Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýza webových stránek gina.cz

Analýza webových stránek gina.cz

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Zelenka
Šetření:20. 11. 2015 - 30. 11. 2015
Počet respondentů:48
Počet otázek (max/průměr):18 / 16.79
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:90,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:12
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

předem bych Vám rád srdečně poděkoval za Váš čas při vyplňování následujícího dotazníku, jehož účelem je získání zpětné vazby od internetových uživatelů a potencionálních i stávajících zákazníků internetového obchodu www.gina.cz. Výsledky budou použity pro můj projekt v rámci seminární práce. Před Vyplněním samotného dotazníku prosím postupujte podle níže zmíněných instrukcí, které mi pomohou získat potřebné informace a tím zajistit relevantní výsledky průzkumu. Níže zmíněné úkoly by Vám měli zabrat kolem 5 - 10 minut Vašeho času a samotné vyplnění dotazníku je otázka 3 - 5 minut.          

Instrukce:

                1. Navštivte internetový obchod www.gina.cz

                2. Vyberte jednu z kolekcí, která je pro Vás nejzajímavější.

                3. Přidejte do košíku dva až tři produkty, které Vás zajímají.

                4. Nahlédněte do košíku a změňte požadované parametry jednoho z produktů. (Velikost, počet kusů, barva)

                5. Navštivte sekci „O nás“. 

Odpovědi respondentů

1. Jakého jste pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena2654,17 %54,17 %  
Muž2245,83 %45,83 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-251633,33 %33,33 %  
26-401633,33 %33,33 %  
41-501122,92 %22,92 %  
0-1836,25 %6,25 %  
50 a více24,17 %4,17 %  

Graf

3. Jak často nakupujete přes internet? (1=málo - 5=často)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velmi často1939,58 %39,58 %  
Méně často1633,33 %33,33 %  
Často1225 %25 %  
Vůbec12,08 %2,08 %  

Graf

4. Navštívil(a) jste tento internetový obchod poprvé?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3368,75 %68,75 %  
ne1531,25 %31,25 %  

Graf

5. Jsou stránky zcela přehledné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 7, Nevímotázka č. 6, Neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3062,5 %62,5 %  
Nevím918,75 %18,75 %  
Ne918,75 %18,75 %  

Graf

6. Co podle vás způsobuje nepřehlednost webu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Špatné uspořádání stránek1583,33 %31,25 %  
Velikost/umístění obrázků844,44 %16,67 %  
Velikost textu211,11 %4,17 %  
Nelogické řazení do kategorii15,56 %2,08 %  

Graf

7. Jak na vás působí zvolené barvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Neutrálně1939,58 %39,58 %  
Příjemně1633,33 %33,33 %  
Velmi příjemně918,75 %18,75 %  
Nepříjemně48,33 %8,33 %  

Graf

8. Zaměnili byste některé barvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4287,5 %87,5 %  
růžovou12,08 %2,08 %  
preferuji světlejší barvy12,08 %2,08 %  
příliš tmavé - změnil bych na světlejší barvy12,08 %2,08 %  
světlejší barvy by byly lepší12,08 %2,08 %  
méně intimní12,08 %2,08 %  
Růžová je až moc výrazná12,08 %2,08 %  

Graf

9. Pomáhá Vám horní menu s orientací na stránkách?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „nevím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím3777,08 %77,08 %  
nevím816,67 %16,67 %  
nesouhlasím36,25 %6,25 %  

Graf

10. V porovnání s jinými weby, změnil(a) byste na menu něco? (umístění, styl, hloubka)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne4695,83 %95,83 %  
styl12,08 %2,08 %  
více položek12,08 %2,08 %  

Graf

11. Je text snadno čitelný?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Anootázka č. 13, Neotázka č. 12].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano2858,33 %58,33 %  
Ne2041,67 %41,67 %  

Graf

12. Co je podle vás příčinou špatné čitelnosti textu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Velikost textu1890 %37,5 %  
Typ písma840 %16,67 %  
Kontrast barvy textu a pozadí420 %8,33 %  
Písmo není poutavé, nelíbí se mi text na hlavní stránce - měl by být v bodech a ne v nic neříkajících větách (tento text stejně nikdo nečte). Produkty by měly být lépe popsané a chybí mi u nich fotky - je zde vždy vyfocena pouze jedna barva produktu a já nevím, jak vypadá produkt v jiných barvách.15 %2,08 %  
Pozadí textu15 %2,08 %  
Písmo je moc malé a neuspořádané15 %2,08 %  

Graf

13. Jsou informace na stránkách srozumitelné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano3266,67 %66,67 %  
ne918,75 %18,75 %  
nevím714,58 %14,58 %  

Graf

14. Poskytují texty, popisující produkty či kolekce, dostatek kvalitních informací?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nesouhlasím2041,67 %41,67 %  
spíše nesouhlasím1327,08 %27,08 %  
spíše souhlasím1327,08 %27,08 %  
souhlasím12,08 %2,08 %  
nevím12,08 %2,08 %  

Graf

15. Zhodnoťte obtížnost následujících skutečností (1 = snadné - 5=obtížné)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Přidání zboží do košíku.2.3961.364
Úprava parametrů produktů v košíku3.6881.715
Nalezení sekce "O nás"2.3331.097

Graf

16. Poskytuje Vám stránka „O nás“ dostatek užitečných informací o společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano3879,17 %79,17 %  
Tři věty o společnosti opravdu nejsou dostačující. Mohlo by zde být uvedeno sídlo firmy a kamenné obchody.12,08 %2,08 %  
Popis zboží je zbytečný, o společnosti se člověk vcelku nic nedozví12,08 %2,08 %  
sídlo, historie, vývoj, současnost12,08 %2,08 %  
Více informací o historii a rozvoji společnosti12,08 %2,08 %  
spousta12,08 %2,08 %  
chtělo by to více popsat firmu12,08 %2,08 %  
více info o společnosti12,08 %2,08 %  
těžko říci - uvedené informace mi přijdou nezajímavé a neužitečné, zmateně podané12,08 %2,08 %  
Málo informací o historii, žádné informace o výrobě zboží a technologiích.12,08 %2,08 %  
Kdo vyrábí produkty a kde?12,08 %2,08 %  

Graf

17. Při nakupování přes internet mi zákaznické recenze pomáhají s výběrem zboží.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím2143,75 %43,75 %  
souhlasím1531,25 %31,25 %  
spíše nesouhlasím714,58 %14,58 %  
nevím510,42 %10,42 %  

Graf

18. Při nakupování přes internet mi pomáhá zákaznické hodnocení produktu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím2245,83 %45,83 %  
spíše souhlasím1531,25 %31,25 %  
nevím816,67 %16,67 %  
spíše nesouhlasím36,25 %6,25 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Je text snadno čitelný?

  • odpověď Ne:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Velikost textu na otázku 12. Co je podle vás příčinou špatné čitelnosti textu?

12. Co je podle vás příčinou špatné čitelnosti textu?

  • odpověď Velikost textu:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne na otázku 11. Je text snadno čitelný?

13. Jsou informace na stránkách srozumitelné?

  • odpověď ano:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 14. Poskytují texty, popisující produkty či kolekce, dostatek kvalitních informací?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jak často nakupujete přes internet? (1=málo - 5=často)

4. Navštívil(a) jste tento internetový obchod poprvé?

5. Jsou stránky zcela přehledné?

6. Co podle vás způsobuje nepřehlednost webu?

7. Jak na vás působí zvolené barvy?

8. Zaměnili byste některé barvy?

9. Pomáhá Vám horní menu s orientací na stránkách?

10. V porovnání s jinými weby, změnil(a) byste na menu něco? (umístění, styl, hloubka)

11. Je text snadno čitelný?

12. Co je podle vás příčinou špatné čitelnosti textu?

13. Jsou informace na stránkách srozumitelné?

14. Poskytují texty, popisující produkty či kolekce, dostatek kvalitních informací?

15. Zhodnoťte obtížnost následujících skutečností (1 = snadné - 5=obtížné)

16. Poskytuje Vám stránka „O nás“ dostatek užitečných informací o společnosti?

17. Při nakupování přes internet mi zákaznické recenze pomáhají s výběrem zboží.

18. Při nakupování přes internet mi pomáhá zákaznické hodnocení produktu.

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakého jste pohlaví?

2. Kolik je Vám let?

3. Jak často nakupujete přes internet? (1=málo - 5=často)

4. Navštívil(a) jste tento internetový obchod poprvé?

5. Jsou stránky zcela přehledné?

6. Co podle vás způsobuje nepřehlednost webu?

7. Jak na vás působí zvolené barvy?

8. Zaměnili byste některé barvy?

9. Pomáhá Vám horní menu s orientací na stránkách?

10. V porovnání s jinými weby, změnil(a) byste na menu něco? (umístění, styl, hloubka)

11. Je text snadno čitelný?

12. Co je podle vás příčinou špatné čitelnosti textu?

13. Jsou informace na stránkách srozumitelné?

14. Poskytují texty, popisující produkty či kolekce, dostatek kvalitních informací?

15. Zhodnoťte obtížnost následujících skutečností (1 = snadné - 5=obtížné)

16. Poskytuje Vám stránka „O nás“ dostatek užitečných informací o společnosti?

17. Při nakupování přes internet mi zákaznické recenze pomáhají s výběrem zboží.

18. Při nakupování přes internet mi pomáhá zákaznické hodnocení produktu.

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Zelenka, T.Analýza webových stránek gina.cz (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://analyza-webovych-stranek-gin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.