Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > analýza TV reklamy
analýza TV reklamy
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Barbora Cymbalistová |
---|---|
Šetření: | 10. 11. 2013 - 17. 11. 2013 |
Počet respondentů: | 80 |
Počet otázek (max/průměr): | 18 / 16.36 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | po jedné otázce |
Návratnost dotazníků: | 34,5 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:35 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
v rámci vysokoškolského projektu v oblasti marketingu, prosíme o vyplnění krátkého dotazníku. Moc nám tím pomůžete.
Děkujeme!
Odpovědi respondentů
Prosíme o shlédnutí následující reklamy (reklama se spustí kliknutím na odkaz) :
1. Všiml/a jste si, jakou značku výše uvedená reklama propagovala?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Otma | 70 | 87,5 % | 87,5 % |
Hamé | 8 | 10 % | 10 % |
Heinz | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
Hellman´s | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
2. Je z výše uvedené reklamy zřejmé, že se jedná o reklamu na kečup?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 49 | 61,25 % | 61,25 % |
ne | 31 | 38,75 % | 38,75 % |
3. Jak na Vás reklama zapůsobila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Pozitivně → otázka č. 4, Neutrálně → otázka č. 4, Negativně → otázka č. 4].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pozitivně | 34 | 42,5 % | 42,5 % |
Negativně | 27 | 33,75 % | 33,75 % |
Neutrálně | 19 | 23,75 % | 23,75 % |
4. Přijde Vám styl reklamy vhodně zvolený pro reklamu na kečup?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 5, Nevím → otázka č. 5, Ne → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 55 | 68,75 % | 68,75 % |
Ano | 16 | 20 % | 20 % |
Nevím | 9 | 11,25 % | 11,25 % |
5. Po zhlédnutí reklamy, máte chuť si kečup koupit?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 71 | 88,75 % | 88,75 % |
ano | 9 | 11,25 % | 11,25 % |
6. Máte pocit, že je reklama z morálního hlediska nezávadná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 34 | 42,5 % | 42,5 % |
ano | 32 | 40 % | 40 % |
nevím | 14 | 17,5 % | 17,5 % |
7. Myslíte si, že je reklama vtipná?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 46 | 57,5 % | 57,5 % |
ne | 34 | 42,5 % | 42,5 % |
8. Myslíte si, že je pro vytvoření vtipné reklamy nutná dvojsmyslnost?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 70 | 87,5 % | 87,5 % |
ano | 10 | 12,5 % | 12,5 % |
9. Myslíte si, že je dvojsmyslnost v této reklamě vhodná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 10, Ne → otázka č. 11].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 56 | 70 % | 70 % |
Ano | 24 | 30 % | 30 % |
10. Pokud ano, proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
:-)
a
Aby upoutala pozornost lidí, na obyčejnou reklamu na kečup by se moc lidí nedívala, třeba i několikrát.
bla bla
je to funny
je to vtipné
me se libi.e je to takovy ewnergicky trochu lehtivy a kdyz prijde do finale tak se ukaze ze mluvi o kecupu.vtipny
Originální nápad, však jen pro určitou cílovou skupinu
Protože celou dobu člověk čeká co z toho bude a on kečup
Protože jak řekl Mark Twain: "Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne."
příjde mi na tom vtipný moment překvapení, když zjistíte, že slečna mluví o kečupu.
Přiláká to pozornost více lidí
reklama ihned zaujme a donutí dokoukat do konce
reklama mi příjde vtipně pojata, neuráží, ale pobaví
Tak popisuje to třeba to, jak ho mačká na ten talíř k hranolkám anebo že si ho do postele nebere, protože dělá skvrny... Kečup je zákeřná věc -.-
11. Může mít tato reklama svou dvojsmyslností špatný vliv na mladou generaci?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 29 | 36,25 % | 36,25 % |
ne | 28 | 35 % | 35 % |
nevím | 23 | 28,75 % | 28,75 % |
12. Souhlasíte s tím, aby reklamy, které zbytečně používají dvojsmyslné narážky, nebyly vysílány?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše nesouhlasím | 30 | 37,5 % | 37,5 % |
spíše souhlasím | 13 | 16,25 % | 16,25 % |
nevím | 13 | 16,25 % | 16,25 % |
nesouhlasím | 12 | 15 % | 15 % |
souhlasím | 12 | 15 % | 15 % |
13. Co si myslíte o společnosti, který tuto reklamu zvolil jako upoutávku na kečup?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
a
Asi snědli hodně vtipnou kaši
debil
docela dobrý nápad, rozhodně zaujme
fajn
Fajn nápad
Chce být originální no nezaujme
chce upoutat za každou cenu
chtějí šokovat a překračují hranice dobrého vkusu
Chtěl zaujmout
chtěla šokovat
chtěla zaujmout
chtěli zkusit něco jiného a sledovat jestli to bude mít odezvu, rozhodně musí mít odvahu, ale jestli je tato reklama jenom na youtube, tak mi to připadá relativně ok i přesto, že to může vidět mladá generace...kdyby to ovšem běželo v televizi, tak by to značilo už fakt docela velký úpadek společnosti (jestli to je v tv nevím, pač na bednu nekoukám)
je hloupá
je zvlastni
Jeji kecup neni na takove chutove urovni, aby to byla prave ta vec, ktera vas oslovi, ale musi mit takovou reklamu, abyste si na ni vzpomneli vzdy, kdyz kecup uvidite. Obracene to myslim u teto reklamy (k nelibosti autoru) fungovat nebude.
jsou vtipní:-)A zvolili super herečku Ivanka Korolová je úžasná!
Má smysl pro humor? Moc společností tohle nedělá.
Má snahu za každou cenu upoutat. Po zvážení dopadu na image značky (pokud zvážení proběhlo) se zřejmě rozhodla společnost zariskovat.
májí dvojsmyslný humor
Mam k spolecnosti kladny vztah z jinych duvodu, touhle reklamou jej nezkazili
myslím si, že měli originální nápad
Nebojí se jít do rizika, i když je jasné, že za reklamu sklidí od mnoha lidí kritiku. Na druhou stranu dobře cílí na mladou generaci.
nehodí se pro kečup
nemají dobrý marketing
nemam rad kečupy
Neprofesionalni
neumějí vytvořit nic originálního
Neumí udělat pořádnou reklamní kampaň.
nevěděli jak zaujmout a jak se říká "sex prodává" tak se toho i drželi...asi levná reklamní agentura, s dobrým video kameramanem
Nevědí jak zaujmout
nevidím na tom nic špatného, konkrétně toto není nijak pubuřující, horší se mi zdá dvojsmyslná reklama na Flexi životní pojištění, která dle podle mého názooru zlehčuje situace handicapovaných lidí, tohle přeci jenom vtipné.. O této společnosti si myslím, že jen šlápla trochu vedle ale neodsuzuji to
nevím
nevím
nic
Nic
nic
nic
nic
nic
nic hezkého
Nic neobvyklého. Každý svého štěstí tvůrce.
nic špatného
nic špatného
Nic, reklama je sice dvojsmyslná, ale naprosto "nezávadná", o společnosti si potom myslím, že zvlolila zajímavý způsob reklamy
O společnosti nevím nic bližšího. O špatné reklamě se mluví více než o dobré, Z toho lze usuzovat, že reklama splnila svou funkci.
Podle mě mají špatný marketing. Reklama se mi nelíbí.
potřebovala se hodně zviditelnit, ale spíš než značku si podle mě lidé zapamutjí jen, že to bylo na kečup.
Potřebovala zaujmout zákazníka, asi generačně mladého.
Přijde mi jako kdyby na sebe nedokázala firma upoutat normálním způsobem, proto k tomu používá dvojsmyslnost, nebo nevhodné narážky.
Rekla bych, ze je na tom hodne spatne, kdyz musi svuj vyrobek propagovat timto zpusobem..
rozhodně chtěla zaujmout
snaha zaujmout
Snaha zaujmout jiným způsobem než její konkurence. Dle mého názoru neúspěšně.
snaží se jít za každou cenu s dobou
Snaží se svojí všedností a obecností, přiblížit svým klientům.
snažila se za každou cenu zaujmout neotřelou reklamou
snažila se zaujmout
spolecnost ma smysl pro humor
Společnost neznám, nevím, nemůžu posoudit z jedné reklamy....
Společnost nijak více neznám, takže o ni nemůžu nic říct. Reklama je, dle mě, trošku přehnaná, ale nemyslím si, že by to nějak vypovídalo o společnosti.
Společnost pravděpodobně zvolila trochu kontroverznější způsob reklamy na kečup, aby se co nejvíce vryla do podvědomí konečných spotřebitelů. špatná reklama = dobrá reklama.
Společnost se reklamou chtěla odlišit, což se jí sice povedlo, ale ne příliš vhodným způsobem.
Společnost se snaží zviditelnit v dnešním přeplněném prorogaci všehovšudy světě. Jinak nabízí dobré produkty.
supr
špatné marketingové oddělení
Těžko říct, společnost asi věděla, co dělá, ale jako reklamu pro kečup bych takový styl pravděpodobně nezvolil.
Trapné, nevkusné, zlatá reklama s tím zrzavým klukem a zubama alá upír.. Na druhou stranu si ji z televize pamatuji, i když se špatnou reakcí..
Ubohost... dá se vymyslet lepší
V dnešní přiblblý době se už ani přiblblým reklamám nedivím.
za každou cenu se snažili být vtipní
ze lide v marketingu jsou vynalezavy a vtipny
známá firma, která má na lepší reklamu
Zřejmě si neuvědomují, kdo všechno tuto reklamu sleduje. Taková reklama pobouří všechny, kteří jsou starší 16 let... Co teprve, kdyby tu reklamu viděly děti? Tato reklama je krajně nevhodná a myslím si že firmu nijak propagovat nebude.
Zvolila laciný způsob, jak "zaujmout" diváka. Reklama tohoto typu firmě nedělá dobré jméno. Je to skoro na výměnu marketingového ředitele a rozhodně na výměnu reklamní agentury.
že je trochu mimo
Že neumí vymyslet něco smysluplného, aby to opravdu lákalo ke koupi kečupu.
že se chtěla vymanit ze zajetých kolejí na kečupy, chtěla upoutat pozornost
že vlastní ještě bordel? :)
14. Myslíte si, že reklamy se sexuálním podtextem jsou správnou volbou pro upoutání spotřebitelovi pozornosti?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano → otázka č. 15, Nevím → otázka č. 16, Ne → otázka č. 16].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne | 41 | 51,25 % | 51,25 % |
Nevím | 20 | 25 % | 25 % |
Ano | 19 | 23,75 % | 23,75 % |
15. Pokud ano, proč?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
díky dvojsmyslu si je člověk dlouho pamatuje
funguje to
fungují
Je to téma, které hned každého zaujme.
Lidé o tom rádi mluví a je to poutavé
Proto
protože lidi jsou obecně povrchní a nechtějí moc přemýšlet do hloubky, to dělají třeba v práci, ale ne u reklamy
Protože na to spousta lidí slyší
protože se mi líbí
Protože sex upoutá skoro každého :D
sex
sexuální podtext zaujme ať už ve špatném nebo dobrém slova smyslu
spotřebitelé si takové reklamy pamatují nejvíce
více si člověk zapamatuje na co to bylo
zakázník si všimne častěji
16. Jste?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 61 | 76,25 % | 76,25 % |
Muž | 19 | 23,75 % | 23,75 % |
17. Věk
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
21-30 let | 63 | 78,75 % | 78,75 % |
31-50 let | 9 | 11,25 % | 11,25 % |
Do 20 let | 7 | 8,75 % | 8,75 % |
Nad 51 | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
18. Vzdělání
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vysokoškolské | 57 | 71,25 % | 71,25 % |
Středoškolské s maturitou | 20 | 25 % | 25 % |
Výuční | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
Vyšší odborné | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
Základní | 1 | 1,25 % | 1,25 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.