Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Analýzy nabídek last-minute a first-minute zájezdů do vybrané destinac

Analýzy nabídek last-minute a first-minute zájezdů do vybrané destinac

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Bulínová
Šetření:20. 03. 2013 - 27. 03. 2013
Počet respondentů:83
Počet otázek (max/průměr):13 / 11.28
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:81,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, pro

sím o vyplnění tohoto dotazníku. Cílem práce je zhodnotit nabídku first-minute a last-minute zájezdů a poptávku po first-minute a last-minute zájezdech na českém trhu do vybrané destinace a jejich výhodnost ve srovnání se standardní nabídkou. předem děkuji

Odpovědi respondentů

1. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6274,7 %74,7 %  
muž2125,3 %25,3 %  

Graf

2. Věková skupina

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
21-296072,29 %72,29 %  
do 20910,84 %10,84 %  
39-4778,43 %8,43 %  
30-3844,82 %4,82 %  
48-5622,41 %2,41 %  
57 a více11,2 %1,2 %  

Graf

3. Využíváte nabídku first minute a last minute zájezdů?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6274,7 %74,7 %  
ne2125,3 %25,3 %  

Graf

4. Jaké nabídce dáváte přednost?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
last minute6891,89 %81,93 %  
first-minute68,11 %7,23 %  

Graf

5. Proč dáváte přednost právě téhle nabídce?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bývá výhodnější

caste nemoci tak kupujem na posledni chvilucka

cena

cena

cena, časová flexibilita

cenová výhoda, zkušenost

Ceny zájezdů last minute jsou nižší.

časové vytížení mi neumožňuje si dovolenou plánovat předem

dává mi to pocit volnosti a adrenalinu

dobrá cena

Dovolenou přes CK si vybírám na poslední chvíle, jiné dovolené organizuji sama

Chci se zkrátka sebrat a odjet do tří dnů. Většinou když něco plánuji několik měsíců předem, tak se to pak pokazí.

je levnější

Je to lepší na plánování, levnější.

je to levnější

Je to levnější.

je to pro mě lepší

jistota zájezdu v daném termínu, plánování dovlené kvůli práci atd.

Jsem nerozhodný do poslední chvíle, mám radši rychle rozhodnutí a následně rychlý odjezd

kreativita. Jedu někam, kde jsem to vůbec neplánoval.

kvůli významnější slevě

levnejsi, vetsinou hledam az kdyz mam cas

Levnější ceny

levnější zájezdy

mám jistotu kdy pojedu, půl roku dopředu nic nevím

Možné rozhodnutí na poslední chvílipodle toho, jak máme čas, jaké je v destinaci počasí atd, lepší cena.

Myslím si, že je levnější

nejsem si jista, jestli za půl nebo více roku nebudu nemocná nebo tak něco

nemusím plánovat dlouho dopředu a pak se obávat, že mi to něco překazí

nemusím se vázat dopředu

Nemůžu si naplánovat dovolenou dlouho dopředu

neplanuji moc predem

nerad plánuji dopředu

nevím

Nikdy nevím, kdy budu moci jet a nemám dostatek financí, abych si zájezd koupila dopředu

Nižší cena

nižší cena; rychlý odjezd, nemusím plánovat dlouho dopředu

odjezd na poslední chvíli z důvodů : nebudou-li nějaké zdravotní komplikace, rizika stávek v destinaci ev. podle počasí

Protoze si mohu vybrat z velke nabidky destinaci a hotelu

protože je to levné a časovým možnostem pro mě výhodné

protože je velmi levná a protože nikdy nevím moc dopředu, kdy na jakou dovolenou pojedu

protože mi přijde jednodušší se na poslední chvíli domluvit a vybrat si konkrétní destinaci se slevou.... Díky zaměstnání a jiným povinnostem, nejsem schopná příliš dopředu plánovat

Protože nerada plánuji věci příliš dopředu

Protože nevim kdy pojedu.

Protože to vyjde levněji

Rozhoduji se na poslední chvíli

slevy se mi zdají být výraznější

Špatně dlouhodobě plánuji a sleva last minute je často prémií za rozhodování na poslední chvíli.

U first minute nevím jak bude čas, jestli se neco neprihodi..

vetsinou se rozhoduji na posledni chvili

Většinou se o dovolené rozhoduji na poslední chvíli

Vím o ní dříve

Vim přesně, kdy mám volno a kdy můžu odjet

výběr zájezdu předem a sleva zároveň (u last minute není jisté, zda bude na výběr destinace, kam chci je)

Výhodná cena

výhodné doplňky k zájezdu, např. 20% sleva, parkování na letišti zdarma, jeden fakultativní výlet zdarma, preferované sedadlo v letadle..

výhodnější

Výhodnější, mohu se okamžitě rozhodnout

Z hlediska časové flexibility - nemusím měsíce dopředu řešit, kdy pojedu na dovolenou a významným plusem této nabídky je výhodnější cena.

zájezd s kvalitními službami za mnohem nižší ceny

6. Navštívili jste někdy Španělsko s využitím nabídky first-minute nebo last-minute?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne7084,34 %84,34 %  
ano1315,66 %15,66 %  

Graf

7. Myslíte si, že se vyplatí využívat nabídek first-minute a last-minute do této destinace?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano5574,32 %66,27 %  
nevím56,76 %6,02 %  
ne45,41 %4,82 %  
Myslím si, že se to vyplatí do kterékoliv destinace11,35 %1,2 %  
tahle otázka je položená naprosto nesmyslně, jelikož když odpovim na 6. otázku ne, tak na todle nemůžu odpovídat11,35 %1,2 %  
Španělsko mne neoslovuje.11,35 %1,2 %  
nevím ale asi ano11,35 %1,2 %  
netuším11,35 %1,2 %  
nikdy jsem je nezkoumala11,35 %1,2 %  
zalezi na nabidce11,35 %1,2 %  
nemohu posoudit11,35 %1,2 %  
nikdy jsem nezkoumal11,35 %1,2 %  
nevim, obcas11,35 %1,2 %  

Graf

8. V čem si myslíte, že jsou tyto nabídky výhodné?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

cena

Cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena

cena v poměru k nabízeným službám

cena, čas, místo

Cena, poměrně velký výběr, flexibilita

cena, ušetření času, bezstarostnost

cenou

Cenou.

Člověk ušetří dost peněz na rozdíl od koupi klasického zájezdu

díky výhodné ceně

dobrá cena

first minute - široký výběr destinací, hotelů, termínů last minute - velmi výhodná cena

I přesto, že se jedná o zaplacení dovolené na poslední chvíli je ještě k tomu ceny snížená.

je to levnější

Je to levnější.

Je to levnější.

Jiz jsem odpovedela v minule otazce

jsou levné

Jsou levnější

jsou levnější

Jsou levnější

jsou levnější

jsou levnější, ale není žádný výběr hotelů - dobrých

Každá last minute je výhodná

lepší cena

Lepší cena

lepší ceny

Lepší ceny.

levné

Levnější

levnější cena

levnější ubytování

Levnější, a většinou jídlo 3x denně

Levný

máte jistotu, že bude místo tam kam chcete, můžete si vše potřebné s sebou dopředu nakoupit a zařídit, můžete si vzít dovolenou dopředu, cena, nabízene doplnkové sluzby zdarma...- first miniute last - kladem je cena

mega levný

nabídka odpovídá ceně

Některé zájezdy těsně před začátkem mohou být prodávány za lepší ceny, jelikož místa by jinak stejně propadla

Nemyslím si to

Nemyslím, že jsou výhodné, je to nejistota

nikdy jsem je nezkoumala

nizsi cena

nižší cena

nižší cena

Nižší cena

nižší cena, možnost rozhodnout se na poslední chvíli

nižší cena? aspon se tak prezentují..

nižší ceny a navíc u first-minute i větší nabídka hotelů ...

Peníze..

sleva

slevy

snad cenou, pohodlim

Snížení ceny

snížení nákupní ceny

sou levnější ne .. to jsou otázky teda :))

Stejně jako v ostatních destinacích, kvůli nižší ceně.

určitě finanční výhodnost

určitě lepší cena

úspora peněz

V ceně

v ceně

v ceně

v ceně

v ceně

v ničem

ve slevě

vetsinou nejsou az zas tak vyhodne

Výhodná cena

výhodná cena, krátká doba objednání

z finančního hlediska

zjistíte si vše co nabízejí, kam se podíváte za jakou cenu je to asi i průvodcem starají se o vás a nemusíte se asi bát někde, že se ztratíte je vše zorganizované a naplánované dopředu. Víte na čem jste a za čím jedete

9. Dáváte přednost takto zvýhodněným zájezdům před standartní nabídkou?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7185,54 %85,54 %  
ne1214,46 %14,46 %  

Graf

10. Připadá Vám, že je na českém trhu dostatek zvýhodněných nabídek při cestování do Španělska?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2736 %32,53 %  
ne2533,33 %30,12 %  
nevím1114,67 %13,25 %  
Nevím, o Španělsko jsem se zatím nezajímala11,33 %1,2 %  
Nevím, o Španělsko samé se nlíže nezajímám11,33 %1,2 %  
mě španělsko nezajímá :))11,33 %1,2 %  
netuším11,33 %1,2 %  
ano, ale celkem rychle ubývají11,33 %1,2 %  
nevím. Nesleduji cesty do Španělska11,33 %1,2 %  
příliš nesleduji, do Španělska jsem se zatím nechystala11,33 %1,2 %  
nevím nikdy jsem cestu do Španělska nevyhledávala11,33 %1,2 %  
nevim o Spanelsko se nezajimam11,33 %1,2 %  
nesleduji to11,33 %1,2 %  
Nedokážu posoudit11,33 %1,2 %  
Nevím, nesledoval jsem11,33 %1,2 %  

Graf

11. Máte svou oblíbenou cestovní kancelář?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 12, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4554,22 %54,22 %  
ano3845,78 %45,78 %  

Graf

12. Pokud ano, která to je?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Exim Tours1338,24 %15,66 %  
Čedok514,71 %6,02 %  
Blue Style514,71 %6,02 %  
Alexandria38,82 %3,61 %  
Fischer38,82 %3,61 %  
Blue style, Exim, Čedok, 12,94 %1,2 %  
Student Agency, Invia12,94 %1,2 %  
Je jich více, ale preferuji Exim tours.. ovšem když je v last minute lákavější nabídka od jiné CK, tak se změně nebráním12,94 %1,2 %  
Dezka12,94 %1,2 %  
neřeknu :-), ale je malá12,94 %1,2 %  

Graf

13. Využijete tyto nabídky i v případě dalšího zajezdu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano1745,95 %20,48 %  
spíš ano1745,95 %20,48 %  
spíš ne25,41 %2,41 %  
ne12,7 %1,2 %  

Graf

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Máte svou oblíbenou cestovní kancelář?

  • odpověď ano:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Exim Tours na otázku 12. Pokud ano, která to je?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano na otázku 13. Využijete tyto nabídky i v případě dalšího zajezdu?
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíš ano na otázku 13. Využijete tyto nabídky i v případě dalšího zajezdu?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Pohlaví:

2. Věková skupina

3. Využíváte nabídku first minute a last minute zájezdů?

4. Jaké nabídce dáváte přednost?

6. Navštívili jste někdy Španělsko s využitím nabídky first-minute nebo last-minute?

7. Myslíte si, že se vyplatí využívat nabídek first-minute a last-minute do této destinace?

8. V čem si myslíte, že jsou tyto nabídky výhodné?

9. Dáváte přednost takto zvýhodněným zájezdům před standartní nabídkou?

10. Připadá Vám, že je na českém trhu dostatek zvýhodněných nabídek při cestování do Španělska?

11. Máte svou oblíbenou cestovní kancelář?

12. Pokud ano, která to je?

13. Využijete tyto nabídky i v případě dalšího zajezdu?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Pohlaví:

2. Věková skupina

3. Využíváte nabídku first minute a last minute zájezdů?

4. Jaké nabídce dáváte přednost?

6. Navštívili jste někdy Španělsko s využitím nabídky first-minute nebo last-minute?

7. Myslíte si, že se vyplatí využívat nabídek first-minute a last-minute do této destinace?

8. V čem si myslíte, že jsou tyto nabídky výhodné?

9. Dáváte přednost takto zvýhodněným zájezdům před standartní nabídkou?

10. Připadá Vám, že je na českém trhu dostatek zvýhodněných nabídek při cestování do Španělska?

11. Máte svou oblíbenou cestovní kancelář?

12. Pokud ano, která to je?

13. Využijete tyto nabídky i v případě dalšího zajezdu?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Bulínová, L.Analýzy nabídek last-minute a first-minute zájezdů do vybrané destinac (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://analyzy-nabidek-last-minute.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.