Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Asertivita u sociálních pedagogů - UTB
Asertivita u sociálních pedagogů - UTB
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Jana Hýblová |
---|---|
Šetření: | 24. 02. 2014 - 10. 03. 2014 |
Počet respondentů: | 81 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 20 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 50,9 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.06:21 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, jsem studentkou 3. ročníku oboru sociální pedagogika a chtěla bych moc poprosit o vyplnění dotazníku studenty 3. ročníku sociální pedagogiky, prezenční i kombinované formy studia UTB ve Zlíně. Dotazník se zabývá schopností a znalostí asertivní komunikace u studentů sociální pedagogiky. Dotazník je anonymní. Budu Vám všem moc vděčná za vyplnění mého dotazníku. Děkuji.
Odpovědi respondentů
1. Vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Žena | 78 | 96,3 % | 96,3 % |
Muž | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
2. Forma studia?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Prezenční | 47 | 58,02 % | 58,02 % |
Kombinovaná | 34 | 41,98 % | 41,98 % |
3. Kolik je Vám let?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
20-40 | 72 | 88,89 % | 88,89 % |
40-50 | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
37 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
7 | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
4. Kde jste byl/a s termínem „Asertivní komunikace“ poprvé seznámen/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Na střední škole | 37 | 45,68 % | 45,68 % |
Už ani nevím | 16 | 19,75 % | 19,75 % |
Na FHS | 14 | 17,28 % | 17,28 % |
V médiích (televize,internet) | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
Doma | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Na základní škole | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
v zaměstnání v rámci školení | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
odborná publikace | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
v zaměstnání na úřadě. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
na rekvalifikačním kurzu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
na jedné z mých mnohých návštěv Afriky | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
v zaměstnání | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
S tímto termínem jsem se ještě nesetkal/a | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
5. V kterém předmětu jste se s asertivní komunikací poprvé setkal/a?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Psychologie | 30 | 37,04 % | 37,04 % |
Základy společenských věd | 19 | 23,46 % | 23,46 % |
Už ani nevím | 18 | 22,22 % | 22,22 % |
Sociální komunikace | 14 | 17,28 % | 17,28 % |
Občanská výchova | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Sociologie | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
Sociální pedagogika | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
v rámci kurzu pořádaného zaměstnavatelem | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
vlastní literature | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Týmová práce na FMK | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Osobnostní výchova | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
6. Můžete napsat vlastní definici asertivity?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
- kladná vlastnost, důležitá pro dobrou komunikaci člověka, schopnost zdravě prosadit svůj názor
"nenásilná" přesvědčovací komunikace s adekvátními argumenty, člověk nekomunikuje ani agresivně, ani se nepodřizuje
Asertivita je chování, které respektuje jak druhého tak i vlastní osobu jedince. A to tak, že jedinec jedná otevřeně, upřímně, nepřetvařuje se, ale co si myslí dává najevo, avšak v souladu s určitým respektem vůči druhému člověku.
Asertivita je způsob komunikace, jak někoho slušně odkázat do patřičných mezí aniž bych ho urazila.
asertivní je zdravý způsob jednání s lidmi za cílem uspokojení svych zájmů, sblížení s lidmi ci pomoc lidem.
člověk jako celek fungující pouze za předpokladu efektivity
dokázat říct svůj názor..
dokázat vyjádřit svůj názor včetně nesouhlasu s názorem či postojem jiného člověka - pokud možno bez emocí
Dovednost prosadit vlastní názor za podmínek slušnosti a korektnosti
Hájení svých práv, ale neporušování práv druhých
Chování, které je založeno na schonosti prosazovat svůj názor
Chování, při kterém vyjadřujeme svůj vlastní názor, ale nebojíme se vyslechnout názor druhého, popřípadě jeho názor po sléze i přijmout.
chránit sám sebe ale neubližovat ostatním
je to náš určitý názor, za kterým si stojíme
je to takové jednání, kdy dokážu hájit svá práva, takovým způsobem, že nezasahuji do práv druhých. Ale aktivně vystupuji pro svůj prospěch.
jednání, které umožňuje člověku zachovat chladnou hlavu, umět si prosadit vlastní názor
klidné sebeprosazování
klidným způsobem trvám na svém názoru/pokynu/příkazu/vyjádření
komunikační technika, jejíž prostřednictvím dosáhneme stanoveného cíle aniž bychom partnera při komunikaci viditelně uráželi, něco mu přikazovali,...
Kvalitní komunikační kompetence.
mírné prosazování svého názoru
ne
ne
nejednat agresivně, ani pasivně. Hájit své zájmy.
nenásilné prosazování sebe sama
nevim
oponuji, jednám, komunikuji, ale neurážím
Patřičně vhodné, přiměřené chování, slušnou formou stanovující své vlastní hranice, názory a jednání.
pod pojmem asertivita rozumím chování, které jiného neurazí a zároven mě nijak neohrozí
Prosadit vlastní názor a pocity
prosazeni ne na ukor druhych
prosazení vlasního názoru
proti společnosti
přiměřené sebeprosazení
Sdělit ohleduplně , ale důrazně svůj názor.
sebedůvěra
sebejistota
sebejistota, sebekontrola, vědět co chci, vyrovnanost
sebeprezentace během sociální komunikace
Sebeprosazení. Umět "prodat" svůj vlastní názor.
sebeprosazující chování
Schopnost komunikovat bez agrese ale prosadit vlastní názor. Nebýt ani pasivní ani agresivní.
schopnost komunikovat s ostatnimi lidmi s respektem a bez zbytecnych konfliktů
schopnost ovládat své chování
Schopnost prosadit názor
schopnost prosadit se bez použití agresivity
schopnost prosadit se, bez pocitů viny umět říct ne, umět řešit konflikty klidnou cestou
schopnost prosadit si vlastní názor
schopnost prosadit svůj názor
schopnost prosazení vlastního zájmu
schopnost prosazovat si vlastní názor s ohledem na taktnost prosazení, tedy ne příliš agresivní nebo pasivní
schopnost prosazovat svůj nazor
schopnost prosazovat vlastní názor
Schopnost prosazovat vlastní názor
schopnost prosazovat vlastní názor
schopnost říci si svůj vlastní názor, prosadit si jej
schopnost říct "ne"
Schopnost sebeprosazení
schopnost vyjadřovat vlastní názor
Schopnost, dovednost prosazovat vlastní zájem.
Slušné jednání kdy přednesu své názory bez vnucování je druhým a přitom jsem schopná vyslechnout a zvážit poopřípadě příjmout názory druhých.
slušné, ale razantní a nekompromisné chování
Specifický způsob jednání a chování, který je charakteristický aktivním přístupem, nesmlouvavostí, prosazováním vlastního názoru, pozitivním smýšlením, ale zároveň se nevyznačuje nerespektováním názorů jiných osob.
ŠMoula
Takové jednání, při kterém se snažíme prosadit vlastní zájmy, ovšem bereme ohled na druhého
týká se sebedůvěry a sebeprosazení
u lidí se projevuje vysokým sebevědomím, sebeprosazováním a suverenitou.
umění komunikace
umění řešit problémy (neshody) bez agresivity
úměrné chování, kterým dám najevo, jak se cítím, ale nikoho jím neurazím
umět říci ne
umět říct si co chci a co potřebuji
Umět se prosadit, ale ne za úkor ostatních.
Umět si stát za svým, přitom respektovat názory jiných
Upřímnost řečená kladně a bez negace
vhodné jednání při komunikaci s druhým
vyjádření vlastního názoru bez nadřazenosti
Vyreseni smiru pozitivne, nenastvat sebe.
Zdravé prosazování svých zájmů a názorů, ale ne na úkor druhých osob
způsob komunikace, kdy se snažíme prosadit svoje názory s přihlédnutím na názory ostatních (v konfrontaci s ostatními), tzn. prosazení svého názoru avšak ne za každou cenu
způsob mezilidské komunikace a postoj k lidem
7. Co si myslíte, že je typické pro asertivní komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Hájení svých práv, ale neporušování práv druhých. | 71 | 87,65 % | 87,65 % |
Používání narážek. | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
Být váhavý a nervózní. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
přímost | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
rozum je síla | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
otevřená a jasná komunikace | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
pozitivní vzájemná diskuse s respektem názorů druhého | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Časté podceňování. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Nesrat na druhé | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
8. Co je typické pro asertivní komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jsem klidný, uvolněný a sebejistý. | 71 | 87,65 % | 87,65 % |
Rozhoduji za ostatní. | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
Jednám s ostatními s menší úctou. | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
Nechám si upřít svá práva a dovolím ostatním, aby je porušovali. | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
přílišná tolerance | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
9. Víte, co to znamená negativní aserce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Je to vyjádření našeho práva dělat chyby, být nedokonalý v chování a za své nedostatky převzít plnou zodpovědnost. | 57 | 70,37 % | 70,37 % |
Pomáhá upřesnit a otevřít komunikaci. Když nás někdo kritizuje, můžeme požadovat upřesnění. | 19 | 23,46 % | 23,46 % |
Dáváme druhému najevo, že jsme mu rozuměli a zda to, co říkal, přijímáme. | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
10. Existují různé asertivní techniky v komunikaci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 66 | 81,48 % | 81,48 % |
Nevím | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Ne | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
11. Poznáte z tohoto příkladu, o kterou asertivní techniku se jedná?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Pokažená gramofonová deska | 40 | 49,38 % | 49,38 % |
Asertivní ne | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Přijatelný kompromis | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
Otevřené dveře | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
Negativní dotazování | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
12. Chcete-li být asertivní, musíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyjádřit své pocity otevřeně | 57 | 70,37 % | 70,37 % |
Rozhodnout se, co chceme | 42 | 51,85 % | 51,85 % |
Potlačovat své city | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
Zastrašovat | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
13. Považujete se sami za člověka jednajícího asertivně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 35 | 43,21 % | 43,21 % |
Spíše ne | 18 | 22,22 % | 22,22 % |
Nemohu posoudit | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Ano | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Ne | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
14. Umíte jednat v konfliktních situacích asertivně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ano | 33 | 40,74 % | 40,74 % |
Spíše ne | 21 | 25,93 % | 25,93 % |
Nemohu posoudit | 15 | 18,52 % | 18,52 % |
Ano | 8 | 9,88 % | 9,88 % |
Ne | 4 | 4,94 % | 4,94 % |
15. Způsobuje Vám obtíže jednat asertivně?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Občas | 52 | 64,2 % | 64,2 % |
Ne | 12 | 14,81 % | 14,81 % |
Nemohu posoudit | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Ano | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
Často | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
16. Myslíte si, že používání prvků asertivity je/bude prospěšné pro Vaše povolání/budoucí povolání?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Určitě ano | 48 | 59,26 % | 59,26 % |
Ano | 26 | 32,1 % | 32,1 % |
Nevím | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
Určitě ne | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
17. Když mě někdo požádá o pomoc ve věci, která mi „nesedí “, není pro mne přijatelná:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Odmítnu, co nejstručněji. | 26 | 32,1 % | 32,1 % |
Vyhovím mu. | 19 | 23,46 % | 23,46 % |
Řeknu mu, ať si poradí sám, protože dnes nelze spoléhat na jiné. | 7 | 8,64 % | 8,64 % |
Zda opravdu nemohu vyhovět, vysvětlím proč, aby bylo zjevné, proč odmítám. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
omluvím se a odmítnu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
zdůvodním proč mu nechci pomoci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
pokusím se mu vysvětlit, proč mu nemohu vyhovět | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Řeknu, že je mi ta věc nepříjemná, ať požádá o pomoc někoho jiného. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
zkusím mu alespon co nejlépe poradit | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
záleží kdo to je a jak je mi blízký | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
vyjasním mu, že momentálně mu nemůžu pomoc a poradím mu, kde tu pomoc může najít | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
pomůžu mu jen při řešení nezbytných věcí | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Vysvětlím mu že mi to není příjemné a at se nezlobí, že s tímto mu nepomůžu ale kdyby potřeboval pomoct s něčím jiným tak ráda pomůžu. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Vysvětlím pro mu nemůžu pomoci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Vysvětlím mu, proč mu nechci pomoci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
budu se mu snažit pomoct | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
at se zeptá jiného člověka | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Odmítnu, s vysvětlením proč | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
odmítnu a omluvim se, že to není v mých silách | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
pokusím se mu pomoci v takové míře která bude pro mne přijatelná a poté se ho pokusím odkázat na jiné lidi | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
odmítnu, ale pomůžu jiným způsobem , tak aby to pro mě bylo přijatelné | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Vysvětlím, že mi tato situace není příjemná, slušně odmítnu pomoct. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
zdůvodním, proč nepomůžu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
omluvím se a sdělím mu důvod, proč mu nepomůžu, v čem je mi to proti srsti | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
odmítnu a řeknu pravdu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
budu velmi asertivní | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Poskytnu radu nebo "přepošlu" na jiného odborníka. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
řeknu, že bych pomohla ráda, ale uvedu duvod proč me to nevyhovuje | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
vysvětlím, že odmítám, protože mi věc" nesedí". | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Řeknu, že v této věci nedovedu, neumím nebo se nechci angažovat. Prostě že mi to není můj šálek kávy. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
odmítnu, ale vysvětlím důvod odmítnutí | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
vysvětlím mu svoje obavy, aby pochopil, proč mu nemohu pomoci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
18. Můj protějšek má v diskusi odlišný názor, než mám já:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Vyslechnu jeho názor, pokud se zeptá, řeknu, že s ním nesouhlasím, i když respektuji právo na odlišný pohled. | 66 | 81,48 % | 81,48 % |
Hájím svůj názor třeba za cenu vzrušené diskuze, nebo dokonce hádky. | 10 | 12,35 % | 12,35 % |
Přitakám mu. | 3 | 3,7 % | 3,7 % |
budu se chovat co nejasertivněji | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Snažím se najít kompromis | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
19. Na programu veřejné schůze je diskuse. Měl bych co říci:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Stručně a jasně řeknu, co mám na srdci. | 47 | 58,02 % | 58,02 % |
Současný stav vhodně rozeberu. | 19 | 23,46 % | 23,46 % |
Mlčím. | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
Záleží na přínosu sdělené informace. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
asertivně pomlčím | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
pokud věci rozumím a jsem přesvědčena, že můj názor je správný, tak proč ne. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
těžko říci - záleží na okolnostech možnosti projevu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
20. Kolega mě pochválí za pracovní výkon:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Řeknu: „Máš pravdu, udělal jsem, co bylo v mých silách a docela se to povedlo.“ | 40 | 49,38 % | 49,38 % |
Mlčím a začervenám se. | 11 | 13,58 % | 13,58 % |
Řeknu mu: „No jo, med kolem huby, na to vás užije.“ | 6 | 7,41 % | 7,41 % |
poděkuji | 5 | 6,17 % | 6,17 % |
Poděkuji. | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
Děkuji. | 2 | 2,47 % | 2,47 % |
jo, děkuji,ale mohlo to být ještě lepší | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
jsem v rozpacích, ale dodám, že si myslím, že ten můj výkon nebyl až tak špatný ... | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Někdo umí, jiný čumí. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
poděkuju mu | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Vřele mu poděkuji a pochválím i jeho pozitiva, kterými se podílel na práci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Odpovím: "Děkuji, ráda jsem pomohla." | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
poděkuju a začervenám se | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
usměju se, poděkuju | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
nekomentuji to | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
achjo to je ale špatný výzkum toto | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
zachovám se asertivně | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
poděkuju | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Poděkuju mu za pochvalu. | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
poděkuju a pokračuju v práci | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
ráda bych řekla, že za 3, ale formulovala bych to asi jinak | 1 | 1,23 % | 1,23 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.