Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza vnímání tradičních, netradičních forem marketingové komunikace

Analýza vnímání tradičních, netradičních forem marketingové komunikace

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Klára Pravdová
Šetření:20. 04. 2014 - 24. 04. 2014
Počet respondentů:31
Počet otázek (max/průměr):17 / 16.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:72,1 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:55
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Prosím Vás o vyplnění následujícího dotazníku týkajícího se vnímání tradičních a netradičních forem komunikace českými spotřebiteli.

Předem děkuji.

Odpovědi respondentů

1. Jak vnímáte reklamu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Obtěžuje mě.1754,84 %54,84 %  
Nevadí mi.1238,71 %38,71 %  
Myslím si, že ji nevnímám.26,45 %6,45 %  

Graf

2. Přijde Vám, že je ve Vašem okolí reklam až příliš?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano.2890,32 %90,32 %  
Nevím.26,45 %6,45 %  
Ne.13,23 %3,23 %  

Graf

3. V roce 2006 jistá nejmenovaná společnost odstartovala předvánoční kampaň, jejíž součástí bylo namontování sobích parohů na billboardy a telefonní budky jejích konkurenčních společností. Víte, o jakou společnost se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodafone1651,61 %51,61 %  
Nevím.1341,94 %41,94 %  
T-Mobile26,45 %6,45 %  

Graf

4. V roce 2007 se jedna společnost propagovala netradiční formou marketingové komunikace a to prostřednictvím webové aplikace, kde spotřebitelé mohli vytvořit personalizovanou vánoční pohlednici/přání, které mohly také pomocí aplikace poslat svým blízkým a odvyprávěl jej vánoční anděl. Vzpomenete si, o jakou společnost či značku se jednalo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím.2064,52 %64,52 %  
Kofola1032,26 %32,26 %  
Velkopopovický Kozel13,23 %3,23 %  

Graf

5. Roku 2006 byly v televizi vysílány vánoční reklamní spoty jedné společnosti, kde účinkoval Petr Čtvrtníček obklopen mnoha čivavami s parohy. Vzpomenete si, jaká společnost tyto spoty vypustila?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vodafone2064,52 %64,52 %  
Nevím.825,81 %25,81 %  
T-Mobile39,68 %9,68 %  

Graf

6. V roce 2007 začaly v televizi probíhat reklamní spoty jedné nejmenované společnosti, kde si ve tmě mladý pár projevuje lásku a v tu chvíli přijede malý obtloustlý chlapec a říká: „Ahoj milenci. A vy se jako milujete jo? A chcete dělat děti? A vy budete mít svatbu! A milenci se milujou“.. a tak dále. Vzpomenete si, o jakou společnost/značku šlo?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nevím.1548,39 %48,39 %  
Kofola1445,16 %45,16 %  
Korunní13,23 %3,23 %  
Staropramen13,23 %3,23 %  

Graf

7. Internetová banka mBank v roce 2007 při svém příchodu na trh chtěla upoutat spotřebitele neobvyklou kampaní s názvem „Nekrmte bankéře“. Smyslem této akce bylo upozornit o placení zbytečných poplatků, které vyžadují jiné banky. Do ulic postavila klece, ve kterých byli zavřeni bankéři spolu s názvem kampaně a upozorněním, že u nich se poplatky neplatí. Jak na Vás tento způsob propagace působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nelíbí se mi.1238,71 %38,71 %  
Nevím.722,58 %22,58 %  
Líbí se mi, ale asi bych si už nic nezjišťoval/a.722,58 %22,58 %  
Je to velmi působivé a určitě bych si o bance alespoň něco zjistil/a.516,13 %16,13 %  

Graf

8. V roce 2010 využila společnost vlastnící portál skoly.cz k propagaci svých služeb najaté dělníky, jejichž úkolem bylo při běžné práci v ulicích nosit žlutá trička s nápisem „Měl jsem se líp učit“. Jak na Vás tento způsob propagace působí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nelíbí se mi.1548,39 %48,39 %  
Líbí se mi, ale asi bych si následně už nic nezjišťoval/a.929,03 %29,03 %  
Nevím.516,13 %16,13 %  
Je to velmi působivé a určitě bych si o firmě alespoň zjistil/a více informací.26,45 %6,45 %  

Graf

9. Když vezmeme v úvahu příklady z bodů 3, 4, 7, 8, informoval/a byste o takovýchto netradičních typech propagace své okolí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ano.1341,94 %41,94 %  
Spíše ne.1238,71 %38,71 %  
Ano, určitě.39,68 %9,68 %  
Nevím.39,68 %9,68 %  

Graf

10. Myslíte si, že by Vás dokázal typ komunikace z bodů 3, 4, 7, 8 zaujmout a přesvědčit k nákupu více než tradiční komunikační prostředky (televize, billboardy, tisk, podpora prodeje – letáky, soutěže, osobní prodej atd.)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne.2167,74 %67,74 %  
Nevím.516,13 %16,13 %  
Ano, určitě.39,68 %9,68 %  
Spíše ano.26,45 %6,45 %  

Graf

11. Opět vezmeme v úvahu příklady komunikace z bodů 3, 4, 7, 8. Napište, se kterými příklady jste se setkal/a a KDE (osobně, skrz média, od přátel a rodiny, jinde, nevím).

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

3 - Jen jsem si tipla, vůbec neznám 4 - Poslala mi sestra 7 - vůbec neznám 8 - ze zpráv, kde řešili, že je to rasistické

3 - nesetkal 4 - web, mail 7 - nesetkal 8 - tisk

3: nesetkal, vím z doslechu, 4: neznám, 7:neznám, 8: neznám

4 - internet, osobně, od přátel a rodiny

8 byla v televizi

hfghgfhfhfg

Media

média

media

média

média, přátelé

naštěstí jsem je nikde nezahlédnul...

Nesetkala jsem se se žádnou z těchto reklam.

Nevím

nevím

nevím

nevim

nevím

Nevim, nemám důvod si pamatovat nepodstatné hlouposti.

nevím; možná jsem někde viděla ty parohy

nevím.

nevzpomenu si

nikde

Nikde s ničím

osobně, skrz média

Pouze 3, a to až při probírání soudního sporu v médiích

proběhlo to v televizi

S parohy.s kofolou v mediich i od rodiny

s těmito typy komunikace jsem se buď nesetkala, nebo si jich nevšimla - každopádně propagaci popsanou v bodě 4 bych považovala za příjemnou, propagace uvedené v ostatních bodech za nevkusné či na hranici etického jednání - marně uvažuji, proč nelze spojit netradiční formu s prezentací, která není založena na zesměšnění, ponížení nebo poškození někoho jiného

se všemi skrz média/internet

12. Máte radši tradiční (TV, billboardy, tisk atd.) nebo netradiční (jako příklady z 3, 4, 7, 8) formy propagace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Mám radši netradiční formy.1548,39 %48,39 %  
Mám radši tradiční formy.1032,26 %32,26 %  
Nevím.619,35 %19,35 %  

Graf

13. Vybavíte si nějakou další netradiční propagaci, se kterou jste se setkal/a?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

asi ne

hfhfghfhfghgh

IceBall, hokejové dresy, zahraničí

Kompletní interier vozu MHD v barvách výrobku/výrobce - Staropramen Brno (tramvaj) Převlek do kostýmů a rozdávání letáků (centrum Prahy) Určitě více, ale teď si nevybavím...

ne

Ne

ne

NE

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

ne

Ne, v Praze žiji pouze dva roky, do té doby jsem žila v menším městě, proto mě tyto typy reklam live minuly... max. jsem viděla v Plzni reklamu na Nescafé, kde brigádníci nosili župany v létě... což mi jich bylo docela líto, neboť bylo hrozné vedro.

Ne.

ne.

nepatuji se

neurčitě několik, ale už více let se snažím cíleně reklamu ignorovat...

nevím

nevím

nevybavuji si nic, co by mne upoutalo natolik, abych si to zapamatovala

Nic co by mě zaujalo na tolik, že bych si to pamatovala.

Ochutnavky

Podravka - modří (včetně obličeje) nemluvní "androidi" rozdávali vzorky koření. Působilo to na mne dost odtažitě a nepříjemně; přivedlo mne to k tomu nikdy si Podravku ani nekoupit, ani neochutnat.

Redbull a jejich pravidelné návštěvy VŠ; Kofola - letadlo/restaurace; nedávná velikonoční akce Lindt s ušatým autíčkem

teď ne

Yetti škoda auto, namalované tlapy na chodnicich

14. Jaké je Vaše pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena2374,19 %74,19 %  
muž825,81 %25,81 %  

Graf

15. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 30 let1651,61 %51,61 %  
nad 40 let825,81 %25,81 %  
do 40 let516,13 %16,13 %  
do 20 let26,45 %6,45 %  

Graf

16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
střední s maturitou1754,84 %54,84 %  
vysokoškolské1238,71 %38,71 %  
základní26,45 %6,45 %  

Graf

17. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zaměstnaný/á1135,48 %35,48 %  
student1135,48 %35,48 %  
pracující student412,9 %12,9 %  
živnostník39,68 %9,68 %  
nezaměstnaný26,45 %6,45 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (70,8 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pravdová, K.Analýza vnímání tradičních, netradičních forem marketingové komunikace (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://analyza-vnimani-tradicnich-n.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.