Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Bioprodukty

Bioprodukty

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Monika Veselá
Šetření:28. 04. 2009 - 19. 05. 2009
Počet respondentů:73
Počet otázek (max/průměr):20 / 15.3
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:25,9 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:39
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

V rámci zpracování semestrální práce z marketingového výzkumu jsme vytvořili dotazník na bioprodukty. Našim cílem je zjistit, zda jsou bioprodukty v podvědomí zákazníků a zjistit spokojenost zákazníků.

Odpovědi respondentů

1. Jakými faktory jste při nákupu potravin ovlivněn/a? Označte max. 3 odpovědi

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena 5778,08 %78,08 %  
Datum spotřeby4156,16 %56,16 %  
Složení, značka4054,79 %54,79 %  
Garance značkou kvality (př. Klasa)2027,4 %27,4 %  
Přírodní původ/ BIO2027,4 %27,4 %  
Původ 1520,55 %20,55 %  
Obal912,33 %12,33 %  
Reklama79,59 %9,59 %  
Ostatní45,48 %5,48 %  
Novinka na trhu45,48 %5,48 %  

Graf

2. Dávate přednost domácím výrobkům před zahraničními?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4257,53 %57,53 %  
ne3142,47 %42,47 %  

Graf

3. Za jaké výrobky jste ochoten/ochotna si připlatit?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Výrobky pocházející z ekologického zemědělství2230,99 %30,14 %  
Značkové výrobky1318,31 %17,81 %  
Výrobky respektující životní prostředí1115,49 %15,07 %  
Výrobky pocházející z českého zemědělství811,27 %10,96 %  
FAIR TRADE výrobky79,86 %9,59 %  
Ostatní68,45 %8,22 %  
Výrobky bez GMO45,63 %5,48 %  

Graf

4. Setkali jste se někdy se značkou BIO/biopotraviny/bioprodukty?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7298,63 %98,63 %  
ne11,37 %1,37 %  

Graf

5. Pokud ano, kde jste se o nich dozvěděli poprvé?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ze sdělovacích prostředků (TV, tisk, rádio, internet)4156,16 %56,16 %  
Ostatní:1419,18 %19,18 %  
Ve škole810,96 %10,96 %  
Od přátel810,96 %10,96 %  
V zahraničí22,74 %2,74 %  

Graf

6. Co se Vám vybaví, když se řekne "BIO"?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

"jídlo bez chemických přípravků"

bez chemie

Bez chemikálií

bez konzervačních přísad a chemických látek, pesticidů atd., podléhající přísné kontrole v průběhu pěstování i zpracování..

BIO třeba nejsou hranolky, ale BIOpotraviny (brambory BIO; atd...) nevím jak to mám vysvětlit. Prostě zdravé produkty.

Bio výrobky

Drahá, geneticky upravená mrkev co se tváří, že se jako podle pravítka vyklubala přirozenou cestou ze semínka.

drahé, zbytečné

Ekologické potraviny/výrobky bez genetické úpravy, přidaných barviv a konzervantů, co se týče zvířat - lepší podmínky pro život, nevykořisťování

ekologické zemědělství

ekologické zemědělství

hromada éček a ať mi nikdo netvrdí že tam nejsou, když ne přímo ve výrobku tak jsou v surovinách ( memusejí se tak uvádět na etiketách )

kvalitní a chutné potraviny

Light

lživé údaje..znám výrobu "bio" dokonale:-))

Něco co je čistě přírodní bez přísad vyrobených synteticky.např. mléko od krav, které, se živí jen na pastvě

něco zdravého

něco zdravého

něco zdravého, vyrobeno bez použití chemie

nesyntetické, přírodní

obchodní tah

pěstováno na biopoli, hnojeno biohnojivem, sklízeno a sváženo bioauty na biopaliva

potravina bez chemikalii

potraviny,které neobsahují žádná barviva,pesticidy atd.

produkty ekologického zeměděství, chemicky neošetřované, při pěstování/chovu se neničí životní prostředí

produkty pocházející z biozemědělství

přátelské a ohleduplné k životnímu prostředí, zdravé

předražený nesmysl

příroda

Přírodní

přírodní

Přírodní bez "éček"....

respekt k životnímu prostředí

s mensim mnozstvim skodlivin a zbytecnych chemikalii

šetrné k životnímu prostředí

výrobky šetrné k životnímu prostředí

zbytecny poprask

zdravá výživa

Zdravá výživa, výroba v souladu s přírodou...

zdravé potraviny s přísnější kontroly

zdravé výrobky

zdravější produkty, přírodní

zdravější, méně chemie

zdraví

zdraví, kvalita

Zdraví...

zdravy

zemedělství bez hnojiv, pesticidů, herbicidů+welfare chov zvířat

zrdave, nebo spis o neco mene skodlive

žádné fungicidy, insekticidy, herbicidy, nematocidy a další. Hnojení organickými hnojivy, ochrana pomocí přirozených nepřátel. Výživa zvířat pícninami (viz výše) a bez přidání průmyslově vyorbených vitamínů a minerálů.

Že jsem měl minulý týden skvělou možnost koupit dvě obyčejné hrušky za 20 korun, nebo dvě bio hrušky za 40... vyhrály obyčejné a byly moc dobré :-)

Živý

7. Nakupujete bioprodukty rep. biopotraviny?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ne4156,16 %56,16 %  
ano3243,84 %43,84 %  

Graf

8. Pokud ne, jaký je důvod Vašeho nezájmu? Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, tuto otázku nevyplňujete.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cena bioproduktů je příliš vysoká1328,89 %17,81 %  
Nedůvěřuji značce BIO1022,22 %13,7 %  
Konvenční produkty mě dostatečně uspokojují715,56 %9,59 %  
Nemám dostatek informací o biovýrobcích511,11 %6,85 %  
Ostatní:511,11 %6,85 %  
Můj obchod nemá bioprodukty v nabídce48,89 %5,48 %  
Nepovažuji bioprodukty za dostatečně kvalitní12,22 %1,37 %  

Graf

9. Pokud ano, jak často bioprodukty nakupujete? Pokud bioprodukty nenakupujete, tuto otázku nevyplňujte - přejděte prosím k poslední otázce.

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Několikrát do měsíce1847,37 %24,66 %  
Výjimečně923,68 %12,33 %  
Několikrát do týdne821,05 %10,96 %  
Denně37,89 %4,11 %  

Graf

10. Jaké bioprodukty kupujete nejčastěji? označte max. 3 odpovědi

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Cereální výrobky2762,79 %36,99 %  
Maso nebo mléčné výrobky2148,84 %28,77 %  
Čerstvé ovoce, zelenina2046,51 %27,4 %  
Pochutiny1534,88 %20,55 %  
Nápoje920,93 %12,33 %  
Ostatní:818,6 %10,96 %  
nic12,33 %1,37 %  

Graf

11. Z jakého hlavního důvodu bioprodukty nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Přírodnější - pěstovány bez podpory chemických přípravků1638,1 %21,92 %  
Lepší pro zdraví1023,81 %13,7 %  
Lepší chuť49,52 %5,48 %  
Podpora pohody (welfare) zvířat49,52 %5,48 %  
Ostatní:37,14 %4,11 %  
Podíl na ochraně životního prostředí37,14 %4,11 %  
Nutriční kvalita potravin24,76 %2,74 %  

Graf

12. Kde bioprodukty nejčastěji nakupujete?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Supermarket/hypermarket2048,78 %27,4 %  
Prodejna zdravé výživy1639,02 %21,92 %  
Specializovaná prodejna49,76 %5,48 %  
Přímo u výrobce - prodej ze dvora12,44 %1,37 %  

Graf

13. Chybí Vám v nabídce prodejců nějaké bioprodukty? popř. jaké

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ano, maso, mléko...

bio kosmetika

Bioprodukty mě nezajímají. Tvrzení, že chutnají lépe než obyčejné, nevěřím a připlácet si za ně tudíž nebudu. Beztak jde jen o způsob pěstování, ale už ne o ekologičnost přepravy, skladování atd.

čokoláda

ne

ne

ne

nechybí

Nechybí...moc nenakupuji

někde maso, jinde jogurty atd..

nevim

vic druhu ovoce a zeleniny za prijatelnou cenu

Více biozeleniny a bioovoce

více sladkosti

Výrobky, které vyžaduji jsou k dostání.

14. Kolik utratíte v průměru za měsíc za nákup bioproduktů?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
max. 100Kč1432,56 %19,18 %  
max. 300 Kč1227,91 %16,44 %  
max. 500 Kč1023,26 %13,7 %  
max. 1 000 Kč49,3 %5,48 %  
více než 1 000 Kč36,98 %4,11 %  

Graf

15. Jsou bioprodukty ve Vašem okolí běžně k sehnání?

Nepovinná otázka, respondent se mohl rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano4677,97 %63,01 %  
ne1322,03 %17,81 %  

Graf

16. Zaznamenali jste v posledním roce nějaké novinky v oblasti bioproduktů nebo ekologického zemědělství?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

ani ne

Ani ne, moc to nekupuji, je to strašně předražené! Občas něco když mě to zaujme.

ano

ano, širší sortiment

Ano. Začína s etím zabývat čím dal tím více kupujících i prodejců.

jo v Plusu

Jo zemědělství je v prdeli ( pardon jinak to vyjádřit snad ani nejde )

Naštěstí jsou už skoro v každém supermarketu.

ne

ne

ne

ne

Ne

ne

ne

nesleduji

nevím o nich

nezajem

Nezajímám se o to

prudí s tím čím dál víc

spíš jsem zaznamenala širší nabídku a větší dostupnost (více míst a různé ceny)

v marketu Albert nove vyrobky, mrazena zelenina primo pro deti bez chemie

zvyšuje se podíl bio výrobků v supermarketech, je více věcí v kvalitě bio

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena5676,71 %76,71 %  
muž1723,29 %23,29 %  

Graf

18. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
19 - 25 let4358,9 %58,9 %  
26 - 35 let1216,44 %16,44 %  
do 18 let1115,07 %15,07 %  
36 - 45 let56,85 %6,85 %  
55 let a více22,74 %2,74 %  

Graf

19. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Středoškolské (včetně vyučení) s maturitou4358,9 %58,9 %  
Vysokoškolsé (včetně vyššího)1419,18 %19,18 %  
Základní1115,07 %15,07 %  
Středoškolské (včetně vyučení) bez maturity34,11 %4,11 %  
Neukončené základní22,74 %2,74 %  

Graf

20. V jakém městě / obci žijete?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Praha1626,23 %21,92 %  
Brno69,84 %8,22 %  
České Budějovice69,84 %8,22 %  
Dívčice46,56 %5,48 %  
Lázně Bohdaneč11,64 %1,37 %  
Lišov11,64 %1,37 %  
Vodňany11,64 %1,37 %  
ale no tak11,64 %1,37 %  
Veselí nad Lužnicí11,64 %1,37 %  
Česká Lhota11,64 %1,37 %  
ostatní odpovědi Dačice
na vesnici u Českých Budějovic
Mydlovary
Zín - město
Ústecký kraj
Liberec
zliv
Jablonec n/N
Jihlava
plzen
Lysá nad labem
Litoměřice
Hranice na Moravě
Trutnov
Semily
Kroměříž
slapanice u brna
Olomouc
Zlín
Nový Jičín
Metylovice
v plzni
Rokycany
2337,7 %31,51 % 

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u jedné otázky.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

7. Nakupujete bioprodukty rep. biopotraviny?

  • odpověď ano:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Několikrát do měsíce na otázku 9. Pokud ano, jak často bioprodukty nakupujete? Pokud bioprodukty nenakupujete, tuto otázku nevyplňujte - přejděte prosím k poslední otázce.
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi max. 500 Kč na otázku 14. Kolik utratíte v průměru za měsíc za nákup bioproduktů?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pochutiny na otázku 10. Jaké bioprodukty kupujete nejčastěji? označte max. 3 odpovědi
    • zobrazit další souvislosti
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Výrobky pocházející z ekologického zemědělství na otázku 3. Za jaké výrobky jste ochoten/ochotna si připlatit?
  • odpověď ne:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi Nedůvěřuji značce BIO na otázku 8. Pokud ne, jaký je důvod Vašeho nezájmu? Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, tuto otázku nevyplňujete.
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Značkové výrobky na otázku 3. Za jaké výrobky jste ochoten/ochotna si připlatit?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Cena bioproduktů je příliš vysoká na otázku 8. Pokud ne, jaký je důvod Vašeho nezájmu? Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, tuto otázku nevyplňujete.

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Jakými faktory jste při nákupu potravin ovlivněn/a? Označte max. 3 odpovědi

2. Dávate přednost domácím výrobkům před zahraničními?

3. Za jaké výrobky jste ochoten/ochotna si připlatit?

4. Setkali jste se někdy se značkou BIO/biopotraviny/bioprodukty?

5. Pokud ano, kde jste se o nich dozvěděli poprvé?

7. Nakupujete bioprodukty rep. biopotraviny?

8. Pokud ne, jaký je důvod Vašeho nezájmu? Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, tuto otázku nevyplňujete.

9. Pokud ano, jak často bioprodukty nakupujete? Pokud bioprodukty nenakupujete, tuto otázku nevyplňujte - přejděte prosím k poslední otázce.

10. Jaké bioprodukty kupujete nejčastěji? označte max. 3 odpovědi

11. Z jakého hlavního důvodu bioprodukty nakupujete?

12. Kde bioprodukty nejčastěji nakupujete?

14. Kolik utratíte v průměru za měsíc za nákup bioproduktů?

15. Jsou bioprodukty ve Vašem okolí běžně k sehnání?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

20. V jakém městě / obci žijete?

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Jakými faktory jste při nákupu potravin ovlivněn/a? Označte max. 3 odpovědi

2. Dávate přednost domácím výrobkům před zahraničními?

3. Za jaké výrobky jste ochoten/ochotna si připlatit?

4. Setkali jste se někdy se značkou BIO/biopotraviny/bioprodukty?

5. Pokud ano, kde jste se o nich dozvěděli poprvé?

7. Nakupujete bioprodukty rep. biopotraviny?

8. Pokud ne, jaký je důvod Vašeho nezájmu? Pokud jste na předchozí otázku odpověděli ano, tuto otázku nevyplňujete.

9. Pokud ano, jak často bioprodukty nakupujete? Pokud bioprodukty nenakupujete, tuto otázku nevyplňujte - přejděte prosím k poslední otázce.

10. Jaké bioprodukty kupujete nejčastěji? označte max. 3 odpovědi

11. Z jakého hlavního důvodu bioprodukty nakupujete?

12. Kde bioprodukty nejčastěji nakupujete?

14. Kolik utratíte v průměru za měsíc za nákup bioproduktů?

15. Jsou bioprodukty ve Vašem okolí běžně k sehnání?

17. Pohlaví

18. Věk

19. Jaké je Vaše nejvyšší vzdělání?

20. V jakém městě / obci žijete?

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Veselá, M.Bioprodukty (výsledky průzkumu), 2009. Dostupné online na https://bioprodukty.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.