Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza preferencí spotřebitelů na trhu psychowalkmanů

Analýza preferencí spotřebitelů na trhu psychowalkmanů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Fiedor
Šetření:11. 02. 2010 - 07. 03. 2010
Počet respondentů:118
Počet otázek (max/průměr):28 / 12.99
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:54,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

mé jméno je Petr Fiedor a v rámci své diplomové práce se na Vás obracím s prosbou o vyplnění tohoto dotazníku, který je zaměřen na nepříliš známou technologii tzv. „audio-vizuální stimulace“, kterou mnozí znají pod názvem psychowalkman. Vyplnění dotazníku Vám zabere pouze několik minut.
Cílem dotazníku je zjistit preference spotřebitelů, které se týkají trhu s psychowalkmany.

Mnohokrát děkuji za pomoc                                                   Bc. Fiedor Petr

 

PS. pokud znáte někoho, kdo vlastní psychowalkman, prosím - pošlete mu také tento odkaz. Děkuji

Odpovědi respondentů

1. Psychowalkman

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [vlastním a používámotázka č. 7, nikdy jsem o něm neslyšel/aotázka č. 19, vyzkoušel/a jsem jej, ale nevlastním jejotázka č. 2, slyšel/a jsem o něm, ale nevyzkoušel/a jsem jejotázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
slyšel/a jsem o něm, ale nevyzkoušel/a jsem jej5344,92 %44,92 %  
nikdy jsem o něm neslyšel/a3126,27 %26,27 %  
vyzkoušel/a jsem jej, ale nevlastním jej2117,8 %17,8 %  
vlastním a používám1311,02 %11,02 %  

Graf

2. Jak byste charakterizoval/a psychowalkman?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jedná se o speciální technologii, která v sobě zahrnuje blikající brýle a sluchátka, které vydávají klapavé zvuky. Tato technologie mění frekvenci mozku dle vybraného programu5067,57 %42,37 %  
jedná se o walkman, ve kterém jsou nahrané skladby a zvuky, které sestavili psychologové pro uklidnění uživatelů1621,62 %13,56 %  
už si nepamatuji, co to přesně je za přístroj68,11 %5,08 %  
jedná se o obyčejný walkman, ve které hraje „psycho“ hudba pro uživatele, kterým se tato hudba líbí11,35 %0,85 %  
jedná se o přístroj, který používá především armáda a vědecká pracoviště pro své pracovníky11,35 %0,85 %  

Graf

3. Z jakého důvodu jste si tento přístroj nezakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
preferuji jiné metody meditace, relaxace apod.2229,73 %18,64 %  
nijak mě tato technologie neoslovila1114,86 %9,32 %  
je příliš drahý - proto nemám zájem1013,51 %8,47 %  
chci jej, ale je příliš drahý79,46 %5,93 %  
nevěřím, že tento přístroj funguje79,46 %5,93 %  
mám strach, že mi přístroj nějak ublíží34,05 %2,54 %  
je to píčovina, nefunguje, z blbců taháte prachy11,35 %0,85 %  
Neměla jsem možnost tuto technologii vyzkoušet11,35 %0,85 %  
ráda bych vyzkoušela, ale je o něm málo slyšet 11,35 %0,85 %  
vzhledem k tomu, že má tato technologie spojitost se změněným stavem vědomí, nedovoluje mi to mé náboženské vyznání, které tyto praktiky zakazuje11,35 %0,85 %  
cena, neverim technologii11,35 %0,85 %  
nezáujem nedôvera vo funkčnosťMOJAschopnosťRelaxu11,35 %0,85 %  
zakoupila-používala při studiu-prodala11,35 %0,85 %  
o etice propagátora mám vážné pochybnosti11,35 %0,85 %  
při jeho použití jsem měla velmi nepříjemné pocity11,35 %0,85 %  
Měla jsem divné pocity změněné psychiky, nemyslím,11,35 %0,85 %  
nikdy jsem neuvažovala jeho koupi.11,35 %0,85 %  
zatím jsem o tom nepřemýšlela, ale vyzkoušela bych11,35 %0,85 %  
nevím, neuvažovala sem o něj11,35 %0,85 %  
vyzkoušel/a jsem jej, ale nepocítil/a jsem žádný zvláštní účinek11,35 %0,85 %  

Graf

4. Můžete uvést, za jakých podmínek byste si tento přístroj zakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kdybych věděl/a, že opravdu funguje1722,97 %14,41 %  
nevím, nedokáži posoudit1722,97 %14,41 %  
při nižší ceně1520,27 %12,71 %  
kdybych měl/a problémy s usínáním a zvládáním stresu68,11 %5,08 %  
kdyby mě o účinnosti přesvědčila blízká osoba56,76 %4,24 %  
kdyby mě o účinnosti přesvědčil kompetentní odborník56,76 %4,24 %  
nikdy bych si takovou kravinu nekoupil, je to lež11,35 %0,85 %  
nepotrebujem ho, to znamena ze nikdy11,35 %0,85 %  
neschopny realxu a na pokraji šialenstva11,35 %0,85 %  
nepotřebuji přístroje k práci na sobě. 11,35 %0,85 %  
v akční ceně ,k lepší koncentrraci při studiu11,35 %0,85 %  
kdybych ho chtěl doporučit klientům11,35 %0,85 %  
nikdy bych si ho nekoupila11,35 %0,85 %  
kdybych neznal účinné meditace11,35 %0,85 %  
nepovažuji to za důležité11,35 %0,85 %  

Graf

5. Uveďte, jak důležité (rozhodující pro koupi) jsou pro Vás následující faktory u psychowalkmanů? (1 – nejvíce důležité….5 – nejméně důležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena21.568
dostupnost prodejny3.4731.357
reference od odborníků2.2031.405
informovanost o produktu2.0681.712
reference od známé osoby2.4861.709
zkušenost s produktem2.0411.309
život ve stresu2.9591.444
mé náboženské vyznání4.1891.694
mé povolání3.6761.841

Graf

6. Myslíte si, že by se změnil Váš postoj, kdyby byly psychowalkmany více propagovány a odborníci by v reklamě zdůrazňovali a vysvětlili jejich přínos pro člověka?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2837,84 %23,73 %  
nevím1722,97 %14,41 %  
nesouhlasím1418,92 %11,86 %  
spíše nesouhlasím912,16 %7,63 %  
souhlasím68,11 %5,08 %  

Graf

7. Jak dlouho přístroj vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1 – 3 roky538,46 %4,24 %  
3 – 5 let323,08 %2,54 %  
6 – 12 měsíců215,38 %1,69 %  
1 – 6 měsíců215,38 %1,69 %  
více jak 5 let17,69 %0,85 %  

Graf

8. Jaký typ přístroje vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Proteus323,08 %2,54 %  
Sirius215,38 %1,69 %  
Galaxy215,38 %1,69 %  
ORION17,69 %0,85 %  
InnerPulse17,69 %0,85 %  
Luma 1017,69 %0,85 %  
Procyon17,69 %0,85 %  
iLightz17,69 %0,85 %  
používám všechny přístroje avšak nejoblíbenější má17,69 %0,85 %  

Graf

9. Jaká je Vaše celková spokojenost s psychowalkmanem? (1 – zcela spokojen/a….5 – zcela NEspokojen/a)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1753,85 %5,93 %  
2538,46 %4,24 %  
317,69 %0,85 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o jeden extrém z každé strany - odpovědí je však příliš málo na to, aby z nich šlo cokoli vyvozovat:

Statistická polohaHodnota
Průměr:1.45
Minimum:1
Maximum:2
Variační rozpětí:1
Rozptyl:0.27
Směrodatná odchylka:0.52
Medián:1
Modus:1

Graf

10. Jak jste byl/a spokojen/a s účinností psychowalkmanu v porovnání s očekáváním, jak bude fungovat?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
částečně předčil má očekávání646,15 %5,08 %  
naprosto předčil má očekávání323,08 %2,54 %  
účinek byl takový, jaký jsem očekával/a323,08 %2,54 %  
účinek byl horší, než jsem očekával17,69 %0,85 %  

Graf

11. Co Vás nejvíce motivovalo k zakoupení psychowalkmanu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jednalo se o zajímavou technologickou novinku538,46 %4,24 %  
praktikování meditačních technik323,08 %2,54 %  
možnost využití při studiu215,38 %1,69 %  
stresový způsob života17,69 %0,85 %  
jsem prodejce AVS17,69 %0,85 %  
problémy s usínáním17,69 %0,85 %  

Graf

12. Kterou skupinu programů nejčastěji používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
relaxační programy753,85 %5,93 %  
různě je kombinuji430,77 %3,39 %  
spánkové programy17,69 %0,85 %  
programy pro učení17,69 %0,85 %  

Graf

13. Uveďte, jak jste spokojen/a s následujícími faktory u psychowalkmanů? (1 – zcela spokojen/a….5– zcela NEspokojen/a)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
cena přístroje3.3081.905
dostupnost prodejny (možnosti nákupu)2.6922.059
reference od odborníků (před nákupem)2.3851.006
informovanost o produktu (před nákupem)1.9231.302
design přístroje2.2310.793
účinnost přístroje1.7690.793
množství programů Vašeho přístroje1.8461.053
zlepšení Vaší psychické kondice1.6150.698
kvalita jednotlivých programů1.8460.438

Graf

14. Co dle Vašeho názoru tvoří nejčastěji překážky ve Vašem užívání psychowalkmanu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
často se mi nechce430,77 %3,39 %  
nedostatek klidu k používání přístroje430,77 %3,39 %  
nedostatek volného času430,77 %3,39 %  
užívání přístroje mi není příjemné17,69 %0,85 %  

Graf

15. Délka trvání programů, které nejčastěji používáte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 – 30 minut969,23 %7,63 %  
do 20 minut323,08 %2,54 %  
více jak 30 minut17,69 %0,85 %  

Graf

16. Jak často psychowalkman používáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
5 – 10x týdně753,85 %5,93 %  
méněkrát430,77 %3,39 %  
5 – 10x měsíčně17,69 %0,85 %  
min. 1x denně17,69 %0,85 %  

Graf

17. Domníváte se, že účinnost přístroje je způsobena převážně tzv. placebo efektem? (tzn. že si efekt sami podvědomě vsugerujete)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím753,85 %5,93 %  
spíše nesouhlasím538,46 %4,24 %  
nevím17,69 %0,85 %  

Graf

18. Seřaďte prosím následující faktory u psychowalkmanů dle jejich důležitosti pro Vás od nejdůležitějšího, až po nejméně důležitý faktor

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
množství programů2.7691.254
design4.3081.598
účinnost1.4620.556
cena31.692
odborné informace3.4620.556

Graf

19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, určitěotázka č. 21, ano, možná…kdybych měl/a více informacíotázka č. 21, neotázka č. 20].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano, možná…kdybych měl/a více informací 1754,84 %14,41 %  
ne 1445,16 %11,86 %  

Graf

20. Z jakého hlavního důvodu byste si takový přístroj nezakoupil/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Preferuji jiné způsoby jak relaxovat apod.535,71 %4,24 %  
Bude to zase nějaký podvod, aby prodejci vydělali na lidské hlouposti428,57 %3,39 %  
Nemám k podobným věcem důvěru (nebude to fungovat)321,43 %2,54 %  
Je moc drahý17,14 %0,85 %  
preferuji jíné způsoby a je i dost drahý17,14 %0,85 %  

Graf

21. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena7059,32 %59,32 %  
muž4840,68 %40,68 %  

Graf

22. Nejvyšší dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou6050,85 %50,85 %  
vysokoškolské4840,68 %40,68 %  
základní54,24 %4,24 %  
středoškolské bez maturity32,54 %2,54 %  
vyšší odborné21,69 %1,69 %  

Graf

23. Náboženské vyznání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
bez vyznání (ateista)5546,61 %46,61 %  
křesťanské (římskokatolické)4134,75 %34,75 %  
křesťanské (protestantské a jiné)119,32 %9,32 %  
buddhismus21,69 %1,69 %  
pravoslavny10,85 %0,85 %  
nasrat ,-)10,85 %0,85 %  
Žádné - ale nejsem ateista10,85 %0,85 %  
víra v sebe10,85 %0,85 %  
východní filozofie10,85 %0,85 %  
šarlatán :-)10,85 %0,85 %  
něco jako new age10,85 %0,85 %  
jsem na cestě10,85 %0,85 %  
zid10,85 %0,85 %  

Graf

24. V jaké relaci je Váš čistý měsíční příjem?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám pravidelný příjem4840,68 %40,68 %  
10.000 –18.000 Kč2722,88 %22,88 %  
pod 10.000 Kč2521,19 %21,19 %  
nad 25.000 Kč119,32 %9,32 %  
18.000 – 25.000 Kč75,93 %5,93 %  

Graf

25. Jaké je Vaše povolání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student7765,25 %65,25 %  
psychicky náročné povolání2420,34 %20,34 %  
manuální zaměstnání, kde je třeba psychické námahy (např.řídící funkce)97,63 %7,63 %  
manuální zaměstnání, kde není třeba vyšší psychické námahy43,39 %3,39 %  
nezaměstnaný/á21,69 %1,69 %  
důchodce, mateřská dovolená, atd.21,69 %1,69 %  

Graf

26. Jak byste se charakterizoval/a ve vztahu k moderním technologiím?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
o nové technologie a objevy vědy se všeobecně zajímám (články na internetu, odborné časopisy, literatura apod.)7966,95 %66,95 %  
zajímám se převážně o objevy, které zlepšují a udržují zdraví člověka1613,56 %13,56 %  
zajímám se převážně o různé meditační a relaxační techniky1210,17 %10,17 %  
vůbec se o nové technologie a objevy nezajímám119,32 %9,32 %  

Graf

27. Praktikujete nějaké metody, které souvisejí s východní filozofií? (např. meditace, jóga, autogenní trénink atd.) :

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne, nepraktikuji5849,15 %49,15 %  
ne, ale o tuto problematiku se zajímám2521,19 %21,19 %  
ano, pravidelně1714,41 %14,41 %  
ano, občas1512,71 %12,71 %  
ne, nevím o co se jedná32,54 %2,54 %  

Graf

28. Zde je prostor pro Vaše případné náměty, nápady a výhrady, které máte v souvislosti s psychowalkmany:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

doufam,ze to aspon trocha pomuze

Existuji efektivnější a přirozenější způsoby jak zvládnout např. stres. Psychowalkmany jsou jen umělou náhražkou, která řeší důsledky, ale ne příčinu stresu. Spolehnutí se na Boha je daleko efektivnější.

Je to sračka, která se už několik let objevuje v inzerátech v těch nejtrapnějších periodikách s nejtrapnější reklamou a jen díky idiotům na tom svině podvodnický vydělávají. Měl jsem možnost tuhle krávovinu vyzkoušet a ve větší skupině jsme se shodli, že to je úplně na hovno. Tak si najděte poctivou práci a už neprodávejte tyhle předražený sračky, taky by vám pak někdo moh přijít rozbít hubu!

jelikož jsem ho nikdy nevyzkoušela, nemám moc co říct, ale asi by na mě zapůsobila reklama a větší medializace těchto produktů, aby se o nic více psalo, mluvilo a dostaly se do povědomí potenciálních zákazníků

kdyby ten výrobek byl pravidelně viděn, myslím na internetu a obchodech, tak je to polovina úspěchu, v podvědomí člověka dlouho vydrží, a pak o tom začne uvažovat, kdyby ta věc byla kravina, můj názor, jinak mnoho úspěchů s diplomkou MJ

Možnost vyzkoušet si to na vlastní kůži nezávazně by mohlo mít vliv na větší zájem.

myslím si že to pomôže len človeku ktorý si myslí že to pomáha a že to nemá dostatočne veľký vply na človeka na to aby sa dal plne využiť potenciál takýchto prístrojov a sugescie ľudskej mysle

Myslím, Peťo,že Ti tu někde chybí další možnosti...asi třeba i u té 26.otázky bych dala volnou odpověď. Jinak jsem zvědavá co Ti z toho vyjde ;) pa Zuza (heslo: křestani Ostrava)

Po užití jsem uvolněný (jako kdyby mi někdo vyndal kámen z hlavy), zlepší se má představivost (ostrejší a barevnější vize) a také se mi vybavují po spánku sny a přesněji si je pamatji.

Přeceňuje se jejich účinek a to není důvěryhodné.

psychowalkman mě velice zaujal, působí jako skutečně užitečná pomůcka pro západní způsob života, určitě by potřeboval rozsáhlejší reklamu, já osobně ho ale v tuto chvíli nepotřebuji

Psychowalkman zakoupen v Anglii přes internet. Cena nesrovnatelná, prodejna nedostupná. Vysvětlení k otázce č.13.

S psychowalkmany jsem se setkala v nějaké literatuře, ale je to už pár let, v rámci médií jsem psychowalkmanech dlouho neslyšela a ani v obchodech jsem je nidky neviděla. Natož abych si ho mohla vyzkoušet. Takže je to pro mě velká neznámá, o které sice něco vím, ale prakticky jsem se s tím nikdy nesetkala.

Tento přístroj jsem vyzkoušela jednou, blikání mi bylo velice nepříjemné, až jsem měla pocit že dostanu nějaký záchvat, přestože relaxační techniky mi nejsou cizí, cviím jogu 25 let.Nikdy bych si přístroj nekoupila ani bych ho nikomu nedoporučila. Je to příliš umělé,taková zaplacená rychlovka, jenomže za peníze se nedá koupit všechno. Změny vědomí se dá dosáhnout přirozenou cestou.

Václav Malý , prodejce Galaxy Hradec Králové

vedomne nejsem zastancem zadneho vyznani ,-)

vhodné by byly předváděcí akce, kde by proškolený zaměstnanec předvedl a vysvětlil funkci a potenciální zákazník by si jej mohl vyzkoušet. Také by nebyla špatné zavedení doby, po kterou by se dal přístroj vrátit, pokud by nesplnil očekávání.

vyzera to dobre na reklame, ale neverim ze to funguje;) hlavne nosenie okuliari aj s walkamnom je nepohodlne, hlavne ked existuju technologie na mensie a lahsie pristroje ako mp3;)


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 4 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Psychowalkman

  • odpověď nikdy jsem o něm neslyšel/a:
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, možná…kdybych měl/a více informací na otázku 19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)
    • 3.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)

2. Jak byste charakterizoval/a psychowalkman?

  • odpověď jedná se o speciální technologii, která v sobě zahrnuje blikající brýle a sluchátka, které vydávají klapavé zvuky. Tato technologie mění frekvenci mozku dle vybraného programu:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 6. Myslíte si, že by se změnil Váš postoj, kdyby byly psychowalkmany více propagovány a odborníci by v reklamě zdůrazňovali a vysvětlili jejich přínos pro člověka?

5. Uveďte, jak důležité (rozhodující pro koupi) jsou pro Vás následující faktory u psychowalkmanů? (1 – nejvíce důležité….5 – nejméně důležité)

  • odpověď mé povolání =5:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi život ve stresu =5 na otázku 5. Uveďte, jak důležité (rozhodující pro koupi) jsou pro Vás následující faktory u psychowalkmanů? (1 – nejvíce důležité….5 – nejméně důležité)

21. Pohlaví

  • odpověď žena:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi zajímám se převážně o objevy, které zlepšují a udržují zdraví člověka na otázku 26. Jak byste se charakterizoval/a ve vztahu k moderním technologiím?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ne na otázku 19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Psychowalkman

2. Jak byste charakterizoval/a psychowalkman?

3. Z jakého důvodu jste si tento přístroj nezakoupil/a?

4. Můžete uvést, za jakých podmínek byste si tento přístroj zakoupil/a?

5. Uveďte, jak důležité (rozhodující pro koupi) jsou pro Vás následující faktory u psychowalkmanů? (1 – nejvíce důležité….5 – nejméně důležité)

6. Myslíte si, že by se změnil Váš postoj, kdyby byly psychowalkmany více propagovány a odborníci by v reklamě zdůrazňovali a vysvětlili jejich přínos pro člověka?

19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)

21. Pohlaví

22. Nejvyšší dosažené vzdělání

23. Náboženské vyznání

24. V jaké relaci je Váš čistý měsíční příjem?

25. Jaké je Vaše povolání?

26. Jak byste se charakterizoval/a ve vztahu k moderním technologiím?

27. Praktikujete nějaké metody, které souvisejí s východní filozofií? (např. meditace, jóga, autogenní trénink atd.) :

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Psychowalkman

2. Jak byste charakterizoval/a psychowalkman?

3. Z jakého důvodu jste si tento přístroj nezakoupil/a?

4. Můžete uvést, za jakých podmínek byste si tento přístroj zakoupil/a?

5. Uveďte, jak důležité (rozhodující pro koupi) jsou pro Vás následující faktory u psychowalkmanů? (1 – nejvíce důležité….5 – nejméně důležité)

6. Myslíte si, že by se změnil Váš postoj, kdyby byly psychowalkmany více propagovány a odborníci by v reklamě zdůrazňovali a vysvětlili jejich přínos pro člověka?

19. Zakoupil/a byste si přístroj, který dokáže změnit Vaši náladu, pomůže usnout, zbystřit mysl pro učení, atd.? Jehož cena se pohybuje od 4 – 25 tisíc, podle modelu? (přístroj mění přirozeným způsobem elektrické vlny v mozku pomocí světel, které jsou umístěny v brýlích a zvuků připomínající bubnování ve sluchátkách)

21. Pohlaví

22. Nejvyšší dosažené vzdělání

23. Náboženské vyznání

24. V jaké relaci je Váš čistý měsíční příjem?

25. Jaké je Vaše povolání?

26. Jak byste se charakterizoval/a ve vztahu k moderním technologiím?

27. Praktikujete nějaké metody, které souvisejí s východní filozofií? (např. meditace, jóga, autogenní trénink atd.) :

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Fiedor, P.Analýza preferencí spotřebitelů na trhu psychowalkmanů (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://analyza-preferenci-spotrebitelu-na-trhu-psychowalkmanu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.