Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Nákupní chování spotřebitele

Nákupní chování spotřebitele

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Pfeifferová
Šetření:18. 03. 2012 - 25. 03. 2012
Počet respondentů:302
Počet otázek (max/průměr):16 / 16
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:83,5 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:16
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Vážený respondente,


jsem studentem bakalářského studijního programu na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně a provádím průzkum na téma Analýza faktorů ovlivňující rozhodovací proces zákazníka při nákupu potravin. Rád bych Vás požádal o vyplnění tohoto dotazníku, který slouží jako podklad pro mou bakalářskou práci.

Předem děkuji za vyplněn.


 
Milan Piškula

 

Odpovědi respondentů

1. České potraviny považuji za kvalitnější než dovážené.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím16554,64 %54,64 %  
souhlasím5718,87 %18,87 %  
spíše nesouhlasím4013,25 %13,25 %  
nevím289,27 %9,27 %  
nesouhlasím123,97 %3,97 %  

Graf

2. Původ potravin je pro mě důležitý.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím10635,1 %35,1 %  
souhlasím8628,48 %28,48 %  
spíše nesouhlasím6722,19 %22,19 %  
nevím227,28 %7,28 %  
nesouhlasím216,95 %6,95 %  

Graf

3. České potraviny považuji za dražší než dovážené.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím13043,05 %43,05 %  
spíše nesouhlasím6621,85 %21,85 %  
nevím5919,54 %19,54 %  
souhlasím4314,24 %14,24 %  
nesouhlasím41,32 %1,32 %  

Graf

4. Nevadí mi si připlatit za české potraviny.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím11036,42 %36,42 %  
spíše nesouhlasím7625,17 %25,17 %  
souhlasím5417,88 %17,88 %  
nevím4514,9 %14,9 %  
nesouhlasím175,63 %5,63 %  

Graf

5. Kvalita potravin je pro mě dána zvláště chutí a vůní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím13444,37 %44,37 %  
souhlasím9431,13 %31,13 %  
spíše nesouhlasím4414,57 %14,57 %  
nevím196,29 %6,29 %  
nesouhlasím113,64 %3,64 %  

Graf

6. Vím, jaké složení mají potraviny, které nakupuji.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím11136,75 %36,75 %  
spíše nesouhlasím6822,52 %22,52 %  
souhlasím5518,21 %18,21 %  
nevím4615,23 %15,23 %  
nesouhlasím227,28 %7,28 %  

Graf

7. Kvalita potravin je pro mě dána především značkou výrobce.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím14247,02 %47,02 %  
spíše nesouhlasím8227,15 %27,15 %  
nesouhlasím278,94 %8,94 %  
nevím268,61 %8,61 %  
souhlasím258,28 %8,28 %  

Graf

8. Slevy a akce na potraviny mě při nákupu značně ovlivní.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím12842,38 %42,38 %  
souhlasím7625,17 %25,17 %  
spíše nesouhlasím6421,19 %21,19 %  
nevím237,62 %7,62 %  
nesouhlasím113,64 %3,64 %  

Graf

9. Nejčastěji nakupuji v supermarketech a hypermarketech.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím14447,68 %47,68 %  
spíše souhlasím12140,07 %40,07 %  
spíše nesouhlasím237,62 %7,62 %  
nevím113,64 %3,64 %  
nesouhlasím30,99 %0,99 %  

Graf

10. Nejčastěji nakupuji v menších obchodech s potravinami.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím15150 %50 %  
nesouhlasím8728,81 %28,81 %  
spíše souhlasím4314,24 %14,24 %  
nevím165,3 %5,3 %  
souhlasím51,66 %1,66 %  

Graf

11. Myslím si, že kvalita potravin v obchodech je téměř shodná, proto se orientuji hlavně podle ceny.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím12441,06 %41,06 %  
spíše souhlasím7725,5 %25,5 %  
nesouhlasím5217,22 %17,22 %  
nevím3310,93 %10,93 %  
souhlasím165,3 %5,3 %  

Graf

12. Vlastní značky velkých obchodních řetězců (Billa - Clever, Interspar - S-budget, Albert - Albert Quality, …) ve mně svou nízkou cenou nebudí důvěru.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím10233,77 %33,77 %  
spíše souhlasím8628,48 %28,48 %  
souhlasím7023,18 %23,18 %  
nevím3310,93 %10,93 %  
nesouhlasím113,64 %3,64 %  

Graf

13. Pohlaví?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena22173,18 %73,18 %  
Muž8126,82 %26,82 %  

Graf

14. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19-2423979,14 %79,14 %  
25-34309,93 %9,93 %  
35-49206,62 %6,62 %  
18 a méně82,65 %2,65 %  
50-6541,32 %1,32 %  
66 a více10,33 %0,33 %  

Graf

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské s maturitou23878,81 %78,81 %  
Vysokoškolské5217,22 %17,22 %  
Základní92,98 %2,98 %  
Středoškolské s výučním listem30,99 %0,99 %  

Graf

16. Jaký je celkový příjem vaší domácnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 001 - 30 000 Kč8929,47 %29,47 %  
30 001 - 40 000 Kč7524,83 %24,83 %  
10 001 - 20 000 Kč6421,19 %21,19 %  
40 001 Kč a více5317,55 %17,55 %  
méně než 10 000 Kč216,95 %6,95 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. České potraviny považuji za kvalitnější než dovážené.

  • odpověď spíše souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 5. Kvalita potravin je pro mě dána zvláště chutí a vůní.

9. Nejčastěji nakupuji v supermarketech a hypermarketech.

  • odpověď souhlasím:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi nesouhlasím na otázku 10. Nejčastěji nakupuji v menších obchodech s potravinami.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. České potraviny považuji za kvalitnější než dovážené.

2. Původ potravin je pro mě důležitý.

3. České potraviny považuji za dražší než dovážené.

4. Nevadí mi si připlatit za české potraviny.

5. Kvalita potravin je pro mě dána zvláště chutí a vůní.

6. Vím, jaké složení mají potraviny, které nakupuji.

7. Kvalita potravin je pro mě dána především značkou výrobce.

8. Slevy a akce na potraviny mě při nákupu značně ovlivní.

9. Nejčastěji nakupuji v supermarketech a hypermarketech.

10. Nejčastěji nakupuji v menších obchodech s potravinami.

11. Myslím si, že kvalita potravin v obchodech je téměř shodná, proto se orientuji hlavně podle ceny.

12. Vlastní značky velkých obchodních řetězců (Billa - Clever, Interspar - S-budget, Albert - Albert Quality, …) ve mně svou nízkou cenou nebudí důvěru.

13. Pohlaví?

14. Kolik je Vám let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je celkový příjem vaší domácnosti?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. České potraviny považuji za kvalitnější než dovážené.

2. Původ potravin je pro mě důležitý.

3. České potraviny považuji za dražší než dovážené.

4. Nevadí mi si připlatit za české potraviny.

5. Kvalita potravin je pro mě dána zvláště chutí a vůní.

6. Vím, jaké složení mají potraviny, které nakupuji.

7. Kvalita potravin je pro mě dána především značkou výrobce.

8. Slevy a akce na potraviny mě při nákupu značně ovlivní.

9. Nejčastěji nakupuji v supermarketech a hypermarketech.

10. Nejčastěji nakupuji v menších obchodech s potravinami.

11. Myslím si, že kvalita potravin v obchodech je téměř shodná, proto se orientuji hlavně podle ceny.

12. Vlastní značky velkých obchodních řetězců (Billa - Clever, Interspar - S-budget, Albert - Albert Quality, …) ve mně svou nízkou cenou nebudí důvěru.

13. Pohlaví?

14. Kolik je Vám let?

15. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

16. Jaký je celkový příjem vaší domácnosti?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pfeifferová, M.Nákupní chování spotřebitele (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://analyza.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.