Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Běžné nakupování potravin

Běžné nakupování potravin

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Magda Čapková
Šetření:21. 03. 2011 - 29. 03. 2011
Počet respondentů:191
Počet otázek (max/průměr):20 / 12.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:69,3 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:14
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

obracíme se na Vás s prosbou o vyplnění krátkého dotazníku na téma: "Běžné nakupování potravin". Výsledky průzkumu poslouží jako podklad pro vypracování semestrální práce předmětu Marketingové řízení.

Velmi děkujeme za věnovaný čas a upřímné odpovědi.

Studenti 3. ročníku České zemědělské univerzity

Odpovědi respondentů

1. Jste ve Vaší domácnosti osobou, která vykonává pravidelné nákupy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO13872,25 %72,25 %  
NE5327,75 %27,75 %  

Graf

2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.

PodotázkaPrůměrRozptyl
kvalita1.8841.16
cena2.2831.072
složení2.4781.351
značka3.3041.255
obal3.5871.126
sleva2.711.148
reklama3.9861.174

Graf

3. Setkali jste se někdy s logem KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 4, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO12590,58 %65,45 %  
NE139,42 %6,81 %  

Graf

4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
v médiích4132,8 %21,47 %  
náhodně při nákupu4132,8 %21,47 %  
v reklamě na konkrétní produkt2016 %10,47 %  
na potravinářském veletrhu75,6 %3,66 %  
osobní doporučení64,8 %3,14 %  
ve škole32,4 %1,57 %  
v práci21,6 %1,05 %  
nic21,6 %1,05 %  
škola10,8 %0,52 %  
v reklamě na značku klasa10,8 %0,52 %  
nevzpomenu si10,8 %0,52 %  

Graf

5. Znáte význam tohoto loga?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 6, NEotázka č. 7].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO10886,4 %56,54 %  
NE1713,6 %8,9 %  

Graf

6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Označení výrobků, které pocházejí jen z ČR6257,41 %32,46 %  
Označení nejkvalitnějších potravinářských a zemědělských výrobků5450 %28,27 %  
Produkty vyráběné podle původních, tradičních receptur1917,59 %9,95 %  
Produkty pocházejí z ekologického zemědělství (tedy v bio kvalitě)21,85 %1,05 %  

Graf

7. Podle čeho posuzujete, že jsou potraviny kvalitní?

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

...

cena

Cena, země původu, vzhled

ctu etiketu :)

čerstvost, chuť, složení

dle ceny a vzhledu

dle místa nákupu, vzhledu, info o výrobku

dle slozeni a dle referenci

dle složení

dle vzhledu

dobrá chuť, odpovídající cena, složení

doporučení, chuť, složení

hmat, čich, oči

jak vypadaji; taky podle toho, jestli jsou drazsi nez ostatni (docela casto jsou pak kvalitnejsi vyrobky)

Je tam ta značka.

jsou dobré, chutné a mají dobré složení

koupim a vyzkousim

logo bio nebo clasa, složení, výrobce, chuť, zkušenost, úplnosti popisu na obalu a jeho dobré čitelnosti

na kvalitu moc nehledím, i ty nejznamější značky můžou mít vadnou serii...

např. podle výrobce, země původu, podle vzhledu a složení...

Neošizené potraviny - celozrnný rohlík je opravdu celozrnný, zelenina a ovoce nejlépe od českých farmářů atd.

nevím

nevim

obal, doporučení, značka, složení

Obsahují to, co mají obsahovat. Tzn. např. uzenny jsou z masa (z kvalitních chovů ... ) a ne mouky.

Obvykle vzhled a chuť, někdy i země původu.

píší to

podle ceny

podle ceny

podle ceny a podle počtu položek uváděných ve složení

podle ceny, o zboží typu ovoce/zelenina i podle vzhledu

Podle ceny.

podle dřívejší spokojenosti

podle chuťě

podle chuti

Podle chuti

podle chuti

Podle chuti

Podle chuti, složení, trvanlivosti.

Podle jednotlivého složení, podle výrobce a země původu

podle jejich složení

Podle nesoucího označení Klasa

podle označení klasa, podle složení

podle různých certifikátů a ložení

podle složení

podle složení

podle složení

podle složení

podle složení

podle složení

podle složení

Podle složení

Podle složení

podle složení

podle složení

podle složení a ceny

podle složení a chuti daného výrobku

Podle složení a poctivosti výroby. Čim míň chemie, prefabrikátu atp. tim líp

podle složení a původu

podle složení a původu

podle složení převážně

podle složení, ceny a doporučení

Podle složení, ceny a značky.

podle složení, ceny, značky

Podle složení, podle referencí na internetu, od známých, také dle osobní zkušenosti (i když je mi jasné, že vše může být zkreslené a potravina být kvalitní nemusí). Taky se občas koukám i na obal, jestli na mě působí důvěryhodným dojmem a pokud jde vidět dovnitř, tak danou potravinu prohlédnu.

podle složení, původu a chuti

podle složení, reklamy

Podle složení, zkušeností

Podle složení, značky, obalu atd

Podle srovnání cen stejných potravin, někdy podle složení

podle toho jestli Humlovi chutnaj nebo ne

podle vlastní zkušenosti a podle složení

podle vlastní zkušensti

podle výrobce

Podle vzhledu (u nebalených potravin), co nejjednoduššího složení (čím méně přídatných látek, tím lépe), absence konzervantů, vysoký podíl hlavní suroviny pro výrobu (např. podíl masa v uzeninách), popřípadě země výroby (preferuji české)...

Podle vzhledu a složení

Podle vzhledu,výrobce.

podle země původu a po vizuální stránce

podle zeme puvodu, cerstvosti

podle zkušenosti

podle značky, místa nákupu, ceny, doporučení

podle známosti značky

právě podle označení logem KLASA

Predevsim pole slozeni a technologie vyroby, dale podle vlastnich zkusenosti

protože jsou vyráběny z kvalitních surovin českými výrobci

předchozí zkušenost, chuť, složení

při mém nízkém rozpočtu je přednější cena než kvalita.

Slozeni a puvod

Složení

složení

SLOŽENÍ

Složení

složení

složení (např. obsah masa v uzenině, množství náhražek a chemikálií) cena (u nejlevnějších potravin neočekávám kvalitu) původ (Nevěřím polským, bulharským, rumunským... výrobkům)

Složení (nezbývá než věřit tomu, co je uvedeno na obalu), osobní zkušenost (chuť a subjektivní zhodnocení kvality výrobku), nákup v obchodech, kde předpokládám kvalitní výrobky (obchody se zdravou výživou, trhy apod.)

Složení potravin.Velmi mne v kvalitě ovlivnila právě zn.Klasa

složení renomé firmy

složení, cena, zkušenost, chuť

složení, chuť

složení, chuť, vůně, trvanlivost

složení, obal,

složení, původ

složení, původ, délka trvanlivosti, následně chuť dané potraviny

složení, původ, výrobce, vzhled

složení, zda tam nejsou éčka, chuť potraviny

složení, zkušenost

složení,vzhled,stáří

sní se a nic nezbyde

Těžko říct. Snad podle ceny a zejméně podle označení BIO. Zejména označení BIO mě ovlivňuje, pokud chci koupit kvalitní potraviny.

V případě potravin bez chemických přídatných látek (např. prodlužující trvanlivost), v případě spotřebního zboží vyrobené z kvalitních materiálů (ne Čína).

verim surovinam a znacce

Většinou dle složení, země původu a taky dle výroby- preferuji bio.

většinou podle vzhledu a složení

vzhled

Vzhled, pokud možno vůně, původ, složení

vzhled, vůně, složení, místo původu

záleží na druhu potraviny!

Zda je potravina bez přidaných barviv a umlělých konzervantů, dále pak podle nutričních hodnot a v neposlední řadě podle přesného složení...

země původu, složení, značka

zkušenost, doporučení

zkušeností

zkušenosti, intuice

způsob výroby, obsah, vzhled produktu

že se z nich neposeru

8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Rozhodně anootázka č. 9, Spíše anootázka č. 9, Spíše neotázka č. 10, Rozhodně neotázka č. 10].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše ne5745,97 %29,84 %  
Spíše ano2923,39 %15,18 %  
Rozhodně ne2822,58 %14,66 %  
Rozhodně ano108,06 %5,24 %  

Graf

9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše ne1743,59 %8,9 %  
spíše ano1641,03 %8,38 %  
rozhodně ano512,82 %2,62 %  
rozhodně ne12,56 %0,52 %  

Graf

10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
jsou na stejné cenové úrovni jako výrobky neoznačené6149,19 %31,94 %  
nedokážu posoudit4233,87 %21,99 %  
dražší než výrobky bez tohoto označení2016,13 %10,47 %  
jsou levnější10,81 %0,52 %  

Graf

11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nerozlišuji5544,35 %28,8 %  
s označením KLASA5040,32 %26,18 %  
levnější1915,32 %9,95 %  

Graf

12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano7056,45 %36,65 %  
Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA.5443,55 %28,27 %  

Graf

13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Albert/Hypernova3427,42 %17,8 %  
Billa2822,58 %14,66 %  
Tesco1814,52 %9,42 %  
Menší obchod129,68 %6,28 %  
Kaufland129,68 %6,28 %  
Penny64,84 %3,14 %  
Interspar64,84 %3,14 %  
Globus43,23 %2,09 %  
Lidl21,61 %1,05 %  
Norma10,81 %0,52 %  
Coop10,81 %0,52 %  

Graf

14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA.6552,42 %34,03 %  
Ano5947,58 %30,89 %  

Graf

15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 500 Kč4637,1 %24,08 %  
do 100 Kč3326,61 %17,28 %  
do 1000 Kč2318,55 %12,04 %  
do 1500 Kč97,26 %4,71 %  
do 2000 Kč64,84 %3,14 %  
do 2500 Kč32,42 %1,57 %  
více než 4000 Kč21,61 %1,05 %  
do 3000 Kč10,81 %0,52 %  
do 3500 Kč10,81 %0,52 %  

Graf

16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9274,19 %48,17 %  
muž3225,81 %16,75 %  

Graf

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
do 25 let7862,9 %40,84 %  
26-35 let2923,39 %15,18 %  
36-55 let1713,71 %8,9 %  

Graf

18. Bydlíte v obci:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
900000 a více obyvatel6350,81 %32,98 %  
od 3000-899999 obyvatel3729,84 %19,37 %  
do 3000 obyvatel2116,94 %10,99 %  
od 3000-899999              3000-899999      end_of_the_skype_highlighting obyvatel21,61 %1,05 %  
od 3000-899999              3000-899999      end_of_the_skype_highlighting obyvatel10,81 %0,52 %  

Graf

19. Vaše dosažené vzdělání

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
středoškolské s maturitou8165,32 %42,41 %  
vysokoškolské s bakalářským diplomem1814,52 %9,42 %  
vysokoškolské s magisterským diplomem118,87 %5,76 %  
vyšší odborné64,84 %3,14 %  
středoškolské bez maturity54,03 %2,62 %  
základní32,42 %1,57 %  

Graf

20. Jaký je váš aktuální status:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student6854,84 %35,6 %  
zaměstnanec3629,03 %18,85 %  
na mateřské dovolené108,06 %5,24 %  
OSVČ75,65 %3,66 %  
důchodce21,61 %1,05 %  
nezaměstnaný10,81 %0,52 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 9 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

3. Setkali jste se někdy s logem KLASA?

  • odpověď ANO:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=4 na otázku 2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi v médiích na otázku 4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi v reklamě na konkrétní produkt na otázku 4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi ANO na otázku 5. Znáte význam tohoto loga?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 5. Znáte význam tohoto loga?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Označení nejkvalitnějších potravinářských a zemědělských výrobků na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Označení výrobků, které pocházejí jen z ČR na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkty vyráběné podle původních, tradičních receptur na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ne na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ne na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi dražší než výrobky bez tohoto označení na otázku 10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou na stejné cenové úrovni jako výrobky neoznačené na otázku 10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nedokážu posoudit na otázku 10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi levnější na otázku 11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi nerozlišuji na otázku 11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi s označením KLASA na otázku 11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA. na otázku 12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert/Hypernova na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Billa na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Kaufland na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Menší obchod na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Tesco na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ano na otázku 14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA. na otázku 14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 100 Kč na otázku 15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 1000 Kč na otázku 15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 500 Kč na otázku 15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi muž na otázku 16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi žena na otázku 16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26-35 let na otázku 17. Do jaké věkové kategorie spadáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 36-55 let na otázku 17. Do jaké věkové kategorie spadáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 25 let na otázku 17. Do jaké věkové kategorie spadáte?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 900000 a více obyvatel na otázku 18. Bydlíte v obci:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 3000 obyvatel na otázku 18. Bydlíte v obci:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi od 3000-899999 obyvatel na otázku 18. Bydlíte v obci:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi středoškolské s maturitou na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské s bakalářským diplomem na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské s magisterským diplomem na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi na mateřské dovolené na otázku 20. Jaký je váš aktuální status:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Jaký je váš aktuální status:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zaměstnanec na otázku 20. Jaký je váš aktuální status:
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi podle složení na otázku 7. Podle čeho posuzujete, že jsou potraviny kvalitní?

5. Znáte význam tohoto loga?

  • odpověď ANO:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Označení nejkvalitnějších potravinářských a zemědělských výrobků na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Označení výrobků, které pocházejí jen z ČR na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Produkty vyráběné podle původních, tradičních receptur na otázku 6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Spíše ano na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi s označením KLASA na otázku 11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi v médiích na otázku 4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi do 500 Kč na otázku 15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské s bakalářským diplomem na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi 26-35 let na otázku 17. Do jaké věkové kategorie spadáte?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi jsou na stejné cenové úrovni jako výrobky neoznačené na otázku 10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Menší obchod na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi žena na otázku 16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Albert/Hypernova na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi cena=3 na otázku 2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi dražší než výrobky bez tohoto označení na otázku 10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:

8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?

  • odpověď Spíše ano:
    • 6.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ne na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?

10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:

  • odpověď jsou na stejné cenové úrovni jako výrobky neoznačené:
    • 2.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské s magisterským diplomem na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání

11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?

  • odpověď s označením KLASA:
    • 3.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Rozhodně ano na otázku 8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
    • 3.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše ano na otázku 9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?

16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:

  • odpověď žena:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi Menší obchod na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

  • odpověď do 25 let:
    • 2.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi student na otázku 20. Jaký je váš aktuální status:

19. Vaše dosažené vzdělání

  • odpověď středoškolské s maturitou:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Menší obchod na otázku 13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?

20. Jaký je váš aktuální status:

  • odpověď zaměstnanec:
    • 4.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi vysokoškolské s magisterským diplomem na otázku 19. Vaše dosažené vzdělání

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jste ve Vaší domácnosti osobou, která vykonává pravidelné nákupy?

2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.

3. Setkali jste se někdy s logem KLASA?

4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?

5. Znáte význam tohoto loga?

6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?

7. Podle čeho posuzujete, že jsou potraviny kvalitní?

8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?

9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?

10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:

11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?

12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?

14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?

16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

18. Bydlíte v obci:

19. Vaše dosažené vzdělání

20. Jaký je váš aktuální status:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jste ve Vaší domácnosti osobou, která vykonává pravidelné nákupy?

2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.

3. Setkali jste se někdy s logem KLASA?

4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?

5. Znáte význam tohoto loga?

6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?

7. Podle čeho posuzujete, že jsou potraviny kvalitní?

8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?

9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?

10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:

11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?

12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?

14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?

15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?

16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:

17. Do jaké věkové kategorie spadáte?

18. Bydlíte v obci:

19. Vaše dosažené vzdělání

20. Jaký je váš aktuální status:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Čapková, M.Běžné nakupování potravin (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://bezne-nakupovani-potravin.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.