Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Anglicismy v názvech českých firem

Anglicismy v názvech českých firem

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Milena Pátíková
Šetření:04. 11. 2013 - 14. 11. 2013
Počet respondentů:221
Počet otázek (max/průměr):14 / 13.98
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:88 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:11
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den.

Cílem mého dotazníku je zjistit, jak lidé vnímají užívání anglických slov v názvech českých firem a jak se k tomuto jevu staví.

Jsem studentka překladatelského oboru Ostravské univerzity a výsledky tohoto dotazníku chci uvést v mé seminární práci s názvem Anglicismy v názvech českých firem.

Odpovědi respondentů

1. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena15971,95 %71,95 %  
muž6228,05 %28,05 %  

Graf

2. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
15-2513761,99 %61,99 %  
25-456629,86 %29,86 %  
45-65167,24 %7,24 %  
méně než 1520,9 %0,9 %  

Graf

3. Kde bydlíte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ve městě18181,9 %81,9 %  
na vesnici4018,1 %18,1 %  

Graf

4. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student11953,85 %53,85 %  
zaměstnanec7333,03 %33,03 %  
nezaměstnaný188,14 %8,14 %  
podnikatel114,98 %4,98 %  

Graf

5. Myslíte si, že se anglická slova objevují v názvech českých firem čím dál častěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano20994,57 %94,57 %  
ne125,43 %5,43 %  

Graf

6. Užívání anglických slov v názvech českých firem je podle Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v naprostém pořádku a na postavení češtiny nemá žádný vliv11351,13 %51,13 %  
přehnané a mělo by se omezit10848,87 %48,87 %  

Graf

7. Proč si myslíte, že podnikatelé upřednostňují anglické názvy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
kvůli případným zahraničním zákazníkům11853,39 %53,39 %  
angličtina je pro české zákazníky atraktivnější10346,61 %46,61 %  

Graf

8. Jsou pro vás jako pro zákazníky anglické názvy vždy srozumitelné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano12657,01 %57,01 %  
ne9542,99 %42,99 %  

Graf

Podle názvu se, prosím, pokuste určit předmět podnikání následující firmy:

9. SYLVIA-hair studio, s.r.o.

např. instalatérství, prodej elektrospotřebičů, atd.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Kadeřnictví15168,64 %68,33 %  
kadernictvi115 %4,98 %  
vlasove studio94,09 %4,07 %  
kadeřnický salon52,27 %2,26 %  
Kadeřnictví.31,36 %1,36 %  
lazebnictví20,91 %0,9 %  
Výroba předmětů z vlasů a chlupů nebo kadeřnictví.10,45 %0,45 %  
kadeřnické služby10,45 %0,45 %  
SYLVIA - kadeřnické studio, s.r.o.10,45 %0,45 %  
kadeřničtví10,45 %0,45 %  
ostatní odpovědi vlasová kosmetika, úprava vlasů
kadeřnice
vlasové studio...kadeřnictví
kadeřnictví či holičství
Vlasové studio, kadeřnictví
vlasové studio, čili péče o vlasy a vše, co s tím souvisí
kadeřnictví ("vlasové studio")
kadernicky salon
péče o vlasy
kadernice
vlasová kosmetika
Holicstvi kadernictvi
Kadeřnické služby.
Cokoliv co kdo chce
vlasové studio - kadeřnictví
kadernictvi, obchod s parukami
kadeřnictví
kadeřnictví, vlasové studio
kadeřnictví, prodejna zaměřená na prodej produktů nutných při péči o vlasy
holicstvi
vlasové stdio
vlasové studio (tj.kadeřnictví)
kadeřnictví - česky by to bylo o 100 % lepší
Kadeřnicvtí, vlasové studium
kadeřnictví, vlasová kosmetika
tlustá vyučená kráva, která stříhá lidi
kadeřnické studio
Holičství
vlasová stylistka, kadeřnictví
vlas
pruzkum a hodnoceni vlasů
prodej vlasove kosmetiky
vlasové studio (kadeřnictví)
kaderníctvo
kadeřnictví a vlasová stylistika
3515,91 %15,84 % 

Graf

Podle názvu se, prosím, pokuste určit předmět podnikání následující firmy:

10. 24print s.r.o.

např. instalatérství, prodej elektrospotřebičů, atd.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tiskárna5725,91 %25,79 %  
Tisk219,55 %9,5 %  
tiskařství115 %4,98 %  
tiskařské služby83,64 %3,62 %  
tiskárny73,18 %3,17 %  
tisk, kopírování62,73 %2,71 %  
nonstop tiskárna41,82 %1,81 %  
Kopírování, tisk31,36 %1,36 %  
nevím20,91 %0,9 %  
kopírovací centrum20,91 %0,9 %  
ostatní odpovědi papírnictví
Tiskárna.
tiskárna, kopírování
tisk dokumentů
tiskové služby
tiskářská firma
tiskárna, copycentrum nebo vydavatelství
Tiskárna, polygrafické služby.
Xerox
něco s tiskem ?
noviny
netuším
obchod zaměřený na sportovní výrobky
tisk bůhvíčeho
prodej potřeb k tisku
tisk dokumentů, fotek, plakátů apod.
Tiskárna/vydavatelství/noviny
tisk, kopírování, apod.
copy centrum (s nonstop provozem?)
tiskárenství
tiskárna nebo reklamní agentura
reklamní agentura či něco s kancelářskými potřebami
reklamka
kopírovací a tiskařské služby (24 hod. denně?)
tiskařské služby, tiskárna
tiskárna, reklamka
tiskárna, příp. obchod, který prodává tiskárny a příslušenství
papírnictví, grafické studio,...
prodej kopirek
tisk, prodej tiskáren a příslušenství
(reklamní) tisk
Tisk (ne noviny - velkoformátový atd.)
copy centrum :-D ajo to je anglicky tak tedy kopírovací centrum
copy studio
Firma se zabyva tiskem
Copycentrum, tedy kopírovací centrum :-) nebo tiskárna
tisk, prodej tiskáren
grafické studio - kopírování a tisk (zřejmě s provozní dobou 24 hodin denně)
copycentrum, tiskárna
24 hodinový tisk - tiskárna
tisk, kopírování...
nějaké služby spojené s tiskem
Centrum tisku.
Cokoliv co kdo chce
tisk materiálů...
nonstop copy servis
tiskařské práce
tiskařské/kopírovací centrum
Tiskárna, nakladatelství
prodejna zaměřená na tisk - např. propagačních materiálů, vizitek atd.
tisk, copy centrum
tištění/kopírování
kopírování
Fotolab
tisk čehosi
tiskarstvi
malířství
copy centrum
tiskařina
malování
fotky
Tiskárna, tiskoviny
kancelářské služby
--
papírenské služby
tiskcentrum
tisknutí, tiskárny
kopírovací studio, tisk dokumentů apod.
nabídka tisku (dokumentů, papírů...)
Nonstop copycentrum
tiskové studio
tiskárny, kopírky
tiskarny (sluzba)
tisk a kopírování
nonstop tiskárna-má otevřeno i v noci
DTP služby
tiskárna non-stop
vlastní potisk na předměty
zhotovitel tiskovin
tiskárna, papírnictví
tiskárny, prodej pc
tisk dokumentů po 24 hod. denně
Nonstop kopírovací centrum
copycentrum
grafické studio
běh
tysk deniků
reklamni agentura
tisk (kopírování a další služby, pravděpodobně nonstop)
tiskárna (expresní)
rýchla tlač
tiskárna 24 hodin denně
TIŠTĚNÍ
9945 %44,8 % 

Graf

Podle názvu se, prosím, pokuste určit předmět podnikání následující firmy:

11. PetCenter CZ s.r.o.

např. instalatérství, prodej elektrospotřebičů, atd.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zverimex9040,91 %40,72 %  
chovatelské potřeby177,73 %7,69 %  
potřeby pro domácí zvířata52,27 %2,26 %  
nevím41,82 %1,81 %  
potřeby pro domácí mazlíčky31,36 %1,36 %  
chovatelství31,36 %1,36 %  
obchod s domácími mazlíčky31,36 %1,36 %  
obchod s potřebami pro domácí mazlíčky20,91 %0,9 %  
obchod se zvířaty20,91 %0,9 %  
prodej potřeb pro domácí mazlíčky20,91 %0,9 %  
ostatní odpovědi Zverimex.
potřeby pro zvířata
obchod s potřebami pro domácí zvířata
Recyklace PET lahví nebo potřeb pro domácí zvířata - z názvu je obojí stejně pravděpodobné.
netuším, nemluvím anglicky
netuším
chovatelske potreby
pro domácí mazlíčky
domácí mazlíčci
veterina
péče o domácí zvířátka
Nějaký zooshop/potřeby pro chovatele
zvířecí centrum něco jako obchod se zvířaty ?
prodej chovatelských potřeb
fa zabývající se buď odpadovým hospodářstvím, nebo krmivy
Prodej zvířat, domácích mazlíčků
Prodej věci pro domácí mazlíčky
zverimex, obchod pro zvířata
obchod sortimentem pro domácí mazlíčky (krmivo, doplňky, hračky), případně drobným zvířectvem
domácí zvířectvo
obchod pro domácí mazlíčky
domaci mazlicci
obchod s krmivy a menšími živočihy
plastove lahve?
prodej potřeb pro domácí mazlíčky a prodej zvířat
obchod pro zvířata
Zvířátka
obchod zaměřený na domácí mazlíčky
potřeby pro chovatele domácéch mazlíčků
obchod pro zvířenu
útulek pro zvířata
prodej výrobků určených pro domácí mazlíčky
Obchod pro zvířecí potřeby
Prodej doplňků pro domácí mazlíčky
zverymex
obchod s potřebami pro zvířata
domácí mazlíčci - prodej, případně péče o ně
Zvířecí potřeby
domácí zvířata, potřeby pro ně
Obchod se zvířaty a příslušenstvím.
Cokoliv co kdo chce
prodej krmiv a doplňků pro zvířata - domácí mazlíčky
obchod se zvirectvem
prodej potřeb pro zvířata a domácí mazlíčky
potřeby pro domácí zvířata (myšleno mazlíčky, nikoli hospodářská zvířata)
Zverimex, péče o domácí mazlíčky
prodejna zaměřená na prodej produktů pro zvířata/domácí mazlíčky
veterina, zverimex
pro zvířátka:)
Zverimex, prodej zvířat, krmiva, vybavení, apod.
rasovna
potřeby pro chovatele
prodej zboží pro zvířata
zverimex, chovatelské potřeby, výcvik
potreby pro zvirata
prodej zvířat, krmiva a pod.
Prodej krmiva
obchod s potřeby pro zvířata
prodejna věcí pro domácí zvířata?
něco se zvířaty?
Zverimex, zvířecí potřeby
chov potreby
služby kolem domácího zvířectva
prodejna pro domaci mazlicky
zvěrolékař
prodej věcí pro mazlíky
jednoduše zverimex nebo-li obchod se zvířaty a potřebami pro ně
zoo potřeby
obchod se zvířecími potřebami
chovatelské centrum
Obchod pro zvířata/ se zvířaty
služby pro zvířata- firma zabývající se domácími mazlíčky
zverimex (prodej chovatelských potřeb)
Obchod s chovatelskými potřebami
zveerimex
zvířata a potřeby pro ně
potřeby pro chovatele domácích zvířat
"pet centrum" - obchod pro zvířata
prodej fauny a doplňků
zvíře
střed zviřatek
zverimex, potřeby pro domácí mazlíčky
centrum péče o domácí mazlíčky
Prodej krmiva a chovatelských potřeb
PRODEJ ZVÍŘECÍCH POTŘEB
chovatelství, pro domácí mazličky
"zverimex"
8940,45 %40,27 % 

Graf

Podle názvu se, prosím, pokuste určit předmět podnikání následující firmy:

12. eTravel 2004 s.r.o.

např. instalatérství, prodej elektrospotřebičů, atd.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
cestovní kancelář7333,18 %33,03 %  
cestovka3616,36 %16,29 %  
cestovní agentura2511,36 %11,31 %  
Cestování146,36 %6,33 %  
cestovní ruch73,18 %3,17 %  
CK41,82 %1,81 %  
cestovni kancelar41,82 %1,81 %  
cestovní kancelář/agentura31,36 %1,36 %  
cestovní agentura/kancelář20,91 %0,9 %  
internetová cestovka20,91 %0,9 %  
ostatní odpovědi prodej zájezdů
cestovní kancelář nebo agentura
turismus
cestovní kancelář Travel
něco s cestováním
letectví
cestovni kancalar
cestovní agentura nebo kancelář
cestovní služby, kancelář
nevím
cestovní kancelář / cestovní agentura
internetová cestovní agentura, prodejce zájezdů
cestvka
Zájezdy - cestování
cestovka nejspíš internetová
Online cestovni kancelar
Cestovka na netu
cestovní kancelář nebo agentura, pravděpodobně internetová
Cestování.
firma zajišťující nákup letenek/jízdenek přes internet, případně další služby spojené s cestováním
CK nebo CA
Cestovní kancelář.
Cokoliv co kdo chce
cestování, prodej zájezdů
cestovní kancelář či agentura
CK, CA
cestovní kancelář, prodej zájezů, výletů atd.
cestování po internetu;)
Prodej zájezdů přes internet, může jít však jak o CA tak i CK
Reisebüro
internetová cestovní agentura
internetová dopravní kancelář
cestovka ... a to "e" jako online?
Online portál pro rezervaci dovolené
turistika
export/import
Online CK
online cestovní kancelář
internetová cestovní kancelář
online cestovní agentura
Cestovka.
cesta
virtualní cestovaní
cestovní agentura (internetov)
cestivní agentura
internetový prodejce zájezdů
cestovní agantura
5022,73 %22,62 % 

Graf

13. Myslíte si, že anglický název může zvýšit prestiž firmy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11250,68 %50,68 %  
ne10949,32 %49,32 %  

Graf

14. Kdybyste sami zakládali novou firmu, preferovali byste raději anglický název?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne14766,52 %66,52 %  
ano7433,48 %33,48 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Nebyly nalezeny žádné zajímavé souvislosti mezi odpovědmi.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Kde bydlíte?

4. Jste:

5. Myslíte si, že se anglická slova objevují v názvech českých firem čím dál častěji?

6. Užívání anglických slov v názvech českých firem je podle Vás:

7. Proč si myslíte, že podnikatelé upřednostňují anglické názvy?

8. Jsou pro vás jako pro zákazníky anglické názvy vždy srozumitelné?

9. SYLVIA-hair studio, s.r.o.

10. 24print s.r.o.

11. PetCenter CZ s.r.o.

12. eTravel 2004 s.r.o.

13. Myslíte si, že anglický název může zvýšit prestiž firmy?

14. Kdybyste sami zakládali novou firmu, preferovali byste raději anglický název?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste:

2. Kolik je Vám let?

3. Kde bydlíte?

4. Jste:

5. Myslíte si, že se anglická slova objevují v názvech českých firem čím dál častěji?

6. Užívání anglických slov v názvech českých firem je podle Vás:

7. Proč si myslíte, že podnikatelé upřednostňují anglické názvy?

8. Jsou pro vás jako pro zákazníky anglické názvy vždy srozumitelné?

9. SYLVIA-hair studio, s.r.o.

10. 24print s.r.o.

11. PetCenter CZ s.r.o.

12. eTravel 2004 s.r.o.

13. Myslíte si, že anglický název může zvýšit prestiž firmy?

14. Kdybyste sami zakládali novou firmu, preferovali byste raději anglický název?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Pátíková, M.Anglicismy v názvech českých firem (výsledky průzkumu), 2013. Dostupné online na https://anglicismy-v-nazvech-ceskych.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.