Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Atraktivita zaměstnavatele

Atraktivita zaměstnavatele

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Šumová
Šetření:12. 11. 2010 - 01. 12. 2010
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):16 / 14.24
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:55,6 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.08:58
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den, ahoj,
ráda bych Vás poprosila o chvilku Vašeho času na vyplnění dotazníku pro mou diplomovou práci, která se zabývá atraktivitou zaměstnavatele. Neměl by Vám zabrat déle než cca 10 minut.

Dotazník je určen pro studenty vysokých škol všech ročníků, optimálně posledních nebo předposledních.

Děkuji moc za spolupráci:-)

Veronika Šumová (Andragogika a personální řízení, FF UK)
 

Odpovědi respondentů

1. Která kritéria jsou pro mě důležitá při výběru zaměstnavatele (plný úvazek, po skončení školy) Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (8):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
obrat / zisk4.3192.906
velikost firmy4.8072.963
postavení na trhu3.6472.279
odpovědnost firmy (pozitivní nebo negativní reputace v této oblasti)3.8574.156
známost značky4.9243.801
právní forma6.6133.128
původ kapitálu (český / zahraniční)6.3032.715
pozice, kterou nabízejí1.5292.064

Graf

2. „Chci spíše pracovat ve společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
souhlasím6352,94 %52,94 %  
spíše souhlasím4537,82 %37,82 %  
nevím54,2 %4,2 %  
spíše nesouhlasím43,36 %3,36 %  
nesouhlasím21,68 %1,68 %  

Graf

3. „Jsem ochoten / ochotna pracovat společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, za nižší mzdu než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím4033,9 %33,61 %  
spíše nesouhlasím3529,66 %29,41 %  
nevím1815,25 %15,13 %  
souhlasím1512,71 %12,61 %  
nesouhlasím108,47 %8,4 %  

Graf

4. „Jsem ochoten / ochotna nastoupit do společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, na nižší nebo jinou než preferovanou pozici než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím4740,17 %39,5 %  
spíše souhlasím3429,06 %28,57 %  
nevím2017,09 %16,81 %  
nesouhlasím119,4 %9,24 %  
souhlasím54,27 %4,2 %  

Graf

5. „Jsem rozhodnut / rozhodnuta odmítnout nabídku od společnosti s vyloženě negativní pověstí v oblasti společenské odpovědnosti i ve chvíli, kdy zrovna nebudu zaměstnaný / zaměstnaná ani mít žádnou jinou nabídku zaměstnání“

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše nesouhlasím3630,77 %30,25 %  
nesouhlasím2521,37 %21,01 %  
souhlasím2218,8 %18,49 %  
spíše souhlasím2117,95 %17,65 %  
nevím1311,11 %10,92 %  

Graf

6. Které společnosti známé pro svou společenskou odpovědnost znáte? Napište prosím i konkrétní témata / aktivity, které si s těmito společnostmi spojujete:

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

-

----

?

Agora CE

Aktivistické bláboly mne nezajímají

alliance healthcare....podporuje Klokanka

Amnesty international - boj za lidska prava Greenpeace - ochrana zivotniho prostredi.

AVON - prevence a boj proti rakovině prsu OKD - nadace, odvody na charitu ČSOB - podpora vzdělávání a integrace zdravotně a sociálně znevýhodněných

avon - rakovina

Avon, Ben and Jerry, Marks and Spencer, Česká spořitelna, T-mobile...

Baťa, Škoda Auto

coca-cola, OMV

Česká spořitelna

ČS-charitativní akce, odmítání klientely z oblasti hazardu, sázek atd. Nestle, Unilever-odmitli odebirat palmovy olej pro vyrobu cokolady a mydla od firem vytezujicich destne pralesy, IKEA, AEG-poskytnuti hmotne pomoci po zaplavach 2010...urcite jich je jeste spousta:)

ČS, Sazka, Vodafone

Dove - kampaň za skutečnou krásu

hotel Adria - certifikace, že šetří životní prostředí

IBM - volné šíření inovačních metod pro podporu vzdělávání, napojení na školy

Konkrétní společnosti, jsa studentem, v tuto chvíli neřeším. Budu si to zjišťovat ve chvíli, kdy budu hledat práci, ale bojím se, že si spíš práce najde mě … konkrétní témata? Férové obchodní praktiky, slušný přístup k zaměstnancům, … rozhodně to není ochrana životního prostředí.

L'Oreal - ženy ve vědě

Mateiciuc Odry Schneider Electric Opavia (Kraft) Rozmarýna Na půl cesty Máme otevřeno ...

McDonald, Tesco - zaměstnávání lidí s postižením Ikea - dary neziskovým organizacím, péče o životní prostředí Vodafone, Česká spořitelna - podpora dobrovolnických aktvit zaměstnanců Albert - podpora dětských domovů

momentálně mi akorát napadají hnutí jako Červený kříž, Duha, Brontosaurus, ... ale nevím, jestli se vyjadřuje správně. Každopádně moje odpověď může být hodnocena jakože nevím a i to je snad přínosné, ne :-)

Nejsem si jistá, co je myšleno pojmy "společnosti" a "společenská odpovědnost" - pokud jsou tím myšleny komerční, výdělečné společnosti, sledující svůj zisk a ohleduplnost k zájmům společnosti jako celku (např. státu), pak považuji tyto dva pojmy ve většině případů za navzájem se vylučující a nemohu tudíž uvést žádný příklad, který bych znala.

Nenapadá mě nic

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

neni

nevím

Nevím

Nevím co přesně si pod tímto termínem představit, chybí mi zde vysvětlení. Např. různé nadace - týrání žen a dětí.

Nevím, co je míněno "společenskou odpovědností".

nevím, zjišťovala bych to, kdybych hledala zaměstnání

nezajímá mě to

neziskovky obecně knihovny atd. teď jsem zaslechla vodafone IT firmy - uvelkých firem: investují do projektů, starají se o znevýhodněné, ekologie -u malých spíš když přímo předmět podnikání s tím souvisí, ale také ekologické chování firmy

Neznám prakticky žádné nebo spíše nevím o jaké společnosti jde. O jedné vím určitě, IKEA. Ta je opravdu velice vřelá. Nabízí spoustu benefitů, každoročně pořádá tzv. Voice, kde mohou zaměstnanci vyjádřit svůj názor na svého vedoucího, na firmu nebo napsat s čím nejsou spokojeni. Je to anonymní a na většinu negativních připomínek vedení reaguje celkem pozitivně.

O2 - nadace O2 RWE - podpora sportu IKEA - přístup k vlastním zaměstnancům

orange - sociální kampaně, dárcovství body shop - ekologický přístup

Oriflame - podpora Fondu ohrožených dětí Avon - podpora boje proti rakovině OMV - používá politiku outplacementu, čímž prospívá společnosti, ekologické ústupky, kterými minimalizuje svůj chod firmy

Panasonic - výroba automobilů

Philip Morris, kampaň proti kuřáctví mladistvých Komerční banka, sponzor ZOO Praha všechny větší firmy - etické kodexy, sponzoring, příspěvky na charity, třídění odpadu, podpora zaměstnanosti v regionu...

Plzeňský prazdroj - šetření vodou, akce proti řízení pod vlivem alkoholu Vodafone - rok jinak KPMG - audity zdarma pro neziskové organizace

PricewaterhouseCoopers- Auditorske, danove sluzby Siemens - elektoretechnika T-mobile - telekomunikace Skanska - stavebnictvi ...

různé pojišťovny a banky - Česká pojišťovna, Česká spořitelna..

Starbucks - životní prostředí

Student Agency (dobré vztahy se zaměstnanci, péče o zákazníky), Škoda Auto (sponzoring NGOs)

ted mě zrovna nic nenapadá..

telefoní operátoři- různé dotace mladých lidí na základě jejich projektů, pomoc postiženým či chudým lidem atd.

Tesco

Unicorn - sponzoruji detske domovy, zamestnanci za detmi jezdi, berou si je domu na vikendy. atd PwC - znam, protoze tam pracuji, mame primo projektovy tym na CSR, podporujeme domov Sue Ryder, dobrovolnicka cinnost zamestnancu v ramci pracovni doby, soutez o grant na vlastni dobrovolnicky projekt

Veolia

veolia voda (životní prostředí), čsob (rozvoj venkova, rodiny), johnson and johnson (zdraví), plzeňský prazdroj (lidská práva, komunita, životní prostředí), kooperativa (sport, kultura), starbucks (fair trade), telefonica O2 (sport, kultura, hudba), metrostav (sport)

Vodafone - darování krve, Česká spořitelna -podpora volnočasových aktivit studentů, charity

Vodafone - den pro neziskovku

Vodafone - občanské aktivity a granty znám spíše organizace, které přímo svým zaměřením jsou společensky odpovědny

Vodafone - ochrana životního prostředí Albert - podpora dětských domovů

Vodafone - Rok jinak

Vodafone - rok jinak, ČEZ, Česká spořitelna, Avon - boj proti rakovině prsu, Kooperativa - billboardy u dálnic pro bezpečnost silničního provozu, Benetton - Toscaniho reklamy, Spar - Teribear, Tesco - běh pro život?? (prodej takniček)

Vodafone, Ahold, Body Shop

zadna me nenapada

zatím jsem se tím nezaobíral

Žádné. Ačkoliv jsem si vygooglila, co je to "společenská odpovědnost firem", žádnou neznám tak dobře, abych věděla, zda je či není společensky odpovědná.

7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
sociální reklamní kampaně9.37810.118
dodržování etických standardů v podnikatelských činnostech4.4458.852
vztahy se zaměstnanci2.5717.136
dárcovství (granty, popř. věcné dary neziskovým organizacím apod.)7.7829.398
péče o životní prostředí6.42910.816
firemní dobrovolnictví (možnost část placeného času věnovat neziskové organizaci dle vlastní volby)8.90810.723
péče o rozvoj regionu v němž organizace působí7.1517.641
spolupráce se školami7.3198.352
vztahy s dodavateli a odběrateli9.4969.796
nadstandardní péče o kvalitu výrobků / služeb6.4211.017
netolerance korupci8.9513.039
transparentní vztah k akcionářům / vlastníkům7.28611.75
ochrana základních lidských práv (i v provozech umíštěných v rozvojových zemích)4.86611.864

Graf

8. V oblasti „vztahů se zaměstnanci“ je pro mě nejdůležitější. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (12):

Nepovinná otázka, respondent mohl u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
vysoký standard ochrany zdraví a bezpečnosti při práci8.00914.746
možnost vzdělávání a rozvoje v zaměstnání3.3865.43
vyváženost pracovního a osobního života (dodržování pracovní doby ze strany zaměstnavatele, kompenzace přesčasové práce apod.)3.868.331
rovné příležitosti k získání zaměstnání, postupu a odměňování (pro muže a ženy, pro znevýhodněné skupiny obecně)4.8519.267
rozmanitost na pracovišti (etnické minority, handicapovaní a starší lidé)7.56110.071
outplacement (pomoc propuštěným zaměstnancům s překlenutím těžkého období a s hledáním dalšího uplatnění)8.6056.256
stabilita zaměstnání4.1057.778
pozitivní postoj k mateřské / rodičovské roli6.4398.474
institucionalizovaná možnost hodnocení vlastní práce i aktivit managementu7.4829.723
propracovaný adaptační program (pomáhá novému pracovníkovi „sžít“ se se společností)6.9658.981
příjemné pracovní prostředí4.2896.434
možnost angažovat se v odborové organizaci9.72810.268

Graf

9. Věk

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Do 24 let8168,64 %68,07 %  
24 let a výše3731,36 %31,09 %  

Graf

10. Pohlaví

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena6152,14 %51,26 %  
muž5647,86 %47,06 %  

Graf

11. Obor studia

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Technické zaměření4537,82 %37,82 %  
Společenské / humanitní zaměření4033,61 %33,61 %  
Ekonomické zaměření3428,57 %28,57 %  

Graf

12. Ročník (počítejte celé studium, první ročník navazujícího magisterského studia = 4.)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
52924,37 %24,37 %  
32823,53 %23,53 %  
42117,65 %17,65 %  
21815,13 %15,13 %  
11210,08 %10,08 %  
6119,24 %9,24 %  

Graf

13. Aktuálně jsem zaměstnaný (i jako OSVČ, DPČ, DPP)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, na plný úvazekotázka č. 14, Ano, na částečný úvazek (10-30 hodin týdně)otázka č. 14, Ano, ale pouze příležitostněotázka č. 14, Neotázka č. 15].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne3932,77 %32,77 %  
Ano, na částečný úvazek (10-30 hodin týdně)3731,09 %31,09 %  
Ano, ale pouze příležitostně3731,09 %31,09 %  
Ano, na plný úvazek65,04 %5,04 %  

Graf

14. U tohoto zaměstnavatele bych chtěl/a zůstat i po ukončení studia

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím1129,73 %9,24 %  
spíše nesouhlasím924,32 %7,56 %  
nesouhlasím616,22 %5,04 %  
nevím616,22 %5,04 %  
souhlasím513,51 %4,2 %  

Graf

15. Do jak velké míry musím financovat všechny své potřeby (prosím vyberte číslo, 1 = 100%, 5 = 0%)

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
43934,21 %32,77 %  
33228,07 %26,89 %  
51916,67 %15,97 %  
21614,04 %13,45 %  
187,02 %6,72 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:3.43
Minimum:1
Maximum:5
Variační rozpětí:4
Rozptyl:1.01
Směrodatná odchylka:1
Medián:4
Modus:4

Graf

16. Komentáře, které se jinam nevešly:

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

baterie jsou příliš dlouhé, seřadit 13 hodnot podle priority fakt není jednoduché (určit, zda je něco na 5. nebo 8. místě...)

Chybí mi definice sociální odpovědnosti.

Možná by bylo dobré hned na začátku říct, co je to společenská odpovědnost firmy. A ty baterie (ot. č. 7 a 8) jsou dost dlouhé, respondentovi se špatně seřazuje tolik výroků za sebe.

Příšerně zpracovaný dotazník, jak si má člověk pamatovat 13(!) položek aby je seřadil?? Nebude to mít vůbec vypovídající hodnotu podle mě.

seřazovat důležitost od 1 do 12, nebo dokonce do 13, není dobrý, nikdo se v tom nevyzná, respondent si to nemůže pamatovat, už osm položek mi přijde jako maximum

Studuju přírodovědný obor. V IKEA pracuji už čtvrtým rokem a chtěla bych zde pracovat i při práci. Je to dobré přilepšení obzvlášť když budu učitelka.

Teda, moc příjemná tahle anketa na vyplňování po technický stránce nebyla. To pořádí se sestavuje dost blbě, všechno se to nedá přečíst a pak sestaivt pořadí najednou, a při jakýkoliv změně se to přemazává. Možná to bylo jednodušší na vytvoření, ale vyplňování je obtížný a myslim, že spousta lidí pak nebude pořadí sestavovat příliš precizně, stejně jako já.

U otázky 14 nevím, jak mám zrušit omylem zadanou odpověď. Jsem OSVČ a nemám zaměstnavatele.

Ve výběrech, kdy řadím podle priorit, jsou občas věci, které bych zařadil na vysoké místo s negativním významem. Nenávidím teambuildingy. Netolerance korupci je prázdný pojem. Navíc dotazník odráží to, že budu hledat zaměstnání u SW firmy, v tomto oboru je obvykle nedostatek zaměstnanců …

Zajímavé téma výzkumu :-) Jen můj postřeh: Seřazovat podle důležitosti více než 10 položek mě obvykle nebaví - myslím, že by mělo být na zvážení, jestli je tak dlouhá škála opravdu nutná, protože poslední položky člověk obvykle nějak odkliká (pokud se dělá dotazník na počítači, tak tím spíš), protože už to pořadí prostě nedokáže u tak "nedůležitých" položek rozlišit.

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 5 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

2. „Chci spíše pracovat ve společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

  • odpověď souhlasím:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi odpovědnost firmy (pozitivní nebo negativní reputace v této oblasti)=1 na otázku 1. Která kritéria jsou pro mě důležitá při výběru zaměstnavatele (plný úvazek, po skončení školy) Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (8):

6. Které společnosti známé pro svou společenskou odpovědnost znáte? Napište prosím i konkrétní témata / aktivity, které si s těmito společnostmi spojujete:

  • odpověď neni:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysoký standard ochrany zdraví a bezpečnosti při práci=12 na otázku 8. V oblasti „vztahů se zaměstnanci“ je pro mě nejdůležitější. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (12):
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi netolerance korupci=13 na otázku 7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

  • odpověď vztahy se zaměstnanci=1:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi nadstandardní péče o kvalitu výrobků / služeb=4 na otázku 7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 12. Ročník (počítejte celé studium, první ročník navazujícího magisterského studia = 4.)

9. Věk

  • odpověď 24 let a výše:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 6 na otázku 12. Ročník (počítejte celé studium, první ročník navazujícího magisterského studia = 4.)

10. Pohlaví

  • odpověď žena:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi příjemné pracovní prostředí=7 na otázku 8. V oblasti „vztahů se zaměstnanci“ je pro mě nejdůležitější. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (12):
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše souhlasím na otázku 14. U tohoto zaměstnavatele bych chtěl/a zůstat i po ukončení studia
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi dodržování etických standardů v podnikatelských činnostech=1 na otázku 7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Která kritéria jsou pro mě důležitá při výběru zaměstnavatele (plný úvazek, po skončení školy) Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (8):

2. „Chci spíše pracovat ve společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

3. „Jsem ochoten / ochotna pracovat společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, za nižší mzdu než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

4. „Jsem ochoten / ochotna nastoupit do společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, na nižší nebo jinou než preferovanou pozici než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

5. „Jsem rozhodnut / rozhodnuta odmítnout nabídku od společnosti s vyloženě negativní pověstí v oblasti společenské odpovědnosti i ve chvíli, kdy zrovna nebudu zaměstnaný / zaměstnaná ani mít žádnou jinou nabídku zaměstnání“

6. Které společnosti známé pro svou společenskou odpovědnost znáte? Napište prosím i konkrétní témata / aktivity, které si s těmito společnostmi spojujete:

7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

8. V oblasti „vztahů se zaměstnanci“ je pro mě nejdůležitější. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (12):

9. Věk

10. Pohlaví

11. Obor studia

12. Ročník (počítejte celé studium, první ročník navazujícího magisterského studia = 4.)

13. Aktuálně jsem zaměstnaný (i jako OSVČ, DPČ, DPP)

14. U tohoto zaměstnavatele bych chtěl/a zůstat i po ukončení studia

15. Do jak velké míry musím financovat všechny své potřeby (prosím vyberte číslo, 1 = 100%, 5 = 0%)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Která kritéria jsou pro mě důležitá při výběru zaměstnavatele (plný úvazek, po skončení školy) Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (8):

2. „Chci spíše pracovat ve společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

3. „Jsem ochoten / ochotna pracovat společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, za nižší mzdu než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

4. „Jsem ochoten / ochotna nastoupit do společnosti, která je známá pro svou společenskou odpovědnost, na nižší nebo jinou než preferovanou pozici než v jiné s neutrální nebo negativní pověstí“

5. „Jsem rozhodnut / rozhodnuta odmítnout nabídku od společnosti s vyloženě negativní pověstí v oblasti společenské odpovědnosti i ve chvíli, kdy zrovna nebudu zaměstnaný / zaměstnaná ani mít žádnou jinou nabídku zaměstnání“

6. Které společnosti známé pro svou společenskou odpovědnost znáte? Napište prosím i konkrétní témata / aktivity, které si s těmito společnostmi spojujete:

7. Které z následujících oblastí společenské odpovědnosti firem je pro mě nejdůležitější z hlediska budoucího zaměstnavatele. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (13):

8. V oblasti „vztahů se zaměstnanci“ je pro mě nejdůležitější. Seřaďte prosím od nejvíce důležitého (1) k nejméně (12):

9. Věk

10. Pohlaví

11. Obor studia

12. Ročník (počítejte celé studium, první ročník navazujícího magisterského studia = 4.)

13. Aktuálně jsem zaměstnaný (i jako OSVČ, DPČ, DPP)

14. U tohoto zaměstnavatele bych chtěl/a zůstat i po ukončení studia

15. Do jak velké míry musím financovat všechny své potřeby (prosím vyberte číslo, 1 = 100%, 5 = 0%)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Citace

Šumová, V.Atraktivita zaměstnavatele (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://atraktivita-zamestnavatele.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.