Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza priorit spotřebitelů při nákupu potravin

Analýza priorit spotřebitelů při nákupu potravin

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petr Pražák
Šetření:22. 03. 2013 - 29. 03. 2013
Počet respondentů:233
Počet otázek (max/průměr):20 / 19.54
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:74 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:44
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,

dovoluji si Vás oslovit s žádostí o vyplnění tohoto dotazníku, který je součástí mé diplomové práce při České zemědělské univerzitě v Praze, oboru Rozvoj venkovského prostoru.

Děkuji Vám za čas a ochotu.
 

Odpovědi respondentů

1. Jste?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena15666,95 %66,95 %  
Muž7733,05 %33,05 %  

Graf

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské11047,21 %47,21 %  
středoškolské s maturitou10946,78 %46,78 %  
středoškolské bez maturity/vyuční list135,58 %5,58 %  
základní10,43 %0,43 %  

Graf

3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaměstnanec/zaměstnankyně13859,23 %59,23 %  
Student/ka4218,03 %18,03 %  
Podnikatel/ka198,15 %8,15 %  
Důchodce/důchodkyně156,44 %6,44 %  
Rodičovská/mateřská dovolená135,58 %5,58 %  
Nezaměstnaný/á62,58 %2,58 %  

Graf

4. Kolik členů má Vaše domácnost (včetně Vás)?

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď (pouze kladná čísla).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
47933,91 %33,91 %  
26527,9 %27,9 %  
34619,74 %19,74 %  
1219,01 %9,01 %  
5187,73 %7,73 %  
631,29 %1,29 %  
710,43 %0,43 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.08
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.08
Směrodatná odchylka:1.04
Medián:3
Modus:4

Graf

5. Jaký je Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 – 50 let11850,64 %50,64 %  
18 – 30 let8837,77 %37,77 %  
51 – 65 let198,15 %8,15 %  
více jak 66 let83,43 %3,43 %  

Graf

6. Uveďte Váš rodinný stav:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Svobodný/á10444,64 %44,64 %  
Ženatý/vdaná9741,63 %41,63 %  
Rozvedený/rozvedená2812,02 %12,02 %  
Vdovec/vdova41,72 %1,72 %  

Graf

7. Uveďte výši Vašeho čistého měsíčního příjmu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 15.000 Kč7331,33 %31,33 %  
25.001 – 35.000 Kč7331,33 %31,33 %  
15.001 – 25.000 Kč6226,61 %26,61 %  
nad 35.001 Kč2510,73 %10,73 %  

Graf

8. Uveďte počet obyvatel obce ve které žijete:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nad 75.0018737,34 %37,34 %  
do 5.0008034,33 %34,33 %  
5.001 – 25.0004318,45 %18,45 %  
25.001 – 75.000239,87 %9,87 %  

Graf

9. Potraviny nakupuji:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
2-3x za týden15164,81 %64,81 %  
Denně5222,32 %22,32 %  
1x za týden3012,88 %12,88 %  

Graf

10. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Diskontní obchody (Lidl, Penny apod.)9440,34 %40,34 %  
Velká obchodní centra (Hypermarkety na okrajích větších měst)9038,63 %38,63 %  
Malé prodejny v místě bydliště (samoobsluhy, pultový prodej)4921,03 %21,03 %  

Graf

11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
Kvalita a vlastnosti produktu2.4554.119
Vzhled produktu4.6444.727
Cena3.74.184
Země původu5.4165.325
Značka5.9573.303
Dobrá zkušenost s produktem3.4644.721
Reklama7.5754.588
Doporučení přátel/známých5.7853.963
Zboží je ve slevě6.0045.069

Graf

12. Kladete důraz na značku daného produktu, když nakupujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne14662,66 %62,66 %  
Ano8737,34 %37,34 %  

Graf

13. Při volbě mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Českým potravinám, v případě nižší nebo srovnatelné ceny11850,64 %50,64 %  
Českým potravinám, i v případě vyšší ceny10745,92 %45,92 %  
Zahraničním potravinám83,43 %3,43 %  

Graf

14. Upřednostňujete potraviny označené značkou kvality?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 15, Neotázka č. 16].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano12654,08 %54,08 %  
Ne10745,92 %45,92 %  

Graf

15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Klasa10684,13 %45,49 %  
Český výrobek6148,41 %26,18 %  
Regionální potravina4535,71 %19,31 %  
Bio3023,81 %12,88 %  
Česká kvalita2822,22 %12,02 %  
Vím, co jím1411,11 %6,01 %  
Ekoznačky43,17 %1,72 %  
DIG10,79 %0,43 %  

Graf

16. Pokud Vás v obchodě zaujalo zboží na kterém je uvedena sleva, porovnáváte výslednou cenu tohoto zboží (nebo podobného) s dalšími obchody?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne11750,21 %50,21 %  
Ano11649,79 %49,79 %  

Graf

17. Nakupujete stále stejné zboží nebo jste ochotni vyzkoušet i něco nového?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jsem ochoten/ochotna vyzkoušet i něco nového20186,27 %86,27 %  
Nakupuji stále stejné zboží3213,73 %13,73 %  

Graf

18. Na mé rozhodnutí při nákupu potravin má zejména vliv:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Osobní zkušenost (kvalita, chuť, tradice a zvyk))21692,7 %92,7 %  
Osobní zdroje (názory od přátel, rodiny, známých)125,15 %5,15 %  
Veřejné zdroje (komunikační prostředky a spotřebitelské organizace)31,29 %1,29 %  
Komerční zdroje (reklamy, webové stránky, letáky, prodávající)20,86 %0,86 %  

Graf

19. Necháte se při výběru potravin ovlivnit nezávislými testy zveřejňovanými v médiích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Občas ano, ale spíše dám na své zvyky a zkušenosti12654,08 %54,08 %  
Ano, tyto testy sleduji a přihlížím k nim při svém nákupu5724,46 %24,46 %  
Spíše ne3314,16 %14,16 %  
Vůbec177,3 %7,3 %  

Graf

20. Jaká je průměrná doba Vašeho nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
16 – 30 minut10745,92 %45,92 %  
31 – 45 minut4921,03 %21,03 %  
do 15 minut4017,17 %17,17 %  
46 – 60 minut3012,88 %12,88 %  
více 61 minut73 %3 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Kolik členů má Vaše domácnost (včetně Vás)?

  • odpověď < 1 - 2 >:
    • 2.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Důchodce/důchodkyně na otázku 3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

5. Jaký je Váš věk?

  • odpověď 18 – 30 let:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?
  • odpověď 31 – 50 let:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Reklama=1 na otázku 11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

6. Uveďte Váš rodinný stav:

  • odpověď Svobodný/á:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

7. Uveďte výši Vašeho čistého měsíčního příjmu:

  • odpověď do 15.000 Kč:
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Student/ka na otázku 3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

12. Kladete důraz na značku daného produktu, když nakupujete?

  • odpověď Ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značka=9 na otázku 11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

13. Při volbě mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:

  • odpověď Českým potravinám, v případě nižší nebo srovnatelné ceny:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kvalita a vlastnosti produktu=5 na otázku 11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

14. Upřednostňujete potraviny označené značkou kvality?

  • odpověď Ano:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Bio na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Česká kvalita na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Český výrobek na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Klasa na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Regionální potravina na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Vím, co jím na otázku 15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste?

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

4. Kolik členů má Vaše domácnost (včetně Vás)?

5. Jaký je Váš věk?

6. Uveďte Váš rodinný stav:

7. Uveďte výši Vašeho čistého měsíčního příjmu:

8. Uveďte počet obyvatel obce ve které žijete:

9. Potraviny nakupuji:

10. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

12. Kladete důraz na značku daného produktu, když nakupujete?

13. Při volbě mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:

14. Upřednostňujete potraviny označené značkou kvality?

15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?

16. Pokud Vás v obchodě zaujalo zboží na kterém je uvedena sleva, porovnáváte výslednou cenu tohoto zboží (nebo podobného) s dalšími obchody?

17. Nakupujete stále stejné zboží nebo jste ochotni vyzkoušet i něco nového?

18. Na mé rozhodnutí při nákupu potravin má zejména vliv:

19. Necháte se při výběru potravin ovlivnit nezávislými testy zveřejňovanými v médiích?

20. Jaká je průměrná doba Vašeho nákupu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste?

2. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

3. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

4. Kolik členů má Vaše domácnost (včetně Vás)?

5. Jaký je Váš věk?

6. Uveďte Váš rodinný stav:

7. Uveďte výši Vašeho čistého měsíčního příjmu:

8. Uveďte počet obyvatel obce ve které žijete:

9. Potraviny nakupuji:

10. Kde nejčastěji nakupujete potraviny?

11. Které kritérium Vás nejvíce ovlivňuje při nákupu potravin? Odpovědi seřaďte podle důležitosti od 1 do 9 ODPOVĚDI SE NEMOHOU OPAKOVAT!!! (ovlivňuje nejvíce = 1, nejméně = 9).

12. Kladete důraz na značku daného produktu, když nakupujete?

13. Při volbě mezi českými a zahraničními potravinami dáváte přednost:

14. Upřednostňujete potraviny označené značkou kvality?

15. Pokud ano, podle které se nejčastěji rozhodujete?

16. Pokud Vás v obchodě zaujalo zboží na kterém je uvedena sleva, porovnáváte výslednou cenu tohoto zboží (nebo podobného) s dalšími obchody?

17. Nakupujete stále stejné zboží nebo jste ochotni vyzkoušet i něco nového?

18. Na mé rozhodnutí při nákupu potravin má zejména vliv:

19. Necháte se při výběru potravin ovlivnit nezávislými testy zveřejňovanými v médiích?

20. Jaká je průměrná doba Vašeho nákupu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pražák, P.Analýza priorit spotřebitelů při nákupu potravin (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://analyza-priorit-spotrebitelu.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.