Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Auta a stanice měření emisí

Auta a stanice měření emisí

Dopis Ježíškovi - Vánoční dárky 2016
Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali?

(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 10. prosince ve 12:00)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Helena Marušková
Šetření:16. 09. 2015 - 23. 09. 2015
Počet respondentů:119
Počet otázek (max/průměr):15 / 13.94
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:66,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:48
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

prosím o vyplnění krátkého dotazníku, který bude součástí mé disertační práce.

Předem děkuji,

Helena Marušková

Odpovědi respondentů

1. Máte vozidlo (vlastníte, používáte, máte na starost, ..)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, neotázka č. 6].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano11394,96 %94,96 %  
ne65,04 %5,04 %  

Graf

2. Jezdíte s vozidlem na pravidelné měření emisí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano10290,27 %85,71 %  
ne (na kontrolu emisí jezdí s vozidlem jiná osoba)119,73 %9,24 %  

Graf

3. Kolik máte aut (v domácnosti, k dispozici)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
25044,25 %42,02 %  
13732,74 %31,09 %  
31715,04 %14,29 %  
více97,96 %7,56 %  

Graf

4. Jaké je stáří prvního vozidla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
10 - 15 let4035,4 %33,61 %  
5 - 10 let3228,32 %26,89 %  
2 - 5 let1715,04 %14,29 %  
více než 15 let1513,27 %12,61 %  
méně než 2 roky97,96 %7,56 %  

Graf

5. Jaké je stáří druhého vozidla?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám 2. auto3631,86 %30,25 %  
10 - 15 let2623,01 %21,85 %  
5 - 10 let2522,12 %21,01 %  
více než 15 let1210,62 %10,08 %  
2 - 5 let97,96 %7,56 %  
méně než 2 roky54,42 %4,2 %  

Graf

6. Jaké palivo preferujete (co byste zvolili při koupi nového auta)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
diesel (nafta)5949,58 %49,58 %  
benzin4638,66 %38,66 %  
LPG (plyn)75,88 %5,88 %  
CNG (plyn)65,04 %5,04 %  
elektromobil10,84 %0,84 %  

Graf

7. Jak časté by měly být kontroly na stanicích měření emisí (SME)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
4 - 2 - 2 (nejdříve po 4 letech, pak každé dva roky - tak jako nyní)6352,94 %52,94 %  
2 - 2 - 2 (každé dva roky)1714,29 %14,29 %  
4 - 3 - 2 (nejdříve po 4 letech, pak po 3 letech, a pak každé dva roky)1613,45 %13,45 %  
1 - 1 - 1 (každý rok)65,04 %5,04 %  
2 - 1 - 1 (nové auto po dvou letech, pak každý rok)54,2 %4,2 %  
3 - 2 - 1 (nejdříve po 3 letech, pak po dvou letech a pak každoročně)32,52 %2,52 %  
4 - 1 - 1 (nejdříve po 4 letech, pak každý rok)32,52 %2,52 %  
-10,84 %0,84 %  
4-2-1 po 10 letech každý rok vč. STK10,84 %0,84 %  
0-0-010,84 %0,84 %  
4-4-410,84 %0,84 %  
jednou za pět let10,84 %0,84 %  
vůbec, je to naprosto zbytečné když chci projdu s čímkoliv10,84 %0,84 %  

Graf

8. Považujete kontroly na emisních stanicích za dostatečné?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano6756,3 %56,3 %  
ne, kontrola není provedena podle pravidel (měření se různě obchází, v nejhorším případě se kontrolované auto vůbec nedostaví na emisní stanici)2924,37 %24,37 %  
ne, metoda měření není dostatečně přesná, aby odhalila vozidla, která produkují příliš mnoho emisí1714,29 %14,29 %  
nevim10,84 %0,84 %  
ne, měření emisí je v našem státě špatně postaveno.10,84 %0,84 %  
jsou naprosto zbytečné!!!!10,84 %0,84 %  
kontrola je zbytečně složitá,buď měření vyjde nebo nevyjde, nevím proč vyčítat jednotky atd. 10,84 %0,84 %  
jak kde...10,84 %0,84 %  
Nemůžu soudit10,84 %0,84 %  

Graf

9. Jaké navrhujete změny při kontrolách na stanicích měření emisí?

možné zaškrtnout více odpovědí

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
centrální databáze, kam by se odesílala data z každé kontroly4336,13 %36,13 %  
změna výsledného hodnocení (nyní pouze kladné/záporné), např. jako u STK (bez závad, lehké, vážné, nebezpečné)3428,57 %28,57 %  
beze změn3327,73 %27,73 %  
kamerový systém na emisních stanicích3226,89 %26,89 %  
nový způsob (metodika) měření2016,81 %16,81 %  
častější kontroly86,72 %6,72 %  
zpřísnění limitů65,04 %5,04 %  
a nebo raději nic neměřit.10,84 %0,84 %  
emise v rámci tech. kontroly na lince 10,84 %0,84 %  
pouze vozidlo změřit a buď se do limitů vejde nebo ne.10,84 %0,84 %  
Měřením pověřit stanice technické kontroly, tak jak tomu bylo na počátku. Stanic ME je velké množství a ani MD nemá přehled kdo má platné pověření.10,84 %0,84 %  

Graf

10. Jste pracovníkem (zaměstnancem, majitelem,.. ) stanice měření emisí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne (nepracuji na SME, ani STK)3932,77 %32,77 %  
ne (ale pracuji na STK)3126,05 %26,05 %  
ano (pracuji na SME)1714,29 %14,29 %  
ne1613,45 %13,45 %  
ano1613,45 %13,45 %  

Graf

11. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
muž10084,03 %84,03 %  
žena1915,97 %15,97 %  

Graf

12. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
31 - 454436,97 %36,97 %  
46 - 603731,09 %31,09 %  
18 - 303025,21 %25,21 %  
61 - 7554,2 %4,2 %  
17 a méně21,68 %1,68 %  
76 a více10,84 %0,84 %  

Graf

13. Kraj

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1815,13 %15,13 %  
Středočeský1613,45 %13,45 %  
Ústecký1210,08 %10,08 %  
Olomoucký108,4 %8,4 %  
Pardubický108,4 %8,4 %  
Moravskoslezský108,4 %8,4 %  
Jihomoravský97,56 %7,56 %  
Vysočina97,56 %7,56 %  
Plzeňský75,88 %5,88 %  
Liberecký54,2 %4,2 %  
Jihočeský54,2 %4,2 %  
Karlovarský43,36 %3,36 %  
Královéhradecký21,68 %1,68 %  
Zlínský21,68 %1,68 %  

Graf

14. Vzdělání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
SŠ (maturita)6655,46 %55,46 %  
VŠ (magisterské studium)2319,33 %19,33 %  
VŠ (bakalářské studium)1310,92 %10,92 %  
výuční list1310,92 %10,92 %  
základní21,68 %1,68 %  
VOŠ21,68 %1,68 %  

Graf

15. Pokud vás napadá něco další k emisním stanicím, můžete to napsat sem:)

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

-

-

a/ stanic je více, než je potřeba b/ stanice mimo provozovny STK jsou pod slabým dohledem, špatná kvalita práce c/ uplatnit zavedení CIS (on-line data STK) i pro emisní stanice d/ bez kontrol vozidel v provozu není žádný důvod pro majitele vozidla s vadným emisním systémem (DPF filtry u dieselů především a absence katalyzátorů u benzínů) tento systém opravit a vyhledávají měření emisí, kde jim nedělají "problémy". Trocha přísnosti na silnicích od POLICIE by tomu pomohla - denně vidím jedno až dvě vozidla, která mají na silnici evidentní problém s kouřivostí. Za 8 hodin jich v provozu nachytám 5 až 10.

asi by mohli být ve větších městech emisní plakety jako je to v Německu. Kontrolovat by s asi měli hlavně staré pracovní stroje (bagry, traktory, atd), staré autobusy a staré náklaďáky. Tohle je v ČR tragédie

držím palce ve Vašem bádání. Tuto anketu bych přivítal od MD a to zejména mezi odbornou veřejností.

Dříve ( do r. 1990 ) STK patřily pod dopravní policii a mělo by to tak být i v budoucnu. Dnes STK + měření emisí patří soukromým firmám a také to tak vypadá ( auto vůbec tam nepřijede, nebo přijede ale i totální vrak STK projde bez potíží, dokonce i trabanty staré min. 20-25let dostanou zelený ekologický štítek na SPZ !!! ).

je potřeba zlepšit komunikaci mezi ministerstvem dopravy a stanicemi měření emisí

Je zbytečně mnoho školení pro techniky SME.

Měření emisí u současných motorů je naprosto stupidní, navíc je to zbytečná zátěž agregátu naprosto nekorespondující se situacemi v běžném provozu.

metodika měření emisí u vznětových motorů je na dnešní emisní systémy zastaralá . Metodika ma benzinové motory - OK

Myslím, že by bylo vhodné, aby byly na autobusovou dopravu kladeny menší požadavky, co se týče emisí.

nechají rádi projít vozidlo, aby se pak dostalo na následnou STK u stejné firmy. Protože jinak by přišly o kšeft, a jelikož se za to platí, tak si rádi nechají zaplatit a tedy pouštějí to, co se dá obejít a mají jistý příjem. V tom je kámen úrazu. Nechápu jak můžou projít taková vozidla jako jsou staré LIAZky apod.

nevím

NOVÁ METODIKA A JASNO K MĚŘENÍ EURO6 DĚKUJI

přehnaná kontrola při měření a přehnané požadavky na měření

SME jsou v mnoha případech pouze na výběr peněz. Prostě projde vše a vyberou se peníze.

Zavést jednotlivé limity dle data 1. registrace případně společnou databázi hodnot pro měření dle předpisu výrobců vozidel.


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 3 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Kolik máte aut (v domácnosti, k dispozici)?

  • odpověď 1:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nemám 2. auto na otázku 5. Jaké je stáří druhého vozidla?

5. Jaké je stáří druhého vozidla?

  • odpověď nemám 2. auto:
    • 3.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 3. Kolik máte aut (v domácnosti, k dispozici)?

8. Považujete kontroly na emisních stanicích za dostatečné?

  • odpověď ano:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi beze změn na otázku 9. Jaké navrhujete změny při kontrolách na stanicích měření emisí?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Máte vozidlo (vlastníte, používáte, máte na starost, ..)?

2. Jezdíte s vozidlem na pravidelné měření emisí?

3. Kolik máte aut (v domácnosti, k dispozici)?

4. Jaké je stáří prvního vozidla?

5. Jaké je stáří druhého vozidla?

6. Jaké palivo preferujete (co byste zvolili při koupi nového auta)?

7. Jak časté by měly být kontroly na stanicích měření emisí (SME)?

8. Považujete kontroly na emisních stanicích za dostatečné?

9. Jaké navrhujete změny při kontrolách na stanicích měření emisí?

10. Jste pracovníkem (zaměstnancem, majitelem,.. ) stanice měření emisí?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Kraj

14. Vzdělání

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Máte vozidlo (vlastníte, používáte, máte na starost, ..)?

2. Jezdíte s vozidlem na pravidelné měření emisí?

3. Kolik máte aut (v domácnosti, k dispozici)?

4. Jaké je stáří prvního vozidla?

5. Jaké je stáří druhého vozidla?

6. Jaké palivo preferujete (co byste zvolili při koupi nového auta)?

7. Jak časté by měly být kontroly na stanicích měření emisí (SME)?

8. Považujete kontroly na emisních stanicích za dostatečné?

9. Jaké navrhujete změny při kontrolách na stanicích měření emisí?

10. Jste pracovníkem (zaměstnancem, majitelem,.. ) stanice měření emisí?

11. Pohlaví

12. Věk

13. Kraj

14. Vzdělání

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Marušková, H.Auta a stanice měření emisí (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://auta-a-emisni-stanice.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.