Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza spokojenosti klientů VZP
Analýza spokojenosti klientů VZP
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Nikoleta Lesayová |
---|---|
Šetření: | 05. 02. 2013 - 26. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 132 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 18.57 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 73,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:10 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
chtěla bych touto formou požádat pojištěnce VZP o vyplnění tohoto dotazníku, jehož výsledky použiji jako základ pro zpracování praktické části mé bakalářské práce.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 97 | 73,48 % | 73,48 % |
muž | 35 | 26,52 % | 26,52 % |
2. Váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21 - 30 let | 97 | 73,48 % | 73,48 % |
31 - 40 let | 16 | 12,12 % | 12,12 % |
41 - 50 let | 11 | 8,33 % | 8,33 % |
do 20 let | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
60 let a více | 2 | 1,52 % | 1,52 % |
51 - 60 let | 1 | 0,76 % | 0,76 % |
3. Nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Středoškolské s maturitou | 76 | 57,58 % | 57,58 % |
Vysokoškolské | 41 | 31,06 % | 31,06 % |
Vyšší odborné | 8 | 6,06 % | 6,06 % |
Středoškolské bez maturity | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
Základní | 3 | 2,27 % | 2,27 % |
4. Do jaké kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 68 | 51,52 % | 51,52 % |
zaměstnanec | 42 | 31,82 % | 31,82 % |
podnikatel | 10 | 7,58 % | 7,58 % |
nezaměstnaný | 10 | 7,58 % | 7,58 % |
důchodce | 2 | 1,52 % | 1,52 % |
5. V jakém kraji žijete?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Moravskoslezský | 43 | 32,58 % | 32,58 % |
Praha | 18 | 13,64 % | 13,64 % |
Jihomoravský | 11 | 8,33 % | 8,33 % |
Zlínský | 11 | 8,33 % | 8,33 % |
Olomoucký | 8 | 6,06 % | 6,06 % |
Pardubický | 6 | 4,55 % | 4,55 % |
Ústecký | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
Královehradecký | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
Vysočina | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
Středočeský | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
Karlovarský | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
Plzeňský | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
Liberecký | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
Jihočeský | 3 | 2,27 % | 2,27 % |
6. Jak dlouho jste pojištěncem VZP
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 5 let | 114 | 86,36 % | 86,36 % |
do 1 roku | 11 | 8,33 % | 8,33 % |
1 - 5 let | 7 | 5,3 % | 5,3 % |
7. Jste dostatečně informováni o programech a příspěvcích, které VZP poskytuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 89 | 67,42 % | 67,42 % |
ano | 43 | 32,58 % | 32,58 % |
8. Jakým způsobem získáváte informace o programech a příspěvcích VZP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Internet | 50 | 37,88 % | 37,88 % |
nezískávám | 43 | 32,58 % | 32,58 % |
Časopis pojišťovny | 9 | 6,82 % | 6,82 % |
od známých | 8 | 6,06 % | 6,06 % |
na pobočce | 7 | 5,3 % | 5,3 % |
Letáky | 5 | 3,79 % | 3,79 % |
jinak | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
Lékař | 4 | 3,03 % | 3,03 % |
z médií (televize, rádio) | 2 | 1,52 % | 1,52 % |
9. Zajímáte se o výhody, které pojišťovna poskytuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano - občas | 70 | 53,03 % | 53,03 % |
Ne - nevím kde hledat informace | 27 | 20,45 % | 20,45 % |
Ne - nezajímá mě to | 24 | 18,18 % | 18,18 % |
Ano - pravidelně | 11 | 8,33 % | 8,33 % |
10. Jste členem Klubu pevného zdraví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 103 | 78,03 % | 78,03 % |
ano | 29 | 21,97 % | 21,97 % |
11. Využíváte, nebo jste v minulosti využil(a) některé výhody či příspěvky, které VZP poskytuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 86 | 65,15 % | 65,15 % |
ano | 46 | 34,85 % | 34,85 % |
12. Pokud ano, prosím uveďte jaké:
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Příspěvek na očkování | 2 | 5,41 % | 1,52 % |
příspěvky na očkování | 2 | 5,41 % | 1,52 % |
na vitamíny | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
nákup pernamentky do fitness centra | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
příspěvek na vitamíny | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
klub pevného zdraví | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
Příspěvek na očkování proti rakovině děložního čípku | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
příspěvek na antikoncepci | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
Příspěvek ve výši 500 Kč na lyžařskou helmu. | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
příspěvky na vitamíny, plavání a bruslení zdarma | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
ostatní odpovědi | 25 | 67,57 % | 18,94 % |
13. Navštěvujete webové stránky VZP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano - občas | 66 | 50 % | 50 % |
ne | 64 | 48,48 % | 48,48 % |
ano - často | 2 | 1,52 % | 1,52 % |
14. Pokud stránky navštěvujete, zdají se Vám přehledné?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ano | 39 | 53,42 % | 29,55 % |
spíše ne | 22 | 30,14 % | 16,67 % |
ne | 8 | 10,96 % | 6,06 % |
ano | 4 | 5,48 % | 3,03 % |
15. Jste spokojeni s nabídkou programů a příspěvků které VZP poskytuje?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše spokojen(a) | 58 | 43,94 % | 43,94 % |
spíše nespokojen(a) | 54 | 40,91 % | 40,91 % |
nespokojen(a) | 19 | 14,39 % | 14,39 % |
velice spokojen(a) | 1 | 0,76 % | 0,76 % |
16. Jaký způsob získávání informací o příspěvcích a programech pojišťovny by Vám vyhovoval?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 10,81 % | 3,03 % | |
4 | 10,81 % | 3,03 % | |
e-mailem | 3 | 8,11 % | 2,27 % |
internet | 2 | 5,41 % | 1,52 % |
mailem | 2 | 5,41 % | 1,52 % |
prostřednictvím e-mailu | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
zasílání e-mailů s výhodami pro stálé členy | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
elektronický časopis | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
Poštou domů. | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
klientům e-mailem | 1 | 2,7 % | 0,76 % |
ostatní odpovědi | 17 | 45,95 % | 12,88 % |
17. Jste spokojeni s přístupem zaměstnanců VZP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše spokojen(a) | 84 | 63,64 % | 63,64 % |
spokojen(a) | 22 | 16,67 % | 16,67 % |
spíše nespokojen(a) | 14 | 10,61 % | 10,61 % |
nespokojen(a) | 12 | 9,09 % | 9,09 % |
18. Vyhovuje Vám otevírací doba pobočky VZP?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 107 | 81,06 % | 81,06 % |
ne | 25 | 18,94 % | 18,94 % |
19. Přáli byste si aby Vám VZP zasílala seznam příspěvků a programů prostřednictvím e-mailu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 101 | 76,52 % | 76,52 % |
ne | 31 | 23,48 % | 23,48 % |
20. Přemýšlíte, nebo jste v minulosti přemýšlel(a) o změně pojišťovny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 80 | 60,61 % | 60,61 % |
ano | 52 | 39,39 % | 39,39 % |
21. Pokud ano, z jakého důvodu?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Bonusy
eewt
finanční výhody, hodně akcí a slev u konkurence
hledala jsem více výhod
jiné pojišťovny nabízejí zajímavější příspěvky
Jiné pojišťovny proplácí více produktů než VZP
Konkurence nabízela pro mne zajímavější benefity
Konkurenční výhody
kvůli příspěvkům na očkování proti rakovině děložního čípku
lepší nabídka služeb u konkurenčních pojišťoven
lepší výhody
malé nebo žádné příspěvky na různá očkování atd.
málo benefitů
málo bonusů u vzp
moloch VZP je rigidní, většina ostatních pojišťoven má vstřícnější přístup ke klientům ve všech směrech
nabídky jiných pojišťoven mi připadaly lepší
nedostatečná informovanost o výhodách, nezájem o klienty
Nízká pojistka za úraz
no kdyz se kouknu na hospodareni vzp....
Pojišťovnu jsem již změnil, ale ta zkrachovala. Z dnešního pohledu bych pojišťovnu změnil tehdy, kdybych chtěl chodit k lékaři, který nemá smlouvu s VZP, ale má s jinou pojišťovnou.
právě příspěvky na různá očkování či programy
Protože mi tvrdily, že rovnátka jsou nadstandard a někteří lékaři mě odmítly ošetřit.
protože pro mojí věkovou kategorii VZP nic zajímavého nenabízí. Jsem dlouholetý dárce krve a vidím, že nekteré pojišťovny dávají po odběru alespoň vitamíny .. VZP NIC ...
přístup VZP ke smlouvám s lékaři
v některých oblastech je nedostatečná podpora, např. u neplodnosti, která je zapříčiněna i léčbou v minulosti není dostatečná podpora ze strany VZP.
VZP je tunelářská organizace, která má naprosto otřesný přístup ke klientům.
Z jiných zdrojů jsem slyšel, že RBP má lepší programy,ochotnější personál a poskytují více příspěvků, které člověk využívá praktičtěji. Dále také jsem byl nespokojen s cestovním pojištěním a po mém úrazu i dále s jeho řešením a postojem pojišťovny k této události.
získání lepších výhod
22. Máte nějaké návrhy co by mohla pojišťovna změnit nebo vylepšit?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Ano, více nabídek pro pojištěnce, různé slevy (například cestovní pojisteni, ...)
cílené nabídky motivační programy stručné výpisy, zasílané pravideleně
Dát si větší pozor na zaměstnance,jak se chovají k zákazníkům,polovinu personálu by měli vyměnit za to,že když něco po nich potřebujete,máte pocit,že je obtěžujete,neboť si do Vašeho příchodu nestihli vypít kafe.
Jsem spokojena
Jsem spokojena
Lepší proplácení některých produktů, které jiné pojišťovny hradí jako samozřejmost
možnost vyřizovat si příspěvky elektronicky
ne
ne
nevím
osvobození od poplatků u lékaře
Především by se měl změnit zákon. Nechápu, jak je možné, že pojišťovna se rozhoduje, co proplatí nebo ne. Kdybych já prohlásil, že tento rok pojistné neproplácím, nejspíš bych skončil brzy v base.
Přístup ke klientům - pokud má někdo u VZP dluh, je velice problematické s nimi dohodnout např. splátkový kalendář. Paradoxní oddůvodnění: "Splátkový kalendář vám nemůžeme povolit, neboť dlužná částka je příliš vysoká" je jako ze špatného filmu. Penalizace je na pokraji lichvy a člověk je tak de facto trestán za to, že chce splácet.
rzr
služby
spektrum výhod a jejich dostupnost
Uskrovnit se a šetřit, kde se dá.
V případě dluhu, okamžité upozornění pojištěnce, nikoli vyčkávání až naběhnou úroky
větší flexibilita v možnostech čerpání výhod
více benefitů
více dělat pro to aby si mě udrželi :)
více informovat, sami se starat o klienty, nečekat až si to někdo někde najde nebo spíše doufat ať nenajde
více příspěvků hlavně pro děti
Více segmentovat své zákazníky, nevidět je všechny jako vyžírky a zároveň by se měla zaměřit např. na ty kteří využívají cesty do ČR jako zdravotní turistiku....ti i mohou zaplatit minimální pojistně a následně podstupovat jakékoli zdravotnické zákroky....např. u umělého oplodnění, kdy osoba žije a pracuje v USA a jezdí do ČR na IVF.
vitamíny pro dárce krve
Vždycky mě dokáže vytočit, když se okresní pobočka stěhuje do nové supr skleněné budovy, kde pak vysvětlují chudák slepý holce, že jí toho psa fakt nemůžou zaplatit. Myslím si, že konkrétně jí jsou ty nové reprezentačí prostory fakt šumák.
Zaměřit se na nový program pro mladistvé
zlepšit hospodaření s penězi
zrušit se :-)
zvýšit příspěvky na očkování, návrat příspěvku na antikoncepci a hlavně chování některých zaměstnanců
Zvýšit věkový limit pro očkování dívek (x rakovině děložního čípku)
Žádné nemám
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.