Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Blog jako nástroj propagace

Blog jako nástroj propagace

Víte, že... můžete dotazníky vyplňovat i pomocí mobilních aplikací?
K dispozici jsou aplikace pro iPhone, iPad a Android.

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Lenka Bubeníková
Šetření:06. 11. 2015 - 02. 12. 2015
Počet respondentů:283
Počet otázek (max/průměr):28 / 22.96
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:64,7 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.07:07
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,
ráda bych Vás požádala o vyplnění následujícího dotazníku, jenž se zabývá problematikou blogů a jejich hodnocení jako komunikačního nástroje. Primárně je tedy určen pro ty, kteří pravidelně nějaký blog sledují. Dotazník je zcela anonymní, Vámi poskytnuté údaje mi poslouží jako podklad pro zpracování praktické části mé diplomové práce na téma „Vybrané aspekty PR komunikace firem“.

Předem děkuji za Váš čas a vyplnění dotazníku.

Odpovědi respondentů

1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 2, NE → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO24084,81 %84,81 %  
NE4315,19 %15,19 %  

Graf

2. Na co se dané blogy primárně zaměřují?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
life14660,83 %51,59 %  
food13957,92 %49,12 %  
fashion9137,92 %32,16 %  
beauty8836,67 %31,1 %  
fitness187,5 %6,36 %  
lifestyle72,92 %2,47 %  
sport52,08 %1,77 %  
cestování31,25 %1,06 %  
literatura20,83 %0,71 %  
travel20,83 %0,71 %  
knihy20,83 %0,71 %  
Automobily, Technika (Elektronika)10,42 %0,35 %  
technika10,42 %0,35 %  
Diy,grwm10,42 %0,35 %  
Psi.10,42 %0,35 %  
různé10,42 %0,35 %  
kultura10,42 %0,35 %  
politika a společnost10,42 %0,35 %  
interior design10,42 %0,35 %  
esoterika, konspirace, alternativní zprávy, alternativní medicína10,42 %0,35 %  
sex10,42 %0,35 %  
fotky, recenze10,42 %0,35 %  
Když děláte dotazník v češtině, tak do toho kurva neserte anglický názvy.10,42 %0,35 %  
politika10,42 %0,35 %  
o módě, neumím anglicky10,42 %0,35 %  
fitness, cestování10,42 %0,35 %  
fitness, interior design, music, travel10,42 %0,35 %  
fitness, zdravý životní styl10,42 %0,35 %  
povídky či postřehy ze života10,42 %0,35 %  
Fitnes10,42 %0,35 %  
DIY10,42 %0,35 %  
štěstí, ekologie10,42 %0,35 %  
fitness, cvičení10,42 %0,35 %  
healthy lifestyle10,42 %0,35 %  
Yaoi, funfiction, 10,42 %0,35 %  
názory, zážitky10,42 %0,35 %  
Děti 10,42 %0,35 %  
ekonomika10,42 %0,35 %  
agility10,42 %0,35 %  
seriály10,42 %0,35 %  
umění10,42 %0,35 %  
povídky, seriály10,42 %0,35 %  
anime10,42 %0,35 %  

Graf

3. Jak často tyto blogy navštěvujete?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
několikrát do týdne10342,92 %36,4 %  
1x denně4619,17 %16,25 %  
1x týdně3715,42 %13,07 %  
vícekrát za den3112,92 %10,95 %  
méně než 1x týdně239,58 %8,13 %  

Graf

4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?

Uveďte prosím V MINUTÁCH.

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
304820 %16,96 %  
104518,75 %15,9 %  
203213,33 %11,31 %  
152912,08 %10,25 %  
52510,42 %8,83 %  
60156,25 %5,3 %  
12072,92 %2,47 %  
4062,5 %2,12 %  
4552,08 %1,77 %  
9031,25 %1,06 %  
ostatní odpovědi 1
50
3
25
2
70
180
11
18
0
75
364
35
100
8
2510,42 %8,83 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:23.34
Minimum:5
Maximum:90
Variační rozpětí:85
Rozptyl:270.89
Směrodatná odchylka:16.46
Medián:20
Modus:30

Graf

5. Sledujete blogery také na Facebooku, Instagramu a jiných sociálních sítích?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20585,42 %72,44 %  
NE3514,58 %12,37 %  

Graf

6. Co Vás na blogu nejvíce zajímá?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
tipy (co koupit, kam zajít, kde se najíst…)15363,75 %54,06 %  
osobní život autora10845 %38,16 %  
recepty10142,08 %35,69 %  
recenze9539,58 %33,57 %  
fotky8836,67 %31,1 %  
příspěvky odbornějšího typu, zaměřené na určitou problematiku6125,42 %21,55 %  
komentáře k aktuálnímu dění229,17 %7,77 %  
soutěže125 %4,24 %  
zajimave myslenky, ctivy text10,42 %0,35 %  
grwm10,42 %0,35 %  
většinou příběhy10,42 %0,35 %  
autorské články10,42 %0,35 %  
jsou motivatori10,42 %0,35 %  
reportáže ze závodů, workshopů apd.10,42 %0,35 %  
Sport10,42 %0,35 %  
Nová kapitola :D 10,42 %0,35 %  
zajímavý styl psaní autora10,42 %0,35 %  
výsledky ze závodů10,42 %0,35 %  
to samotné téma10,42 %0,35 %  
povídky10,42 %0,35 %  

Graf

7. Komentujete příspěvky blogerů, zapojujete se do diskuze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE15765,42 %55,48 %  
ANO8334,58 %29,33 %  

Graf

8. Zaregistroval/a jste na blozích, které navštěvujete, nějakou formu propagace určitých produktů, služeb či značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20485 %72,08 %  
NE3615 %12,72 %  

Graf

9. O co se konkrétně jednalo (jaký typ propagace)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
recenze, testování produktů18275,83 %64,31 %  
soutěž o produkty (giveaway)16468,33 %57,95 %  
účast blogera na akci pořádané danou firmou12853,33 %45,23 %  
odkaz např. na webové stránky firmy12451,67 %43,82 %  
banner10342,92 %36,4 %  
jiná forma (placené) reklamy4217,5 %14,84 %  
nic41,67 %1,41 %  
nepřímá recenze např. oblékne si kabát a sledující se jí ptají v komentáři odkud je10,42 %0,35 %  
nijak10,42 %0,35 %  
nesetkala10,42 %0,35 %  
---10,42 %0,35 %  
propagace vlastních akcí10,42 %0,35 %  
zmineni produktu "jen tak mimochodem"10,42 %0,35 %  
A zas tady někdo ani neumí dělat dotazník. V předchozí otázce zaškrtnu ne a tady to stejně po mě chce odpověď.10,42 %0,35 %  
využití produktů v osobním životě, fotky na Instagramu, Snapchat10,42 %0,35 %  
subjektivní recenze určitých výrobků - jejich srovnání a doporučení těch nejlepších10,42 %0,35 %  
Propagace výrobce pomoci postu na fb - s odkazem na jejich web. Nebo skoro nenapadne vaření z určitých surovin s odkazem na e-shop. Oblečeni na sobě z e-shopu. 10,42 %0,35 %  
slevové kódy10,42 %0,35 %  
skrytá reklama, nepřiznána reklama10,42 %0,35 %  
nechci se nikde registrovat10,42 %0,35 %  
Ne zaregistrovala jsem se10,42 %0,35 %  
ne10,42 %0,35 %  
neregistrovala jsem se10,42 %0,35 %  

Graf

10. Co si myslíte o spolupráci blogerů s firmami či značkami?

Zde můžete vyjádřit svůj názor na tuto spolupráci - např. zda ji schvalujete či naopak (případně proč?), jaký může mít tato spolupráce přínos (ať už pro blogera či i čtenáře), jaká naopak negativa...zkrátka co Vás k této problematice napadne. Za Váš názor předem děkuji.

Povinná otázka, respondent musel napsat odpověď vlastními slovy.

Podle mého názoru, může jít o finančně nenáročnou propagaci firmy, pokud si zvolí hojně sledovaného blogera a ten na tuto spolupráci přistoupí. Zatím na tom nevidím žádné negativum, ačkoli jsem zaznamenala video australské modelky a blogerky, která naříká, pláče a varuje před tím. Nevím, třeba mi to časem začne také vadit.

-

-

.

.

.

..

...

...

ak je s daným produktom stotožnený bloger, tak je to v poriadku

Ani nevím...

ano schvaluji

Ano, propagaci značek schvaluji. Především pak recenze na různé produkty. Mám pak lepší přehled o tom, co si koupit.

Ano, schvaluji, myslim si, ze to je pro bloggery dobra prilezitost, zkusenost

ať to nedělají pak jsou jim zavázani

blí blá blů

Bloger by mel v recenzích uvádět pravdu,která by nemela byt ovlivněna spoluprácí s firmou.

Blogeři svou práci odvádějí dobře a tak nevidím důvod proč by neměli také dostávat jako malou odměnu produkty firem která je za reklamu nějakým spůsobem občas zasponzoruje. A pro nás je super že se zase dozvíme o většinou velmi kvalitních značkách. Ovšem nechápu blogery kteří propagují něco o čem sami ví že není dobré jen za vidinou odměny. Tím jen ztrácejí sledovatele.

čím více recenzí, tím lépe

člověk neví, jak upřímná je recenze. Vadí mi, když vidím, že je to poskytnutý produkt, ale blogerka to nenapíše.

Člověk většinou sleduje blogy, dle svého zájmu, takže se touto cestou může dozvědět o výrobcích, které se mu budou hodit. Ale samozřejmě většinu věcí nepotřebuje a jen je chce taky vyzkoušet. Pokud se dozvíme o nějakém výrobku od blogera, kterého sledujeme déle, je to podobné, jako kdyby nám něco poradila kamarádka. Reklama má tak velmi nenásilnou formu, přijde mi to dost chytré. Blogeři, které sleduji já, podle mě hodnotí velmi objektivně, ale samozřejmě kolikrát stačí výrobek vidět.

čtenáři se díky spolupráci mohou dozvědět hodně o výrobcích daných firem, vidět jejich použití a pro blogery je to způob výdělku za ztrávený čas nad tvořením článku/ natáčením videa

Docela jsem se nad tímto zamýšlela, snažím se být obezřetná ohledně toho, co blogerky propagují, sleduji hlavně fitness a food blogy a myslim, že v této oblasti je ta reklama extrémně nebezpečná, protože když vám fashion blogerka doporučí kabelku, která je hnusná nebo nekvalitní...máte prostě drahou hnusnou kabelku, ale když fitness blogerky stále propagují různé přípravky a suplementy (které třeba ani samy nejedí), je to dost nebezpečné, protože ty její "ovečky" (v dobrém slova smyslu) ji následují, protože je dokonalá, věří ji a můžou si ublížit. Ale tohle je na svědomí každé z těch blogerek a na zdravém rozumu followerů. (K otazce 13: liší se to, ty co sleduji já bych ohodnotila 2-, ale znam par případů, kdy blogery ty výrobky vůbec nezajímaly)

Fandím jim a jsem ráda, že si takto můžou něco vydělat. Spolupráce ale musí působit důvěryhodně.

Firmy by si měly pečlivěji vybírat své blogery. Stále mívám pocit, že právě toto je zanedbáno.

Chápu spolupráci, ale bloger pak může být takovou firmou/značkou ovlivňován a podsouvá názory té firmy/znakčy spíše než názory vlastní.

CHápu, že pro značky je to levná forma jak produkt propagovat a pro blogerky naopak výhodná spolupráce, protože vlastně nemají co ztratit. Co mi vadí je, když je blog založený JEN na spolupracích a z článků je to vidět.

chtějí na tom sami vydělat

chytré

Já si myslím, že to je v pořádku. Jinak by nebylo tolik recenzí, kdyby nevznikaly tyto spolupráce. Je třeba nějakým způsobem rozšířit povědomost o výrobku či firmě. Ovšem je otázka zda kladná recenze není jen dobře zaplacená....

Já to schvaluji, ale vadí mi přístup mnoha blogeru. Někteří to přiznají že něco dostanou tak proč né, ale ti co budou tvrdit že nic nedostali ti jsou nejhorší

Je fajn, když blogger spolupracuje s nějakou firmou dlouhodoběji a pordukt, který propaguje se opravdu vztahuje k tématu blogu. V takovém případě je pro mě taková spolupráce a následné recenze důvěryhodné. Spolupráce může být přínosná pro obě strany - pro firmu propagace výrobku, blogger může například dostávat sportovní vybavení a být něco jako sponzorovaný sportovec :-) Negativum vidím, když blogger spolupracuje s příliš mnoha firmami a blog už je jenom něco jako katalog různých firem. Takové blogy nesleduju a nezajímají mě.

je mi to jedno

je mi to jedno

je mi to jedno, já nejsem ovlivnitelný typ člověka.

Je mi to jedno, je to jejich věc, jak se chtějí prezentovat a k čemu se propůjčí...

Je škoda, že reklamní oddělení leckdy vidí beauty blogerky jen z rychlíku... věřím, že i recenze by byly lepší, kdyby produkty blogerkám seděly.

je to cele uz dost na hrane

je to potrebné

je to přínosné do určité míry- pokud má recenze smysl, ne jen nucené pochválení značky, aby bloger měl jistotu další spolupráce

je to reklama

Je to relativně levné a zároveň kvalitní PR. Nástrahou může být komunikační šum, nebo změna preferencí blogera, to může naopak podporované značce uškodit.

Je to smiešne ako sa niektorý zapredajú, len aby dostali veci zadarmo,,,

Je to součást jejich výdělku, ale bylo by vždy fér říci, že se jedná o spolupráci...

Je to super, alespoň nám to dává nápad, co si koupit a jak jim to vyhovuje.

Je to v pořádku

Je to v pořádku, pokud se to neděje neustále a pokud je to jako reklama označeno. Věrohodněji působí takový výběr výrobku, kterému bloger opravdu věří a zmiňoval ho třeba i sám v minulosti.

Je to v pořádku, schvaluji.

jejich věc, beru to jako reklamu a ta ve mě ze své podstaty vzbuzuje nedůvěru

Jsem pro, díky tomu nám můžou zrecenzovat více věcí, sleduju blogy, kde recenzím věřím.

Kazdy se musi nejal zivit, povazuji to za naprosto logicke. Delaji, co je bavi, a jsou za to i placeni.

Každý v tomhle světe s někým spolupracuje a myslím, že nemám nic proti této spolupráci, přinese to výhodou obou stranám

Když bloger mluví objektivně a není ovlivněn placenou reklamou/propagací, tak to velmi vítám, v opačném případě ztrácím zájem o danou osobu a nevyhledávám nejnovější příspěvky-články/videa

Když je spolupráce v 1 článku, tak OK. Nesmí na to pořád odkazovat. Třeba na Báru z VogueHaus jsem ráda koukala, ale teď je to samá reklama a už na ní nekoukám. Tu bych uvedla jako odstrašující případ, jak se to dělat nemá.

Konkrétně o testování produktů si myslím, že je dobré. Díky němu už jsem objevila mnoho produktů, o kterých bych třeba vůbec nevěděla, a po recenzi jsem je vyzkoušela a jsem spokojená. Soutěže o produkty jsou skvělé, místo recenze je možné dané produkty vyzkoušet sama.

Líbilo by se mi dostávat výrobky zadarmo a navíc nějaké finanční ohodnocení. Na druhou stranu, ale podle mě blogger nenapíše skutečnou recenzi na výrobek, který od firmy dostane. Přeci když mu za to firma zaplatí, tak nebude výrobek kritizovat :-)

má to aj výhody aj nevýhody, blog mi nemal upadnúť a robiť to len toto, tj. žiadne iné príspevky a všetky produkty vychvalovať, v tom prípade by to nemalo zmysel a takýto blog by bol pre mňa nezaujímavý. Na základe recenzie človek môže vecičky objednať, ideálne je to ak o tom človek ani nevie, že to je reklama ale svojím spôsobom je. V tom prípade je takáto spolupráca ideálna pre obe strany, preto bloger nestratí kvôli spoluprácam čitateľov tj. nebude ich blog nudiť a firma získa nových klientov a oni o tom ani sami nevedia

Má to své pro a proti, už jsem vyselektovala blogery(blogerky, které blogovaly vyloženě za účelem zisku, takže teď už sleduju jen ty rozumné, kteří řeknou jestli ta věc za to opravdu stojí nebo ne, a jejich blog není jedna velká reklama. Na druhou stranu si ráda přečtu nějaký tip :).

Měli by si buď dávat pozor aby to bylo méně vidět, nebo to otevřeně přiznat že dělají reklamu nějaké firmě.

Melo by byt vyvazene. Nekteri blogeri s reklamou prehani a schazuji tim svou verohodnost, prestavam je vnimat seriozne.

musí být

může být přínosem - firma může využít osobní zkušenost blogera s daným produktem či službou, já jako čtenář uvítám zkušenosti, např. než koupím nějaký produkt

Myslím si že je to naprosto geniální tah ze strany firem - relativně levně osloví několik tisíc lidí, aniž by museli platit drahou marketingovou společnost. Nejde jen o levnost, ale také o to, že kupující dají spíše na názor nějakého "obyčejného" člověka, se kterým se ztotožňují a spíš tento produkt koupí. Negativním efektem je zde zkreslené vnímání reality - "sledující" si myslí, že bloger/blogerka si vše kupuje sám/sama a nejspíše u nich může docházet k závisti, frustraci že na to nemají atd. Pozitivní na takovémto typu propagace je, že pokud je bloger dobrý a nedělá to jen pro peníze, může být zajímavé sledovat, které produkty jsou dobré a které naopak nestojí za to zkusit (sledujícím odpadá náročné vyhledávání, který produkt zakoupit)

Myslim si, ze určitá forma reklamy je v poradku a neni na škodu :)

Myslím si, že na tom není nic špatného za předpokladu, že blogger danou věc opravdu vyzkoušel a jeho posudek je upřímný, čili nedělá to pro peníze, pouze ho zaujal produkt, který mu byl nabídnut a chce se s námi o něj podělit :)

Myslím si, že firma z bloggerov len prosperuje, a bloggeri sú radi, že sa aspon trochu zviiteľnia a majú nejaké výhody. (Napr. produkt, ktorý testujú)

Myslím si, že je to dobrý reklamní tah. Lidé, kteří pravidelně sledují blogera mu důvěřují a budou si kupovat doporučované produkty.

Myslím si, že je to normální a v určité míře přijatelné a jednoduše akceptovatelné. Samozřejmě není přijatelné, když na obrazovce při návštěvě stránky opakovaně vyskakují reklamy přes celou obrazovku, to se bohužel hned otočím a stránku už nenavštěvuji. Jinak se ráda dozvím v jakém obchodě například foodblogeři co nakupují nebo jaká je oblíbená móda fashionblogerů.

Myslím si, že když si blogger spolupráci pečlivě vybírá a propaguje výrobky/služby, které opravdu sám využívá a/nebo jim věří, je taková propagace přínosná i pro čtenáře. Některé blogy se bohužel v poslední době stávají přehlídkou toho, co všechno lze získat k recenzi zadarmo a tím se kredibilita jejich názorů podle mě zmenšuje. Ještě poznámka k otázce číslo 16, protože tam ta možnost není - všechny tyto zdroje vnímám, co se týče důvěryhodnosti úplně stejně.

Myslím si, že spolupráce s firmami či značkami není špatná. Blogerovi to pomůže se vyhoupnout výš a firma má reklamu. Nevidím na tom nic špatného.

Myslim si,ze je to dobra volba propagace firmy..

Myslím, téze když je to do určitě míry tak je to v pořádku. Beru to jakousi odměnu za vše co blogger pro čtenáře děla. Ovšem jsou tu i tací, kteří jedou reklamu za reklamou a ke všemu na špatně pridukty jen aby dostali zaplaceno...

Myslím, že je to fajn, pokud není bloger nějak citově ovlivňován. Je to fajn když napíše pravdu, nenechá se ovlivnit tím, že něco dostal zadarmo a že automaticky MUSÍ napsat klady, i když to třeba není pravda. Tohoto využívají eshopy i firmy na celém internetu a snadno ovlivnitelní lidé lehce podlehnou. Viz. přijde nějaká tyčinka na trh, prodejce ji rozešle blogerkám a instagramovkám a holky nadšené z toho, že můžou něco nového vyzkoušet, pějí samou chválu. Přínos pro blogera - vzorky zdarma, pocit důležitosti při testování nově zavedeného produktu atd. Pro čtenáře - pokud je bloger upřímný, může čtenáře ochránit od nekvalitní nebo "nic moc" značky nebo chutě výrobku Pokud bloger dělá pozitivní recenze záměrně, přínos to nemá pro čtenáře, který objedná nekvalitní nebo zbytečné výrobky. Bloger moc velké utrpení nemá, když dostal vzorky zadarmo - zkusí a vyhodí, nebo zkusí a je spokojený. Pokud dělá pozitivní reklamu, záměrně klame své fanoušky

Myslím, že je to v pořádku.

Myslím, že na spolupráci blogerk+firma+značka není nic špatného. Blogeři nemají neomezený přísun peněz a tak když je něco zadarmo, tak se to samozřejmě hodí. Navíc tím i řeknou a sdělí čtenáři svůj názor na danou věc (s falešnými recenzemi jsem se zatím nesetkala). A vlastně to nemají úplně zadarmo, musí do toho věnovat dostatek svého času, jak zpracováním, nafocením, porovnáním a tak.. :)

Myslím, že na spoluprácích není nic špatného, jen jich začíná být moc... A spoustu blogerek bere jakoukoliv, i když třeba není relevantní k tématu jeho blogu... To podle mě trochu ztrácí na věrohodnosti a když už je pak blog více méně jen o reklamě, přestává to pro mě být zajímavé... Na druhou stranu je super, když mají blogerky možnost spojit se třeba s firmami, za kterými si fakt stojí a doporučili by je, i kdyby z toho nic neměli...

Myslím, že spolupráce je naprosto v pořádku. Pokud to oběma stranám po finanční i propagační stránce vyhovuje.

Myslím, že ta spolupráce firem a blogerů je přirozená, nic na tom neodsuzuji. Blogeři jsou podle mě často docela upřímní a když jim výrobek nevyhovuje, tak to naplno řeknou. Na druhou stranu se určitě cítí důležitě, když si je značka pozve do Londýna na přehlídku nové kolekce...to pak nic nenamítají. Já si myslím, že je nutné pro čtenáře chápat, že blogeři jsou někdy nástrojem firem. Pak se sám rozhodnout, jestli se nechám ovlivnit a něco si nechám 'nakecat'. Věc, která je podle mě nedostatečně zmíněná je sustainability, nelíbí se mi, že skoro všechny blogy jsou o konsumerismu, a blogeři nepodporují/nedostávají nabídky od fair firem, což samozřejmě ovlivňuje čtenáře a jen podporuje konsumerismus. (promiň, na tohle téma bych zvládla napsat esej :))

Myslím, že to není nic špatného. Alespoň si na tom blogeři přivydělají.

Myslím, že vzájemná spolupráce je výhodná pro všechny. Bloger dostane pár věcí na recenzi a pokud jsou výrobky kvalitní, prodejci získají nové zákazníky a kupující skvělé výrobky. Všichni si přijdou na své

Myslím,že spolupráce jsou naprosto v pořádku, pokud má autor blogu silný charakter a nenechá se firmou koupit.mám rada bloggery,kteří si stojí za svým názorem,bloguji srdcem a proto,aby svým čtenářům poskytli reálné a pravdivé informace o produktech.

Myslíš si že je to v pořádku, jelikož nám potom blogerka může ukázat produkty, které by si jinak nekoupila.. A pro blogerku je to odměna :-)

Názor blogerů by měl být zcela nestraný, kdo bloguje pro peníze a rádoby společenskou prestiž, měl by to mít všude uvedené, aby člověk počítal s tím, že jen dělá reklamu a nevěřim jen dalším marketingovým trikům a lžím.

negativem může být ovlivněnost firmou při zpracovávání recenze (dostanu-li zdarma k testování výrobek, pak je obtížné jej úplně zkritizovat, i pokud jde o šmejd), pozitivem určitě dobrý marketingový tah firmy, běžných reklam mají všichni plné zuby, tohle je naopak velmi účinné, je-li blogger či bloggerka z těch, kterým se čtenáři chtějí podobat

Některé schvaluji ale některé naopak ne. Když my normální lidé zakoupíme na podporu nějaký výrobek nevím proč např blogerka by si ho také nemohla koupit, chápu,že ho propaguje ale je tam pro mě velké ALE,které když je na dobrou věc mělo by jít vše stranou

nelíbí se mi

nelíbí se mi to, nutné zlo

Nemam a tim problem. Spoluprace k blogu patri a myslim, ze si to blogeri zaslouzi.

nemám názor

Nemyslím si, že by bloger měl být prodejná děvka, ale na druhou stranu si myslím, že málo kdo by pohrdl výrobky, které se točí okolo jeho zájmů, jež jsou zadara. S mírou v tom nevidím problém, pokud sám bloger neritizuje komerci a kdesi cosi a poté nedělá recenze týden co týden.

Nepaci sa mi, ze blogeri casto propaguju veci, ktore dostavaju zadarmo a to je aj jediny dovod, preco ich propaguju, Taktiez mi vadi, ak je tato propagacia prilis casta. Nesledujem blogy preto, aby ich autor dostaval veco zadarmo.

Nepodporuji.

neschvaluji, ruší to od čtení článků, člověk tam pak stráví mnohem více času.

nesnáším to, proto čtu už jen jeden blog, který je stranou veškerého dění a přitom má větší rozhled než celý zbytek "blogosféry"

neuráží mě to

Nevadí mi

nevadí mi

Nevadí mi

nevadí mi

Nevadí mi tahle spolupráce pokud bloger uvede pravdivě to co si myslí o produktu, ne že dostane zaplaceno za pozitivní reklamu a vychválení do nebe.

nevadi mi to, ale recenze beru s rezervou

Nevadí mi to, je to dobrá reklama, jak pro danou firmu, tak i dobrá možnost vyzkoušet něco nové pro blogera.

nevadí mi to,značka se víc dostane do podvědomé lidí

Nevadí mi, ale blogger by měl být vždy objektivní, i když věc dostal zdarma. Přínos, že určitě má možnost otestovat více produktů a pro čtenáře je zrecenzovat, negativa, že může být někdy zaujatý, že produkt má zadarmo. Ale ti lepší blogeři to myslím nedělají, zkazili by si pověst :-)

nevadí mi, dokud není na všech blozích to samé

Nevadí mi, pokud autor vyjadřuje vlastní názor, byť negativní.

Nevadí mi, pokud je spolupráce relevantní se zaměřením blogu a reklama se neobjevuje vyloženě v každém druhém článku. Blogger si musí umět vybírat, co je pro jeho čtenáře přínosné a ne se nechat zlákat produkty zadarmo atd. Jinak se ráda dočtu o novinkách prostřednictvím oblíbeného blogera, když jde o jeho objektivní názor na produkt/značku.

Nevadí mi.

Nevěřím pak recenzím, protože mi je jasné, že musejí být kladné, i když by produkt dobrý nebyl.

Nevidim na tom nic spatneho, pokud nedochazi k poruseni autorskych prav znacky. Bloger tim propaguje obe strany a dela si sam reklamu a co se tyce me, hodne cerpam inspirace od druhych lidi.

Nevidím na tom nic špatného

Nevidím na tom nic špatného.

Nevidim v propragaci velký přínos pro čtenáře. Názory jsou ovlivněny

Nevidim v tom problem

Nevidím v tom žádný problém:)

Nevidím v tom žádný problém. Blogeři jsou alespoň trochu odměněni za čas strávený blogem.

Nevím

Nic negativního

Nic proti spolupráci nemám, někdy jde ale očividně více "na ruku" produktu a negativům se recenze věnují dost okrajově. Málokdy je také zmíněno, že daný produkt byl poskytnut zdarma za účelem recenze...

Nic proti tomu nemam zalezi jak to pak bloger prezentuje na blogu.

Nic proti tomu nemám, ale jen pokud toho není moc. Nelíbí se mi, když vidím 15 stejných produktů na 15 blogách.

Občas mi jejich názory příjdou neobjektivní..jakoby měli za úkol danné produkty vychválit.

Občas těm lidem závidím, že nemusí utrácet peníze. A myslím, že je to tak u více lidí. Ale kolikrát mě to hned přejde a řeknu si "No co, je dobrá v tom co dělá a asi si to zaslouží."

Obecně, pokud je to přiznané, nemám problém. Tato situace však u lidí, které sleduji, nastane jen velmi těžko

Oboustranně výhodné.

Ok

Otestuje za mě novinky, což já nestíhám.

Pokud blog neskryva spolupraci s danou firmou je to ok. I kdyz nekdy je to az moc a me osobne to odrazuje. Pokud se blog tvari, ze je neutralni a pritom podbizi skryte reklamy, z blogu odchazim. A uprimne receno, prihlasila jsem svuj blog na "blogerky" a uvazuju, ze jej stahnu. Te komerce a podbizivosti je tam na muj vkus uz moc.

Pokud bloger produkty používá a je s nimi spokojen, není důvod, proč nedoporučit dál. Pokud se jedná o reklamu na základě odměny, tak se mi to nelíbí, ale to jako čtenář nezjistím, takže je to na svědomí každého blogera..

Pokud bloger řekne svůj upřímný názor na produkt, o kterém chce své čtenáře informovat, je to v pořádku. Pokud vše pochválí jen proto,že to dostal zadarmo, velmi to zhorší můj názor na něj. Je mi tak jasné, že blog provozuje pouze kvůli svému prospěchu, nikoliv pro své čtenáře.

Pokud bloger spolupracuje se značkami a následně pak používá produkty, které mu opravdu vyhovují a svým čtenářům nedoporučuje nic špatného a něco, co by jemu samotnému nevyhovovalo, pak si myslím, že je to v pořádku.

Pokud blogerka dostane výrobek na testování, tak by ta daná recenze měla stát na jejích pravdivých poznatcích. Pokud by jí např. produkt nevyhovoval a firma jí nařídila, že za každou cenu musí být recenze pozitivní, tak podle mě takováhle spolupráce je špatná. Pokud tedy blogerka napíšu pravdivý názor, spolupráce schvaluje a nevidím na nic nic špatného. Často blogerky dávají do soutěží dárky, které získali právě díky spolupráci.

Pokud blogerka nezkresluje recenze pod tlakem značky, tak vidím jen přínosy - objektivní recenze, soutěž pro čtenáře, ona sama vyzkouší něco nového...

Pokud blogger recenzuje podle toho, zda se mu vyrobek libil nebo ne, je spoluprace v poradku. Nekriticke chvaleni vseho je nanic a takoveho bloggera pak za chvilku lidi prestanou cist.

Pokud dokáže blogger udržet objektivitu v rámci recenze, pak proč ne. Navíc věnuje svůj čas článkům, proč by z toho neměl aspon tento profit.

Pokud je propagace ve snesitelné a rozumné míře, tak s ní souhlasím, pokud daný mnou vybraný bloger tento daný produkt otestuje sám na vlastní kůži, a podá recenzi. Lépe si utvořím obrázek o daném výrobku a rozhoduji se o koupi.

Pokud je reklama na blogu velmi častá - zvláště pak formou recenze na produkty, stává se pro mne bloger nevěrohodným. Nelze potom rozpoznat, jaké produkty opravdu sám užívá a uznává a které pochvaluje jen za účelem reklamy.

Pokud je řečeno, že je to reklamní příspěvek, je to v pořádku v opačném případě to beru jako klamání čtenáře

Pokud je spolupráce v rámci testování a bloger se nestane propagatorem značky (bez jasného upozornění, že je značkou sponzorovan), je to přínosné a do jisté míry to šetří čas i peníze (testování výrobků např jídla, doplňků stravy atd). Docela mi vadí a do určité míry mě obtěžuje očividna propagace jedné značky, pak už to není blog, ale placená reklama.

Pokud je to opodstatnene, proc ne. Ale vseho moc skodi.

Pokud je to provedeno "vkusne" a uprimne (recenze na dany produkt dava smysl a muze ctenare zaujmout), tak proc ne.

Pokud jim sám bloger věří, pak proč ne.

Pokud jsou pak recenze objektivní, nevidím důvod, proč by to mělo v něčem vadit :)

Pokud jsou recenze objektivní a není názor koupený, proč ne.

Pokud jsou to pravdivé recenze a ne propagování každého produktu, co bloger dostane, tak je to v pořádku. Ale chce to přiměřenost a objektivitu.

Pokud mám pocit, že blogger opravdu spolupracuje jen s firmami, co sám považuje za dobré, tak jsem za takové věci ráda, díky tomu máme možnosti na giveaway

Pokud nejde o "vnucování" dané věci, ale jen objektivní zhodnocení, přijde mi to jako legitimní forma propagace. Záleží na každém blogerovi, jak celou věc pojme, ale je spíše na čtenáři, aby se rozhodl, zda ho produkt zaujal nebo jde spíše o lacinou reklamu.

Pokud není blog postaven jen na tomto (teda na různých recenzích, ''nenápadných'' reklamách), tak nevidím problém. Já osobně recenze různých produktů (hlavně potravin, ale i například kosmetiky) většinou uvítám, ještě lépe, když je poznat, že je produkt hodnocen opravdu upřímně.

pokud neni cely blog venovany pouze testovani produktu a giveaway, je-li tam tedy reklama v rozumne mire, beru to pozitivne. blogeri tomu venuji spoustu casu, hlavne Ti sikovni, kteri opravdu PREMYSLI nad tim, co pisou. Nevidim duvod, proc by se meli vyhybat moznosti byt za svou praci oceneny financne nebo formou venovani produktu.

Pokud se jedná o opodstatněnou spolupráci a propagaci skutečně kvalitního výrobku, tak s tím nemám problém

Pokud se z blogera stane loutka s kterou si firmy pouze hrají, tak je to cesta do pekel - bloger se pro mě stane nevěrohodný a postupně i nezajímavý.

Pokud ten blog pojednává o konkrétní značce, pak by tato spolupráce měla být veřejně přiznaná, jinak je to manipulace...

Pokud to bloger udrží v rozumné míře, nevadí mi to.

Pokud to neni hlavni napln blogu a bloger nebere vse i veci co vubec nesouvisi se zamerenim blogu jen kvuli produktu zdarma,tak si rada prectu o zkusenosti s produktem

pokud to není recenze typu-bylo to zadarmo,tak to vychválím- je to ok

Pozitiva - ke čtenářům blogů se dostanou i recenze produktů, které by si např. kvůli vyšší ceně sám bloger nekoupil Negativa - pokud je spolupráce moc intenzivní, vyvolává to na čtenáře dojem, ze se jedna už vysloveně o propagaci a nikoli o skutečně kvalitní produkt, který by si bloger koupil i v případě, pokud by ho neměl zadarmo

Pro blogera je to výhoda v tom, že dostane jistý produkt asi zdarma/za nižší cenu na vyzkoušení, ten pak recenzí dělá reklamu na daný výrobek a firmu.. tedy je to výhodné pro obě strany. Nijak to neodsuzuji.

Pro firmy je to u některých bloggerů dobrá reklama na jejich produkty i následná propagace, obzvlášť u menších, popř.začínajících forem. Přínos pro čtenáře-mohou se dozvědět upřímný názor na různé novinky-tedy pokud blogger nerecenzuje ''pod nátlakem''=mám to zadarmo, řeknu na to samé pozitiva...Nijak nemám ráda blogy, které se zaměřují převážně na recenze a blogují pouze skrz to, aby dostávali věci zdarma. Spolupráce jsou fajn, ale nesmí se to přehánět :)

Proc ne, kdyz je to neco cemu se venuji, je to supee prilezitost, jak se dostat dale. Urcite si nemyslim, ze spoluprace se znackou je spatna reklama.

proč ne

proč ne

Proč ne, nejsem však člověk preferující určité značky.

Proč ne, věnují čas nějaké aktivitě, tak proč by neměli být ohodnoceni. Pokud je výrobek opravdu špatný, věřím, že nebudou lhát.

proč ne?

Převážně to považuji že strany bloggera pouze k dosažení zisku

přínos pro čtenáře muze mit takovy, ze se ctenari dozvedi vice o teto znacce

Přínos to má pro čtenáře, pokud bloger produkt zhodnotí objektivně, ze své vlastní zkušenosti (samozřejmě se to hůře pozná). Čistá propagace bije do očí. Jde tu především o zisky firem.

Připadá mi to v pořádku, pokud blogger slepě nepropaguje daný výrobek, ale je schopný ho i zkritizovat.

Raději čtu recenze od blogerů než od různých redaktorů v časopisech

reklama je zdechlina

Rozhodně schvaluji, dozvím se o zajímavých produktech a velmi často narazím na slevy.

Sama jsem blogerka aa se spoluprácemi teorve začínám a upřímně, já jsem za každou spolupráci vděčná, protože mě velice baví zkoušet novou a pro mě neznámou kosmetiku :) Je skvělé nějaký takový produkt vyzkoušet a podělit se se svým názorem s ostatními a tak jim produkt či značku přiblížit. Je mi jasné, že pokud čtenářka uvidí např. 5 recenzí na tu stejnou věc v podobném časovém rozmezí, může to už obtěžovat. Ale ne každému vyhovuje vše stejně, a proto si myslím, že více těchto recenzí a spoluprácí není na škodu.

samé dobré

Samozřejmě chápu, proč to značky dělají. Na druhou stranu je mi proti srsti, že bloggerky věci získávají zadarmo. Prostě jenom tím, že jsou. Myslím, že většina z nich se stala bloggerkami pravě proto, že pochází z bohatších rodin a tudíž měly možnost si pořídit "IN" kousky, které letí. Proč jim tedy dávat něco zadarmo?

samozřejmě schvaluji, pak můžou o něčem novém napsat, a jestli to chci sledovat nebo ne, je moje volba, když se mi to u nějaké blogerky nelíbí - nečtu to a nesleduji, je to jednuduché

schvaľujem to v prípade, že sa jedná o produkt ktorý súvisí s tematikou blogu a nie hocijaká reklama, ktorú bloger vezme len zato, aby mal daný produkt zadarmo. Ale tiež nerada vidím, keď bloger pridáva jednu recenziu za druhou a žiadne články medzi to, lebo to vyzerá tak, že napíše príspevok len ked niečo dostane, čiže už len z povinnosti aby tomu urobil reklamu

schvaluji

schvaluji

Schvaluji

schvaluji

schvaluji

Schvaluji - rychleji se dozvím o novinkách.

Schvaluji je.

Schvaluji ji

Schvaluji ji jen v případě, že pak na produkt řekne bloger opravdu svůj názor, a to i negativní. Nelíbí se mi, když bloger produkt přijme jen proto, aby si rozšířil a obohatil vlastní sbírku, ohodnotil věc pozitivně, i když není nebo přijal věc jen, aby si získal čtenáře.

schvaluji ji, jsem v obraze

Schvaluji spolupráci, pokud neovlivní pravdivost názorů blogera(např.:recenzí).

schvaluji, ale často to zkresluje moje vnímání v následujících ohledech: - sice to často není explicitně vyjádřeno, ale daný bloger má z reklamy benefity - buď zdarma daný produkt nebo jiný benefit - pro mě pak názor blogera není 100% relevantní a nezávislý, pravdivý, vidím v tom už nějakou tendenčnost - čtenář se může dozvědět o produktech, které ho zajímají (sdílí životní styl či nějaké společné téma s blogerem, který k danému výrobku musí mít převážně pozitivní postoj, aby ho tematicky mohl na blog umístit - velmi chytře cílená reklama na cílový segment - zároveň může jít o oboustrannou propagaci - daná firma může blogera propagovat

Schvaluji, ale nesmí to s množstvím spolupracujících firem přehánět.

Schvaluji, částečně.

Schvaluji, čtenář např. získá více důvěry v danou firmu.

schvaluji, je to zajímavá cesta, ale přijde mi málo efektivní, bloger se tím málokdy uživí...

schvaluji, proč ne, když to není nějak extra bijící do očí

schvaluji, ráda si poslechnu recenzi

Schvaluji, za reklamu by si měli nechat zaplatit, ale ne aby byl cely blog jen o reklame.

Schvaluju

Schvaluju kdyz neni napadna. A kdyz je to produkt nebo znacka produktu, ktery bloger propagoval uz driv nez zacal s firmou spolupracovat. Posledni dobou vidim na beauy blogech jen pripagaci znacek, je to pro me neduveryhodne, tak uz je nesleduji.

Schvaluju, je to naprosto v pořádku

Schvaluju, může mi pomoct v rozhodování

Souhlasím s tím, čtenáře blogu jistě více zaujme a ujistí, když uvidí, že s danou firmou/značkou spolupracuje někdo, koho dlouhodobě sledují.

Souhlasím s tímto, pokud nepropagují společnosti, jež nesouvisí s tématem blogu, nebo ty, jež jsou nevhodné ("nekvalitní").

Souhlasím, ale musí to být zmíněno v záhlaví blogu nebo někde viditelně, tak aby o tom čtenář věděl, a nemyslel si, že tadaná značka propagovaná je opravdu tak super, aby prostě nedocházelo ke klamání zákazníka

Souhlasím, pokud blogger objejtivně ohodnotí produkt, většinou se po něm po ozhlednu v obchodech a pak zvážím koupi

Spolupáce je fajn, zdarma věci, ale nelíbí se mi ty reklamy na firmy.

Spolupraca blogera s nejakou firmou mi nevadi, ked toho nie je az prilis. Blogerkam, ktore sledujem verim, ze by nieco nepropagovali ak by tomu samy neverili. Ci si dany vyrobok kupim, je uz na mne, ale ked ho poriadne vychvalia, tak vacsinou si ho vyhladam na nete a precitam aj ostatne recenzie a ak su pozitivne, tak si ho kupim. Doteraz som sa nesklamala a som rada, ze tomu tak je. Viac verim blogerke ako reklamam v casopisoch.

Spolupráce blogerů mi nevadí - ale je nutné stanovit hranice. Pokud mladé blogerky, které mají především čtenářky ve stejném věku, propagují výrobky značek, jejichž pořizovací cena přesahuje tisíce, je něco špatně. Určitá věková kategorie je velmi náchylná na reklamy apod. a nemyslím, že je vhodné těmto "dětem" nabízet, či dokonce podbízet, takové výrobky. Pokud blogerka přímo řekne (a přizná), že výrobek dostala a má ho zrecenzovat, nevidím na tom nic špatného. Je nutné soudit ale věc objektivně. Myslím, že v tomto případě je upřímnost důležitá. Co se týče účastí blogerů na akcích - na jednu stranu je trochu "nespravedlivé", že člověk, co se o tvorbu blogů nezajímá, se nemůže podívat na nějakou akci a nemá ani příležitost. Je v tom trochu, a určitě nechci vyznít jako zahořklá závistivá osoba, zvýhodňování - zní to jako když jsou blogeři lepší a něco víc, než my obyčejní lidé. Zní to asi hloupě, ale občas je to tak...

Spolupráce blogerů s firmami začíná být v dnešní době nejlepší reklamou. Osloví velmi mnoho čtenářů/diváků (u Youtube) a ti dají na "hlas obyčejného člověka". Neschvaluji pak spolupráce/reklamy, které jsou příliš masové. Ono známé - všeho moc škodí. Např hodinky DW - tím, že je vidím na ruce každé blogerky a jejich rodinných příslušníků, si je určitě nepořídím. Už z toho důvodu, že to působí stylem, že je má úplně každý :)

Spolupráce bloggerů a firem vidím jako pozitivum -> přiblížení výrobků čtenářům.

Spolupráce je dobrá. Vadí mi, když je nějaká recenze a bloger se snaží vytvořit dojem, že je to jeho názor a produkt si vybral spontánně. Pokud napíše, že to a to dostal k otestování, je vše ok.

Spolupráce je v pořádku, pokud je v souladu s celkovým zaměřením blogu, pokud se ji bloger nesnaží skrývat a pokud není sponzorovaných příspěvků většina.

Spolupráce mi nevadí, pokud není rádoby tajná, avšak je evidentní, že se o spolupráci jedná. Přínos má dle mého názoru jak pro blogera, tak pro mě - názor na danou věr/restauraci/cokoliv,

Spolupráce mi nevadí.. Pokud je to za účelem testování (nových) produktů, doporučení, součástí receptů, jako dar do giveaway.. Nemám výhrady. Ale pokud se to přehoupne do takového rozměru jako odkaz na stránky 5x v článku, vychvalování do nebes bez osobního názoru a pohledu, pak je to špatně a raději si přečtu nějaký solidní recept/nákup za delší časový úsek než nesubjektivní několikrát do týdne

Spolupráce může být prospěšná pro obě strany, jen záleží na formě propagace výrobku/služby. Osobně mi propagace nevadí, ale jen pod podmínkou pokud autor blogu uvádí, že se jedná o sponzorovaný post. Udělám si jasnější obrázek o tom, jak moc mohu věřit nezávislosti.

Spolupráce podporuji. Díky spolupracím bloger může otestovat produkty, na které by často neměl finanční prostředky a tím předat další informace čtenářům. Avšak musí se to dělat lidsky a netvrdit, že si to daný bloger koupit. Pak je to klamání čtenáře. Mám ráda přímý přístup. S finanční odměnou za propagaci také nemám problém, přecijenom bloger tráví mnoho času nad článkem či videem. Většina lidí si nedovede představit, kolik času to žere. Takže místo, aby trávil čas manželem či partnerem, tak většinou píše články a stříhá videa. Ale zase se z toho nesmí stát byznys jen pro peníze a musí to být stále děláno přirozeně a s láskou.

Spolupráce schvaluji. Je to možnost firmy získat zpětnou vazbu na jejich produkt a čtenář díky tomu dostává názor od blogera, kterého sleduje a jistým způsobem mu důvěřuje a díky tomu si udělá názor na daný produkt a často si ho sám také zakoupí.

Spolupráci firem a ovlivňování skrze blogy nevítám s nadšením-

Spolupráci jako takovou rozhodně neodsuzuji, nicméně si myslím, že by daný bloger měl vždy přiznat, že se jedná o produkt/službu, která mu byla poskytnuta k testování zdarma, vždyť na tom není nic špatného. Co naopak odsuzuji, je zaprodání se firmám za účelem výdělku, prospěchu a také zasílání výrobků zdarma.

Spolupráci moc neschvaluji. Jedná se většinou o takovou nenápadnou reklamu, která má podle mě ale na velké procento lidí, a to zejména mladých dívek, velký vliv. Holky chtějí nosit stejné oblečení, kupovat si stejnou rtěnku a dost často si neuvědomí, že tento produkt daný bloger získal zadarmo a právě kvůli tomu, aby se o něj na svém blogu podělil a vychválil ho až do nebes. Tak to je s blogy, co se týče fashion a beauty. U jiných blogů s jinou tématikou to není tak časté.

Spolupráci schvaluji ale chtěla bych na ni být vždy upozorněna abych si mohla sama udělat vlastní názor. Přínosem pro mě je fakt, že se o daném výrobku či značce dozvím, i když by za normálních okolností nebyla pro mě z různých příčin zajímavá.

Spolupráci schvaluji jen pokud je hodnocení objektivní a blogerka nevychvaluje produkt jen proto, ze ho dostala. Kvalitní recenze produktů má přínos pro čtenáře, který se tak o produktu muže dozvědět další informace a na základě nich se rozhodnout, zda si jej koupi. Negativum vidím v tom, ze některé blogy a YouTube videa jsou plné jen těchto spoluprací a napr vlogu z akci sprostredkovanymi různými firmami, mám radši, když čtu články a sleduji videa také o produktech které si blogerka sama koupila a o akcích které navštívila sama za sebe.

spolupracu schvalujem pokial bloggeri propaguju iba produkty, ktore maju naozaj radi a pokial reklama nejde na ukor ostatneho obsahu blogu- tj vsetkeho s mierou.

to mě nezajímá

Určitě dobrá věc,sama mám takovou "spolupráci" s jednou firmou. Osobně sem za to že na tom není nic špatného.

V některých případech proč ne, pokud je za tím rozumná myšlenka a ne peníze.

V pořádku pokud si bloger udrží svůj styl a říká pravdu o produktech,nedělá to jen kvůli věcem zdarma

V pořádku, pokud to není článek za článkem a blogerka očividně nebere cokoliv.

v pořádku, většinou se dá poznat, zda je recenze placená nebo ne; cením si však nezávislých blogerů

v rozumné míře a v případě pravdivé recenze spolupráci schvaluji

Velmi to zavisi od konkretneho blogu, v zasade s tym nemam problem, pokial je o tom blogger presvedceny (propaguje nieco, co realne povazuje za dobre a pouziva), nie je to urobene nasilnou formou a suvisi to s blogom. Okrem toho chapem, ze financne ohodnotenie moze byt fajn (predsa len vacsina blogerov sa tymto nezivi). Niekedy byva na skodu, ak na vsetkych blogoch, ktore sledujem, je recenzovany ten isty produkt, ta ista znacka, zrazu vramci jedneho tyzdna vsetci vychvaluju jedny tenisky atd, pretoze fima XY spustila kampan.

Vitam recenze produktu/restauraci.

why not

xxx

Xxxx

zadarmo to nedelaji...

Zalezi dost na tematu blogu, pokud to nejak koresponduje s celkovym zamerenim, tak si toho clovek mnohdy ani nemusi vsimnout, ale okate propagovani nejakych znacek ci firem me zpravidla obtezuje

Záleží co určitá blogerka propaguje... Pakliže začíná být spolupráce až moc, vypadá to jakoby vlastně blogerka ani nepsala o sobě ale jen recenze.

Záleží na konkrétním blogerovi/ blogerce, ale já jsem se stala zatím s opravdu myslím objektivními recenzemi, takže proč ne. I přes to recenze vždy beru s menší rezervou..

Záleží na zaměření blogerka a daném produktu.

Zrovna dnes jsem na toto téma psala článek, takže pokud chceš, celý můj názor najdeš tady: http://withthecharm.blogspot.cz/2015/11/produkty-ze-spoluprace-stejne-nejsou.html

Že to firmy zatím stále neumějí chytře využít a bloggeři jsou schopní brát zadarmo i čistič wc, když na to přijde.

11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
finanční benefity7531,25 %26,5 %  
získávat vzorky zdarma4117,08 %14,49 %  
získání nové zkušenosti3414,17 %12,01 %  
informovat o oblíbeném produktu2410 %8,48 %  
nový námět na příspěvek229,17 %7,77 %  
zlepšování vlastní image197,92 %6,71 %  
zvědavost114,58 %3,89 %  
-20,83 %0,71 %  
dost asi zalezi na typu cloveka a s jakym cilem blog pise.10,42 %0,35 %  
image, vzorky zdarma, finance, zvědavost, zkušenost... člověk má málo kdy jen jednu jasně odlišitelnou motivaci10,42 %0,35 %  
nelze odpovedet plosne, u nekterych blogeru je to podle me financni motivace, nekdo ale navazuje spoluprace s oblibenymi znackami10,42 %0,35 %  
Myslím, že každý to má jinak. Někdo proto, aby získal vzroky zdarma, jiný chce informovat čtenáře... nedá se označit pouze jedno 10,42 %0,35 %  
většina10,42 %0,35 %  
nedá se paušalizovat, každý to bere jinak, viz předchozí odpověď10,42 %0,35 %  
kombinace všeho10,42 %0,35 %  
nelze hodnotit všeobecně, každý bloger je jiný - někdo v tom vidí výhody (věc zdarma, benefity,...) a někdo chce opravdu jen informovat o výrobku, zrecenzovat a přinést objektivní10,42 %0,35 %  
Potreba zveriť sa so svojimi skúsenosťami10,42 %0,35 %  
To asi zalezi od kazdeho blogera zvlast. Nekdo v tom vidi ciste financni benefity, na druhe strane verim, ze spoustu blogeru to dela nezistne.10,42 %0,35 %  
zkoušení nových věcí10,42 %0,35 %  
to je individuální10,42 %0,35 %  

Graf

12. Čtete na blozích recenze?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20886,67 %73,5 %  
NE3213,33 %11,31 %  

Graf

13. Do jaké míry považujete recenze produktů na blozích za pravdivé, resp. že odrážejí skutečný názor autora, nikoli přání či požadavek firmy?

(hodnocení jako ve škole, tj. 1 = zcela pravdivé, 5 = nepravdivé, blogeři nepíší to, co si skutečně myslí)

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3”, „4” a „5”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
310644,17 %37,46 %  
210242,5 %36,04 %  
1145,83 %4,95 %  
4135,42 %4,59 %  
552,08 %1,77 %  

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:2.54
Minimum:1
Maximum:4
Variační rozpětí:3
Rozptyl:0.32
Směrodatná odchylka:0.57
Medián:3
Modus:3

Graf

14. Co se týče míry důvěryhodnosti a vypovídací hodnoty, vnímáte nějaký rozdíl mezi recenzemi produktů, které si bloger sám zakoupí, a těch, které mu poskytnou společnosti v rámci nějaké promo akce?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO14660,83 %51,59 %  
NE9439,17 %33,22 %  

Graf

15. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější a mají větší vypovídací hodnotu.

Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
spíše souhlasím11849,17 %41,7 %  
souhlasím6025 %21,2 %  
nevím3313,75 %11,66 %  
spíše nesouhlasím229,17 %7,77 %  
nesouhlasím72,92 %2,47 %  

Graf

16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

Seřaďte prosím uvedené dle Vámi vnímané míry důvěryhodnosti, přičemž na 1. místě bude nejdůvěryhodnější, na posledním nejméně důvěryhodný zdroj.

Povinná otázka, respondent musel u každé z nabízených odpovědí určit jedinečné pořadí.

OdpověďPrůměrné pořadíRozptyl
sociální sítě2.5381.607
blogy1.9291.341
webové stránky firmy/značky3.3422
článek v tisku3.2212.022
reklama v TV5.2580.817
doporučení celebrity/známé osobnosti4.7131.655

Graf

17. Pokud se BLOGER VE SVÉM PŘÍSPĚVKU NA BLOGU ZMÍNIL o nějakém produktu, službě či značce, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

Např. zda jste se na základě toho snažil/a zjistit ještě více informací o daném produktu, kde je možné jej zakoupit, kolik stojí apod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO20083,33 %70,67 %  
NE4016,67 %14,13 %  

Graf

18. Pokud jste na blogu, který sledujete, zaznamenal/a REKLAMU na nějaký produkt, službu či značku, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

Např. zda jste se na základě toho snažil/a zjistit ještě více informací o daném produktu, kde je možné jej zakoupit, kolik stojí apod.

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12853,33 %45,23 %  
ANO11246,67 %39,58 %  

Graf

19. Koupil/a jste někdy něco na základě recenze či doporučení od blogera?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 20, NEotázka č. 21].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ANO17171,25 %60,42 %  
NE6928,75 %24,38 %  

Graf

20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-250 Kč6638,15 %23,32 %  
251-500 Kč3922,54 %13,78 %  
více než 1000 Kč2615,03 %9,19 %  
501-750 Kč2112,14 %7,42 %  
751-1000 Kč126,94 %4,24 %  
méně než 100 Kč95,2 %3,18 %  

Graf

21. Koupil/a jste někdy něco na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru),resp. tato reklama byla určitým impulsem k tomuto nákupu?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ANOotázka č. 22, NEotázka č. 23].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE20083,33 %70,67 %  
ANO4016,67 %14,13 %  

Graf

22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100-250 Kč1228,57 %4,24 %  
251-500 Kč1023,81 %3,53 %  
více než 1000 Kč716,67 %2,47 %  
501-750 Kč614,29 %2,12 %  
751-1000 Kč49,52 %1,41 %  
méně než 100 Kč37,14 %1,06 %  

Graf

23. Zúčastnil/a jste se někdy nějaké soutěže na blogu (giveaway), v níž byl výhrou balíček produktů nějaké značky/společnosti?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
NE12250,83 %43,11 %  
ANO11849,17 %41,7 %  

Graf

24. Vaše pohlaví:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena22292,5 %78,45 %  
muž187,5 %6,36 %  

Graf

25. Kolik je Vám let?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
18-25 let14560,42 %51,24 %  
26-35 let5121,25 %18,02 %  
Méně než 18 let2711,25 %9,54 %  
36-45 let114,58 %3,89 %  
46-55 let62,5 %2,12 %  

Graf

26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
vysokoškolské10644,17 %37,46 %  
středoškolské s maturitou8535,42 %30,04 %  
základní3916,25 %13,78 %  
vyšší odborné72,92 %2,47 %  
středoškolské bez maturity31,25 %1,06 %  

Graf

27. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
student13255 %46,64 %  
zaměstnanec6627,5 %23,32 %  
rodičovská dovolená156,25 %5,3 %  
OSVČ125 %4,24 %  
nezaměstnaný83,33 %2,83 %  
zaměstnanec a student10,42 %0,35 %  
student + zaměstnanec10,42 %0,35 %  
nechce se mi makat nechávám se vydržovat10,42 %0,35 %  
důchodce10,42 %0,35 %  
pracující studentka 10,42 %0,35 %  
zaměstnance a dálkový student10,42 %0,35 %  
student, DPP, OSVČ10,42 %0,35 %  

Graf

28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)

Pozor, PSČ je nutné psát BEZ MEZERY, tj. ve formátu např. 12345

Povinná otázka, respondent musel napsat číselnou odpověď.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
6020072,92 %2,47 %  
1400062,5 %2,12 %  
1200062,5 %2,12 %  
1300052,08 %1,77 %  
1000052,08 %1,77 %  
6120052,08 %1,77 %  
1600041,67 %1,41 %  
5000241,67 %1,41 %  
1900041,67 %1,41 %  
1060041,67 %1,41 %  
ostatní odpovědi 15000
29301
46001
14800
70200
70800
61600
15500
14900
27201
50003
40502
10100
74705
67963
18000
18600
70030
19900
76001
62800
39701
25101
54101
18200
1300
75301
74601
56002
28561
76861
12345
14300
53807
63800
71000
53341
26231
78335
39001
26751
54901
73942
68352
00000
40751
73581
50601
51261
67172
84101
53002
43982
46015
40644
80662
43001
555555
16900
25228
79844
83101
69002
06601
43004
73401
73701
69141
68604
73601
75201
14200
43111
25225
58001
25725
68725
46604
64100
39201
75000
33204
72525
94110
27601
7601
14700
74728
39301
53851
66434
123456
63900
69301
69110
30100
97205
68606
68801
43151
69126
68888
60604
04013
50009
74256
44001
62500
27303
41801
63600
11000
58601
53501
19012
10400
46010
56601
40747
37001
58801
46007
79201
35601
32300
75363
75641
19600
67182
59101
15200
26401
56961
35735
15800
92041
68501
38501
66789
74801
17000
15600
54701
25087
77900
30001
53003
74221
53314
43109
27200
61300
74127
27401
45678
33023
19079,17 %67,14 %

Statistická data byla pro následující výpočty očištěna o 5 % hodnot z každé strany.

Statistická polohaHodnota
Průměr:43077.49
Minimum:10400
Maximum:76861
Variační rozpětí:66461
Rozptyl:494947571.42
Směrodatná odchylka:22247.42
Medián:44839.5
Modus:60200

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 13 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

  • odpověď NE:
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 0 > na otázku 4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 00000 > na otázku 28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)

2. Na co se dané blogy primárně zaměřují?

  • odpověď food:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvědavost na otázku 11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?

4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?

  • odpověď < - 0 >:
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 00000 > na otázku 28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

6. Co Vás na blogu nejvíce zajímá?

  • odpověď tipy (co koupit, kam zajít, kde se najíst…):
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 501-750 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?

7. Komentujete příspěvky blogerů, zapojujete se do diskuze?

  • odpověď NE:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi OSVČ na otázku 27. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

14. Co se týče míry důvěryhodnosti a vypovídací hodnoty, vnímáte nějaký rozdíl mezi recenzemi produktů, které si bloger sám zakoupí, a těch, které mu poskytnou společnosti v rámci nějaké promo akce?

  • odpověď ANO:
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi souhlasím na otázku 15. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější a mají větší vypovídací hodnotu.
    • 1.8x vetší pravděpodobnost při odpovědi blogy=4 na otázku 16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?
  • odpověď NE:
    • 3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 13. Do jaké míry považujete recenze produktů na blozích za pravdivé, resp. že odrážejí skutečný názor autora, nikoli přání či požadavek firmy?
    • 2.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi spíše nesouhlasím na otázku 15. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější a mají větší vypovídací hodnotu.

16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

  • odpověď blogy=1:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi 1 na otázku 13. Do jaké míry považujete recenze produktů na blozích za pravdivé, resp. že odrážejí skutečný názor autora, nikoli přání či požadavek firmy?
  • odpověď reklama v TV=6:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi doporučení celebrity/známé osobnosti=2 na otázku 16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

18. Pokud jste na blogu, který sledujete, zaznamenal/a REKLAMU na nějaký produkt, službu či značku, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

  • odpověď ANO:
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi zvědavost na otázku 11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?
    • 2.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-250 Kč na otázku 22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)
  • odpověď NE:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 17. Pokud se BLOGER VE SVÉM PŘÍSPĚVKU NA BLOGU ZMÍNIL o nějakém produktu, službě či značce, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

19. Koupil/a jste někdy něco na základě recenze či doporučení od blogera?

  • odpověď ANO:
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-250 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 251-500 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 501-750 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?
    • zobrazit další souvislosti
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi 751-1000 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?
    • 1.7x vetší pravděpodobnost při odpovědi více než 1000 Kč na otázku 20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi získání nové zkušenosti na otázku 11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?
    • 1.5x vetší pravděpodobnost při odpovědi sociální sítě=5 na otázku 16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

21. Koupil/a jste někdy něco na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru),resp. tato reklama byla určitým impulsem k tomuto nákupu?

  • odpověď ANO:
    • 7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-250 Kč na otázku 22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)
    • 7.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi 251-500 Kč na otázku 22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)

26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

  • odpověď základní:
    • 7x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 25. Kolik je Vám let?

27. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

  • odpověď student:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi Méně než 18 let na otázku 25. Kolik je Vám let?
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi základní na otázku 26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi 100-250 Kč na otázku 22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)

28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)

  • odpověď < - 00000 >:
    • 6.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi < - 0 > na otázku 4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?
    • 6.4x vetší pravděpodobnost při odpovědi NE na otázku 1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

2. Na co se dané blogy primárně zaměřují?

3. Jak často tyto blogy navštěvujete?

4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?

5. Sledujete blogery také na Facebooku, Instagramu a jiných sociálních sítích?

6. Co Vás na blogu nejvíce zajímá?

7. Komentujete příspěvky blogerů, zapojujete se do diskuze?

8. Zaregistroval/a jste na blozích, které navštěvujete, nějakou formu propagace určitých produktů, služeb či značek?

9. O co se konkrétně jednalo (jaký typ propagace)?

11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?

12. Čtete na blozích recenze?

13. Do jaké míry považujete recenze produktů na blozích za pravdivé, resp. že odrážejí skutečný názor autora, nikoli přání či požadavek firmy?

14. Co se týče míry důvěryhodnosti a vypovídací hodnoty, vnímáte nějaký rozdíl mezi recenzemi produktů, které si bloger sám zakoupí, a těch, které mu poskytnou společnosti v rámci nějaké promo akce?

15. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější a mají větší vypovídací hodnotu.

16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

17. Pokud se BLOGER VE SVÉM PŘÍSPĚVKU NA BLOGU ZMÍNIL o nějakém produktu, službě či značce, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

18. Pokud jste na blogu, který sledujete, zaznamenal/a REKLAMU na nějaký produkt, službu či značku, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

19. Koupil/a jste někdy něco na základě recenze či doporučení od blogera?

20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?

21. Koupil/a jste někdy něco na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru),resp. tato reklama byla určitým impulsem k tomuto nákupu?

22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)

23. Zúčastnil/a jste se někdy nějaké soutěže na blogu (giveaway), v níž byl výhrou balíček produktů nějaké značky/společnosti?

24. Vaše pohlaví:

25. Kolik je Vám let?

26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

27. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Sledujete pravidelně nějaké blogy?

2. Na co se dané blogy primárně zaměřují?

3. Jak často tyto blogy navštěvujete?

4. Kolik času denně na nich průměrně strávíte?

5. Sledujete blogery také na Facebooku, Instagramu a jiných sociálních sítích?

6. Co Vás na blogu nejvíce zajímá?

7. Komentujete příspěvky blogerů, zapojujete se do diskuze?

8. Zaregistroval/a jste na blozích, které navštěvujete, nějakou formu propagace určitých produktů, služeb či značek?

9. O co se konkrétně jednalo (jaký typ propagace)?

11. Co je podle Vás hlavní motivací blogerů pro navázání této spolupráce?

12. Čtete na blozích recenze?

13. Do jaké míry považujete recenze produktů na blozích za pravdivé, resp. že odrážejí skutečný názor autora, nikoli přání či požadavek firmy?

14. Co se týče míry důvěryhodnosti a vypovídací hodnoty, vnímáte nějaký rozdíl mezi recenzemi produktů, které si bloger sám zakoupí, a těch, které mu poskytnou společnosti v rámci nějaké promo akce?

15. Recenze na produkty zakoupené samotnými blogery jsou pro mě důvěryhodnější a mají větší vypovídací hodnotu.

16. Jak hodnotíte důvěryhodnost následujících zdrojů, pokud jde o informace o produktech, jejich zhodnocení, doporučení apod.?

17. Pokud se BLOGER VE SVÉM PŘÍSPĚVKU NA BLOGU ZMÍNIL o nějakém produktu, službě či značce, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

18. Pokud jste na blogu, který sledujete, zaznamenal/a REKLAMU na nějaký produkt, službu či značku, začal/a jste se o tento produkt (službu, značku) více zajímat?

19. Koupil/a jste někdy něco na základě recenze či doporučení od blogera?

20. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějakého doporučení či recenze na blogu?

21. Koupil/a jste někdy něco na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru),resp. tato reklama byla určitým impulsem k tomuto nákupu?

22. V jakém cenovém rozmezí se pohyboval Váš nejdražší nákup, který jste učinil/a na základě nějaké reklamy na blogu (např. ve formě banneru)

23. Zúčastnil/a jste se někdy nějaké soutěže na blogu (giveaway), v níž byl výhrou balíček produktů nějaké značky/společnosti?

24. Vaše pohlaví:

25. Kolik je Vám let?

26. Jaké je Vaše nejvyšší dosažené vzdělání?

27. Jaká je Vaše ekonomická aktivita?

28. Jaké je PSČ Vašeho bydliště? (pobýváte-li převážně v místě mimo své trvalé bydliště, uveďte prosím PSČ tohoto místa)

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Bubeníková, L.Blog jako nástroj propagace (výsledky průzkumu), 2015. Dostupné online na https://blog-jako-nastroj-propagace.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.