Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza výuky předmětů na FIS VŠE

Analýza výuky předmětů na FIS VŠE

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Petra Benešová
Šetření:24. 10. 2008 - 07. 11. 2008
Počet respondentů:37
Počet otázek (max/průměr):11 / 10.11
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:19,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:47
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Ahoj všichni!

Žádám Vás o účast v průzkumu na téma "Analýza výuky předmětů na FIS VŠE". Průzkum se zabývá:
- struktury a náplně předmětů
- obsah předmětů
- školní systém

Předem všem děkuji za spolupráci.

Petra Benešová

Odpovědi respondentů

1. Kolik let studujete FIS VŠE Praha?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
51027,03 %27,03 %  
31027,03 %27,03 %  
2821,62 %21,62 %  
4616,22 %16,22 %  
138,11 %8,11 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.34
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.58
Směrodatná odchylka:1.26
Medián:3
Modus:5

Graf

2. Přijde Vám některý předmět zbytečný?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne926,47 %24,32 %  
Ano823,53 %21,62 %  
4IT41025,88 %5,41 %  
Rosický12,94 %2,7 %  
4SA312, 4SA31112,94 %2,7 %  
jo, treba filozofie12,94 %2,7 %  
Programovani, matematicke zaklady informatiky12,94 %2,7 %  
některé12,94 %2,7 %  
4FI11212,94 %2,7 %  
je jich víc12,94 %2,7 %  
ano - inf201, sa320, sa32112,94 %2,7 %  
oh Rosicky :)12,94 %2,7 %  
nekolik jich bylo12,94 %2,7 %  
4Iz21012,94 %2,7 %  
Management, Ekonomie12,94 %2,7 %  
Některé jdou zbytečně moc do hloubky (Cp) 12,94 %2,7 %  
Management, filosofie, Kvantitativní management12,94 %2,7 %  
Filozofia12,94 %2,7 %  

Graf

3. Postrádáte některý předmět na FIS VŠE?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1136,67 %29,73 %  
Ano310 %8,11 %  
Více programování a technických znalostí13,33 %2,7 %  
operační systémy13,33 %2,7 %  
Na cele VSE postradam vyuku nemciny pro zac.13,33 %2,7 %  
postrádám možnost zapsat si některé z volitelných13,33 %2,7 %  
obchodovani na internetu, SEO...13,33 %2,7 %  
výuka práce v systému SAP13,33 %2,7 %  
ano - sítě13,33 %2,7 %  
povin.zákl.znal. o hw, více předmětůNaLog.myšlení13,33 %2,7 %  
ano - např linux , něco o HW, další předm.o sítích13,33 %2,7 %  
urcite13,33 %2,7 %  
VzhledemKtomu,žeKITmáZakázánoVypNovéPředměty......13,33 %2,7 %  
Více Matematiky13,33 %2,7 %  
site - neco obsahove jako ccna (volitelen samozrej13,33 %2,7 %  
více předmětů zaměřených na PIS13,33 %2,7 %  
předmět, který by se zabýval aktuálním děním v IT13,33 %2,7 %  
SAP, SAP, SAP :)13,33 %2,7 %  

Graf

4. Souhlasíte s tvrzením: "Obsahy některých předmětů se z části překrývají".

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3389,19 %89,19 %  
ne410,81 %10,81 %  

Graf

5. Souhlasíte s tvrzením: "U praktických a žádaných předmětů je malá kapacita."

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3389,19 %89,19 %  
ne410,81 %10,81 %  

Graf

6. Souhlasíte s tvrzením:"Předměty jsou včas aktualizovány s ohledem na nové technologie."

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1952,78 %51,35 %  
ano1747,22 %45,95 %  

Graf

7. Jak byste ohodnotil(a) oborově povinné informatické předměty?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „výborný”, „chvalitebný”, „dobrý”, „dostatečný” a „nedostatečný”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chvalitebný2054,05 %54,05 %  
dobrý1129,73 %29,73 %  
výborný38,11 %8,11 %  
dostatečný25,41 %5,41 %  
nedostatečný12,7 %2,7 %  

Graf

8. Jaká katedra Vám přijde z hlediska studia informatiky nejdůležitější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
KIT2875,68 %75,68 %  
KSA718,92 %18,92 %  
KIZI25,41 %5,41 %  

Graf

9. Přijde Vám lepší studovat informatické předměty v plánu E?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2156,76 %56,76 %  
ne1643,24 %43,24 %  

Graf

10. Co zásadního byste rád(a) změnil(a), pokud byste měl(a) možnost?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

1) studuju sedmym rokem 2) je dobre, ze predmety se miren prekryvaji!!! 3) zavedl bych minimalne kombinovany studium. 4) predmety vice propojil s praxi.

nic

Rožířil bych nabídku předmětů, změnil některé povinné oborové předměty.

Vetsi propojeni s praxi Mene 'trendu z roku 1989' Mene MMDIS!!!

vetsi vyber kvalitnich predmetu...vyber je velky, avsak mnohe predmety nejsou vyucovany optimalni cestou

větší zaměření na ekonomii, ne tolik na technickou informatiku

Větší zaměření praktické výuky na cvičeních na týmovou práci. Možná dokonce celý předmět věnovaný této problematice z různých úhlů (vedoucí týmu, role v týmu atd.). Umět efektivně pracovat v týmu je jedna z nejdůležitějších znalostí pro budoucí zaměstnání.

Vic kreditu na oborove volitelne predmety u bakalare. I kdyz zbytek VSE je na tom jeste hur...

více praktických ukázek, případové studie....

více volitelných předmětů, větší návaznost, zavést zpět CISCO, předměty o SAPu, zrušit filozofii, informatické předměty v angličtině (IT a anličtina jsou hodně propojené a žádné pořádné IT předměty tady nejsou), více výjezdů do zahraničí na IT školy

Vyhodit Rosickýho, méně prezentací.

Vypisovat více kapacit na zajímavé a žádané předměty, více předmětů informatiky...

vyřadila bych předmět na programování v javě z povinných předmětů, VŠE se prezentuje jako škola, která nabízí ke studiu ekonomickou informatiku, tak proč je povinné se učit nějaký programovací jazyk a proč škola za nás volí který programovací jazyk zrovna máme ovládat, pro ekonomickou informatiku mi přijde nepodstatné umět programovat, nota bene když jeden předmět na tři měsíce člověka nenaučí programovat, zvlášt ten styl, kterým je vyučován na VŠE, ten člověka od toho programování spíš odradí než přiláká

Zavedl bych kruhy jako na jinych skolach, studenti na VSE k sobe maji daleko.. Po dvou letech studia neznam bliz nikoho z VSE, na pivo chodim s lidmi z CZU. Take bych po vzoru CZU zavedl predmet Uvod do studia po dobu napr 2 mesicu.. informovanost studentu prvniho rocniku je podle me nedostacujici, ja jsem se dozvedel vetsinu dulezitych veci az na konci druheho semestru..

Zmensit roli celoskolsky povinnych predmetu (nez bylo v planu D, v E to uz neznam).

11. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž2156,76 %56,76 %  
žena1643,24 %43,24 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Citace

Benešová, P.Analýza výuky předmětů na FIS VŠE (výsledky průzkumu), 2008. Dostupné online na https://analyza-vyuky-predmetu-na-fis-vse.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.