Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Básne, hry a riekanky vo vyučovaní anglického jazyka na 1.stupni ZŠ.
Básne, hry a riekanky vo vyučovaní anglického jazyka na 1.stupni ZŠ.
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Martina Jarošíková |
---|---|
Šetření: | 04. 12. 2012 - 14. 12. 2012 |
Počet respondentů: | 53 |
Počet otázek (max/průměr): | 15 / 14.08 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 53 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.05:42 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý deň,
budem vám povďačná, ak vyplníte tento dotazník, určený predovšetkým učiteľom ANJ na ZŠ. Chcela by som v ňom zistiť mieru a efektívnosť používania básní, hier a riekaniek vo vyučovaní. Výsledky prieskumu použijem vo svojej záverečnej práci s názvom: Básne, hry a riekanky vo vyučovaní ANJ na 1. stupni ZŠ. Dotazník je anonymný. Keďže je v mojom záujme, aby informácie zistené z dotazníka boli čo najobjektívnejšie, prosím vás o úprimnosť pri jeho vyplňovaní.
Odpovědi respondentů
1. Uveďte dĺžku vašej pedagogickej praxe v predmete anglický jazyk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [1 - 5 rokov → otázka č. 2, 6 - 10 rokov → otázka č. 2, 11 - 15 rokov → otázka č. 2, 16 - 20 rokov → otázka č. 2, 20 a viac rokov → otázka č. 2].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
1 - 5 rokov | 32 | 60,38 % | 60,38 % |
6 - 10 rokov | 9 | 16,98 % | 16,98 % |
11 - 15 rokov | 6 | 11,32 % | 11,32 % |
20 a viac rokov | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
16 - 20 rokov | 1 | 1,89 % | 1,89 % |
2. V ktorom ročníku primárneho vzdelávania vyučujete alebo ste vyučovali ANJ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v 1. ročníku → otázka č. 3, v 2. ročníku → otázka č. 3, v 3. ročníku → otázka č. 3, v 4. ročníku → otázka č. 3].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v 3. ročníku | 23 | 43,4 % | 43,4 % |
v 4. ročníku | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
v 2. ročníku | 10 | 18,87 % | 18,87 % |
v 1. ročníku | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
3. Vyučujete angl. jazyk aj na inom stupni vzdelávania?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 4, nie → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nie | 49 | 92,45 % | 92,45 % |
áno | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
4. Ak áno, na akom?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [v materskej škole → otázka č. 5, v ZŠ na druhom stupni → otázka č. 5, na strednej škole → otázka č. 5].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v ZŠ na druhom stupni | 3 | 75 % | 5,66 % |
v materskej škole | 1 | 25 % | 1,89 % |
5. Akou formou najčastejšie sprístupňujete žiakom učivo na hodine ANJ ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
obrázkami | 47 | 88,68 % | 88,68 % |
hrou | 38 | 71,7 % | 71,7 % |
piesňou | 35 | 66,04 % | 66,04 % |
riekankou | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
príbehom | 17 | 32,08 % | 32,08 % |
básňou | 11 | 20,75 % | 20,75 % |
6. Ako často využívate na vyučovaní básne a riekanky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [veľmi často → otázka č. 7, často → otázka č. 7, občas → otázka č. 7, zriedka → otázka č. 7, vôbec → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
občas | 19 | 35,85 % | 35,85 % |
často | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
veľmi často | 12 | 22,64 % | 22,64 % |
zriedka | 4 | 7,55 % | 7,55 % |
7. V ktorej časti hodiny najviac využívate básne a riekanky?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [motivačná → otázka č. 8, expozičná → otázka č. 8, fixačná → otázka č. 8, aplikačná → otázka č. 8, diagnostická → otázka č. 8].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
motivačná | 25 | 47,17 % | 47,17 % |
fixačná | 15 | 28,3 % | 28,3 % |
expozičná | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
aplikačná | 5 | 9,43 % | 9,43 % |
8. Myslíte si, že hra je najúčinnejší prostriedok učenia na primárnom stupni vzdelávania?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 30 | 56,6 % | 56,6 % |
souhlasím | 23 | 43,4 % | 43,4 % |
9. Aké hry sa najčastejšie s deťmi hrávate na ANJ?
Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.
Odpověď | Průměrné pořadí | Rozptyl |
---|---|---|
tvorivé hry | 3.17 | 0.933 |
rolové hry | 2.585 | 1.186 |
pohybové hry | 2.321 | 0.859 |
didaktické hry | 1.925 | 1.202 |
10. V ktorej časti hodiny najčastejšie používate hru?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
fixačná | 35 | 66,04 % | 66,04 % |
motivačná | 26 | 49,06 % | 49,06 % |
aplikačná | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
expozičná | 8 | 15,09 % | 15,09 % |
diagnostická | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
11. Odkiaľ čerpáte materiál, ktorý používate na vyučovaní?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
z internetu | 45 | 84,91 % | 84,91 % |
tvorím si materiál sama/sám | 26 | 49,06 % | 49,06 % |
z literatúry pre deti (knihy, časopisy) | 24 | 45,28 % | 45,28 % |
z iných učebníc | 18 | 33,96 % | 33,96 % |
len z učebnice, ktorú práve používam | 15 | 28,3 % | 28,3 % |
12. Sú podľa vášho názoru básne a riekanky obľúbené u žiakov ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → otázka č. 13, skôr áno → otázka č. 13, skôr nie → otázka č. 13, nie → otázka č. 13].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
skôr áno | 29 | 54,72 % | 54,72 % |
áno | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
skôr nie | 2 | 3,77 % | 3,77 % |
13. Osvedčila sa vám na vyučovaní ANJ nejaká hra ? Prosím napíšte jej názov:
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
-
----
anglické kukučky, slovný rozstrel
animals
Bingo
Bingo
BINGO
bingo
Bingo
bingo
Bingo
bingo, hádaj kto som, pantomíma
Bingo, Saymon says
Bingo, Simon says
Čo nás budí? Telefón
fotoaparat
Hlava, ramená..Hádaj na čo myslím, Na remeselníkov, Kubo velí ....
Hra na obchod, pretože tam si opakujú pozdravy,poprosiť, poďakovať, pýtajú si a musia reagovať, či to v obchode majú a nemajú a koľkoto stoj + veľa lovnej zásby.
hra s flashcards hra na detektíva hra na kontrolórov
Hra s obrázkovými kartami.
Hry s pečiatkami.
chairs
Change your place,if...
I´m a farmar, Simon says,
nemám jednu osvedčenú
Obľúbená hra mojich žiakov je "Simon says"
Pantomíma
Password
pexeso
pexeso
Pexeso, Tajničky, Hľadanie obrázkov v triede, Hra s maňuškou,...
pexeso,bingo,Na čísla,Na farby,Kto som ?
Phonics matching Simon says... Point to the correct card
Poštár
pravda-nepravda
Prečítaj, koľko hodíš
Pružinka-žiaci stoja v kruhu a jednotlivo postupne vyslovujú hlásku z daného slova ,žiak ,ktorý vysloví poslednú hlásku zo slova skáče znožmo a sadne si na koberec.Takto to postupne nasleduje s tým istým slovom až kým neostane jeden žiak-víťaz. CieĽ:žiaci sa naučia ako sa dané slovo píše.
Saimon velí
scrunch the paper
Simon says
Simon says
Simon says
simon says
Simon says
Slovíčkový kráľ: dve deti stoja na štartovej čiare, učiteľ zadáva slovíčka v anglickom alebo slovenskom jazyku a dvojice hádajú ich výraz v opačnom jazyku. kto ho povie skôr, postupuje o krok dopredu smerom k cieľovej čiare.
Star
Stratené hlásky
stretnutie s príbehom
theTrein
Touch...
využívam viacej hier a kombinaciou hier dosahujem úspech
Word chain, Jump,Whispers, Smilley face,Bingo, Freeze
Zip!Zap! Hey, Mr. Crocodile Cat and mouse
14. Spájate učenie sa básne na hodinách ANJ s pohybom ?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ano | 50 | 94,34 % | 94,34 % |
ne | 3 | 5,66 % | 5,66 % |
15. Myslíte si, že pri cielenom používaní básní, hier a riekaniek sa môže zvýšiť obľúbenosť predmetu ANJ u žiakov 1. stupňa ZŠ ?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [áno → konec dotazníku, skôr áno → konec dotazníku, skôr nie → konec dotazníku, nie → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
áno | 31 | 58,49 % | 58,49 % |
skôr áno | 22 | 41,51 % | 41,51 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.