Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza reklamy

Analýza reklamy

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Eliška Olšánová
Šetření:04. 03. 2010 - 11. 03. 2010
Počet respondentů:169
Počet otázek (max/průměr):18 / 17.71
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:65,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

jmenuji se Eliška Olšánová a jsem studentkou 3. ročníku České zemědělské univerzity v Praze- obor Podnikání a administrativa.

Téma mého dotazníku je Analýza reklamy, kde jsem se zaměřila na to, jak lidé vnímají reklamu, zda podle ní nakupují, jak je reklama významná v dnešní době a také na účinnost reklam v jednotlivých médiích.

Chtěla bych Vás tedy poprosit o vyplnění následujícího dotazníku, který bude sloužit k mé bakalářské práci.

Předem děkuji za Váš čas, který jste obětovali na zodpovězení otázek.

Přeji hezký den:).

 

  

Odpovědi respondentů

1. Máte rád/a reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne8549,71 %50,3 %  
ani ano ani ne4325,15 %25,44 %  
spíše ano2212,87 %13,02 %  
vůbec ne1810,53 %10,65 %  
ano, velmi31,75 %1,78 %  

Graf

2. Domníváte se, že je reklama v dnešní době velice významná a nezbytná na trhu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
určitě ano10259,65 %60,36 %  
spíše ano5230,41 %30,77 %  
spíše ne116,43 %6,51 %  
určitě ne31,75 %1,78 %  
nevím31,75 %1,78 %  

Graf

3. Myslíte si, že je trh přesycen reklamou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano8046,78 %47,34 %  
určitě ano7644,44 %44,97 %  
spíše ne116,43 %6,51 %  
nevím42,34 %2,37 %  

Graf

4. Cítíte se být reklamou ovlivňován/a?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ano6940,35 %40,83 %  
spíše ne6940,35 %40,83 %  
vůbec ne2112,28 %12,43 %  
nevím74,09 %4,14 %  
ano, velmi52,92 %2,96 %  

Graf

5. Nakupujete dle reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
výjimečně7040,94 %41,42 %  
ano, občas6336,84 %37,28 %  
spíše ne2212,87 %13,02 %  
nikdy127,02 %7,1 %  
ano, velmi často42,34 %2,37 %  

Graf

6. Jak jste byl/a spokojen/a s nákupem pro který jste se rozhodl/a na doporučení reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ani spokojen/a ani nespokojen/a6538,01 %38,46 %  
spíše spokojen/a6135,67 %36,09 %  
nenakupuji dle reklamy2313,45 %13,61 %  
spíše nespokojen/a127,02 %7,1 %  
velmi spokojen/a63,51 %3,55 %  
nespokojen/a42,34 %2,37 %  

Graf

7. Nejčastěji vnímám reklamu...( možnost více odpovědí)

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v televizi14785,96 %86,98 %  
na internetu9052,63 %53,25 %  
na billboardech6135,67 %36,09 %  
na letácích5532,16 %32,54 %  
v dopravních prostředcích5330,99 %31,36 %  
v rozhlase4727,49 %27,81 %  
v tisku4526,32 %26,63 %  

Graf

8. Reklama by měla být...(1- rozhodně důležité, 5- naprosto nedůležité)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
pravdivá1.2340.46
důvěryhodná, musí se jí dát věřit1.3510.532
srozumitelná, jasná1.4210.595
musí obsahovat důležité informace( o produktu, ceně)1.8011.036
slušná (bez vulgárních slov), bez násilí1.7950.981
originální, s nápadem1.5440.798
vtipná2.2461.168
ne příliš vtíravá1.7540.864
s prvky erotiky3.9591.174
působivá na emoce2.9121.46
odvázaná3.1991.235
snadno zapamatovatelná1.830.889
obsahovat příjemnou muziku2.3511.187
pohodová, působit klidným dojmem2.6021.187
výrazná2.1351.005
umělecky zpracována2.6021.269
vhodný slogan2.0121.076
vystupující známá osobnost4.0411.139

Graf

9. Když běží reklama v TV...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesleduji ani nepřepínám, udělám mezitím jíné potřebné věci8046,78 %47,34 %  
přepnu na jiný program po dobu probíhajících reklam6336,84 %37,28 %  
sleduji, co je nového na trhu105,85 %5,92 %  
nesleduji TV 21,17 %1,18 %  
jak kdy,nekdy se divam, nekdy ne10,58 %0,59 %  
dle nalady, nekdy prepnu jinam, jindy ne10,58 %0,59 %  
někdy sleduju¨, někdy přepnu10,58 %0,59 %  
vypnu zvuk10,58 %0,59 %  
Bavím se...10,58 %0,59 %  
radši absolutně nevnímám10,58 %0,59 %  
pokud reklamu vidím poprvé,sleduji ji.jinak odejdu10,58 %0,59 %  
na novou reklamu se podívám, jinak dělám jiné věci10,58 %0,59 %  
spim:-D10,58 %0,59 %  
hlavně ji ztiším10,58 %0,59 %  
SLEDUJI - REKLAMU STUDUJI10,58 %0,59 %  
občas přepnu, občas se na ni dívám10,58 %0,59 %  
možnost 2 a 310,58 %0,59 %  
jak kdy, někdy přepnu, někdy se dívám...10,58 %0,59 %  
nemám televizi10,58 %0,59 %  
sledujem nové reklamy, zaujímam sa o to10,58 %0,59 %  

Graf

10. Jaká je Vaše nejoblíbenější TV reklama? (stačí uvést název produktu)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kofola3124,03 %18,34 %  
coca cola64,65 %3,55 %  
vodafone32,33 %1,78 %  
Coca-cola32,33 %1,78 %  
nevím21,55 %1,18 %  
muller mix21,55 %1,18 %  
kinder bueno21,55 %1,18 %  
nike21,55 %1,18 %  
vánoční kofola21,55 %1,18 %  
nemám žádnou10,78 %0,59 %  
ostatní odpovědi ford mondeo (12let zpět - akta x)
Fernet
Škoda Fabia
kinder bueno
mm
fernet stock (pláž)
sport
axe
bud light beer
Nike (všechny výrobky)
ta na vodafone s čivavama:)
...
snickers
Většinou na auta, teď VW Golf
maxi king
coca-cola reklamy
pribiňáček
mám rád reklamy se Čtvrtníčkem
nic
erotické linky
Peugeot 206 (va-da-pááá)
kofola - a budou i zuby...
Dove
full tilt poker
VW Tiguan
pivo
Gambrinus
vodafone, pepsi
Pervol (chytlavý slogan)
Kofola - vánoční s kancem
whiskas pro kočky
Glosa - jazykova skola
www.centrum.cz
Kofola - Když vydržíš, budou i zuby! :)
Libi se mi reklami na auta znacky WV
Jogurt Müller --) "Je to rozbitý"
Kofola, upoutávka na Českého Lva
Magnézia
centrum.cz
centrum.cz, kofola, česká spořitelna...
sobíci
Hera (na vánoce)
Fidorka (holčička s panenkou)
vánoční coca cola
vánoční kofola s prasátkem
Kofola - zlaté prasátko :)
Reklama na pivo Gambrinus
GREEN BANK
Ford
visa kart
Budweiser - Wassup
kofola, sprite
Kofola,....
na auta
MATONI
stavební spoření
nemám oblíbenou TV reklamu
kofola (zlate prasatko)
žádná
kofola- prasátko
müller, kofola, automobily
nemám
vánoční kofola, v poslední době redbul a ovečky
opravdu žádná!
Kofola - vánoční
Tango České spořitelny - Kredit Plus
vodafone vanoční sobi
BMW
Hyundai IX35
Vitana
Kofola - vianočná
Dobrá máma
muller
nemám televizi
od spoločnosti Apple - kampaň Get a Mac - spoty
7558,14 %44,38 % 

Graf

11. Když slyším reklamu v rádiu, tak nejčastěji...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nějak zvlášť je neposlouchám, ale rádio kvůli tomu nepřeladím8046,78 %47,34 %  
je mi zcela jedno, co běží v rádiu, krátím si tím pouze čas3419,88 %20,12 %  
rádio přeladím na jinou stanici, kde právě hrajou písničky3118,13 %18,34 %  
věnuji reklamám pozornost, člověk se alespoň doví, co je kde nového105,85 %5,92 %  
nějak zvl52,92 %2,96 %  
neposloucham radio21,17 %1,18 %  
v rádiu mi vadí,ale vydržím10,58 %0,59 %  
nevnímám ji10,58 %0,59 %  
otráví mě přerušení vysílání hudby, ale nepřeladím10,58 %0,59 %  
neposlouchám rozhlas10,58 %0,59 %  
Poslouchám leda ČRo, tam reklamy nejsou.10,58 %0,59 %  
neposlouchám rádio, z množství reklam je na zvrace10,58 %0,59 %  
rádio neposlouchám10,58 %0,59 %  
odpověď 2, 3 a taky je rádio dobrá kulisa10,58 %0,59 %  
počúvam a kritizujem10,58 %0,59 %  

Graf

12. Co vy a reklama v tisku (v novinách,

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou je nečtu, je to pro mě ztráta času8046,78 %47,34 %  
čtu si jen ty barevně sladěné s pěkným obrázkem, musí mě zaujmout na první pohled4928,65 %28,99 %  
nikdy je nečtu, otočím hned stránku2212,87 %13,02 %  
čtu si jen ty přes celou stránku, těm menším nevěnuji pozornost, nezdají se mi důležité105,85 %5,92 %  
čtu si téměř všechny, třeba narazím na něco, co mě bude zajímat84,68 %4,73 %  
čtu je jak kdy, většinou si je čtu v MHD10,58 %0,59 %  
venujem im pozornosť, lebo som z oboru10,58 %0,59 %  

Graf

13. Máte přístup k internetu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 14, ne ( pokračujte ot. č. 15)otázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano171100 %101,18 %  

Graf

14. Reklamy na internetu...

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nepřikládám jim zvláštní pozornost, ale občas nějakou shlédnu8147,37 %47,93 %  
otravují mě a zpomalují moji práci na internetu6035,09 %35,5 %  
nevadí mi, vnímám je jen jako kulisu2414,04 %14,2 %  
zajímají mě, jsou působivé31,75 %1,78 %  
AdBlock ;o)10,58 %0,59 %  
odpověď 2 a 410,58 %0,59 %  
niektorým venujem pozornosť, ale väčšinou ignoruje10,58 %0,59 %  

Graf

15. Co uděláte, když obdržíte reklamní leták?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
koukhnu se, o co se jedná a poté ho vyhodím7946,2 %46,75 %  
přečtu si ho a ponechám jen v tom případě, že mě nabízené zboží/služba zaujala6336,84 %37,28 %  
okamžitě ho vyhodím, nemám rád/a takovéhle vnucování2414,04 %14,2 %  
důkladně si ho přečtu a schovám na dobré místo pro případné další využití21,17 %1,18 %  
neobdrzuji a neberi si reklamni letaky10,58 %0,59 %  
Je-li na jemném papíře, zapaluji s ním kamna.10,58 %0,59 %  
odpověď 2 a 310,58 %0,59 %  

Graf

16. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena11567,25 %68,05 %  
muž5632,75 %33,14 %  

Graf

17. Věková skupina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15- 2514685,38 %86,39 %  
26- 35116,43 %6,51 %  
36-4584,68 %4,73 %  
46-6052,92 %2,96 %  
61 a více10,58 %0,59 %  

Graf

18. Dosažené vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vyskokoškolské- nedokončené5542,97 %32,54 %  
střední s maturitou5341,41 %31,36 %  
vysokoškolské- dokončené129,38 %7,1 %  
základní53,91 %2,96 %  
vyučen/a , střední bez maturity32,34 %1,78 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Reklama by měla být...(1- rozhodně důležité, 5- naprosto nedůležité)

  • odpověď ne příliš vtíravá=1:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi pohodová, působit klidným dojmem=1 na otázku 8. Reklama by měla být...(1- rozhodně důležité, 5- naprosto nedůležité)
  • odpověď slušná (bez vulgárních slov), bez násilí=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26- 35 na otázku 17. Věková skupina

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte rád/a reklamy?

2. Domníváte se, že je reklama v dnešní době velice významná a nezbytná na trhu?

3. Myslíte si, že je trh přesycen reklamou?

4. Cítíte se být reklamou ovlivňován/a?

5. Nakupujete dle reklamy?

6. Jak jste byl/a spokojen/a s nákupem pro který jste se rozhodl/a na doporučení reklamy?

7. Nejčastěji vnímám reklamu...( možnost více odpovědí)

8. Reklama by měla být...(1- rozhodně důležité, 5- naprosto nedůležité)

9. Když běží reklama v TV...

10. Jaká je Vaše nejoblíbenější TV reklama? (stačí uvést název produktu)

11. Když slyším reklamu v rádiu, tak nejčastěji...

12. Co vy a reklama v tisku (v novinách,

13. Máte přístup k internetu?

14. Reklamy na internetu...

15. Co uděláte, když obdržíte reklamní leták?

16. Pohlaví

17. Věková skupina

18. Dosažené vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte rád/a reklamy?

2. Domníváte se, že je reklama v dnešní době velice významná a nezbytná na trhu?

3. Myslíte si, že je trh přesycen reklamou?

4. Cítíte se být reklamou ovlivňován/a?

5. Nakupujete dle reklamy?

6. Jak jste byl/a spokojen/a s nákupem pro který jste se rozhodl/a na doporučení reklamy?

7. Nejčastěji vnímám reklamu...( možnost více odpovědí)

8. Reklama by měla být...(1- rozhodně důležité, 5- naprosto nedůležité)

9. Když běží reklama v TV...

10. Jaká je Vaše nejoblíbenější TV reklama? (stačí uvést název produktu)

11. Když slyším reklamu v rádiu, tak nejčastěji...

12. Co vy a reklama v tisku (v novinách,

13. Máte přístup k internetu?

14. Reklamy na internetu...

15. Co uděláte, když obdržíte reklamní leták?

16. Pohlaví

17. Věková skupina

18. Dosažené vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Olšánová, E.Analýza reklamy (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://analyza-reklamy.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.