je Vám let?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Kašparová, L.Analýza konkurence na trhu mininotebooků (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://analyza-konkurence-na-trhu-mininotebooku.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.