Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza vnímání tradičních, netradičních forem marketingové komunikace
Analýza vnímání tradičních, netradičních forem marketingové komunikace
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Klára Pravdová |
---|---|
Šetření: | 20. 04. 2014 - 24. 04. 2014 |
Počet respondentů: | 31 |
Počet otázek (max/průměr): | 17 / 16.94 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 72,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:55 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Prosím Vás o vyplnění následujícího dotazníku týkajícího se vnímání tradičních a netradičních forem komunikace českými spotřebiteli.
Předem děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Jak vnímáte reklamu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Obtěžuje mě. | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
Nevadí mi. | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
Myslím si, že ji nevnímám. | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
2. Přijde Vám, že je ve Vašem okolí reklam až příliš?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano. | 28 | 90,32 % | 90,32 % |
Nevím. | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
Ne. | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
3. V roce 2006 jistá nejmenovaná společnost odstartovala předvánoční kampaň, jejíž součástí bylo namontování sobích parohů na billboardy a telefonní budky jejích konkurenčních společností. Víte, o jakou společnost se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vodafone | 16 | 51,61 % | 51,61 % |
Nevím. | 13 | 41,94 % | 41,94 % |
T-Mobile | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
4. V roce 2007 se jedna společnost propagovala netradiční formou marketingové komunikace a to prostřednictvím webové aplikace, kde spotřebitelé mohli vytvořit personalizovanou vánoční pohlednici/přání, které mohly také pomocí aplikace poslat svým blízkým a odvyprávěl jej vánoční anděl. Vzpomenete si, o jakou společnost či značku se jednalo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím. | 20 | 64,52 % | 64,52 % |
Kofola | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
Velkopopovický Kozel | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
5. Roku 2006 byly v televizi vysílány vánoční reklamní spoty jedné společnosti, kde účinkoval Petr Čtvrtníček obklopen mnoha čivavami s parohy. Vzpomenete si, jaká společnost tyto spoty vypustila?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vodafone | 20 | 64,52 % | 64,52 % |
Nevím. | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
T-Mobile | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
6. V roce 2007 začaly v televizi probíhat reklamní spoty jedné nejmenované společnosti, kde si ve tmě mladý pár projevuje lásku a v tu chvíli přijede malý obtloustlý chlapec a říká: „Ahoj milenci. A vy se jako milujete jo? A chcete dělat děti? A vy budete mít svatbu! A milenci se milujou“.. a tak dále. Vzpomenete si, o jakou společnost/značku šlo?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nevím. | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
Kofola | 14 | 45,16 % | 45,16 % |
Korunní | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
Staropramen | 1 | 3,23 % | 3,23 % |
7. Internetová banka mBank v roce 2007 při svém příchodu na trh chtěla upoutat spotřebitele neobvyklou kampaní s názvem „Nekrmte bankéře“. Smyslem této akce bylo upozornit o placení zbytečných poplatků, které vyžadují jiné banky. Do ulic postavila klece, ve kterých byli zavřeni bankéři spolu s názvem kampaně a upozorněním, že u nich se poplatky neplatí. Jak na Vás tento způsob propagace působí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nelíbí se mi. | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
Nevím. | 7 | 22,58 % | 22,58 % |
Líbí se mi, ale asi bych si už nic nezjišťoval/a. | 7 | 22,58 % | 22,58 % |
Je to velmi působivé a určitě bych si o bance alespoň něco zjistil/a. | 5 | 16,13 % | 16,13 % |
8. V roce 2010 využila společnost vlastnící portál skoly.cz k propagaci svých služeb najaté dělníky, jejichž úkolem bylo při běžné práci v ulicích nosit žlutá trička s nápisem „Měl jsem se líp učit“. Jak na Vás tento způsob propagace působí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Nelíbí se mi. | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
Líbí se mi, ale asi bych si následně už nic nezjišťoval/a. | 9 | 29,03 % | 29,03 % |
Nevím. | 5 | 16,13 % | 16,13 % |
Je to velmi působivé a určitě bych si o firmě alespoň zjistil/a více informací. | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
9. Když vezmeme v úvahu příklady z bodů 3, 4, 7, 8, informoval/a byste o takovýchto netradičních typech propagace své okolí?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano. | 13 | 41,94 % | 41,94 % |
Spíše ne. | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
Ano, určitě. | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
Nevím. | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
10. Myslíte si, že by Vás dokázal typ komunikace z bodů 3, 4, 7, 8 zaujmout a přesvědčit k nákupu více než tradiční komunikační prostředky (televize, billboardy, tisk, podpora prodeje – letáky, soutěže, osobní prodej atd.)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne. | 21 | 67,74 % | 67,74 % |
Nevím. | 5 | 16,13 % | 16,13 % |
Ano, určitě. | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
Spíše ano. | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
11. Opět vezmeme v úvahu příklady komunikace z bodů 3, 4, 7, 8. Napište, se kterými příklady jste se setkal/a a KDE (osobně, skrz média, od přátel a rodiny, jinde, nevím).
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
3 - Jen jsem si tipla, vůbec neznám 4 - Poslala mi sestra 7 - vůbec neznám 8 - ze zpráv, kde řešili, že je to rasistické
3 - nesetkal 4 - web, mail 7 - nesetkal 8 - tisk
3: nesetkal, vím z doslechu, 4: neznám, 7:neznám, 8: neznám
4 - internet, osobně, od přátel a rodiny
8 byla v televizi
hfghgfhfhfg
Media
média
media
média
média, přátelé
naštěstí jsem je nikde nezahlédnul...
Nesetkala jsem se se žádnou z těchto reklam.
Nevím
nevím
nevím
nevim
nevím
Nevim, nemám důvod si pamatovat nepodstatné hlouposti.
nevím; možná jsem někde viděla ty parohy
nevím.
nevzpomenu si
nikde
Nikde s ničím
osobně, skrz média
Pouze 3, a to až při probírání soudního sporu v médiích
proběhlo to v televizi
S parohy.s kofolou v mediich i od rodiny
s těmito typy komunikace jsem se buď nesetkala, nebo si jich nevšimla - každopádně propagaci popsanou v bodě 4 bych považovala za příjemnou, propagace uvedené v ostatních bodech za nevkusné či na hranici etického jednání - marně uvažuji, proč nelze spojit netradiční formu s prezentací, která není založena na zesměšnění, ponížení nebo poškození někoho jiného
se všemi skrz média/internet
12. Máte radši tradiční (TV, billboardy, tisk atd.) nebo netradiční (jako příklady z 3, 4, 7, 8) formy propagace?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Mám radši netradiční formy. | 15 | 48,39 % | 48,39 % |
Mám radši tradiční formy. | 10 | 32,26 % | 32,26 % |
Nevím. | 6 | 19,35 % | 19,35 % |
13. Vybavíte si nějakou další netradiční propagaci, se kterou jste se setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
asi ne
hfhfghfhfghgh
IceBall, hokejové dresy, zahraničí
Kompletní interier vozu MHD v barvách výrobku/výrobce - Staropramen Brno (tramvaj) Převlek do kostýmů a rozdávání letáků (centrum Prahy) Určitě více, ale teď si nevybavím...
ne
Ne
ne
NE
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
ne
Ne, v Praze žiji pouze dva roky, do té doby jsem žila v menším městě, proto mě tyto typy reklam live minuly... max. jsem viděla v Plzni reklamu na Nescafé, kde brigádníci nosili župany v létě... což mi jich bylo docela líto, neboť bylo hrozné vedro.
Ne.
ne.
nepatuji se
neurčitě několik, ale už více let se snažím cíleně reklamu ignorovat...
nevím
nevím
nevybavuji si nic, co by mne upoutalo natolik, abych si to zapamatovala
Nic co by mě zaujalo na tolik, že bych si to pamatovala.
Ochutnavky
Podravka - modří (včetně obličeje) nemluvní "androidi" rozdávali vzorky koření. Působilo to na mne dost odtažitě a nepříjemně; přivedlo mne to k tomu nikdy si Podravku ani nekoupit, ani neochutnat.
Redbull a jejich pravidelné návštěvy VŠ; Kofola - letadlo/restaurace; nedávná velikonoční akce Lindt s ušatým autíčkem
teď ne
Yetti škoda auto, namalované tlapy na chodnicich
14. Jaké je Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 23 | 74,19 % | 74,19 % |
muž | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
15. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 30 let | 16 | 51,61 % | 51,61 % |
nad 40 let | 8 | 25,81 % | 25,81 % |
do 40 let | 5 | 16,13 % | 16,13 % |
do 20 let | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
16. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
střední s maturitou | 17 | 54,84 % | 54,84 % |
vysokoškolské | 12 | 38,71 % | 38,71 % |
základní | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
17. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zaměstnaný/á | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
student | 11 | 35,48 % | 35,48 % |
pracující student | 4 | 12,9 % | 12,9 % |
živnostník | 3 | 9,68 % | 9,68 % |
nezaměstnaný | 2 | 6,45 % | 6,45 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.