Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Angličtina v reklamních textech

Angličtina v reklamních textech

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Alexandra Vysloužilová
Šetření:08. 03. 2010 - 18. 03. 2010
Počet respondentů:48
Počet otázek (max/průměr):10 / 9.77
Použité ochrany:unikátní IP
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:34 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:00
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dotazník k ročníkové práci Angličtina v reklamních textech a její vliv na cílové skupiny.  Jako cílová skupina byla vybrána věková skupina nad 50 let a to z důvodu nedostatečné příležitosti jazykového vzdělávání.

Odpovědi respondentů

1. Ovládáte angličtinu? Pokud ano, uveďte prosím úroveň:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne1837,5 %37,5 %  
ano: pokročilý1122,92 %22,92 %  
ano: mírně pokročilý1020,83 %20,83 %  
ano: začátečník612,5 %12,5 %  
ano: plynule hovořící36,25 %6,25 %  

Graf

2. Vadí Vám užívání angličtiny v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano2552,08 %52,08 %  
ne1939,58 %39,58 %  
nevím48,33 %8,33 %  

Graf

3. Dovedli byste si vzpomenout na odvětví, ve kterém se v reklamním průmyslu angličtina často užívá?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
automobilový průmysl38,11 %6,25 %  
potraviny25,41 %4,17 %  
auta25,41 %4,17 %  
finance12,7 %2,08 %  
chemický průmysl12,7 %2,08 %  
internet12,7 %2,08 %  
drogerie12,7 %2,08 %  
reklama na auta12,7 %2,08 %  
automobilové12,7 %2,08 %  
Automobily, prací prášky12,7 %2,08 %  
ostatní odpovědi počítačovém průmyslu
elektronika, technika
kosmetika
IT, auta, telekomunikace
muzika
telekomunikace
průmysl, obchod, řízení l podniku, pojišťovnictví
elektronika, automobilový průmysl,
móda
mobil
automobilový průmysl,modní průmysl,
počítače
televize
automobilovém, telekomunikačním
automobilový
počítače, mobily, elektronika, internet, hudba,
Elektronika, PC a chlast
sport
fastfoody, filmy, elektronika
jídlo, elektronika, auta
automobily
marketing
ne
2362,16 %47,92 % 

Graf

4. Věnujete pozornost sloganům v reklamě?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3062,5 %62,5 %  
ano1837,5 %37,5 %  

Graf

5. Přiřaďte název firmy k těmto běžně užívaným sloganům:Simply Clever - Power to you – Life´s good – I´m loving it! – Let´s make things better – Ideas for life

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

?

? - ? - ? - McDonalds - Philips - ?

auta, telefony

Auto Škoda - LG televize T-mobil - panasonic

auto škoda

Auto škoda,LG televize,bufety Donalds,Auto Nissan

automobily ŠKODA-zbytek nevím.musela bych se někoho ptát,ale mám odpovídat já.

i m living it mc donald

I´m loving it! jídlo - MacDonald?

Ideas for life - Panasonic, Let´s make things better - Phillips, I´m loving it - Mc Donald's.

LG-life's good McDonald's - i'm lovin it! Skoda-simply clever Panasonic-Ideas for life

nepřiřadím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím ktré firmy to jsou

nevím,nevím,netuším,nevím,Mc Donald

nevíml neznám anglicky

neznám

Nokia

počítač - ? - ? - ? - ? - ?

První je Škodovka a to poslední také nějaká značka auta.

první snad patřil automobilové firmě, ostatní nevím,

reklamu vypouštím

Simply Clever - auto? Life s good - LG (elektronika) I´m loving it - mc donald, coca cola Ideas for life - panasonic

Simply Clever - škoda, I´m loving it! - Mc Donald,

Śkoda, , LG, McDonald, Sony, Panasonic

Sony, Gilette, Adidas, Algida, O2, Coca-cola

škoda vodafone? LG mcdonald nevim panasonic

Škoda

škoda - ? - LG - McD - ? - Panasonic

škoda - ? - LG - mekdonald - philips - samsung

škoda - 0 - KFC - McDonald's - 0 - Panasonic

Škoda - Simply Clever, LG - Life´s Good, MC Donald´s - I´m lovin´ it - Ideas for life...asi nějáký mobily :)

Škoda Auto

Škoda auto - simply clever let´s make things better - taky nějaké auto

Škoda-Power- LG - Mc Donnald - Phillips - Sony

škoda-siemens-kfc-mcdonalds-nevím-nevím

škoda, -, -, philips, -

škoda, myslim že shell nebo mitsubishi, LG? McDOnald, nevim, nějaký elektro

škoda, vodafone, LG, McDonald, Philips, Panasonic

Škoda,...,...,McDonald,...,auto

TOYOTA nevím nevím MC Donald nevím nevím

Volsvagen, prací prášky, - , potraviny

Vzhledem k tomu, že sloganům nevěnuji pozornost, nedovedu přiřadit jednotlivé slogany k jednotlivým firmám.

za prvé nevím o co jde a za druhé mě to uráží :))))))

6. Zkuste odhadnout význam sloganů. Simply Clever - Power to you – Life´s good – I´m loving it! – Let´s make things better – Ideas for life.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

.........,....,Život je dobrý, Mám to ráda, nebo miluji to, Ber jen nejlepší věci, Myšlenky pro život .

'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

0

1) jednoduše chytré (geniální) - kvalitní díly, ideální kombinace, 2) tvá energie - splňuje očekávání - radost s tím pracovat, 3) život je fajn - moderní záležitost, nadprůměr, přináší potěšení a zábavu, 4) miluji to - není nic lepšího, jsem na tom závislý/á, 5) "udělejme věci lepšími" - nadprůměrný výkon, služby, poskytuje komfort, inovace, stále se zdokonaluje, 6) nápady pro život - praktické, "user friendly", multifunkční, inovativní.

3. dobrý život 4. Mám to ráda 5. Nápad pro život

clever - viz pořád v TV - něco zajímavého.....:-)))

chytrost - ? - dobrota - miluji to - ? - dobrý nápad

chytrost a tvá síla, život je dobrý, -----, dělat věci lépe, životní idee

chytrý, rychlý , dobrý, miluji, dělat, život

jednoduse chytra sila pro tebe zivot je dobry miluji to pojdme udelat veci lepsi napady pro zivot

jednoduše geniální, síla pro vás, život je vpohodě, miluji to, dělejme věci lepší, nápady pro život

jednoduše chytré síla Tobě život je dobrý Miluji to! Pojďme udělat věci lepšími Nápady pro život

jednoduše chytré - síla pro vás - život je fajn - to miluju - pojďme zlepšovat - nápady do života

Jednoduše chytré - Sílu Tobě - Život je jednoduchý - Miluji to - Udělejme věci lepšími - Myšlenky pro život

Jednoduše chytré, Síla na vaší straně, Život je jednodušší, Muluju to, Proč neudělat věcijednoduššími, Nápady pro život

jednoduše chytrý - život je dobrý - - nápady pro život

jednoduše chytrý síla pro tebe život je prima mám to ráda pojďme dělat věci lépe myšlenky/nápady pro život

Jednoduše chytrý - síla tobě - život je dobrý - Miluji to - dělej věci líp - ideály pro život

jednoduše chytrý-síla pro tebe-život je dobrý-miluji to!-udělejte věci lepšími-nápady pro život

jednoduše chytrý, síla tobě, život je příjemný, mám to rád, udělejme věci lepšími, myšlenka pro život

Jednoduše chytrý, Tlačítko pro tebe, Život je dobrý, Miluji to, Udělejme věci lepšími, Nápady pro život

jednoduše chytrý,síla tobě,život je dobrý,miluji to,dělat věci lépe,nápady pro život

Jednoduše chytřé nebo jednoduché chytré ( u Škodovky fakt blbost ) Energie pro tebe Život je skvělý Miluji to Pojďme dělat věci lépe nebo udělejme to lépe Nápady pro život nebo pro žití

jednoduše skvělé - síla pro vás -živost je skvělý - miluji to - pojďme dělat věci lepšími - nápady pro život

jendoduše chytřejší... porč zrovna škoda? moc dobře udělaný auta to nejsou.. power to you.. hmm jasny no.. síla... ať dobře a silněji šlape motor, čím rychlejší tím přece lepší, ne? idyž na našich dálnicích na hovno, život je dobrej.. jo LG je fajn, ...

Jenoduše ...., Síla tobě, Život je dobrý, Miluji to, Pojďme dělat věci lépe, Myšlenjy pro život

něco ,,chytrého,, pak něco ,,silného,, pak něco dobrého,, pak nevím, a pak taky nevím, to pslední je snd ,,myšlenka pro život,,?

nevím

nevim

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím

nevím, nevím, život je pohoda, miluji, nevim, Idea...

nezkusím

nic mi to neříká

Proč bych se tím měl zatěžovat, proboha?

prostě chytré, síla pro tebe , lepší život, miluji to, pojďme dělat věci lepší (pojďme to dělat lépe), nápady pro život

Síla pro tebe,dobrý život,

Simply Clever - chytré Power to you - síla pro tebe Life s good - dobré I´m loving it - mám to rád Ideas for life - ideální

Simply Clever - jednoduchá, ale praktická řešení, Power to you - asi něco jako že produkt mi dodá moc :) - Life´s good...prostě začíná na stejný písmena jako LG - I´m loving it...jako že mi u mekáče chutná- Let´s make things better , něco jako...poďte a poďte do toho S NÁMA - budem dihromady dělat něco dobrýho - Ideas for life...možná nějáký kuchyňský spotřebiče,,,prostě užitečný nápady vzniknuvší z běžnýho a reálnýho používání

simply clever-jednoduše chytré power to you-posílí tě life's good - život je fajn let's make things better - vylepšujme ideas for life-nápady pro život

skutečně chytrý - síla pro tebe - život je skvělý - miluji to - Děláme věci lepší- nápady pro život

život je fajn

7. Jak na Vás tyto slogany působí? Evokují ve vás světovost a globalizaci obchodu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne3062,5 %62,5 %  
ano1327,08 %27,08 %  
nevím510,42 %10,42 %  

Graf

8. Věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
50-55 let2960,42 %60,42 %  
56-60 let1429,17 %29,17 %  
60 a více let510,42 %10,42 %  

Graf

9. Dosažené vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské (maturita)2960,42 %60,42 %  
vysokoškolské1429,17 %29,17 %  
vyučen48,33 %8,33 %  
základní12,08 %2,08 %  

Graf

10. Pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena3062,5 %62,5 %  
muž1837,5 %37,5 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Tento dotazník byl vyhodnocen jako nevhodný pro úlohu DZD (s největší pravdědpodobností jej zodpovědělo příliš málo respondentů).

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vysloužilová, A.Angličtina v reklamních textech (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://anglictina-v-reklamnich-textech.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.