Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Autorská práva v hudbě
Autorská práva v hudbě
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Marie Koldová |
---|---|
Šetření: | 11. 02. 2013 - 18. 02. 2013 |
Počet respondentů: | 233 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 17.27 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:53 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážený hudební posluchači,
pro svou diplomovou práci sbírám data o postoji spotřebitelů k aktuální otázce financování produktů hudebního průmyslu. Zajímám se o způsob, jakým získáváte hudbu pro každodenní poslech, co je pro Vás podstatné a jaké další výdaje v souvislosti s hudbou vynakládáte. Mým cílem je ověřit u Vás některé návrhy na zlepšení.
Dotazník je anonymní. Při volbě odpovědí neberte v úvahu zkušenosti s hudbou klasickou (artificiální).
Děkuji za Váš čas a ochotu,
Marie Koldová, studentka 5. ročníku, Provozně ekonomická fakulta ČZU v Praze
Odpovědi respondentů
1. Jste muž či žena?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 129 | 55,36 % | 55,36 % |
muž | 104 | 44,64 % | 44,64 % |
2. Vyberte Vaši věkovou skupinu:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
19 - 26 let | 104 | 44,64 % | 44,64 % |
27 - 35 let | 49 | 21,03 % | 21,03 % |
36 - 45 let | 35 | 15,02 % | 15,02 % |
46 - 59 let | 22 | 9,44 % | 9,44 % |
do 18 let | 19 | 8,15 % | 8,15 % |
nad 60 let | 4 | 1,72 % | 1,72 % |
3. Kolik Kč jste v průměru zaplatil(a) za jeden nahraný hudební nosič (CD, DVD, gramodeska apod.) v posledním roce?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0, nekoupil(a) jsem → otázka č. 4, méně než 100 Kč → otázka č. 5, 100 - 199 kč → otázka č. 5, 200 - 299 Kč → otázka č. 5, 300 - 399 Kč → otázka č. 5, 400 - 499 Kč → otázka č. 5, více než 500 Kč → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0, nekoupil(a) jsem | 125 | 53,65 % | 53,65 % |
200 - 299 Kč | 31 | 13,3 % | 13,3 % |
100 - 199 kč | 23 | 9,87 % | 9,87 % |
300 - 399 Kč | 17 | 7,3 % | 7,3 % |
více než 500 Kč | 16 | 6,87 % | 6,87 % |
méně než 100 Kč | 13 | 5,58 % | 5,58 % |
400 - 499 Kč | 8 | 3,43 % | 3,43 % |
4. Důvodem proč jste si nekoupil(a) hudbu na pevném nosiči je:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoká cena | 65 | 51,18 % | 27,9 % |
nemám pro pevné nosiče využití, jsou nepraktické | 63 | 49,61 % | 27,04 % |
jiný důvod | 38 | 29,92 % | 16,31 % |
oblíbená hudba není k dostání na pevném nosiči | 20 | 15,75 % | 8,58 % |
časová a organizační náročnost nákupu | 19 | 14,96 % | 8,15 % |
nevím, nemohu posoudit | 12 | 9,45 % | 5,15 % |
5. Co Vás vedlo ke koupi hudby na pevném nosiči?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
dárek, sběratelství, tradice | 76 | 68,47 % | 32,62 % |
snaha podpořit umělce | 44 | 39,64 % | 18,88 % |
jiný důvod | 14 | 12,61 % | 6,01 % |
hudba není dostupná v elektronické podobě | 12 | 10,81 % | 5,15 % |
6. Kolik jste v posledním roce navštívil(a) živých hudebních vystoupení (např. koncertů, festivalů, diskoték, muzikálů)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0 → otázka č. 9, 1 → otázka č. 7, 2 → otázka č. 7, 3 až 5 → otázka č. 7, více než 5 → otázka č. 7, nevím, nemohu posoudit → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 5 | 65 | 27,9 % | 27,9 % |
3 až 5 | 50 | 21,46 % | 21,46 % |
0 | 42 | 18,03 % | 18,03 % |
2 | 38 | 16,31 % | 16,31 % |
1 | 34 | 14,59 % | 14,59 % |
nevím, nemohu posoudit | 4 | 1,72 % | 1,72 % |
7. Kolik Kč v průměru zaplatíte za jedno vstupné na živé hudební vystoupení celostátně populárního umělce (umělců)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
více než 500 Kč | 46 | 23,83 % | 19,74 % |
200 - 299 Kč | 41 | 21,24 % | 17,6 % |
300 - 399 Kč | 32 | 16,58 % | 13,73 % |
nemohu posoudit | 25 | 12,95 % | 10,73 % |
400 - 499 Kč | 18 | 9,33 % | 7,73 % |
100 - 199 Kč | 16 | 8,29 % | 6,87 % |
0 Kč | 10 | 5,18 % | 4,29 % |
méně než 100 Kč | 5 | 2,59 % | 2,15 % |
8. Kolik Kč v průměru zaplatíte za jedno vstupné na živé hudební vystoupení místního nezávislého umělce (umělců)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
100 - 199 Kč | 54 | 28,13 % | 23,18 % |
méně než 100 Kč | 48 | 25 % | 20,6 % |
200 - 299 Kč | 29 | 15,1 % | 12,45 % |
nemohu posoudit | 29 | 15,1 % | 12,45 % |
0 Kč | 14 | 7,29 % | 6,01 % |
300 - 399 Kč | 11 | 5,73 % | 4,72 % |
více než 500 Kč | 5 | 2,6 % | 2,15 % |
400 - 499 Kč | 2 | 1,04 % | 0,86 % |
9. Přináší Vám koncert vyšší užitek (má vyšší přidanou hodnotu) než poslech hudby z přehrávače?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určtiě ano | 123 | 52,79 % | 52,79 % |
spíše ano | 60 | 25,75 % | 25,75 % |
možná | 17 | 7,3 % | 7,3 % |
spíše ne | 15 | 6,44 % | 6,44 % |
nemohu posoudit | 14 | 6,01 % | 6,01 % |
zcela ne | 4 | 1,72 % | 1,72 % |
10. Kolik Kč v průměru měsíčně utratíte za hudbu v digitální podobě na internetu (download, stream)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [0 Kč, hudbu stahuji a poslouchám zdarma → otázka č. 12, méně než 100 Kč → otázka č. 11, 100 - 199 Kč → otázka č. 11, 200 - 299 Kč → otázka č. 11, 300 - 399 Kč → otázka č. 11, 400 - 499 Kč → otázka č. 11, více než 500 Kč → otázka č. 11, nevím → otázka č. 11, hudbu nestahuji → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
0 Kč, hudbu stahuji a poslouchám zdarma | 151 | 64,81 % | 64,81 % |
hudbu nestahuji | 40 | 17,17 % | 17,17 % |
méně než 100 Kč | 18 | 7,73 % | 7,73 % |
200 - 299 Kč | 9 | 3,86 % | 3,86 % |
nevím | 7 | 3 % | 3 % |
100 - 199 Kč | 2 | 0,86 % | 0,86 % |
300 - 399 Kč | 2 | 0,86 % | 0,86 % |
400 - 499 Kč | 2 | 0,86 % | 0,86 % |
více než 500 Kč | 2 | 0,86 % | 0,86 % |
11. Co Vás motivuje k získání hudby placenou cestou?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chci podpořit umělce | 31 | 72,09 % | 13,3 % |
snažím se dodržovat autorská práva | 13 | 30,23 % | 5,58 % |
chci získat vyšší kvalitu hudebního záznamu | 11 | 25,58 % | 4,72 % |
kvalitní služby serveru, jež využívám | 8 | 18,6 % | 3,43 % |
jiné | 6 | 13,95 % | 2,58 % |
12. Využíváte některou z těchto služeb?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ulož.to, Edisk, Mp3stahuj apod. (warez) | 146 | 75,65 % | 62,66 % |
Stream, YouTube, Mixer | 146 | 75,65 % | 62,66 % |
jiné | 30 | 15,54 % | 12,88 % |
iTunes | 29 | 15,03 % | 12,45 % |
Grooveshark | 16 | 8,29 % | 6,87 % |
MusicJet | 11 | 5,7 % | 4,72 % |
Supraphonline | 9 | 4,66 % | 3,86 % |
Bandcamp | 6 | 3,11 % | 2,58 % |
Spotify | 5 | 2,59 % | 2,15 % |
Bontonline | 4 | 2,07 % | 1,72 % |
Jamendo | 3 | 1,55 % | 1,29 % |
Deezer | 3 | 1,55 % | 1,29 % |
7 Digital | 3 | 1,55 % | 1,29 % |
13. Je pro Vás podstatné mít digitální hudbu uloženou na disku například počítače?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano, chci hudbu "skladovat" | 95 | 49,22 % | 40,77 % |
část hudby skladovat nepotřebuji | 59 | 30,57 % | 25,32 % |
ne, stačí mi poslech (stream) | 32 | 16,58 % | 13,73 % |
nemohu posoudit | 7 | 3,63 % | 3 % |
14. Hudbu některých stream serverů lze poslouchat i v režimu offline (po stažení skladeb do offline modu). Může poslech hudby např. z mobilního telefonu bez nutnosti připojení k internetu nahradit Vaši potřebu hudební soubory "skladovat"?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 42 | 21,76 % | 18,03 % |
možná | 34 | 17,62 % | 14,59 % |
zcela ne | 33 | 17,1 % | 14,16 % |
spíše ano | 32 | 16,58 % | 13,73 % |
nemohu posoudit | 31 | 16,06 % | 13,3 % |
určitě ano | 21 | 10,88 % | 9,01 % |
15. Znáte hudební aplikaci MusicJet?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
neslyšel(a) jsem o ní | 135 | 69,95 % | 57,94 % |
dávám přednost jiným stream serverům | 13 | 6,74 % | 5,58 % |
dávám přednost stahování warezu (nelegálně sdílený obsah) | 12 | 6,22 % | 5,15 % |
jiné | 9 | 4,66 % | 3,86 % |
využívám jen neplacenou verzi | 8 | 4,15 % | 3,43 % |
nevyužívám ji, protože chci mít hudební soubory uskladněné na disku | 7 | 3,63 % | 3 % |
nevyužívám ji, protože je technicky špatně provedená | 5 | 2,59 % | 2,15 % |
využívám placenou verzi "NAPLNO" | 2 | 1,04 % | 0,86 % |
nevyužívám ji, protože hudební soubory jsou v nízké kvalitě | 1 | 0,52 % | 0,43 % |
nevyužívám ji, protože je drahá | 1 | 0,52 % | 0,43 % |
16. Vyměňujete si hudbu v digitální podobě s přáteli?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 59 | 30,57 % | 25,32 % |
nesouhlasím | 49 | 25,39 % | 21,03 % |
souhlasím | 39 | 20,21 % | 16,74 % |
spíše nesouhlasím | 38 | 19,69 % | 16,31 % |
nevím | 8 | 4,15 % | 3,43 % |
17. Představte si, prosím, kolik peněz běžně zaplatíte v restauraci, kadeřnictví, fit centru. Kolik Kč je pro Vás přijatelných zaplatit za hudební soubor s jedním albem českého interpreta v digitální podobě (kvalita 256 Kbs)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 50 Kč | 47 | 24,35 % | 20,17 % |
101 - 200 Kč | 43 | 22,28 % | 18,45 % |
51 - 100 Kč | 35 | 18,13 % | 15,02 % |
0 | 22 | 11,4 % | 9,44 % |
50 - 100 Kč | 21 | 10,88 % | 9,01 % |
201 - 300 Kč | 20 | 10,36 % | 8,58 % |
více než 301 Kč | 5 | 2,59 % | 2,15 % |
18. Zaujala by Vás nabídka měsíčního poplatku ve výši 200 až 300 kč a možnosti stahovat hudební soubory bez omezení (široká hudební nabídka vč. bezztrátových formátů)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 38 | 19,69 % | 16,31 % |
zcela ne | 36 | 18,65 % | 15,45 % |
možná | 33 | 17,1 % | 14,16 % |
za nižží poplatek ano | 29 | 15,03 % | 12,45 % |
spíše ano | 29 | 15,03 % | 12,45 % |
určitě ano | 22 | 11,4 % | 9,44 % |
nevím | 6 | 3,11 % | 2,58 % |
19. Jaká přidaná hodnota by Vás přiměla k nákupu hudební nahrávky aniž by došlo k zvýšení ceny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
VIP vstupenky na koncert, přednost při nákupu vstupenek | 87 | 45,08 % | 37,34 % |
merchandise (plakát, oblečení, parfém apod. s motivem umělce) | 61 | 31,61 % | 26,18 % |
vyšší kvalita záznamu, libovolný formát | 54 | 27,98 % | 23,18 % |
žádná z výše uvedených | 46 | 23,83 % | 19,74 % |
užší kontakt s umělcem přes sociální síť, fórum, email, online/živá interview | 18 | 9,33 % | 7,73 % |
20. Ovlivnila by Váš případný nákup pozitivně informace, že podstatná část ceny za hudební nahrávku připadne přímo autorovi/interpretovi, nikoli prostředníkům jako je vydavatelství, OSA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
určitě ano | 87 | 45,08 % | 37,34 % |
spíše ano | 50 | 25,91 % | 21,46 % |
možná | 26 | 13,47 % | 11,16 % |
spíše ne | 15 | 7,77 % | 6,44 % |
nemohu posoudit | 8 | 4,15 % | 3,43 % |
zcela ne | 7 | 3,63 % | 3 % |
21. Považujete digitalizaci hudby a její distribuci přes internet za pokrok, vynález, jehož potenciál je třeba vhodně využít a nikoli bojovat proti jeho šíření?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
souhlasím | 119 | 61,66 % | 51,07 % |
spíše souhlasím | 53 | 27,46 % | 22,75 % |
nevím | 17 | 8,81 % | 7,3 % |
spíše nesouhlasím | 3 | 1,55 % | 1,29 % |
nesouhlasím | 1 | 0,52 % | 0,43 % |
22. Chcete doplnit něco, co Vám v dotazníku chybělo?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
hledat způsob, jak dostat více peněz k umělci na úkor zprostředkovatelů
Hudbou žiju! \m/
Hudbu nekupuji právě z důvodů že nechci podporovat společnosti typu OSA. Své oblíbené kapely se snažím podporovat návštěvou jejich koncertů. A za album z internetu kdy by peníze šly hlavně kapele jsem ochotny zaplatit i víc než jsem zaskrtl ale chci za to alespoň 320kbps nahrávku
Hudbu nekupuji, vůbec, protože mi přijde nesmyslně drahá! Hudba se prodává za obdobné ceny Co software nebo filmy, což naprosto nechápu. O nákupu hudby bych uvažoval při maximálně polovičních cenách, ale takhle ani náhodou.
Chtělo by to podobný dotazník o filmech :-)
Jelikož se mi občas nelíbí na CD zpěvákova písnička, tak si stahuju jednotlivé písničky a pak si z nich dělám sám svoje CD.Zrovna tak se mi nelíbí aby na CD zpíval celou dobu jeden zpěvák, tak si také na CD míchám písničky od jiných zpěváků, aby byla na CD pestrost jak ve zpěvácích, tak v písničkách.
Jsem bez práce, nicméně jako fanoušek se hudbě věnuji téměř 15 let. Mám sbírku několika stovek originálních CD a často navštěvuju koncerty. Obvykle však všech ostatních jen ne celostátně populárních umělců. Zajímá mě podhoubí (UG) a pak zahraniční kapely, které se nevezou na vlně vysoké popularity. http://www.last.fm/user/peliculiar
Jsme muzikantská rodina, sama se hudbě věnuji, přítel a otec profesionálně, tudíž posuzuji především ze strany muzikanta. Jsem určitě pro využívání internetového šíření hudby, nám samotným to velmi pomáhá, svou hudbu dáváme ke stažení zdarma, zvyšuje se množství lidí na koncertech.
Klidně bych za stáhnutí hudby něco zaplatila,či si koupila CD kapely. Ale můj problém je studuji a to málo peněz co mám na to nestačí.
Moje zkušenosti říkají, že česká dnešní mládež není připravena platit za hudbu, jako tomu je například v U.S. Jednak z finančních důvodů, jednak je to výchovou. Kradení hudby není bráno jako krádež a v očích českých studentů jste považován za magora, pokud stahujete hudbu za peníze např. přes iTunes...
NE
Ne
ne
ne
ne
Od otázky 17 jsem měla problém, co vyplnit. Co bych byla ochotná zaplatit já za hudbu staženou z netu? Nejdřív zaplatit nějakých 200 Kč (založení účtu na serveru) a pak, vždy po stažení nějaké skladby, by se částka snížila, řekněme o 10-15 Kč. Pak doplnění účtu a tak dál. Samozřejmě, že by tam byly takové skladby, o které bych měla zájem. Protože na jedné straně jde o poškozování autorských práv, ale na druhé straně - nemám zájem zacvakat za celý album interpreta, když mám zájem jen o 2-3 písně. A také - mám zájem uložit si to navždy do PC a ne na nějaké "blbé" CD apod.
Ochrana autorských práv, copyleft, podmínky volného šíření, přirozená práva, fair odměna autorům a interpretům... vs. zneužití práv zločineckými organizacemi a budovateli NWO (ACTA, OSA atp.), amorální podíl zisku prostředníkům (vydání, poplatky)
otazka c. 17 - plati pro vsechny interprety, ne jen pro ceske (ceska hudba je obecne fail a interpety z cech prakticky nepodporuju)
otazka c.20 je hodne mimo misu. OSA si srazi procento z penez za licence na provoz. je to neziskova organizace. neni to prostrednik. navic to rozhodne neni podstatna, nebo nepodstatna cast penez. je to 10 procent z vyplaceneho honorare...
otazka, zda-li se hudbou zabyvam profesionalne - zasadne meni pristup a nazor jednotlivce take pristup k jednotlivym pisnim vubec neni zminen otazka "vyuzivate nekterou z techto sluzeb?" by snesla specifikaci k cemu presne!? Poslechu online X ukladani X sdileni??? Otazka na OSA je zavadejici - podstatnou cast z ceny pevnych nosicu obvykle ziska zprostredkovatel - ne umelec ani OSA - naopak je nerealne aby provozovatele radii, tv apod. platili jednotlivym umelcum. s omezenim pristupu na server poskytovatele prichazim o moznost poslouchat, proto vetsina soubory "skladuje" (offline stream = ulozeny soubor na disku = uplne stejne skladovani dat) zajmave by bylo reseni "trvaleho nakupu s moznosti kdykoliv dilo poslouchat"?
Přála bych si, aby hudebníci a vydavatelé pochopili, že šíření hudby přes internet pro ně může být výhodou, protože mohou umožnit šíření nahrávek mezi větší množství posluchačů s nižšími náklady a vyšším ziskem a zároveň pohodlně a levně pro posluchače. Také by se mi líbila možnost zakoupit na internetu pouze samostatné skladby (nikoliv jen celá alba - někdy se mi z alba líbí jen několik skladeb a pak nevidím důvod kupovat celé album).
Přijde Vám normální platit za prázdné nosiče autorský poplatek, když není jasné, k jakému účelu bude nosič použit? Co když je použit pro osobní data, proč mám platit autorský poplatek? Proč jsou originální nosiče předražené? Kdyby byly za přijatelné ceny, určitě by mělo smysl pořídit si originální nosič s pěkným potiskem a pěkným bookletem.
Rád za dobrý produkt zaplatím - kupuji si ebooky, sem tam nějakou počítačovou hru, ale hudbu ani video ne. Důvodů je několik: 1) Hudbu převážně streamuji z YouTube a GrooveShark. 2) Pokud si hudbu koupím v digitální distribuci, nechci, aby obsahovala jkákoliv omezení (DRM, licence pouze na 5 apple zařízení jako u iTunes, apod.) - chci mít možnost si ji přehrát na jakémkoliv zařízení budu chtít. 3) Nechci podporovat nahrávací společnosti, které stojí za opovrženíhodnými zákony jako ACTA a PIPA. 4) Kupování celých alb považuji za zbytečné - většinou se mi nelíbí ani polovina alba, natož celé. 5) Nemám na čem si CD přehrát. Ikdyž to sem úplně nepatří, vypíšu i pár důvodů k videu: 6) DVD mě nezajímají - člověk si koupí DVD za 600Kč a než si ho přehraje, musí přetrpět různé reklamy a varování ohledně copyrightu. 7) Nehodlám čekat - když se na něco chci podívat, očekávám, vzhledem k dnešním technickým možnostem, že online zaplatím a rovnou se podívám - nebudu čekat týden, než mi dorazí nosič. 8) České služby jako VOYO jsem zkoušel a josu plné nekvalitních filmů a seriálů, technické řešení i kvalita obrazu jsou ořesné. Uživatelské rozhraní je příšerné. 9) Zahraniční slušby jako Netflix, které jsem také zkoušel, mě nadchly, poplatek kolem 200Kč měsíčně je ideální, ale vzhledem k omezení na regiony je nemohu v ČR plně využívat. Omezení na regiony považuji v dnešní době za drzost. Mmj. jsem minulý týden chtěl zkusit Amazon prime a ten má také omezení na regiony. Je to smutné. V zásadě bych to shrnul tak, že dřív jsem měl pocit, že lidé stahují nelegálně kvůli cenám a asi to tak i bylo. Dnes ale podle mě lidé stahují (v ČR) především proto, že neexistuje kvalitní digitální distribuce, která uživatele neomezuje a vydavatelé nejsou schopni se oprostit od modelů které vznikly před 30 lety a vzhledem k technologickému pokroku jsou stejně zastaralé jako názor, že Slunce se otáčí kolem Země, která je placatá.
Rozahy cen jsou příliš úzké, pokud mám jen jednu možnost výběru... obvykle potřebuji výběr 50 - 200 (což mi přijde přijatelná cena za hudbu, kterou chci, bez ohledu na nosič).
Sdružení OSA by mělo zaniknout, je to přežitá organizace. Trestní odpovědnost za stahování hudby je také nesmysl, autorství skladeb si přeci nepřisuzuji. Pro představu - architekt navrhne stavbu a lidé se na ni též smí dívat bez poplatku; přisvojovat si autorství se již nesmí. Myslím, že kupování si CD zůstane populárnější než stahování v elektronické podobě. Osobně si kupuji CD abych podpořil autora, nikoliv abych měl možnost "legálního" poslechu muziky. Většina mých CD je stále nerozbalená, k poslechu využívám pirátsky stažené mp3.
V poslední době kupuji nejčastěji hudební CD a DVD přímo na koncertech a festivalech. Přijde mi to jako velice dobrá strategie. Přes internet nejsem ochotná platit za nic, vnímám ho jako veřejný prostor.
Vadí mi, že když interpret řekne, že dává nahrávku k dipozici bez poplatků, proč OSA za to i přesto vybírá ?? To skoro hraničí s obohacováním na úkor druhých !!!
Vadí mi, že některé americké (příklad Amazon), britské (popř. ještě další) stránky, které prodávají hudbu na internetu, nepovolují digitální hudbu stáhnout zákazníkovi, který je z jiné země = vadí mi omezení nákupu, podle místa, kde se zákazník nachází; Jsem pro propojování sběratelských fyzických nosičů s digitální formou = většina nových gramofonových desek obsahuje i kupon, abych si koupenou hudbu na nosiči mohla stáhnout i digitálně - pozor, zde je ale opět častý "regionální problém" - gramofonová deska vydaná u některých amerických labelů nedovolí stáhnout písně digitálně zákazníkovi z jiného regionu (i když jsem si za fyzický nosič zaplatila a měla bych mít nárok i na digitální stáhnutí); Měli bychom mít více možností, jak digitální nosič zaplatit - někteří lidé mají stále velkou nedůvěru zadávat čísla kredit karty atd. na internetu (menší obnosy /např. za jednotlivé písně/ by se mohly platit třeba SMSkou atd.) PL
Vlastně nechybí nic. K otázce 15 - proč používat warez? Protože warez a komunita lidí kolem dokáže nabídnout víc, než jiné služby, Není to jenom o tom, že to je zadarmo.
Ztrátové formáty jsou pro mne jen "náhled", platím výhradně za hudbu v bezztrátových formátech, případně předplatné s možností offline poslechu (Grooveshark, MusicJet)
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.