Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza vysavačů na českém trhu

Analýza vysavačů na českém trhu

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Hrabalová
Šetření:25. 04. 2012 - 01. 05. 2012
Počet respondentů:92
Počet otázek (max/průměr):18 / 18
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:78,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Analýza se zaměřuje na výzkum trhu v oblasti vysavačů. Na co všechno se zaměřují spotřebitelé při koupi  nového vysavače, jaké značky vysavačů používají a proč se rozhodnou pro koupi nového vysavače.

Odpovědi respondentů

1. Máte ve vaší domácnosti vysavač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [neotázka č. 14, anootázka č. 2].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano92100 %100 %  

Graf

2. Jakou značku vysavače doma máte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ETA3335,87 %35,87 %  
jiný2325 %25 %  
Electrolux1314,13 %14,13 %  
Vorwerk1111,96 %11,96 %  
Phillips99,78 %9,78 %  
Sencor55,43 %5,43 %  
Zelmer44,35 %4,35 %  
Bosch11,09 %1,09 %  
Hoover11,09 %1,09 %  

Graf

3. Kolik funkčních vysavačů vlastníte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15559,78 %59,78 %  
22830,43 %30,43 %  
366,52 %6,52 %  
více33,26 %3,26 %  

Graf

4. Jak dlouho už máte nejstarší funkční vysavač v domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 5 let4043,48 %43,48 %  
6-10 let2729,35 %29,35 %  
10-15 let1516,3 %16,3 %  
více jak 15 let1010,87 %10,87 %  

Graf

5. Nejčastěji vysavač používá:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1516,3 %16,3 %  
matka1314,13 %14,13 %  
otec77,61 %7,61 %  
mamka66,52 %6,52 %  
máma55,43 %5,43 %  
žena44,35 %4,35 %  
maminka44,35 %4,35 %  
táta22,17 %2,17 %  
maminka :)22,17 %2,17 %  
máma a dcera11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi Střídáme se.
nikdo
nikdo (Robotický vysavač iRoomba uklízí sám dle časů nastavených lidským faktorem)
já a pak matka
Maminka a já
Bohužel já :D
matka, dcera
Já, matka
všichni
já (student), máma
Sestra, která uklízí nejčastěji.
Bratr
přítelkyně
já, sestra a mamka
já, táta
já- žena
já-dcera
4-5x týdně
pes
manžel
elektrický proud 230 V
já- matka
Bratr,koberec-pokoj
je to rovnoměrné (já, táta, máma)
ten kdo vysává ... (všichni rovnoměrně)
všichni stejně (tj. já, matka, otec)
Matka a Otec
přítel
k vysávání
dcera
ja, mama, sestra
vysávající ženy :-)
oba
3335,87 %35,87 % 

Graf

6. Kdo rozhoduje nejčastěji o koupi nového vysavače?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
matka1314,13 %14,13 %  
1111,96 %11,96 %  
Otec99,78 %9,78 %  
mamka88,7 %8,7 %  
rodiče66,52 %6,52 %  
máma55,43 %5,43 %  
společně33,26 %3,26 %  
všichni22,17 %2,17 %  
žena22,17 %2,17 %  
máma a táta11,09 %1,09 %  
ostatní odpovědi Žena.
nikdo
Maminka a tatínek
Bohužel všichni až mě :D
společně s manželem
manželé (rodiče)
finanční situace
muž
tatínek
maminka
Rodiče - mamka.
manžel
Tchán
rozhodujeme společně
táta
starý se porouchá, koupí se nový
rozhodujeme společně s manželem, kupujeme, když starý doslouží
já s manželem
Rodina společně
spontánně, naposledy táta
táta (bydlím u rodičů :) )
starý vysavač - když odejde; popř. supermarket, který ho nabídne v akci...
tatínek :D
zatím nevím, kupovali jsme jen jeden po nastěhování do nového bytu
domluva (já+máma)
oba s manželem
rodice
ten stary vysavac.
oba
peníze
maminka i tatínek
hlava rodiny
3234,78 %34,78 % 

Graf

7. Z jakého důvodu pořizujete do domácnosti nový vysavač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
současný přestal fungovat8086,96 %86,96 %  
potřebujeme nějaký speciální (např. malý, na mokrý koberec, ...)33,26 %3,26 %  
technologický vývoj11,09 %1,09 %  
oboje11,09 %1,09 %  
starý už není tak výkonný jako nové typy vysavačů11,09 %1,09 %  
zatím nový nepotřebujeme11,09 %1,09 %  
nové bydlení 11,09 %1,09 %  
předchozí nevyhovoval11,09 %1,09 %  
starší jsme nechali sestře11,09 %1,09 %  
naposledy jsme pořídili centrální a nový pouze pokud přestane fungovat (tj. neposledy b) do budoucna a)11,09 %1,09 %  
komplexnost 11,09 %1,09 %  

Graf

8. Kdo vybírá nový vysavač?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
1314,13 %14,13 %  
matka1010,87 %10,87 %  
rodiče1010,87 %10,87 %  
otec88,7 %8,7 %  
mamka77,61 %7,61 %  
společně66,52 %6,52 %  
všichni33,26 %3,26 %  
táta33,26 %3,26 %  
žena22,17 %2,17 %  
manžel22,17 %2,17 %  
ostatní odpovědi já, přítel
máma a táta
dcera
Žena.
Maminka
Bohužel všichni až mě :D
společně s manželem
matka i otec (dohromady)
Otec s matkou
muž
tatínek
Mamka + 1 další osoba.
Bratr
přítel
oba rodiče společně
vybíráme společně s manželem
Rodina společně
táta a já
nejčastěji asi Lidl... jinak ten, kdo ho zrovna vidí v akci...
matka a otec
maminka s tatínkem
tak nějak dohromady
máma
oba s manželem
já a táta
Oba rodice
oba
-
2830,43 %30,43 % 

Graf

9. Kdo platí nákup nového vysavače?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodiče1819,57 %19,57 %  
otec1111,96 %11,96 %  
1010,87 %10,87 %  
táta88,7 %8,7 %  
mamka66,52 %6,52 %  
matka66,52 %6,52 %  
společně44,35 %4,35 %  
manžel33,26 %3,26 %  
Tatínek22,17 %2,17 %  
přítel22,17 %2,17 %  
ostatní odpovědi já, přítel
Společně.
VISA
Rodina
matka (žena)
muž
žena
Rodinný rozpočet.
rodinné finance
Přítelkyně
máme společný účet
Rodina společně
správce rodiny (mamka/taťka), ten co je zrovna u kasy pověřen placením...
matka a otec dohromady
rodiče ze společného účtu
asi to bude můj budoucí manžel
máma
oba s manželem
Rodice ze spolecneho uctu
oba
je to různé
-
2223,91 %23,91 % 

Graf

10. Kde nakupujete nový vysavač?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v elektro obchodě5761,96 %61,96 %  
v internetovém obchodě1516,3 %16,3 %  
ve specializovaných obchodech1415,22 %15,22 %  
předváděčka11,09 %1,09 %  
různě11,09 %1,09 %  
v Lidlu apod.11,09 %1,09 %  
udělaný na zakázku od firmy na doporučení11,09 %1,09 %  
soukromý prodejce11,09 %1,09 %  
doma11,09 %1,09 %  

Graf

11. Jakou částku jste ochoten/ochotna vynaložit na nákup nového vysavače?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
0-5 000 Kč5660,87 %60,87 %  
5 001 – 10 000 Kč2325 %25 %  
10 001 – 15 000 Kč77,61 %7,61 %  
15 001 a více Kč66,52 %6,52 %  

Graf

12. Jste při výběru vysavače ovlivněni značkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4953,26 %53,26 %  
ne4346,74 %46,74 %  

Graf

13. Využíváte nadále starý vysavač po pořízení nového?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne5863,04 %63,04 %  
ano3436,96 %36,96 %  

Graf

14. Žiju v domácnosti s:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
rodinou7783,7 %83,7 %  
partnerem1111,96 %11,96 %  
sám/sama44,35 %4,35 %  

Graf

15. Máte jiné výrobky z řady ETA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kuchyňské roboty a mixéry4953,26 %53,26 %  
fén, žehličku na vlasy, kulmu2426,09 %26,09 %  
žádné2122,83 %22,83 %  
žehličku2021,74 %21,74 %  
jiné1010,87 %10,87 %  

Graf

16. Počet členů domácnosti:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
3-57379,35 %79,35 %  
1-21718,48 %18,48 %  
6 a více22,17 %2,17 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6671,74 %71,74 %  
muž2628,26 %28,26 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-306975 %75 %  
31-501415,22 %15,22 %  
1-2055,43 %5,43 %  
51 a více44,35 %4,35 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 7 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kolik funkčních vysavačů vlastníte?

  • odpověď 1:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 15. Máte jiné výrobky z řady ETA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi partnerem na otázku 14. Žiju v domácnosti s:

8. Kdo vybírá nový vysavač?

  • odpověď :
    • 7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 9. Kdo platí nákup nového vysavače?

9. Kdo platí nákup nového vysavače?

  • odpověď rodiče:
    • 5.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi rodiče na otázku 8. Kdo vybírá nový vysavač?

10. Kde nakupujete nový vysavač?

  • odpověď v elektro obchodě:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi matka na otázku 8. Kdo vybírá nový vysavač?

11. Jakou částku jste ochoten/ochotna vynaložit na nákup nového vysavače?

  • odpověď 0-5 000 Kč:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi partnerem na otázku 14. Žiju v domácnosti s:

13. Využíváte nadále starý vysavač po pořízení nového?

  • odpověď ne:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi na otázku 6. Kdo rozhoduje nejčastěji o koupi nového vysavače?

16. Počet členů domácnosti:

  • odpověď 1-2:
    • 4.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi partnerem na otázku 14. Žiju v domácnosti s:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte ve vaší domácnosti vysavač?

2. Jakou značku vysavače doma máte?

3. Kolik funkčních vysavačů vlastníte?

4. Jak dlouho už máte nejstarší funkční vysavač v domácnosti?

5. Nejčastěji vysavač používá:

6. Kdo rozhoduje nejčastěji o koupi nového vysavače?

7. Z jakého důvodu pořizujete do domácnosti nový vysavač?

8. Kdo vybírá nový vysavač?

9. Kdo platí nákup nového vysavače?

10. Kde nakupujete nový vysavač?

11. Jakou částku jste ochoten/ochotna vynaložit na nákup nového vysavače?

12. Jste při výběru vysavače ovlivněni značkou?

13. Využíváte nadále starý vysavač po pořízení nového?

14. Žiju v domácnosti s:

15. Máte jiné výrobky z řady ETA?

16. Počet členů domácnosti:

17. Pohlaví

18. Věk

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte ve vaší domácnosti vysavač?

2. Jakou značku vysavače doma máte?

3. Kolik funkčních vysavačů vlastníte?

4. Jak dlouho už máte nejstarší funkční vysavač v domácnosti?

5. Nejčastěji vysavač používá:

6. Kdo rozhoduje nejčastěji o koupi nového vysavače?

7. Z jakého důvodu pořizujete do domácnosti nový vysavač?

8. Kdo vybírá nový vysavač?

9. Kdo platí nákup nového vysavače?

10. Kde nakupujete nový vysavač?

11. Jakou částku jste ochoten/ochotna vynaložit na nákup nového vysavače?

12. Jste při výběru vysavače ovlivněni značkou?

13. Využíváte nadále starý vysavač po pořízení nového?

14. Žiju v domácnosti s:

15. Máte jiné výrobky z řady ETA?

16. Počet členů domácnosti:

17. Pohlaví

18. Věk

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Hrabalová, M.Analýza vysavačů na českém trhu (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://analyza-vysavacu-na-ceskem-t.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.