Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Asociace se slovem inovace

Asociace se slovem inovace

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Miroslav Vyrubalík
Šetření:21. 11. 2010 - 28. 11. 2010
Počet respondentů:91
Počet otázek (max/průměr):17 / 15.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:82,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:09
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dotazník s názvem Asociace se slovem inovace poslouží jako pomůcka k vypracování seminární práce, nicméně komukoliv může posloužit k tomu, aby si udělal obrázek o tom, co si současná populace souhrně představuje pod slovem inovace a jak si představuje současnou moderní firmu.

Otázky jsou v drtivé většině zaškrtávacího tipu. Vyplnění dotazníku zabere maximálně 10 min.

 

Děkuji za Vaše názory a Váš čas strávený vyplňováním.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

Až na jednu otázku (č.3) jsou všechny odpovědi zaškrtávací.

Odpovědi respondentů

1. Co si představíte pod pojmem inovace?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Nové technologie - všeobecně7986,81 %86,81 %  
Zjednodušení činností88,79 %8,79 %  
Nové technologie - především informační technologie (iPhone, notebooky...)22,2 %2,2 %  
Moderní design22,2 %2,2 %  

Graf

2. Když se řekne inovace, představíte si konkrétní výrobek nějaké firmy?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne8087,91 %87,91 %  
ano88,79 %8,79 %  
nevím33,3 %3,3 %  

Graf

3. Pokud ano, uveďte jaký, př. firmu ( netřeba uvádět přesnou výrobkovou řadu, př. televizor - Sony)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Apple222,22 %2,2 %  
vylepšený typ telefonu111,11 %1,1 %  
Firma Apple111,11 %1,1 %  
Tefal - friteza111,11 %1,1 %  
Škoda - Fabia111,11 %1,1 %  
mobilní telefon - Apple111,11 %1,1 %  
aple tablet111,11 %1,1 %  
televizor - Sony111,11 %1,1 %  

Graf

4. Kterou z hodnot byste preferovali u vaší definice moderní firmy nejvíce

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důmyslnost výrobků6672,53 %72,53 %  
Důraz na ekologii1718,68 %18,68 %  
Důraz na osobní bezpečnost zákazníka1718,68 %18,68 %  
Péči o zdraví zákazníka1415,38 %15,38 %  

Graf

5. Vyberte kombinaci tří výrazů, které podle vás nejvíce souvisejí se slovem inovace/inovovat

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Moderní6167,03 %67,03 %  
Měnit4953,85 %53,85 %  
Myšlenky4549,45 %49,45 %  
Modifikace4145,05 %45,05 %  
Možnosti3134,07 %34,07 %  
Metody2426,37 %26,37 %  
Mazané88,79 %8,79 %  
Mobilita77,69 %7,69 %  
Mezinárodní22,2 %2,2 %  
Móda22,2 %2,2 %  
Mechanické22,2 %2,2 %  

Graf

6. Které ze tří nabízených vlastností přiřazujete v běžném životě největší důležitost:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Jednoduchost, přirozenost6268,13 %68,13 %  
Pořádek, organizace2224,18 %24,18 %  
Vzhled, image, příp. design77,69 %7,69 %  

Graf

7. Při koupi výrobku máte možnost zakoupit srovnatelný od více firem (s vyloučením jiných faktorů) zvolíte:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Tu, která vám byla kladně doporučena5661,54 %61,54 %  
Značku s vybudovanou tradicí ve vaší zemi2729,67 %29,67 %  
Značku firmy, která sleduje trendy, je populární66,59 %6,59 %  
Produkt firmy, jež se silně angažuje v ochraně živ. prostředí22,2 %2,2 %  

Graf

8. Myslíte si, že na vás má největší vliv reklama e formě:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Doporučení od přátel, známých, kolegů7076,92 %76,92 %  
Internetové reklamy99,89 %9,89 %  
Televizního spotu88,79 %8,79 %  
V tiskovinách, př. ne latácich44,4 %4,4 %  

Graf

9. Která reklama na vás působí nejagresivněji, slyšíte nebo/a vidíte ji dle vašeho názoru "pořád a všude":

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Televizní spot4348,86 %47,25 %  
Internetová reklama1921,59 %20,88 %  
Sekvence v rádiu1820,45 %19,78 %  
Reklama v tiskovinách, př. na letácich89,09 %8,79 %  

Graf

10. Upřednostnili jste někdy výrobek firmy oproti srovnatelným výrobkům jiných firem na základě firemního sloganu/motta? Př. (Red bull - ti dává křídla, Pilsner - To pravé bohatství, Adidas - Be faster...)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, výrobky vybírám na základě jiných kritérií6167,03 %67,03 %  
Ano, protože znělo to dobře1516,48 %16,48 %  
Nikdy, motto mě nezajímá1415,38 %15,38 %  
Ano, dotváří to můj životní styl11,1 %1,1 %  

Graf

11. Znáte firmu 3M?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne6773,63 %73,63 %  
ano2426,37 %26,37 %  

Graf

12. Pokud ano (uveďte případně i více správných odpovědí), znám ji:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Prostřednictvím některého z produtků1856,25 %19,78 %  
Z reklamy v jakékoliv formě (mimo doporučení)721,88 %7,69 %  
Neznám721,88 %7,69 %  
Z doporučení39,38 %3,3 %  
nic26,25 %2,2 %  

Graf

13. Jsem:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5964,84 %64,84 %  
Muž3235,16 %35,16 %  

Graf

14. Je mi:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 24 let7582,42 %82,42 %  
31 - 45 let55,49 %5,49 %  
25 - 30 let55,49 %5,49 %  
45 a více let44,4 %4,4 %  
Méně než 18 let22,2 %2,2 %  

Graf

15. Vyberte místo vašeho nejčatějšího pobytu:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha a okolí4852,75 %52,75 %  
Město s 10 000 - 49 999 obyvateli1415,38 %15,38 %  
Město nad 100 000 obyvatel1112,09 %12,09 %  
Obce s méně než 10 000 obyvateli99,89 %9,89 %  
Město s 50 000 - 100 000 obyvateli55,49 %5,49 %  
Město s 50 000 - 100 00022,2 %2,2 %  
Město s 10 000 - 49 99922,2 %2,2 %  

Graf

16. Povolání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Student7582,42 %82,42 %  
Jiné88,79 %8,79 %  
Jakýkoliv druh vedoucí pozice, managementu88,79 %8,79 %  

Graf

17. Pokud jsem student (v případě že ne, přeskočte otázku), jsem studentem:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ekonomické VŠ4151,25 %45,05 %  
Jiné1620 %17,58 %  
VŠ s technickým zaměřením810 %8,79 %  
Střední školy78,75 %7,69 %  
Právnické VŠ67,5 %6,59 %  
Lékařské VŠ22,5 %2,2 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

11. Znáte firmu 3M?

  • odpověď ano:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Prostřednictvím některého z produtků na otázku 12. Pokud ano (uveďte případně i více správných odpovědí), znám ji:

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Co si představíte pod pojmem inovace?

2. Když se řekne inovace, představíte si konkrétní výrobek nějaké firmy?

4. Kterou z hodnot byste preferovali u vaší definice moderní firmy nejvíce

5. Vyberte kombinaci tří výrazů, které podle vás nejvíce souvisejí se slovem inovace/inovovat

6. Které ze tří nabízených vlastností přiřazujete v běžném životě největší důležitost:

7. Při koupi výrobku máte možnost zakoupit srovnatelný od více firem (s vyloučením jiných faktorů) zvolíte:

8. Myslíte si, že na vás má největší vliv reklama e formě:

9. Která reklama na vás působí nejagresivněji, slyšíte nebo/a vidíte ji dle vašeho názoru "pořád a všude":

10. Upřednostnili jste někdy výrobek firmy oproti srovnatelným výrobkům jiných firem na základě firemního sloganu/motta? Př. (Red bull - ti dává křídla, Pilsner - To pravé bohatství, Adidas - Be faster...)

11. Znáte firmu 3M?

12. Pokud ano (uveďte případně i více správných odpovědí), znám ji:

13. Jsem:

14. Je mi:

15. Vyberte místo vašeho nejčatějšího pobytu:

16. Povolání

17. Pokud jsem student (v případě že ne, přeskočte otázku), jsem studentem:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Co si představíte pod pojmem inovace?

2. Když se řekne inovace, představíte si konkrétní výrobek nějaké firmy?

4. Kterou z hodnot byste preferovali u vaší definice moderní firmy nejvíce

5. Vyberte kombinaci tří výrazů, které podle vás nejvíce souvisejí se slovem inovace/inovovat

6. Které ze tří nabízených vlastností přiřazujete v běžném životě největší důležitost:

7. Při koupi výrobku máte možnost zakoupit srovnatelný od více firem (s vyloučením jiných faktorů) zvolíte:

8. Myslíte si, že na vás má největší vliv reklama e formě:

9. Která reklama na vás působí nejagresivněji, slyšíte nebo/a vidíte ji dle vašeho názoru "pořád a všude":

10. Upřednostnili jste někdy výrobek firmy oproti srovnatelným výrobkům jiných firem na základě firemního sloganu/motta? Př. (Red bull - ti dává křídla, Pilsner - To pravé bohatství, Adidas - Be faster...)

11. Znáte firmu 3M?

12. Pokud ano (uveďte případně i více správných odpovědí), znám ji:

13. Jsem:

14. Je mi:

15. Vyberte místo vašeho nejčatějšího pobytu:

16. Povolání

17. Pokud jsem student (v případě že ne, přeskočte otázku), jsem studentem:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vyrubalík, M.Asociace se slovem inovace (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://asociace-se-slovem-i.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.