Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Badatelská metoda v praxi
Badatelská metoda v praxi
→ Zúčastněte se průzkumu o vztahu psychické pohody a znalostech o předcích a soutěžte o čokolády značky LÍLÁ ←
(cca 15 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Karolína Sněhotová |
---|---|
Šetření: | 09. 03. 2009 - 23. 03. 2009 |
Počet respondentů: | 1 |
Počet otázek (max/průměr): | 24 / 24 |
Použité ochrany: | unikátní IP |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | nelze zjistit |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:36 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Vážení pedagogové,
jsem studentkou 3. ročníku Přírodovědecké fakulty Ostravské univerzity v Ostravě, obor Chemie – biologie. Dovoluji si vám předložit tento dotazník a poprosit vás o jeho pravdivé vyplnění. Dotazník se týká badatelské metody, jako jednoho z moderních vyučovacích postupů. Na základě údajů, které dotazník poskytne, bude vyhodnocena a zmapována daná problematika a výsledky budou použity v mé absolventské práci, která je zaměřena právě na toto téma. Nebojte se, vyplňování vám nezabere víc jak 15 minut. Za vaši ochotu a váš drahocenný čas, který věnujete vyplňování tohoto dotazníku, vám upřímně děkuji. S pozdravem Karolína Sněhotová.
Odpovědi respondentů
1. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 1 | 100 % | 100 % |
2. Délka pedagogické praxe?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 - 5 | 1 | 100 % | 100 % |
3. Vaše studijní aprobace?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
chemie/biologie | 1 | 100 % | 100 % |
4. Učíte na?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Gymnázium státní | 1 | 100 % | 100 % |
5. Podstatou badatelské metody (metody objevování) je zadání úkolu, který musí žáci samostatně splnit. Žáci musí nejprve zadání úkolu zcela porozumět a mít všechny podstatné znalosti a dovednosti, které jsou potřebné k úspěšnému vyřešení daného úkolu. Jste s touto metodou seznámeni?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 1 | 100 % | 100 % |
6. Pokud jste seznámeni s badatelskou metodou, znáte ji:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z doby vysokoškolského studia | 1 | 100 % | 100 % |
7. Využíváte badatelskou metodu v praxi?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 1 | 100 % | 100 % |
8. Pokud metodu nevyužíváte v praxi, je to proto že:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nedostatek času v hodině | 1 | 100 % | 100 % |
9. Ve kterém předmětu a jak často ji využíváte?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nevyužívám
10. Můžete uvést konkrétní příklad z vaší praxe ?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
nevyužívám
11. Do kterého předmětu, se tato metoda (podle vás) nejvíce hodí?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do většiny | 1 | 100 % | 100 % |
12. Tato metoda je (pro vás) z hlediska přípravy a provedení:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středně náročná | 1 | 100 % | 100 % |
13. Jak na badateslkou metodu reagují žáci?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemohu posoudit | 1 | 100 % | 100 % |
14. Učivo (podané touto metodou) si žáci zapamatují:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nemohu posoudit | 1 | 100 % | 100 % |
15. Žáci dávají přednost (podle vás, z vaší praxe):
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
klasickému výkladu, kdy jen poslouchají přednášenou látku a nemusí se zapojovat | 1 | 100 % | 100 % |
16. Badatelská metoda (podle vás) vnitřní motivaci žáků:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
zvyšuje | 1 | 100 % | 100 % |
17. Pokud je tato metoda správně používaná řekli byste, že svým účinkem (pro žáky) se jeví jako:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
aktivní, zábavná, motivující | 1 | 100 % | 100 % |
18. Tato metoda je (podle vás) vhodná pro:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
všechny studenty a žáky (na věku nezáleží) | 1 | 100 % | 100 % |
19. Jak se stavíte Vy osobně k zavádění moderních vyučovacích metod do výuky:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
záporně, nejsem jejich příznivcem | 1 | 100 % | 100 % |
20. Doporučili byste tuto metodu ostatním kolegům?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
NE | 1 | 100 % | 100 % |
21. Z vaší pedagogické praxe máte s využitím badatelské metody zkušenosti:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
špatné | 1 | 100 % | 100 % |
22. Co považujete za klady badatelské metody?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
zaúkolování žáka na doma
23. Co považujete za zápory badatelské metody?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
zabere mnoho času, chabé výsledky prací
24. Které jiné vyučovací metody využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
výklad | 1 | 100 % | 100 % |
samostudium, domácí úkoly | 1 | 100 % | 100 % |
učení z textu, vyhledávání informací | 1 | 100 % | 100 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.