Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Marketingová komunikace prostřednictvím Bluetooth
Marketingová komunikace prostřednictvím Bluetooth
→ Jaké dárky Vám udělají pod stromečkem radost a jaké byste radši nedostávali? ←
(veřejné výsledky pro všechny "ježíšky" již 14. prosince ve 12:00)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | David Štarman |
---|---|
Šetření: | 07. 11. 2010 - 01. 12. 2010 |
Počet respondentů: | 174 |
Počet otázek (max/průměr): | 14 / 11.52 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 80,6 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.04:11 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, dovoluji si Vás požádat o vyplnění dotazníku k mé diplomové práci na téma Netradiční prvky marketingové komunikace v 21. století. Vyplněním dotazníku mi umožníte získat cenné informace o současných možnostech marketingové komunikace prostřednictvím mobilních telefonů a náhled na jejich další možný vývoj. Dotazník se zaměřuje především na využití technologie Bluetooth, jenž slouží k bezplatnému přenosu dat mezi mobilními telefony. Děkuji Vám za Vaši ochotu a spolupráci, David Štarman, student 5. ročníku Podnikové ekonomiky, Technické univerzity v Liberci, Fakulty ekonomické.
Odpovědi respondentů
1. Jaké je vaše pohlaví?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Muž. | 89 | 51,15 % | 51,15 % |
Žena. | 85 | 48,85 % | 48,85 % |
2. Jste:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
student(ka). | 107 | 61,49 % | 61,49 % |
již po škole. | 67 | 38,51 % | 38,51 % |
3. Vlastníte mobilní telefon?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano. | 174 | 100 % | 100 % |
4. Používáte internet v mobilním telefonu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne a ani neuvažuji o jeho pořízení. | 90 | 51,72 % | 51,72 % |
Ano. | 55 | 31,61 % | 31,61 % |
Ne, ale uvažuji o jeho pořízení. | 29 | 16,67 % | 16,67 % |
5. Užíváte Váš mobilní telefon jako multimediální centrálu (tzn. pořizujete a prohlížíte fotografie a videa, posloucháte hudební soubory a rádio, používáte diář a další aplikace)?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano. | 133 | 76,44 % | 76,44 % |
Ne a ani takové funkce nepotřebuji. | 33 | 18,97 % | 18,97 % |
Ne. Můj mobilní telefon tyto funkce nemá, ale rád bych je využíval (uvažuji o koupi přístroje, jenž tyto funkce podporuje). | 8 | 4,6 % | 4,6 % |
6. V případě kladné odpovědi na předchozí otázku Vás prosím o uvedení nejpoužívanějších funcí a aplikací.
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
-hudební přehrávač, diář
Anglický slovník Budík Kalkulačka
budík, fotoaparát, kalkulačka
budík, kalendář, časové měřiče, fotoaparát, bluetooth
česko-anglický slovník
diar, kalkulacka, zapisnik, hudba, radio, fotografie
diář pořizování a prohlížení fotografií a videí poslech hudebních souborů
diář
diář, budík, kalkulačka, poslech hudby
diář, budík, přehrávač Mp3
Diář, fotgografie, videa
diář, fotky, budík, hudba
diář, fotoaparát,
diář, hry, fotky, rádio
Diář, Internet explorer, Outlook, Foťák, Video, Hlasový záznamník
diář, kalendář, fotky, videa, hudba, sms, mms
diář, mp3 přehrávač, fotoaparát
diář, mp3 přehrávač, fotografie
Diář, poslech hudby, fotografie, internet
diář, web prohlížeč, mail for exchange, GPS navigace,...
filmy v mobilu a poslech hudby
foťák
foťák, mp3 přehrávač, kalendář
Fotky, internetový prohlížeč
fotky, videa, hudba, diář
foto, přehravač, video
foto, videa
Foto, video, hudba, rádio, kalendář
foto, video, kalendar, diar
fotoaparat
fotoaparát
fotoaparát, fm radio, mp3 přehravač
fotoaparát, hudební přehrávač
fotoaparát, hudební přehrávač, hry
fotoaparát, kalendář
fotoaparát, MP3 přehravač
fotoaparát, mp3 přehrávač
fotoaparát, MP3 přehrávač, kalendář, kalkulačka
fotoaparát, mp3 přehrávač, rádio
Fotoaparát, mp3 přehrávač, rádio, kalendář.
fotoaparát, mp3 přehrávač,...
Fotoaparát, nahrávání videí, reálné zvukové vyzvánění, diář, budík
Fotoaparát, přehrávač hudby
fotoaparát, video
fotografie
Fotografie a přehrávání mp3
Fotografie a videa
fotografie, diář, hudba
fotografie, hudba
fotografie, hudba, radio, diář, kalendář, ...
fotografie, hudba, rádio, poznámky, kalendář, úkoly
Fotografie, hudba, videa, diář.
fotografie, radio, hudební soubory
fotografie, videa, hudba
fotografie, videa, hudba, radio, kalendar, kalkulacka
fotografie, videa, radio, kalendář, kalkulačka
fotografie, video
fotografování , diář, poslech hudby
fotografovani, porizovani videi, poslech radia, kalendar, diar
fotografování, poslouchání hudby
Hlavně hudba, pak rádio, něco málo z fotek
Hry, Fotky, Rádio, Mp3
hudba, foto, videa, radio a diář
Hudební a video přehrávač, internet, kalendař
Hudební přehrávač, diář
hudební přehrávač, fotoaparát
Hudební soubory, foto, video
Internet, diář, fotky...
Ipod (mp3) přehrávač, diář, fotografie, video,
Ipod, fotoaparát, youtube
java, Mp3, wlan
Kalendář a poznámky, Budík
kalendář, fotoaparát, hudba
kalendář, hudba, fotografie
kalendář, prohlížení fotografií,
Kalendář, videa, fotky, hudba
kalendář,poznámky
MP3 fotky
mp3
mp3 player, diar,
mp3 přehravač
mp3 přehravač
mp3 přehrávač - poslouchání hudebních souborů
Mp3 přehrávač, fotky, videa...
mp3 přehrávač, GPS, focení, různé java aplikace
mp3 přehrávač,foťák
mp3, rádio, foto, videa
mp3,videa, filmy
music, web
Nejvíce používám fotoaparát a soubor na přehrávání hudby. Dále se mým neodmyslitelným spolupracovníkem stal budík, kterého každé ráno posílám do pryč =)
Nejvíce používám přehrávání hudby a fotografie
opera na net
opera,icq,youtubemobile
pořízení a prohlížení obrázků a dále přehrávání hudebních souborů
Pořízení fotografií
pořizování fotografií a videí, poslouchání mp3
Pořizování fotografií, poslouchání hudby, diář, pořizivání videozáznamů.
pořizování fotografií, přehrávání mp3, internet, budík, hodiny
Poslech hudby, focení a kalendář s diářem
poslech hudby, pořizování fotek , icq
poslech hudebních souborů
poslech hudebních souborů, prohlížení fotografií a videí
Poslech hudebních souborů.
poslouchání hudby, kalkulačka
poslouchání hudby, pořizování fotografií
poslouchání hudebních souborů a rádia
poslouchání hudebních souborůa rádia
pouslouchání hudby
pouziti fotoaparatu,prohlizeni fotek, poslech radia,aplikace budik
prohlížeč fotografií, videa a diář
Především jako hudební přehrávač.
přehrávač hudby, internetový prohlížeč
přehrávač, diář, počasí
přehrávání hudebních souborů, rádio
Radio, Mp3 , foto , video.
Tvorba fotografií, práce ve PhotoDj, tvorba videí, používám diář a funkci "poznámky", či "připomeň"..., hudba ...
Všechny výše uvedené
Walkman, foto, video, kalendář
7. Používáte ve Vašem mobilním telefonu funkci Bluetooth?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ano. | 143 | 82,18 % | 82,18 % |
Ne. (V případě této odpovědi prosím přejděte k otázce č. 11.) | 29 | 16,67 % | 16,67 % |
Nevím co je funkce Bluetooth./Nevím, zda ji můj mobilní telefon podporuje. (V případě této odpovědi se prosím přesuňte na konce dotazníku a klikněte na "Odeslat dotazník") | 2 | 1,15 % | 1,15 % |
8. Jaká je Vaše aktivita v rámci funkce Bluetooth?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Aktivní/zapnuté pouze v případě přenosu dat. | 123 | 84,83 % | 70,69 % |
Aktivní/zapnuté. | 22 | 15,17 % | 12,64 % |
9. Co pomocí Bluetooth běžně přenášíte?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Fotografie | 124 | 87,32 % | 71,26 % |
Hudební soubory | 121 | 85,21 % | 69,54 % |
Vyzvánění a melodie | 63 | 44,37 % | 36,21 % |
Tapety a obrázky | 51 | 35,92 % | 29,31 % |
Videa | 50 | 35,21 % | 28,74 % |
Vizitky a pozvánky | 24 | 16,9 % | 13,79 % |
Hry | 24 | 16,9 % | 13,79 % |
Vtipy, videa a klipy (například z internetu) | 6 | 4,23 % | 3,45 % |
Hands free | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
spojení s autem | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
mám propojeno s handfree v autě | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
Vzdálené ovládání dalších BT zařízení | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
Reklamy | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
všechno co de | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
Handsfree | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
nouzové připojení notebooku na internet (v cizině) | 1 | 0,7 % | 0,57 % |
10. Byl/a jste již v minulosti osloven/a prostřednictvím Bluetooth (tzn. byla Vám nějakou firmou/subjektem či osobou nabídnuta možnost bezplatného stažení určitého souboru dat/aplikace do Vašeho mobilního telefonu)?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne. | 101 | 70,14 % | 58,05 % |
Ano - avšak tato forma komunikace mi přišla obtěžující a sdělení neužitečné. | 26 | 18,06 % | 14,94 % |
Ano - informace (aplikace) pro mne byly užitečné a byl jsem za ně vděčný. | 17 | 11,81 % | 9,77 % |
11. Jaká informace/aplikace by pro Vás mohla být natolik přínosná a užitečná, že by Vás přesvědčila k zapnutí Bluetooth a k jejímu stažení? Případně jakou informací/aplikací jste již byl(a) osloven(a)?(Nezatržené budou brány jako neužitečné/obtěžující.)
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Jízdní řád | 113 | 73,86 % | 64,94 % |
Mapa | 103 | 67,32 % | 59,2 % |
Program (např. kino, klub, akce...) | 88 | 57,52 % | 50,57 % |
Slovník | 83 | 54,25 % | 47,7 % |
Slevový kupón | 52 | 33,99 % | 29,89 % |
Melodie/vyzvánění | 45 | 29,41 % | 25,86 % |
Hra | 39 | 25,49 % | 22,41 % |
Vizitka, pozvánka | 38 | 24,84 % | 21,84 % |
Tapeta na pozadí | 37 | 24,18 % | 21,26 % |
Video | 33 | 21,57 % | 18,97 % |
Audiovizuální průvodce | 31 | 20,26 % | 17,82 % |
Firemní brožura (ceník) | 22 | 14,38 % | 12,64 % |
Soutěž | 20 | 13,07 % | 11,49 % |
Reklamní leták | 13 | 8,5 % | 7,47 % |
žádná | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
nic | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
www.mpizza.cz | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
www.deepvision.cz | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
nabídka restaurace | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
info o počasí | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
nic, nevyžádaná sdělení mne obtěžují | 1 | 0,65 % | 0,57 % |
12. Napadají Vás nějaké jiné aplikace/druhy informací, která by pro Vás mohly mít v mobilním telefonu reálné využití či přínos?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
.
aplikace hledani prace, info o tel.cislech
aplikace se sdílením aktuální lokace revizorů v mhd
Dopravní situace ve městech
encyklopedie, překladače
jeste nemam mobil s tv :)
Kdyby šlo přeposílat pro nás zajímavou nabídku práce (studenti po škole)
navigace
navigace
ne
ne
ne
Ne
ne
ne
ne
ne
ne
NE
ne, ke všemu výše uvedenému existují spolehlivější alternativy
nic moc radši...přece do toho nebudu pořád čumět :D
online nabídky brigád z agentury v níž jsem registrovaná
pruvodce
sportovní přenosy
sportovní výsledky
Vyhledávač klíčů, solární dobíjení baterky, GPS,
13. Bylo by pro Vás užitečné dostávat klasická reklamní sdělení nebo jiné informace (informace o firmě/produktu, letáky, nabídky, prospekty a další) přímo do mobilního telefonu?
Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Ne. | 137 | 81,55 % | 78,74 % |
Ano. | 31 | 18,45 % | 17,82 % |
14. Vidíte nějakou výhodu oproti klasické „papírové“ komunikaci, která by Vám mohla z takovéto formy komunikace plynout (např. možnost mít nabídku vždy při sobě, možnost stažení pouze toho co Vás opravdu zajímá, snížení produkce odpadů atd.)?
Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.
možnost stažení pouze toho co Vás opravdu zajímá
1. a 3. možnost v závorce
aktuální nabídka po ruce
Aktuálnost, možnost výběru, ochrana životního prostředí
ano
Ano, ubylo by tun papíru, kterou musí být vynaloženy na tisk letáků.
Ano, určitě mě to příjde výhodnější než klasická papírová komunikace, už jen to, že máte při sobě potřebné informace.
ano, velice - hlavne kuli ekologii,moznost nabidky v mobilnim telefonu
Ano,(např. možnost mít nabídku vždy při sobě, možnost stažení pouze toho co Vás opravdu zajímá, snížení produkce odpadů atd.)
Ano. Výhoda spočívá v rychlejší informovanosti, samo že mít u sebe pouze ,,mobil" jako příjmač je jednoduché a pohodlné. Nosit spoustu papírů,letáků, je dávno za nama:) Ná2
delší životnost, ekologie, nabídka vždy po ruce
elektronická komunikace, nepotřebnost papírové formy dokumentů, přehlednost
Chráníme tak lesy ČESKÉ REPUBLIKY!
informace zadarmo
je to ekologičtější, na druhou stranu, značně obtěžující - v papírové formě člověk na první pohled odliší soukromou korespondenci od spamu (leták), pokud to bude "pípnutí", odlišit to nelze.
Jednoznačně možnost výběru konkrétní informace, možnost následného přeposlání apod..
když už, tak aby se šetřilo papírem
Marketingové SMS mě obtěžují
minimum odpadu
Mít data vždy při sobě, Ekologická stránka
mít informace vždy při ruce, bez papírů
mit to, co prave ted opravdu potrebuji vedet poruce, snížení zbytecnych letaku a nabidek, pulku z nich stejne nectu, protoze to prave nepotrebuji, nebo me to nijak nezajima...
Mobil mám téměř pořád při sobě, takže okamžité shlédnutí případné nabídky.
možnost mít nabídku stále při sobě
možnost mít nabídku stále při sobě a pracovat s ní i na místech, kde to papírová komuniakce nedovoluje (postel, záchod, autobus,...)
možnost mít nabídku vždy při sobě, možnost stažení pouze toho co mě opravdu zajímá
možnost stažení pouze toho, co mě zajímá; snížení produkce odpadu
můžu si sama určovat, o co mám zájem a o co ne
nabidka primo u sebe, snizeni produkce letaku do schranek
nabídka přes telefon je určitě dostupnější než v papírové formě
ne
ne
ne
ne
NE
ne, nevidím.
NE, už tak stále otravujou poštou a mailem,,,, STOP spam ☺☻
Ne. Radeji mam u sebe tistene informace, hlavne mimo neco co funguje na baterky.....spolehlivejsi nez moderni vymysly.
Nevidím výhodu. připadá mi to stejné. Když nebudu chtít číst papír, tak ho vyhodím a když nebudu chtít číst v mobilu, tak informaci smažu.
nevím
no comment
Obávám se, že by se jen zmnožily otravné sms a letáky, které člověk stejně dostane do schránky. Musela bych mít jistotu, že mi nebude chodit to, o co vysloveně nežádám.
Přehlednost při velkém počtu informací.
přínos životnímu prostředí
Rozhodně by to šetřilo přírodní zdroje, rychlost, plus všechny věci, co jsi napsal =)
rychlejší způsob komunikace
rychlý přístup k informacím
snizeni odpadu
snížení produkce odpadů, výběr aktuálních informací
snížení spotřeby papíru méně obtěžování lehce zničitelné
snížení spotřeby papíru, možnost přijímat jen vyžádanou reklamu
spíš nevýhodu - když bych si nechala zapnutý bluetooth tak by me zaspamoval celý telefon
Stažení pouze toho co mě zajímá, slevový kupon vždy u sebe
u me ne...
upřednostnuji email před papírovou komunikací. v mobilu by to pro mne nebylo lepší.
určitě snížení množství odpadu!
určitě to je rychlejší než hledatt tisíce informací na cáru papíru
úspora místa, možnost kdykoli a rychle najít požadovanou informaci
všechny informce v jednom, žádné listování a hledání v letáících, papírech, adresářích apod.
výběr
výhodu vidím pouze v tom, že by se zbytečně netisklo ohromné kvantum papírových letáků a pokud by bylo možné vybrat si pouze co mě zajímá, nebyla bych zatěžována reklamními letáky, které bez prohlížení vyhodím přímo do popelnice
zálohování, ukládání dat
zisk informací ihned na vyžádání
Zrušili by se přeplněné poštovní schránky, za předpokladu, že by bylo možné vybírat si, ktoru věc příjmu a kterou ne.
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.