Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Oblíbenost a účinnost venkovní reklamy v ČR.

Oblíbenost a účinnost venkovní reklamy v ČR.

Atraktivita turistických oblastí Jeseníky a Střední Morava
Znáte Střední Moravu nebo Jeseníky? Co považujete za největší lákadla regionu?

(veřejné výsledky 12. 12.)

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Hana Šnajdrová
Šetření:11. 04. 2010 - 19. 04. 2010
Počet respondentů:158
Počet otázek (max/průměr):13 / 13
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:70,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.04:21
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

 Dobrý den, jmenuji se Hana Šnajdrová a provádím výzkum o venkovní reklamě. Výzkum bude použit v mé diplomové práci, ve které se zabývám problematikou venkovní reklamy a billboardů z různých hledisek (např. právního, etického). Dotazník nezabere mnoho času, jeho vyplněním mi však hodně pomůžete.

Děkuji za váš čas a ochotu.

Instrukce pro vyplnění dotazníku (nápověda)

U některých otázek lze vybrat více odpovědí.

Odpovědi respondentů

1. Které z možností patří do venkovní reklamy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
billboardy a jiné "boardy"14893,67 %93,67 %  
reklamní vozidla (např.RedBull)13283,54 %83,54 %  
veřejná doprava (MHD)12780,38 %80,38 %  
reklama přímo na chodníku11874,68 %74,68 %  
CityLight vitríny10163,92 %63,92 %  
veletrhy a výstavy2314,56 %14,56 %  
předváděcí akce v obchodech1811,39 %11,39 %  
reklama v kinosálech138,23 %8,23 %  

Graf

2. Je rozdíl mezi reklamou out-door a out-of-home?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8151,27 %51,27 %  
ano6037,97 %37,97 %  
ne1710,76 %10,76 %  

Graf

3. Kde věnujete venkovní reklamě nejvíce pozornosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
podél silnic při jízdě4226,58 %26,58 %  
na zastávkách MHD3119,62 %19,62 %  
na ulici při chůzi3018,99 %18,99 %  
v prostředcích MHD2213,92 %13,92 %  
na budovách1710,76 %10,76 %  
ve vzduchu42,53 %2,53 %  
v prostredcich MHD,na zastavkach a podel silnice10,63 %0,63 %  
moc jim nevěnuji pozornost10,63 %0,63 %  
všeobecně reklamám nevěnuji pozornost10,63 %0,63 %  
nic10,63 %0,63 %  
televize ,rádio...10,63 %0,63 %  
nikde, nesnasim reklamu10,63 %0,63 %  
moc ji nesleduji10,63 %0,63 %  
najradsej nikde10,63 %0,63 %  
nevěnuji pozornost10,63 %0,63 %  
tam kde jsem10,63 %0,63 %  
reklamu cíleně ignoruji10,63 %0,63 %  
nikde10,63 %0,63 %  

Graf

4. Co vás na venkovní reklamě první zaujme?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
netradiční formát6037,97 %37,97 %  
barva5937,34 %37,34 %  
velikost3320,89 %20,89 %  
podsvětlení63,8 %3,8 %  

Graf

5. Jaký je váš postoj k venkovní reklamě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevadí mi10566,46 %66,46 %  
vadí mi3018,99 %18,99 %  
nemám názor148,86 %8,86 %  
líbí se mi95,7 %5,7 %  

Graf

6. Ovlivnila vás někdy venkovní reklama ve vašem nákupním rozhodování?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne9358,86 %58,86 %  
ano6541,14 %41,14 %  

Graf

7. Jak vnímáte regulaci venkovní reklamy a její zákaz, který v mnoha zemích již platí?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
pozitivně12277,22 %77,22 %  
negativně3622,78 %22,78 %  

Graf

8. Jsou podle vás billboardy podél silnic bezpečné?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne10767,72 %67,72 %  
ano5132,28 %32,28 %  

Graf

9. Měly by být nelegální reklamní plochy odstraněny a zavedeny postihy za nelegální plochu?

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano13987,97 %87,97 %  
ne1912,03 %12,03 %  

Graf

10. Jste

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena9358,86 %58,86 %  
muž6541,14 %41,14 %  

Graf

11. Je vám

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
22 - 3510264,56 %64,56 %  
36 - 502717,09 %17,09 %  
15 - 21159,49 %9,49 %  
51 - 66138,23 %8,23 %  
22 - 3510,63 %0,63 %  

Graf

12. Vaše zaměstnání

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student5132,28 %32,28 %  
doprava, řemesla a služby1912,03 %12,03 %  
daně, ekonomika a pojišťovnictví148,86 %8,86 %  
zdravotnictví85,06 %5,06 %  
nic85,06 %5,06 %  
cestovní ruch63,8 %3,8 %  
bankovnictví a finance53,16 %3,16 %  
bez zaměstnání53,16 %3,16 %  
veřejný činitel, armáda31,9 %1,9 %  
obchod21,27 %1,27 %  
Průmysl21,27 %1,27 %  
školství21,27 %1,27 %  
právo21,27 %1,27 %  
management ve výrobním průmyslu10,63 %0,63 %  
servisni technik elektro10,63 %0,63 %  
OSVČ10,63 %0,63 %  
výzkum a vývoj10,63 %0,63 %  
média10,63 %0,63 %  
Aasistenta prodeje OV10,63 %0,63 %  
výzkum10,63 %0,63 %  
stavebnictví, projekce10,63 %0,63 %  
obchod a sluzby10,63 %0,63 %  
skladnik10,63 %0,63 %  
výrobně technický manager10,63 %0,63 %  
důchodce10,63 %0,63 %  
novinář10,63 %0,63 %  
obchodní zástupce10,63 %0,63 %  
obchod a finance10,63 %0,63 %  
ine10,63 %0,63 %  
státní správa10,63 %0,63 %  
Technik - výrobní průmysl10,63 %0,63 %  
product manager internetového portálu10,63 %0,63 %  
konstruktér10,63 %0,63 %  
překladatelka10,63 %0,63 %  
na MD10,63 %0,63 %  
vývoj software10,63 %0,63 %  
reklama10,63 %0,63 %  
Uklidove sluzby10,63 %0,63 %  
zahraniční obchod10,63 %0,63 %  
IT10,63 %0,63 %  
Obhodni cinnost a reklama10,63 %0,63 %  
Státní zaměstnanec10,63 %0,63 %  
automotive10,63 %0,63 %  
sociální práce10,63 %0,63 %  

Graf

13. Nejčastěji využívaný způsob dopravy

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
auto a motocykl7144,94 %44,94 %  
MHD (tramvaj, městský autobus, metro, trolejbus)5635,44 %35,44 %  
pěšky159,49 %9,49 %  
vlak74,43 %4,43 %  
kolo42,53 %2,53 %  
příměstský a dálkový autobus42,53 %2,53 %  
letadlo10,63 %0,63 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

12. Vaše zaměstnání

  • odpověď student:
    • 3.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 15 - 21 na otázku 11. Je vám

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Které z možností patří do venkovní reklamy?

2. Je rozdíl mezi reklamou out-door a out-of-home?

3. Kde věnujete venkovní reklamě nejvíce pozornosti?

4. Co vás na venkovní reklamě první zaujme?

5. Jaký je váš postoj k venkovní reklamě?

6. Ovlivnila vás někdy venkovní reklama ve vašem nákupním rozhodování?

7. Jak vnímáte regulaci venkovní reklamy a její zákaz, který v mnoha zemích již platí?

8. Jsou podle vás billboardy podél silnic bezpečné?

9. Měly by být nelegální reklamní plochy odstraněny a zavedeny postihy za nelegální plochu?

10. Jste

11. Je vám

12. Vaše zaměstnání

13. Nejčastěji využívaný způsob dopravy

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Které z možností patří do venkovní reklamy?

2. Je rozdíl mezi reklamou out-door a out-of-home?

3. Kde věnujete venkovní reklamě nejvíce pozornosti?

4. Co vás na venkovní reklamě první zaujme?

5. Jaký je váš postoj k venkovní reklamě?

6. Ovlivnila vás někdy venkovní reklama ve vašem nákupním rozhodování?

7. Jak vnímáte regulaci venkovní reklamy a její zákaz, který v mnoha zemích již platí?

8. Jsou podle vás billboardy podél silnic bezpečné?

9. Měly by být nelegální reklamní plochy odstraněny a zavedeny postihy za nelegální plochu?

10. Jste

11. Je vám

12. Vaše zaměstnání

13. Nejčastěji využívaný způsob dopravy

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Šnajdrová, H.Oblíbenost a účinnost venkovní reklamy v ČR. (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://billboardy-venkovni-reklama.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.