Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Archivování fotografií
Archivování fotografií
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Dagmar Slováková |
---|---|
Šetření: | 05. 03. 2017 - 24. 03. 2017 |
Počet respondentů: | 90 |
Počet otázek (max/průměr): | 21 / 13.46 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 51,3 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.02:58 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Tento dotazník se zabývá průzkumem forem archivování fotografií, tématem fotografií a zjištění informací o tom, co je pro spotřebitele nejdůležitější při využití služeb firmy při tvorbě a úpravě fotografií (fotoknih, kalendářů...).
Odpovědi respondentů
1. Jak nejčastěji archivujete své fotografie?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Nijak je nearchivuji → otázka č. 10, V PC → otázka č. 10, Na vyměnitelném médiu (externí HDD, flash disk...) → otázka č. 10, V tištěné podobě → otázka č. 2, Ve fotoknihách → otázka č. 2, Jinak → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na vyměnitelném médiu (externí HDD, flash disk...) | 40 | 43,48 % | 44,44 % |
V PC | 30 | 32,61 % | 33,33 % |
Jinak | 9 | 9,78 % | 10 % |
V tištěné podobě | 9 | 9,78 % | 10 % |
Ve fotoknihách | 4 | 4,35 % | 4,44 % |
2. Kde jste si je nechali dělat?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Děl/a jsem si je sám → otázka č. 9, Využil/a jsem služeb firmy → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Využil/a jsem služeb firmy | 11 | 73,33 % | 12,22 % |
Děl/a jsem si je sám | 4 | 26,67 % | 4,44 % |
3. U které firmy/firem jste si je nechali dělat?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
happy foto | 3 | 33,33 % | 3,33 % |
Fotolab | 2 | 22,22 % | 2,22 % |
DM drogerie | 1 | 11,11 % | 1,11 % |
Lagoon photo | 1 | 11,11 % | 1,11 % |
Bontia | 1 | 11,11 % | 1,11 % |
nepamatuji se | 1 | 11,11 % | 1,11 % |
4. Jak jste hledali výrobce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na internetu | 5 | 50 % | 5,56 % |
Ptám se známých | 4 | 40 % | 4,44 % |
Tištěná reklama v médiích | 1 | 10 % | 1,11 % |
5. Co se vám u výrobce líbilo a nebílilo (s čím jste byli spokojeni a nespokojeni)?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Dobra cens, rychlost
Líbilo: Časté akce Nelíbilo: Bez akce drahé
Předešlé zkušenosti známých - kvalitní fotky, které vydrží Nespokojena jsem s ničím nebyla
Rychlost dodání, kvalita, cena
rychlost, kvality, cena, blízkost bydliště
spokojená - přehlednost stránek,jednoduché objednání
spokojená jsem byla s cenou - zakoupen kupon na Slevomatu
Spokojená jsem s kvalitou fotografií, ale cena je dost vysoká.
Spokojenost s cenou a rychlosti vyřízení objednávky. Nespokojenost s chováním obsluhy, kdy po mně chtěli více peněz, protože jsem si fotky nenahrála na jejich web sama. Po vysvětlení, že mě na toto dopředu nikdo neupozornil, se mi však paní omluvila a přeplatek mi byl vrácen.
to jsem neřešil , dostal jsem své fotografie a šel
6. Co pro vás bylo nejvíce důležité při výběru výrobce? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Cena | 7 | 70 % | 7,78 % |
Rozmanitost služeb | 4 | 40 % | 4,44 % |
Kvalita | 4 | 40 % | 4,44 % |
Doporučení (hodnocení uživatelů) | 3 | 30 % | 3,33 % |
Možnost tvorby online | 3 | 30 % | 3,33 % |
Jednoduchost tvorby | 3 | 30 % | 3,33 % |
Doba dodání | 2 | 20 % | 2,22 % |
Doporučení kamarádkou. | 1 | 10 % | 1,11 % |
7. Ohodnoťte jak je pro vás důležité: (1 nedůležité – 5 velmi důležité)
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Cena | 4.3 | 0.61 |
Rozmanitost služeb | 3.2 | 0.96 |
Jednoduchost tvorby | 3.7 | 1.21 |
Možnost tvorby online | 3.9 | 1.29 |
Doba dodání | 3.3 | 0.21 |
Doporučení (hodnocení uživatelů) | 3.3 | 1.21 |
Kvalita | 4.4 | 0.44 |
Přednastavená témata | 2.4 | 1.24 |
Šíře sortimentu | 2.9 | 1.09 |
8. Co bylo obsahem vaší fotoknihy/fotoknih? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodinné fotografie | 7 | 70 % | 7,78 % |
Dovolená | 3 | 30 % | 3,33 % |
Svatební fotografie | 3 | 30 % | 3,33 % |
Cestování | 2 | 20 % | 2,22 % |
Nenechala jsem si vyrobit fotoknihu. | 1 | 10 % | 1,11 % |
nemám fotoknihy, jen klasická alba | 1 | 10 % | 1,11 % |
9. Za jakých okolností byste byl/a ochoten využít služeb firmy? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jako dárek | 3 | 100 % | 3,33 % |
Pokud by se mi líbil výběr sortimentu | 2 | 66,67 % | 2,22 % |
Při dobré ceně | 1 | 33,33 % | 1,11 % |
10. Uvažovali jste někdy o fotoknihách?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 60 | 65,22 % | 66,67 % |
Ne | 32 | 34,78 % | 35,56 % |
11. Proč jste o nich uvažovali/neuvažovali?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
.
Akorát by zabíraly místo
baví mě fotografie lepit do knih a doplňovat kresbami
Bavi me takove knihy
dobrá pamatka
Dostupnost ceny
Dříve jsem si nechával dělat fotografie z filmů. Od té doby, co mám digitální fotoaparát, to moc nestíhám a zvažuju, jestli fotokniha nebude jednodušší (a levnější) způsob jak mít fotografie i ve fyzické podobě.
fotokniha neni vhodna pro archivaci - pod archivaci si predstavuji zachovani originalni RAWu
Fotoknihu dělám za každý rok.
Fotoknihu si nechávám dělat každý rok z výběru fotografií
hezká památka
hezka vzpominka
hezký dárek
hezký dárek
Hodí se třeba na svatby, na pohřby, nebo na výročí.
Jako dárek
jako dárek pro prarodiče
Jako dárek, několik jich máme již doma. Je to Krásná vzpomínka.
Je to další věc, na kterou se bude prášit
je to dobrá památka
je to drahé a nepotřebuji je
je to hezká vzpomínka
je to hezké
Je to hezky darek
Je to hezký způsob, jak si uchovat fotografie. Baví mě občas, listovat starými fotoalby a toto je podobná varianta.
je to kniha
Je to lepší než to nechávat v PC a dobre to vypadá
Je to nejlepší možnost uchování fotek.
Je to pěkná věc, návštěva (i já) si lehce fotky prohlídne.
Je to pekna vzpominka.
Je to praktické a pěkná památka.
Je to vzpominka, kterou si spise prohlednete nez fotky v PC. A ma nejaky koncept.
Je to zase něco jiného, než v počítači. Dá se to hezky zpracovat. Člověk to spíš vezme do ruky a podívá se.
jednu mám
Jsou drahé, je těžké vybrat pouze pár fotek
Jsou krásné a přehledné
jsou nákladné, nevěřím, že bych je vytvořila zcela ke své spokojenosti
jsou zajímavý dárek
Krásné vzpomínky
lépe se v nich prohlíži
Lepší prohlížení
líbí se mi
líbí se mi
Líbí se mi
líbí se mi
Líbí se mi, pár jich mám
Líbí se mi.
Mam radeji fotky v albu, nez v pc
Mám radši klasické album s fotkami.
mám zatím jen jednu
médium může zklamat
moc práce a drahé
Možnost si je osobně vyrobit a poskládat, jak chci Fotografie nevypadávají, neztratí se
Možnost tématické tvorby
Náhrada fotoalb
Nedívám se na fotky tak často, abych měl knihy
Nejsem natolik profesionální fotograf, abych o nich uvažovala. A pak také z finančních důvodů.
Nelíbí se mi
nelíbí se mi to
nemám o ně zájem
Není čas
nepotřebuji je
neprakticke
Neuvažovala, protože si nechávám vyvolávat pravidelně fotky a dávám si je do alba s popisky
nevím o tom
Nezaujalo mě to.
Neznám a vyhovuje mi současná metoda.
nikdy jsem o nich neslyšela
Papír :-( Výtisky mají nižší životnost než chemické foto Mám tisíce fotek
papírové? to asi ne
Pekny dárek, památka.
Pěkný souhrn fotografií na určité téma (např. dovolená)
preferuji klasické fotografie v albu
Pro přehlednější prohlédnutí a rozdělení po jednotlivých událostech (jedno album=jedna dovolená.
Protože se mi líbí...
Protože šetřím lesy a nechci si fotky zbytečně tisknout.
předložení fotek kluka 6 let například rodičům
Představují lepší dlouhodobé řešení než fotky uchované pouze v PC, protože o ně kvůli poruše a následné ztrátě dat můžeme přijít. Působí také mnohem estetičtěji než klasická fotoalba.
přehledná památka
skladne a neztrati ci neznici se lehce
už několik doma mám
v rámci dárku pro přítele po společném roce
vyhovuje mi archivace v PC.
vypadá to hezky a fotky se neztratí jako z klasického alba
Vypadá to hezky a je to prakticke
vypadají pěkně
Vystačím si sám.
Z důvodu uchování vzpomínek
Zabírají místo, nejsou moc přenosné, mohou se snadno poškodit, tvorba stojí spoustu času
zajímavý nápad pro uchování vzpomínek
zatím nepotřebuji
zbytečné. Ad otázka 1: Archivuji je v tištěné podobě, v PC i na externím disku.
12. Co je pro vás důležité při tvorbě fotografií, fotoknih, kalendářů a pohlednic? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Možnost tvorby online | 58 | 63,04 % | 64,44 % |
Jednoduchost ovládání | 58 | 63,04 % | 64,44 % |
Pestrá nabídka motivů | 33 | 35,87 % | 36,67 % |
Vzhled editoru | 22 | 23,91 % | 24,44 % |
Možnost tvorby pomocí aplikace v mobilu nebo tabletu | 12 | 13,04 % | 13,33 % |
cena | 2 | 2,17 % | 2,22 % |
netvořím fotografie | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
nezájem | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
Udelat si peknou knihu | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
možnost snadno přeposílat mezi zařízeními | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
dost možností | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
kvalitní tisk DOMA | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
fotoknihy si vyrábím sama | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
zvláštní otázka | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
nepoužívám | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
možnost ukládání galerií | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
jednoduché ovládání editoru | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
svoboda v tvorbě, možnost originality | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
funkcnost | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
nativni aplikace pro PC a moznosti propojeni s Lightroomem | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
13. Děl/a jste někdy z fotografií:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Kalendář → otázka č. 14, Pohlednici → otázka č. 15, Tištěnou fotografii → otázka č. 15, Ani jedno → otázka č. 15].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Tištěnou fotografii | 35 | 38,04 % | 38,89 % |
Kalendář | 29 | 31,52 % | 32,22 % |
Ani jedno | 20 | 21,74 % | 22,22 % |
Pohlednici | 8 | 8,7 % | 8,89 % |
14. Co bylo tématem vašeho kalendáře? (možno více odpovědí)
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodinné fotografie | 24 | 80 % | 26,67 % |
Mazlíčci | 5 | 16,67 % | 5,56 % |
Dovolená | 5 | 16,67 % | 5,56 % |
Cestování | 4 | 13,33 % | 4,44 % |
Dítě. | 1 | 3,33 % | 1,11 % |
Kamarádi | 1 | 3,33 % | 1,11 % |
Příroda | 1 | 3,33 % | 1,11 % |
Přátelé | 1 | 3,33 % | 1,11 % |
15. Jak hodnotíte grafický vzhled/úpravu webových stránek? (1 nedůležité – 5 velmi důležité)
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
4 | 34 | 36,96 % | 37,78 % |
5 | 28 | 30,43 % | 31,11 % |
3 | 23 | 25 % | 25,56 % |
2 | 7 | 7,61 % | 7,78 % |
Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.
Statistická poloha | Hodnota |
---|---|
Průměr: | 3.94 |
Minimum: | 2 |
Maximum: | 5 |
Variační rozpětí: | 3 |
Rozptyl: | 0.71 |
Směrodatná odchylka: | 0.84 |
Medián: | 4 |
Modus: | 4 |
16. Co na webových stránkách nejvíce hodnotíte?
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
Přehlednost | 3.467 | 2.771 |
Použití barev | 3.283 | 1.072 |
Grafický design stránky (pozadí, písmo, vzhled ikon…) | 3.674 | 1.263 |
Použití obrázků/fotografií na stránce | 3.522 | 1.271 |
Jednoduchost navigace na stránkách | 3.717 | 2.42 |
17. Jaké barvy/barva se vám nejvíce líbí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
modrá | 16 | 17,39 % | 17,78 % |
Černá | 9 | 9,78 % | 10 % |
zelená | 8 | 8,7 % | 8,89 % |
červená | 4 | 4,35 % | 4,44 % |
bílá | 3 | 3,26 % | 3,33 % |
modrá, červená | 3 | 3,26 % | 3,33 % |
Fialová | 2 | 2,17 % | 2,22 % |
zelená, modrá, fialová | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
šedá, oranžová | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
zelená, fialová | 1 | 1,09 % | 1,11 % |
ostatní odpovědi | 44 | 47,83 % | 48,89 % |
18. Jste muž nebo žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 62 | 67,39 % | 68,89 % |
Muž | 30 | 32,61 % | 33,33 % |
19. Jaký je váš rodinný stav?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Rodina s dětmi (sezdaní i nesezdaní) | 27 | 29,35 % | 30 % |
Pár | 27 | 29,35 % | 30 % |
Single | 24 | 26,09 % | 26,67 % |
Rodina bez dětí (sezdaní i nesezdaní) | 14 | 15,22 % | 15,56 % |
20. Jaký je váš věk?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-29 | 52 | 56,52 % | 57,78 % |
30-39 | 15 | 16,3 % | 16,67 % |
40-49 | 14 | 15,22 % | 15,56 % |
50 a více | 11 | 11,96 % | 12,22 % |
21. Jaké je vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
SŠ s maturitou | 42 | 45,65 % | 46,67 % |
VŠ | 38 | 41,3 % | 42,22 % |
SŠ bez maturity | 6 | 6,52 % | 6,67 % |
VOŠ | 3 | 3,26 % | 3,33 % |
ZŠ | 3 | 3,26 % | 3,33 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.