Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Anaýza motivů propagace prostřednictvím slevových portálů

Anaýza motivů propagace prostřednictvím slevových portálů

Kdo by měl být příštím prezidentem ČR (v roce 2018)?
Zúčastněte se krátkého dotazníku a oznámkujte Havla, Klause a Zemana.

(veřejné výsledky 15. prosince ve 12h)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Kateřina Grubnerová
Šetření:11. 03. 2014 - 21. 03. 2014
Počet respondentů:28
Počet otázek (max/průměr):11 / 9.71
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:58 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:51
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

ráda bych vás požádala o vyplnění dotazníků, který se týká motivů společností propagovat své produkty a služby prostřednictvím slevových portálů. Dotazník poslouží jako podklad pro moji diplomovou práci, která se věnuje fenoménu slevových portálů.

Předem děkuji za vyplnění dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Co vás vedlo k propagaci služby/ produktu prosřednictvím slevového portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Snaha propagovat stávající službu/ produkt1346,43 %46,43 %  
Nedostatečný počet zákazníků1242,86 %42,86 %  
Snaha vykrýt nevytížené časy/ období621,43 %21,43 %  
Propagace nového produktu/ služby517,86 %17,86 %  
Konkurencia. Ak nebude na portály aj náš hotel, zákazník si vyberie iný z ponuky v našom meste. Určite si pobyt nekúpi za drahšie napriamo, keď sa už raz rozhodol nakupovať cez zlavový portál.13,57 %3,57 %  
bez slev dnes provoz beauty nepřežije13,57 %3,57 %  
Promowanie nowego produktu / usługi13,57 %3,57 %  
Rekomendacja marketingowe specjalistów13,57 %3,57 %  
získat klientelu13,57 %3,57 %  
snaha oslovit potencionální zákazníky z jiného spektra13,57 %3,57 %  
nový podnik 13,57 %3,57 %  

Graf

2. V čem spatřujete důvod nutnosti inzerce vašich služeb/ produktů na slevovém portálu? (Proč nejste schopni plně vykrýt vaše kapacity prodejem služeb/ produktů za plnou cenu?)

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Příliš velká konkurence v oboru1035,71 %35,71 %  
Zákazníci náš podnik neznají828,57 %28,57 %  
Nový trend v oblasti propagace podniku621,43 %21,43 %  
Špatná poloha podniku414,29 %14,29 %  
Příliš velké kapacity, které se nedaří vykrýt za plnou cenu310,71 %10,71 %  
levná reklama13,57 %3,57 %  
právě díky slevovým portálům,z klientů se stali slevový turisté13,57 %3,57 %  
Slevové portály stahují ceny dolu, takže nám nic jiného nezbývá. Ničí to podniky.13,57 %3,57 %  
Wysokie koszty usług / produktów13,57 %3,57 %  
Nowy trend w promocji korporacyjnej13,57 %3,57 %  
ekonomická krize13,57 %3,57 %  
krize13,57 %3,57 %  
v určitých ročních obdobích je nižší poptávka13,57 %3,57 %  
normalni cena se zda lidem moc13,57 %3,57 %  
Byla to jen zkouška v rámci jakési vlastní rešerše13,57 %3,57 %  
Vysoká cena služeb/ produktů13,57 %3,57 %  

Graf

3. Podařilo se Vám dosáhnout vytyčeného cíle?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 5, NEotázka č. 4].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO2278,57 %78,57 %  
NE517,86 %17,86 %  
TAK13,57 %3,57 %  

Graf

4. V čem spatřujete důvody neúspěchu?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

Na portálu služby se prodávají za příliš nízké ceny, portál diktuje za kolík to bude prodávat, pak máš jen 2 možnosti : bud se s tím souhlasíš a zveřejníš nabídku anebo ne. Lidé (zákaznici) vnímají portál jako místo k nákupu po slevových cenách, ale nikdo jím bohužel nevysvětlí že táto akce je pouze reklamní a cena služby (i po slevě) je vyšší. Následně prodat službu aspoň o 100,- Kč vyšší je skoro nemožné. Ze všech kdo přišel touto cestou zůstalo max 2 %, při tom že služba byla poskytnutá kvalitně a zákazníci odcházeli velice spokojené. Určíte portál neslouží k přílákaní nových zákazníků!

První vize portálů byla, že nabídnete službu či zboží se slevou a následně se Vám zákazníci budou vracet, pokud byly spokojeni. Opak je pravdou. Lidé našli zalíbení v tzv. honění slev. Kvalita je jim ukradená. Chtějí co nejlevnější, více je nezajímá. Proto musíme stále a dokola dělat akce na slevy, jinak bychom neměli ani na nájem. Bohužel děláme od rána do večera, protože za ty ceny, které to musíme nabízet musíme více a více makat a mít o to více lidí. Takto se to nedá dělat věčně.

5. Jaké hlavní výhody spatřujete v inzerci na slevovém portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zviditelnění podniku (produktu/ služby)1661,54 %57,14 %  
Vysoký počet nových zákazníků1453,85 %50 %  
Možnost rozšíření databáze klientů a vytvoření vztahů se zákazníky1246,15 %42,86 %  
naučit jist zdravé jídlo13,85 %3,57 %  
Žádné13,85 %3,57 %  

Graf

6. Jaké hlavní nevýhody spatřujete v inzerci na slevovém portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vysoké slevy výzamně snižují příjmy na jednotku produktu/ služby1661,54 %57,14 %  
Riziko příchodu pouze "cestovatelů po slevách", kteří si produkt/ službu za plnou cenu nekoupí1557,69 %53,57 %  
Vysoké provize slevových portálů1350 %46,43 %  
Konkurenční cenový boj623,08 %21,43 %  
Riziko nespokojenosti stávajících zákazníků- přeplněné kapacity, problém s objednáním27,69 %7,14 %  
Nevýhodu zatím žádnou nepociťujeme13,85 %3,57 %  
platby za delší dobu a riziko neproplacení voucherů13,85 %3,57 %  
Neochota personálu přistupovat ke všem zákazníkům stejně13,85 %3,57 %  

Graf

7. Kolikrát jste inzerovali své služby prostřednictvím slevového portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Inzerujeme pravidelně1555,56 %53,57 %  
2x-5x622,22 %21,43 %  
6x-10x518,52 %17,86 %  
Pouze jednou13,7 %3,57 %  

Graf

8. Na jakém slevovém portálu jste služby/ produkty inzerovali?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zapakatel.cz1970,37 %67,86 %  
Slevomat.cz1659,26 %57,14 %  
Hypersleva.cz1555,56 %53,57 %  
Pepa.cz1555,56 %53,57 %  
Vykupto.cz1451,85 %50 %  
Amplion.cz1348,15 %46,43 %  
Slever.cz1140,74 %39,29 %  
Slevopolis.cz518,52 %17,86 %  
Nakupvakci.cz518,52 %17,86 %  
Slevoteka.cz27,41 %7,14 %  
Kuplon.cz27,41 %7,14 %  
Fajnslevy.cz27,41 %7,14 %  
Slevopark, Slevadne, Berslevu13,7 %3,57 %  
sportmart, nebeslev13,7 %3,57 %  
Slevadne13,7 %3,57 %  
Seznam tip, Slevín, Slevadne13,7 %3,57 %  

Graf

9. Co vás vedlo k volbě tohoto slevového portálu?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Reputace slevového portálu1244,44 %42,86 %  
Dostali jsme od tohoto portálu zajímavou nabídku725,93 %25 %  
Nižší zprostředkovatelská provize oproti konkurenci518,52 %17,86 %  
Zajímavé obchodní podmínky311,11 %10,71 %  
rozšíření reklamy centra13,7 %3,57 %  
Zkoušeli jsme to. 13,7 %3,57 %  
volba konkrétního serveru závisí na mixu několika různých důvodů (výše provize, no shows, page rank, počty prodaných voucherů u podobných akcí...13,7 %3,57 %  
možnost inzerovat naše služby13,7 %3,57 %  
je nám to jedno13,7 %3,57 %  
Spolehlivost13,7 %3,57 %  
většina se sama ozvala13,7 %3,57 %  

Graf

10. Pokryl vám příjem z prodaného voucheru plně náklady na prodanou službu/ produkt?

V této otázce je třeba rozlišit fixní a variabilní náklady. Pro účely dotazníku rozuméme fixními náklady například náklady na pronájem, mzdy zaměstnanců, režie, náklady na pořízení vybavení atd. Mezi variabilní náklady bychom zařadili náklady přímo spojené s konkrétním produktem jako například náklady na použité suroviny.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, příjem plně pokryl náklady.1970,37 %67,86 %  
Příjem pokryl pouze variabilní náklady518,52 %17,86 %  
Příjem nepokryl náklady311,11 %10,71 %  

Graf

11. Plánujete v budoucnu opět inzerovat služby/ produkty prostřednictvím slevových portálů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO2076,92 %71,43 %  
Ještě musíme zvážit všechna pro a proti311,54 %10,71 %  
NE311,54 %10,71 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

  • nezjištěno (92,4 %)

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Grubnerová, K.Anaýza motivů propagace prostřednictvím slevových portálů (výsledky průzkumu), 2014. Dostupné online na https://anayza-motivu-propagace-pros.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.