Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Bio potraviny vs. česká veřejnost

Bio potraviny vs. česká veřejnost

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Veronika Vavřinová
Šetření:17. 09. 2010 - 13. 10. 2010
Počet respondentů:381
Počet otázek (max/průměr):12 / 12.03
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:77,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.02:04
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-4 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Těší mě, že se právě teď chystáte vyplnit můj dotazník.

Získané výsledky budou součástí mé bakalářské práce na téma Hodnocení přístupu české veřejnosti k biopotravinám. Vyplnění tohoto dotazníku Vám nezabere ani 2 minuty, tak s chutí do toho:)

 

Odpovědi respondentů

1. Chodíte do obchodů se zdravou výživou, příp. vyhledáváte toto oddělení v supermarketu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevyhledávám12733,25 %33,33 %  
nakupuji tam často, mám je rád/a12733,25 %33,33 %  
zajdu ze zvědavosti11229,32 %29,4 %  
byl/a jsem jednou, nezaujalo mě to164,19 %4,2 %  

Graf

2. Myslím, že bio výrobek je:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zdraví prospěšnější než běžné výrobky17746,34 %46,46 %  
reklamní trik11429,84 %29,92 %  
nevím, nezajímám se o to307,85 %7,87 %  
nic61,57 %1,57 %  
způsob využití poptávky po zdravějších produktech10,26 %0,26 %  
má svá pozitiva i negativa10,26 %0,26 %  
Horší jak ostatní výrobky10,26 %0,26 %  
není velký rozdíl mezi bio výrobkem a běžným výrob10,26 %0,26 %  
upřímně,nevím co si myslet o bio potravinách10,26 %0,26 %  
Někdy kvalitnější než obyč,někdy ne a ještě dražší10,26 %0,26 %  
v případě masa pro mě morálně přijatelnější10,26 %0,26 %  
dobrý pro přírodu a ŽP10,26 %0,26 %  
Šetrné k životnímu prostředí10,26 %0,26 %  
jak se to vezme, z hlediska pesticidů ano, ale...10,26 %0,26 %  
zatím nemám dostatek informací10,26 %0,26 %  
Výrobek ekologického zemědělství :)10,26 %0,26 %  
věřím, že je zdraví prospěšnější, ale ta cena10,26 %0,26 %  
předražená kravina10,26 %0,26 %  
jsem na vážkách mezi prvními dvěma možnostmi10,26 %0,26 %  
Rozšíření sortimentu pro ty, kterým to chutná10,26 %0,26 %  
ohleduplnější k životnímu prostředí10,26 %0,26 %  
závisí na druhu výrobku který kupuji10,26 %0,26 %  
Myslím, že ne všem bio výrobkům se dá věřit.10,26 %0,26 %  
to že je to bio, nemusí znamenat, že je to zdravěj10,26 %0,26 %  
chutnější než běžné potr., ale kdoví, co je v nich10,26 %0,26 %  
jsou především citlivé k životnímu prostředí10,26 %0,26 %  
přírodě prospěšnější10,26 %0,26 %  
50 na 5010,26 %0,26 %  
je srovnatelný s běžným výrobkem10,26 %0,26 %  
méně škodlivý jak pro člověka tak pro planetu10,26 %0,26 %  
lhaní zákazníkovi o prospěšnosti v ekologii i zdra10,26 %0,26 %  
toto je příliš krátká kolonka na odpověď10,26 %0,26 %  
nektere veci urcite prospesnejsi, nektere tahak10,26 %0,26 %  
zdraví a životnímu prostředí prospěšnější10,26 %0,26 %  
Tvrdí se, že zdravější, ale já nevím jak moc věři 10,26 %0,26 %  
Myslím, že kvalita je různá výrobek od výrobku.10,26 %0,26 %  
"zdravější" variantou pro konzumenta i přírodu10,26 %0,26 %  
kvalitní potravina10,26 %0,26 %  
šetrnější k přírodě10,26 %0,26 %  
jak který. Nevěřila bych každému10,26 %0,26 %  
Prospěšnější pro zvířata a přírodu, ekologičtější.10,26 %0,26 %  
chutnější, méně anorganiký, více organický10,26 %0,26 %  
humánní k přírodě i ke zvíŕatům10,26 %0,26 %  
nevím, i když se o to zajímám10,26 %0,26 %  
myslím, že je zdraví prospěšný10,26 %0,26 %  
je především násobně přátelštější k přírodě10,26 %0,26 %  
chuťově lepší10,26 %0,26 %  
převážně reklamní trik10,26 %0,26 %  
pro mě takřka vždy nepoživatelný10,26 %0,26 %  
je dovážené a předražené10,26 %0,26 %  
výrobky vyráběné s ohledem k přírodě a zvířatům 10,26 %0,26 %  
přirozená potravina, ale také velký business10,26 %0,26 %  
kvalitnější než výrobky bet označení bio10,26 %0,26 %  
prospěšný, byť reklamou nadnesený10,26 %0,26 %  
zdravější ale i obchodní trik10,26 %0,26 %  
záleží na výrobci - trik i kvalita10,26 %0,26 %  
šetrnější k přírodě,ale na lidské zdraví nemá vliv10,26 %0,26 %  
ekologicky prospěšnější - není využívána agrochemi10,26 %0,26 %  
Z větší části nejspíše reklamní trik.10,26 %0,26 %  

Graf

3. Bio produkty pochází z ekologického zemědělství, které:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
je šetrnější k přírodě31782,98 %83,2 %  
neliší se od běžného zemědělství318,12 %8,14 %  
nevím, nezajímám se o to256,54 %6,56 %  
není tak šetrné jako běžné zemědělství92,36 %2,36 %  

Graf

4. Máte doma výrobek se značkou Bio?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám14738,48 %38,58 %  
koupil/a jsem náhodou11830,89 %30,97 %  
spoustu10828,27 %28,35 %  
nevím, jak takový výrobek poznat92,36 %2,36 %  

Graf

5. Jaké bio výrobky kupujete nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žádné15340,05 %40,16 %  
mléčné výrobky8823,04 %23,1 %  
obilné výrobky (mouka, müsli)6517,02 %17,06 %  
ovoce, zelenina4511,78 %11,81 %  
nic30,79 %0,79 %  
kosmetika20,52 %0,52 %  
skoro vše10,26 %0,26 %  
obilné,zeleninu, mléčné10,26 %0,26 %  
náhodně- když je přibližně za stejnou venu jako bě10,26 %0,26 %  
maso i jiné10,26 %0,26 %  
Kosmetika, těstoviny, mléko10,26 %0,26 %  
mléko, cukr10,26 %0,26 %  
od vseho trochu10,26 %0,26 %  
natě-petržel,kopr,libeček....ale jestli je to bio?10,26 %0,26 %  
od každého kousek :)10,26 %0,26 %  
sladkosti10,26 %0,26 %  
luštěniny10,26 %0,26 %  
luštěniny, obilniny, semena10,26 %0,26 %  
My ovoce a zeleninu máme z naší zahrad-bez chemie10,26 %0,26 %  
mám svoje ze zahrady10,26 %0,26 %  
káva, kosmetika10,26 %0,26 %  
Od každého něco, nejméně ovoce a zeleniny.10,26 %0,26 %  
vejce10,26 %0,26 %  
kosmetické přípravky10,26 %0,26 %  
maso, sojové výrobky, kosmetiku10,26 %0,26 %  
vše asi tak stejně10,26 %0,26 %  
různé veganské verze konvenčních živ. potravinám10,26 %0,26 %  
maso10,26 %0,26 %  
mošty a mléčné výrobky10,26 %0,26 %  
kosmetiku10,26 %0,26 %  
ty, které mají současně certifikaci Fairtrade10,26 %0,26 %  
výrobky ze sóji - robi maso, tofu, a podobně.10,26 %0,26 %  

Graf

6. Kdy jste se o bio výrobcích dozvěděli poprvé?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
mnohem dříve26368,85 %69,03 %  
nevím6316,49 %16,54 %  
asi před rokem4712,3 %12,34 %  
nic20,52 %0,52 %  
hned, jak se na nich někdo začal nabalovat10,26 %0,26 %  
3-4 roky zpět10,26 %0,26 %  
před 10 lety10,26 %0,26 %  
před 3 lety10,26 %0,26 %  
asi tak před 3 lety10,26 %0,26 %  
asi před dvěma lety10,26 %0,26 %  
2 -3 roky10,26 %0,26 %  

Graf

7. Odkud jste se o bio výrobcích dozvěděli?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
z médií (tv, internet)26569,37 %69,55 %  
od známých4311,26 %11,29 %  
od rodiny266,81 %6,82 %  
nic71,83 %1,84 %  
nevím51,31 %1,31 %  
škola51,31 %1,31 %  
v obchodě30,79 %0,79 %  
obchod20,52 %0,52 %  
nepamatuji si10,26 %0,26 %  
Tak všeobecně.10,26 %0,26 %  
v obchodě, pak ve škole10,26 %0,26 %  
v supermarkete10,26 %0,26 %  
z nabídky obchodů10,26 %0,26 %  
výběr z témat na BP :) předtim ani ťuk10,26 %0,26 %  
už netuším, dávno tomu10,26 %0,26 %  
nákupy v zahraničí (Německo)10,26 %0,26 %  
vegetariánstvím10,26 %0,26 %  
četbou - různé letáky, příručky, kuchařky...10,26 %0,26 %  
nevzpomenu si, je to uz dávno10,26 %0,26 %  
už si nepamatuji10,26 %0,26 %  
ze školy, od kamarádů10,26 %0,26 %  
zájímal jsem se o podmínky pěstování10,26 %0,26 %  
nepamatuju si10,26 %0,26 %  
z knih10,26 %0,26 %  
od každého trochu10,26 %0,26 %  
už nevím10,26 %0,26 %  
z časopisu Apetit10,26 %0,26 %  
kdysi dávno na střední škole10,26 %0,26 %  
ve škole10,26 %0,26 %  
v obchodě se zdravou výživou10,26 %0,26 %  
Více zdrojů10,26 %0,26 %  
v obchodech10,26 %0,26 %  
v rámci zaměstnání10,26 %0,26 %  
Člověk na to narazí mezi regály, když chce.10,26 %0,26 %  

Graf

8. Kde bio výrobky nakupujete

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenakupuji16843,98 %44,09 %  
v supermarketu15139,53 %39,63 %  
v prodejnách zdravé výživy13735,86 %35,96 %  
přímo od zemědělce4712,3 %12,34 %  

Graf

9. Ceny bio výrobků jsou podle Vás:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
většinou předražené25967,8 %67,98 %  
odpovídající jejich kvalitě9524,87 %24,93 %  
nevím, nekupuji266,81 %6,82 %  
zaplatil/a bych i více20,52 %0,52 %  

Graf

10. Znáte systém bio bedýnek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
neznám22458,64 %58,79 %  
nevyužívám z jiného důvodu9324,35 %24,41 %  
ano, ale z finančních důvodů nevyužívám5714,92 %14,96 %  
ano, využívám82,09 %2,1 %  

Graf

11. Vyplňte pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena31081,15 %81,36 %  
muž7218,85 %18,9 %  

Graf

12. Vyplňte věk:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18 - 3029376,7 %76,9 %  
do 184812,57 %12,6 %  
31 - 50318,12 %8,14 %  
nad 50102,62 %2,62 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

8. Kde bio výrobky nakupujete

  • odpověď nenakupuji:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím, nekupuji na otázku 9. Ceny bio výrobků jsou podle Vás:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi žádné na otázku 5. Jaké bio výrobky kupujete nejčastěji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Chodíte do obchodů se zdravou výživou, příp. vyhledáváte toto oddělení v supermarketu?

2. Myslím, že bio výrobek je:

3. Bio produkty pochází z ekologického zemědělství, které:

4. Máte doma výrobek se značkou Bio?

5. Jaké bio výrobky kupujete nejčastěji?

6. Kdy jste se o bio výrobcích dozvěděli poprvé?

7. Odkud jste se o bio výrobcích dozvěděli?

8. Kde bio výrobky nakupujete

9. Ceny bio výrobků jsou podle Vás:

10. Znáte systém bio bedýnek?

11. Vyplňte pohlaví:

12. Vyplňte věk:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Chodíte do obchodů se zdravou výživou, příp. vyhledáváte toto oddělení v supermarketu?

2. Myslím, že bio výrobek je:

3. Bio produkty pochází z ekologického zemědělství, které:

4. Máte doma výrobek se značkou Bio?

5. Jaké bio výrobky kupujete nejčastěji?

6. Kdy jste se o bio výrobcích dozvěděli poprvé?

7. Odkud jste se o bio výrobcích dozvěděli?

8. Kde bio výrobky nakupujete

9. Ceny bio výrobků jsou podle Vás:

10. Znáte systém bio bedýnek?

11. Vyplňte pohlaví:

12. Vyplňte věk:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Vavřinová, V.Bio potraviny vs. česká veřejnost (výsledky průzkumu), 2010. Dostupné online na https://bio-potraviny-vs-ceska-verejnost.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.