Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Běžné nakupování potravin
Běžné nakupování potravin
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Magda Čapková |
---|---|
Šetření: | 21. 03. 2011 - 29. 03. 2011 |
Počet respondentů: | 191 |
Počet otázek (max/průměr): | 20 / 12.96 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 69,1 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:14 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den,
obracíme se na Vás s prosbou o vyplnění krátkého dotazníku na téma: "Běžné nakupování potravin". Výsledky průzkumu poslouží jako podklad pro vypracování semestrální práce předmětu Marketingové řízení.
Velmi děkujeme za věnovaný čas a upřímné odpovědi.
Studenti 3. ročníku České zemědělské univerzity
Odpovědi respondentů
1. Jste ve Vaší domácnosti osobou, která vykonává pravidelné nákupy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 2, NE → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 138 | 72,25 % | 72,25 % |
NE | 53 | 27,75 % | 27,75 % |
2. Ohodnoťte, prosím, jak jsou pro vás následující faktory při nakupování potravin důležité. 1= nejdůležitější, 5=nejméně důležité.
Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi na dané škále.
Podotázka | Průměr | Rozptyl |
---|---|---|
kvalita | 1.884 | 1.16 |
cena | 2.283 | 1.072 |
složení | 2.478 | 1.351 |
značka | 3.304 | 1.255 |
obal | 3.587 | 1.126 |
sleva | 2.71 | 1.148 |
reklama | 3.986 | 1.174 |
3. Setkali jste se někdy s logem KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 4, NE → konec dotazníku].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 125 | 90,58 % | 65,45 % |
NE | 13 | 9,42 % | 6,81 % |
4. Odkud jste se o tomto logu dozvěděli?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
v médiích | 41 | 32,8 % | 21,47 % |
náhodně při nákupu | 41 | 32,8 % | 21,47 % |
v reklamě na konkrétní produkt | 20 | 16 % | 10,47 % |
na potravinářském veletrhu | 7 | 5,6 % | 3,66 % |
osobní doporučení | 6 | 4,8 % | 3,14 % |
ve škole | 3 | 2,4 % | 1,57 % |
v práci | 2 | 1,6 % | 1,05 % |
nic | 2 | 1,6 % | 1,05 % |
škola | 1 | 0,8 % | 0,52 % |
v reklamě na značku klasa | 1 | 0,8 % | 0,52 % |
nevzpomenu si | 1 | 0,8 % | 0,52 % |
5. Znáte význam tohoto loga?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANO → otázka č. 6, NE → otázka č. 7].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ANO | 108 | 86,4 % | 56,54 % |
NE | 17 | 13,6 % | 8,9 % |
6. Jaký význam má podle Vás označení výrobků KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Označení výrobků, které pocházejí jen z ČR | 62 | 57,41 % | 32,46 % |
Označení nejkvalitnějších potravinářských a zemědělských výrobků | 54 | 50 % | 28,27 % |
Produkty vyráběné podle původních, tradičních receptur | 19 | 17,59 % | 9,95 % |
Produkty pocházejí z ekologického zemědělství (tedy v bio kvalitě) | 2 | 1,85 % | 1,05 % |
7. Podle čeho posuzujete, že jsou potraviny kvalitní?
Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.
...
cena
Cena, země původu, vzhled
ctu etiketu :)
čerstvost, chuť, složení
dle ceny a vzhledu
dle místa nákupu, vzhledu, info o výrobku
dle slozeni a dle referenci
dle složení
dle vzhledu
dobrá chuť, odpovídající cena, složení
doporučení, chuť, složení
hmat, čich, oči
jak vypadaji; taky podle toho, jestli jsou drazsi nez ostatni (docela casto jsou pak kvalitnejsi vyrobky)
Je tam ta značka.
jsou dobré, chutné a mají dobré složení
koupim a vyzkousim
logo bio nebo clasa, složení, výrobce, chuť, zkušenost, úplnosti popisu na obalu a jeho dobré čitelnosti
na kvalitu moc nehledím, i ty nejznamější značky můžou mít vadnou serii...
např. podle výrobce, země původu, podle vzhledu a složení...
Neošizené potraviny - celozrnný rohlík je opravdu celozrnný, zelenina a ovoce nejlépe od českých farmářů atd.
nevím
nevim
obal, doporučení, značka, složení
Obsahují to, co mají obsahovat. Tzn. např. uzenny jsou z masa (z kvalitních chovů ... ) a ne mouky.
Obvykle vzhled a chuť, někdy i země původu.
píší to
podle ceny
podle ceny
podle ceny a podle počtu položek uváděných ve složení
podle ceny, o zboží typu ovoce/zelenina i podle vzhledu
Podle ceny.
podle dřívejší spokojenosti
podle chuťě
podle chuti
Podle chuti
podle chuti
Podle chuti
Podle chuti, složení, trvanlivosti.
Podle jednotlivého složení, podle výrobce a země původu
podle jejich složení
Podle nesoucího označení Klasa
podle označení klasa, podle složení
podle různých certifikátů a ložení
podle složení
podle složení
podle složení
podle složení
podle složení
podle složení
podle složení
Podle složení
Podle složení
podle složení
podle složení
podle složení a ceny
podle složení a chuti daného výrobku
Podle složení a poctivosti výroby. Čim míň chemie, prefabrikátu atp. tim líp
podle složení a původu
podle složení a původu
podle složení převážně
podle složení, ceny a doporučení
Podle složení, ceny a značky.
podle složení, ceny, značky
Podle složení, podle referencí na internetu, od známých, také dle osobní zkušenosti (i když je mi jasné, že vše může být zkreslené a potravina být kvalitní nemusí). Taky se občas koukám i na obal, jestli na mě působí důvěryhodným dojmem a pokud jde vidět dovnitř, tak danou potravinu prohlédnu.
podle složení, původu a chuti
podle složení, reklamy
Podle složení, zkušeností
Podle složení, značky, obalu atd
Podle srovnání cen stejných potravin, někdy podle složení
podle toho jestli Humlovi chutnaj nebo ne
podle vlastní zkušenosti a podle složení
podle vlastní zkušensti
podle výrobce
Podle vzhledu (u nebalených potravin), co nejjednoduššího složení (čím méně přídatných látek, tím lépe), absence konzervantů, vysoký podíl hlavní suroviny pro výrobu (např. podíl masa v uzeninách), popřípadě země výroby (preferuji české)...
Podle vzhledu a složení
Podle vzhledu,výrobce.
podle země původu a po vizuální stránce
podle zeme puvodu, cerstvosti
podle zkušenosti
podle značky, místa nákupu, ceny, doporučení
podle známosti značky
právě podle označení logem KLASA
Predevsim pole slozeni a technologie vyroby, dale podle vlastnich zkusenosti
protože jsou vyráběny z kvalitních surovin českými výrobci
předchozí zkušenost, chuť, složení
při mém nízkém rozpočtu je přednější cena než kvalita.
Slozeni a puvod
Složení
složení
SLOŽENÍ
Složení
složení
složení (např. obsah masa v uzenině, množství náhražek a chemikálií) cena (u nejlevnějších potravin neočekávám kvalitu) původ (Nevěřím polským, bulharským, rumunským... výrobkům)
Složení (nezbývá než věřit tomu, co je uvedeno na obalu), osobní zkušenost (chuť a subjektivní zhodnocení kvality výrobku), nákup v obchodech, kde předpokládám kvalitní výrobky (obchody se zdravou výživou, trhy apod.)
Složení potravin.Velmi mne v kvalitě ovlivnila právě zn.Klasa
složení renomé firmy
složení, cena, zkušenost, chuť
složení, chuť
složení, chuť, vůně, trvanlivost
složení, obal,
složení, původ
složení, původ, délka trvanlivosti, následně chuť dané potraviny
složení, původ, výrobce, vzhled
složení, zda tam nejsou éčka, chuť potraviny
složení, zkušenost
složení,vzhled,stáří
sní se a nic nezbyde
Těžko říct. Snad podle ceny a zejméně podle označení BIO. Zejména označení BIO mě ovlivňuje, pokud chci koupit kvalitní potraviny.
V případě potravin bez chemických přídatných látek (např. prodlužující trvanlivost), v případě spotřebního zboží vyrobené z kvalitních materiálů (ne Čína).
verim surovinam a znacce
Většinou dle složení, země původu a taky dle výroby- preferuji bio.
většinou podle vzhledu a složení
vzhled
Vzhled, pokud možno vůně, původ, složení
vzhled, vůně, složení, místo původu
záleží na druhu potraviny!
Zda je potravina bez přidaných barviv a umlělých konzervantů, dále pak podle nutričních hodnot a v neposlední řadě podle přesného složení...
země původu, složení, značka
zkušenost, doporučení
zkušeností
zkušenosti, intuice
způsob výroby, obsah, vzhled produktu
že se z nich neposeru
8. Ovlivňuje Vás při nákupu potravin, zda jsou výrobky označené značkou KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Rozhodně ano → otázka č. 9, Spíše ano → otázka č. 9, Spíše ne → otázka č. 10, Rozhodně ne → otázka č. 10].
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Spíše ne | 57 | 45,97 % | 29,84 % |
Spíše ano | 29 | 23,39 % | 15,18 % |
Rozhodně ne | 28 | 22,58 % | 14,66 % |
Rozhodně ano | 10 | 8,06 % | 5,24 % |
9. Vyhledáváte cíleně při nákupu výrobky označené logem KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše ne | 17 | 43,59 % | 8,9 % |
spíše ano | 16 | 41,03 % | 8,38 % |
rozhodně ano | 5 | 12,82 % | 2,62 % |
rozhodně ne | 1 | 2,56 % | 0,52 % |
10. Výrobky s označením KLASA jsou podle Vašeho názoru:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
jsou na stejné cenové úrovni jako výrobky neoznačené | 61 | 49,19 % | 31,94 % |
nedokážu posoudit | 42 | 33,87 % | 21,99 % |
dražší než výrobky bez tohoto označení | 20 | 16,13 % | 10,47 % |
jsou levnější | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
11. Při volbě mezi dvěma výrobky upřednostníte ten, který je označen logem KLASA, nebo ten, který je levnější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nerozlišuji | 55 | 44,35 % | 28,8 % |
s označením KLASA | 50 | 40,32 % | 26,18 % |
levnější | 19 | 15,32 % | 9,95 % |
12. Je podle Vás obecně dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano | 70 | 56,45 % | 36,65 % |
Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA. | 54 | 43,55 % | 28,27 % |
13. Kam chodíte nejčastěji nakupovat potraviny?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Albert/Hypernova | 34 | 27,42 % | 17,8 % |
Billa | 28 | 22,58 % | 14,66 % |
Tesco | 18 | 14,52 % | 9,42 % |
Menší obchod | 12 | 9,68 % | 6,28 % |
Kaufland | 12 | 9,68 % | 6,28 % |
Penny | 6 | 4,84 % | 3,14 % |
Interspar | 6 | 4,84 % | 3,14 % |
Globus | 4 | 3,23 % | 2,09 % |
Lidl | 2 | 1,61 % | 1,05 % |
Norma | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
Coop | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
14. Je v tomto obchodě dostatečná nabídka výrobků s označením KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne, uvítal/a bych rozšíření sortimentu se značkou KLASA. | 65 | 52,42 % | 34,03 % |
Ano | 59 | 47,58 % | 30,89 % |
15. Kolik prostředků měsíčně vynaložíte na pořízení potravin označených logem KLASA?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 500 Kč | 46 | 37,1 % | 24,08 % |
do 100 Kč | 33 | 26,61 % | 17,28 % |
do 1000 Kč | 23 | 18,55 % | 12,04 % |
do 1500 Kč | 9 | 7,26 % | 4,71 % |
do 2000 Kč | 6 | 4,84 % | 3,14 % |
do 2500 Kč | 3 | 2,42 % | 1,57 % |
více než 4000 Kč | 2 | 1,61 % | 1,05 % |
do 3000 Kč | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
do 3500 Kč | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
16. Na závěr několk sociodemografických otázek. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
žena | 92 | 74,19 % | 48,17 % |
muž | 32 | 25,81 % | 16,75 % |
17. Do jaké věkové kategorie spadáte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
do 25 let | 78 | 62,9 % | 40,84 % |
26-35 let | 29 | 23,39 % | 15,18 % |
36-55 let | 17 | 13,71 % | 8,9 % |
18. Bydlíte v obci:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
900000 a více obyvatel | 63 | 50,81 % | 32,98 % |
od 3000-899999 obyvatel | 37 | 29,84 % | 19,37 % |
do 3000 obyvatel | 21 | 16,94 % | 10,99 % |
od 3000-899999 3000-899999 end_of_the_skype_highlighting obyvatel | 2 | 1,61 % | 1,05 % |
od 3000-899999 3000-899999 end_of_the_skype_highlighting obyvatel | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
19. Vaše dosažené vzdělání
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
středoškolské s maturitou | 81 | 65,32 % | 42,41 % |
vysokoškolské s bakalářským diplomem | 18 | 14,52 % | 9,42 % |
vysokoškolské s magisterským diplomem | 11 | 8,87 % | 5,76 % |
vyšší odborné | 6 | 4,84 % | 3,14 % |
středoškolské bez maturity | 5 | 4,03 % | 2,62 % |
základní | 3 | 2,42 % | 1,57 % |
20. Jaký je váš aktuální status:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student | 68 | 54,84 % | 35,6 % |
zaměstnanec | 36 | 29,03 % | 18,85 % |
na mateřské dovolené | 10 | 8,06 % | 5,24 % |
OSVČ | 7 | 5,65 % | 3,66 % |
důchodce | 2 | 1,61 % | 1,05 % |
nezaměstnaný | 1 | 0,81 % | 0,52 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.