Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza hotelové klientely

Analýza hotelové klientely

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Jiří Jarolímek
Šetření:13. 05. 2013 - 18. 05. 2013
Počet respondentů:125
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.73
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:79,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:08
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Vážení respondenti,

 

rád bych Vás požádal o vyplnění tohoto krátkého dotazníku, který je součástí mé absolventské práce.

.

Dotazník je anonymní a vyplňování Vám zabere maximálně 3 minuty.

Odpovědi respondentů

1. Jak často využíváte hotelových zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [několikrát do měsíceotázka č. 2, jednou měsíčněotázka č. 2, jednou za půl rokuotázka č. 2, jednou ročněotázka č. 2, nevyužívám → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednou za půl roku4737,6 %37,6 %  
jednou ročně4737,6 %37,6 %  
jednou měsíčně1612,8 %12,8 %  
nevyužívám118,8 %8,8 %  
několikrát do měsíce43,2 %3,2 %  

Graf

2. Jaký druh hotelu preferujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
velké soukromé hotely (více jak 20 pokojů)4034,78 %32 %  
malé soukromé hotely (do 20 pokojů)2925,22 %23,2 %  
penziony1714,78 %13,6 %  
hotelové řetězce (Clarion, Oreahotels, Intercontinental, Hilton apod.)1210,43 %9,6 %  
nedávám přednost žádnému86,96 %6,4 %  
nepreferuji76,09 %5,6 %  
to je ruzne - podle mista, 24h recepce pri pozdnim priletu, akceptuji psy ? ...10,87 %0,8 %  
kazdy druh ma vyhody,stridam to,ale spise vetsi hotely kde vim,ze bude vsechno ciste.10,87 %0,8 %  

Graf

3. Na jak dlouhou dobu se obvykle ubytováváte v hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6 až 10 dní4640 %36,8 %  
jedno až dvoudenní ubytování3026,09 %24 %  
3 až 5 dní3026,09 %24 %  
více jak 11 dní97,83 %7,2 %  

Graf

4. Jakým způsobem vyhledáváte ubytování nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
na internetových stránkách hotelů4741,23 %37,6 %  
rezervační portály (booking.com, hotel.cz atd.)2521,93 %20 %  
v cestovní kanceláři2521,93 %20 %  
doporučením od známých či přátel76,14 %5,6 %  
slevové portály32,63 %2,4 %  
jezdím „na blind“32,63 %2,4 %  
přes sekretářku10,88 %0,8 %  
z práce10,88 %0,8 %  
sekretářka10,88 %0,8 %  
přes manželku10,88 %0,8 %  

Graf

5. Jakým způsobem si obvykle rezervujete ubytování?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
e-mailová komunikace2925,44 %23,2 %  
telefonicky2824,56 %22,4 %  
přes internetový rezervační systém2421,05 %19,2 %  
přes cestovní kancelář2219,3 %17,6 %  
osobně76,14 %5,6 %  
nijak10,88 %0,8 %  
Přes CK-jen dovolené.10,88 %0,8 %  
z práce10,88 %0,8 %  
sekretarka10,88 %0,8 %  

Graf

6. Který faktor pro Vás hraje hlavní roli při výběru ubytování v daném hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vybavení a služby hotelu, počet hvězdiček5548,25 %44 %  
lokalita2219,3 %17,6 %  
cena2118,42 %16,8 %  
aktivity v blízkém okolí hotelu76,14 %5,6 %  
nabídka výhod, slev a různých balíčků43,51 %3,2 %  
vlastní zkušenosti z předchozího ubytování32,63 %2,4 %  
vice moznosti z vyse uvedeneho neni mozne zaskrtnout. predelat10,88 %0,8 %  
poměr cena:nabízené služby10,88 %0,8 %  

Graf

7. Při jakých příležitostech využíváte hotelových zařízení?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
relaxace, wellness, zdraví6355,26 %50,4 %  
rodinná dovolená, rodinná akce5447,37 %43,2 %  
návštěva města, kultura, nákupy, zábava3934,21 %31,2 %  
obchodní či pracovní cesta, školení, kurz apod.3026,32 %24 %  
pobyt v přírodě a pěší turistika1714,91 %13,6 %  
jiné sportovní aktivity1513,16 %12 %  
sportovní soustředění, organizovaný pobyt119,65 %8,8 %  
cykloturistika87,02 %6,4 %  
akce hotelu nebo pobytový balíček65,26 %4,8 %  
dovolená10,88 %0,8 %  

Graf

8. Bez čeho si nedovedete představit pobyt v hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
restaurace na hotelu7666,67 %60,8 %  
bazén5245,61 %41,6 %  
recepce 24hodin5043,86 %40 %  
bezplatný přístup na internet4438,6 %35,2 %  
kavárna a bar4035,09 %32 %  
každodenní úklid pokoje2723,68 %21,6 %  
hlídané parkoviště2118,42 %16,8 %  
možnost all-inclusive2017,54 %16 %  
vířivá vana1513,16 %12 %  
venkovní sportoviště87,02 %6,4 %  
masáže87,02 %6,4 %  
posilovna54,39 %4 %  
obsluha na pokoji43,51 %3,2 %  
nic z uvedených možností43,51 %3,2 %  
salón krásy a kadeřnictví21,75 %1,6 %  
pobyt si dovedu představit bez jakýchkoliv uvedených vymožeností10,88 %0,8 %  
vsechno nahore popsane jsou zbytne veci. staci cisty pokoj s posteli a koupelnou ;-)10,88 %0,8 %  
zákazu kouření na pokojích. Jinak je kouř cítit z pokojového zařízení.10,88 %0,8 %  
dobra snidane10,88 %0,8 %  
vlastní sociální zařízení10,88 %0,8 %  
sociální zařízení na pokoji, bezplatná televize10,88 %0,8 %  

Graf

9. Jaké z uvedených hotelových služeb byste využil/ využila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doplňkový prodej na recepci (denní tisk, osobní potřeby)4640,35 %36,8 %  
možnost All-inclusive3631,58 %28,8 %  
půjčovna sportovního vybavení3530,7 %28 %  
wellness2925,44 %23,2 %  
možnost ubytování domácích mazlíčků2622,81 %20,8 %  
trezor či minibar na pokoji2320,18 %18,4 %  
pronájem vozidel2219,3 %17,6 %  
obsluha na pokoji1513,16 %12 %  
zajištění hlídání dětí1513,16 %12 %  
animační programy (delegát)1311,4 %10,4 %  
nic z uvedených možností1210,53 %9,6 %  
wifi21,75 %1,6 %  
nic z nabízeného10,88 %0,8 %  
koncerty10,88 %0,8 %  
+ veci z preddchozi otazky jako kadernice,hlidane pasrkoviste apod10,88 %0,8 %  
bezlatna wifi10,88 %0,8 %  

Graf

10. S čím máte doposud nejhorší zkušenosti při ubytování na hotelu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
doposud nemám špatné zkušenosti s ubytováním v hotelu3328,95 %26,4 %  
nepřesné informace o hotelu2320,18 %18,4 %  
kvalita ubytování2118,42 %16,8 %  
kvalita stravování1714,91 %13,6 %  
úroveň vybavení a služeb hotelu1412,28 %11,2 %  
neochota personálu1311,4 %10,4 %  
nedostatečný úklid pokojů1210,53 %9,6 %  
okolí hotelu97,89 %7,2 %  
nedostatečný úklid společných prostor87,02 %6,4 %  
nic10,88 %0,8 %  
hotel v Miami: pokousani od stenic a nasledna alergicka reakce10,88 %0,8 %  
okradla mě uklízečka10,88 %0,8 %  
mix vyse uvedenych,zasktrla bych vice moznosti.10,88 %0,8 %  
neni mozne zaskrtnout vice moznosti - predelat10,88 %0,8 %  

Graf

11. Jakou nejvyšší částku jste ochoten/ochotna zaplatit za ubytování na osobu a den?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 800 Kč3631,58 %28,8 %  
do 1200 Kč3530,7 %28 %  
do 1800 Kč1714,91 %13,6 %  
maximálně 400 Kč1412,28 %11,2 %  
více jak 1800 Kč1210,53 %9,6 %  

Graf

12. Bydliště:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jihočeský kraj2521,74 %20 %  
Středočeský kraj1916,52 %15,2 %  
Severomoravský kraj1815,65 %14,4 %  
Západočeský kraj1815,65 %14,4 %  
Jihomoravský kraj1311,3 %10,4 %  
Severočeský kraj108,7 %8 %  
Východočeský kraj97,83 %7,2 %  
v zahraničí32,61 %2,4 %  

Graf

13. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-30 let4539,13 %36 %  
31-40 let3429,57 %27,2 %  
41-50 let1916,52 %15,2 %  
nad 50 let1210,43 %9,6 %  
do 20 let54,35 %4 %  

Graf

14. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6354,78 %50,4 %  
muž5245,22 %41,6 %  

Graf

15. Dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoká škola4942,61 %39,2 %  
Střední škola s maturitou, gymnázium3026,09 %24 %  
Střední škola bez maturity1815,65 %14,4 %  
Vyšší odborná škola1714,78 %13,6 %  
Základní škola10,87 %0,8 %  

Graf

16. Kolik je přibližně Váš měsíční příjem?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15.000 - 25.000 Kč4135,96 %32,8 %  
5.000 - 15.000 Kč2118,42 %16,8 %  
25.000 - 35.000 Kč1916,67 %15,2 %  
více než 35.000 Kč1714,91 %13,6 %  
méně než 5.000 Kč1614,04 %12,8 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

6. Který faktor pro Vás hraje hlavní roli při výběru ubytování v daném hotelu?

  • odpověď vybavení a služby hotelu, počet hvězdiček:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi hotelové řetězce (Clarion, Oreahotels, Intercontinental, Hilton apod.) na otázku 2. Jaký druh hotelu preferujete?

8. Bez čeho si nedovedete představit pobyt v hotelu?

  • odpověď bazén:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nad 50 let na otázku 13. Věk:
  • odpověď restaurace na hotelu:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi hlídané parkoviště na otázku 8. Bez čeho si nedovedete představit pobyt v hotelu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi animační programy (delegát) na otázku 9. Jaké z uvedených hotelových služeb byste využil/ využila?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nad 50 let na otázku 13. Věk:

14. Pohlaví:

  • odpověď muž:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi více jak 1800 Kč na otázku 11. Jakou nejvyšší částku jste ochoten/ochotna zaplatit za ubytování na osobu a den?
  • odpověď žena:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi maximálně 400 Kč na otázku 11. Jakou nejvyšší částku jste ochoten/ochotna zaplatit za ubytování na osobu a den?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jak často využíváte hotelových zařízení?

2. Jaký druh hotelu preferujete?

3. Na jak dlouhou dobu se obvykle ubytováváte v hotelu?

4. Jakým způsobem vyhledáváte ubytování nejčastěji?

5. Jakým způsobem si obvykle rezervujete ubytování?

6. Který faktor pro Vás hraje hlavní roli při výběru ubytování v daném hotelu?

7. Při jakých příležitostech využíváte hotelových zařízení?

8. Bez čeho si nedovedete představit pobyt v hotelu?

9. Jaké z uvedených hotelových služeb byste využil/ využila?

10. S čím máte doposud nejhorší zkušenosti při ubytování na hotelu?

11. Jakou nejvyšší částku jste ochoten/ochotna zaplatit za ubytování na osobu a den?

12. Bydliště:

13. Věk:

14. Pohlaví:

15. Dosažené vzdělání:

16. Kolik je přibližně Váš měsíční příjem?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jak často využíváte hotelových zařízení?

2. Jaký druh hotelu preferujete?

3. Na jak dlouhou dobu se obvykle ubytováváte v hotelu?

4. Jakým způsobem vyhledáváte ubytování nejčastěji?

5. Jakým způsobem si obvykle rezervujete ubytování?

6. Který faktor pro Vás hraje hlavní roli při výběru ubytování v daném hotelu?

7. Při jakých příležitostech využíváte hotelových zařízení?

8. Bez čeho si nedovedete představit pobyt v hotelu?

9. Jaké z uvedených hotelových služeb byste využil/ využila?

10. S čím máte doposud nejhorší zkušenosti při ubytování na hotelu?

11. Jakou nejvyšší částku jste ochoten/ochotna zaplatit za ubytování na osobu a den?

12. Bydliště:

13. Věk:

14. Pohlaví:

15. Dosažené vzdělání:

16. Kolik je přibližně Váš měsíční příjem?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Jarolímek, J.Analýza hotelové klientely (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://analyza-prani-hotel-klientel.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.