Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Body Basics: Slevy ovlivňující nákupní chování

Body Basics: Slevy ovlivňující nákupní chování

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Martina Brtnická
Šetření:19. 02. 2011 - 19. 03. 2011
Počet respondentů:204
Počet otázek (max/průměr):17 / 12.64
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:celý dotazník najednou
Návratnost dotazníků:85,8 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.05:02
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF-1 PDF-2 PDF-3 PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,

Ráda bych poprosila všechny, kteří nakupují v Body Basics, ať pravidelně či zřídka o vyjádření názoru na jejich dlouhodobé slevy.

Tento výzkum bude součástí mé bakalářské práce na téma: „Slevy jako marketingový nástroj ovlivňující nákupní chování,“ a já bych ráda zjistila, jak je na tom právě společnost Body Basics.

Předem všem děkuji za jejich ochotu věnovat tomuto dotazníku 5 minut svého času.

Mockrát děkuji

Martina Brtnická

3. ročník, Marketingové komunikace, Fakulta multimediálních komunikací Zlín
 

Odpovědi respondentů

1. Nakupujete v Body Basics?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [anootázka č. 2, ne → konec dotazníku].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano15073,53 %73,53 %  
ne5426,47 %26,47 %  

Graf

2. Do Body Basics zamířím když:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
potřebuji koupit dárek9060 %44,12 %  
vidím, že mají akce7046,67 %34,31 %  
potřebuji pro sebe novou kosmetiku1812 %8,82 %  
pravidelně, podívat se, co je nového v nabídce96 %4,41 %  
jen když mám náladu10,67 %0,49 %  
bez důvodu...většinou se jdu jen tak podívat10,67 %0,49 %  
náhodně10,67 %0,49 %  
narazím na obchod (v místě mého bydliště žádný nen10,67 %0,49 %  
dojde mi pravidelně používaná kosmetika10,67 %0,49 %  
zřídka10,67 %0,49 %  
když jdu kolem10,67 %0,49 %  
keď som vo výklade videla roztomilé balenie gelov 10,67 %0,49 %  
do kúpeľa a ešte za akciovú cenu, musela som ich m10,67 %0,49 %  
odpověď A a C10,67 %0,49 %  

Graf

3. Jak často nakupujete v Body Basics?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
párkrát do roka13892 %67,65 %  
alespoň jednou do měsíce117,33 %5,39 %  
alespoň jednou za týden10,67 %0,49 %  

Graf

4. Máte Prémiovou kartu Body Basics (věrnostní kartička, kde sběrem razítek za nákup získáte větší slevy)?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [ano, používám jiotázka č. 6, ano, nepoužívám jiotázka č. 5, nemámotázka č. 5].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nemám9664 %47,06 %  
ano, nepoužívám ji2818,67 %13,73 %  
ano, používám ji2617,33 %12,75 %  

Graf

5. Proč prémiovou kartu nevyužíváte?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nenakupuji v Body Basics tak často, abych výhody využil7358,87 %35,78 %  
nevím o věrnostním programu4334,68 %21,08 %  
získané výhody mě dostatečně nemotivují54,03 %2,45 %  
nevím, kde ji mám:)10,81 %0,49 %  
nakupuji minimálně a i tk by mě nezajímala10,81 %0,49 %  
odpověď A a C10,81 %0,49 %  

Graf

6. Koupil(a) jste někdy v Body Basics produkt, který by nebyl ve slevě?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano7348,67 %35,78 %  
ne4932,67 %24,02 %  
nevím2818,67 %13,73 %  

Graf

7. Jaký je váš názor na zlevněné zboží v Body Basics?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
chtějí přilákat nové zákazníky8254,67 %40,2 %  
potřebují ho doprodat3724,67 %18,14 %  
společnost má určité problémy117,33 %5,39 %  
chtějí potěšit stávající zákazníky64 %2,94 %  
nic21,33 %0,98 %  
není vůbec zlevněné, slevu tam mají furt10,67 %0,49 %  
ví, že na tom vydělají. Mají vysokou marži10,67 %0,49 %  
Slevy jsou jen na oko :)10,67 %0,49 %  
zboží nemá hodnotu plné ceny, neprodalo by se10,67 %0,49 %  
zboží je pro český národ moc drahé10,67 %0,49 %  
pracují s cenou jako s marketingovým nástrojem10,67 %0,49 %  
jejich "sleva" je normální běžnou cenou10,67 %0,49 %  
za tak vysoké ceny by zboží neprodali10,67 %0,49 %  
nárazová marketingová akce10,67 %0,49 %  
klasická reklama s cílem prodeje?10,67 %0,49 %  
dávno překonaný marketingový nástroj10,67 %0,49 %  
je to jejich skut.cena,v real.jsou predrazeni10,67 %0,49 %  

Graf

8. Co si myslíte o často opakovaných slevách v Body Basics?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
zboží se za normální ceny neprodá9362 %45,59 %  
chtějí potěšit zákazníky1610,67 %7,84 %  
je to podezřelé138,67 %6,37 %  
přestanu je vnímat, nelákají mě138,67 %6,37 %  
společnost má určité problémy53,33 %2,45 %  
myslím, že problémy mají, ale slevy me těší:)10,67 %0,49 %  
vyhovuje mi to10,67 %0,49 %  
je to trik)10,67 %0,49 %  
vnímám slevy jako marketingový trik, není zlevněné10,67 %0,49 %  
chtějí zboží prodat10,67 %0,49 %  
Nesleduji slevové akce. Na hraně zákona.10,67 %0,49 %  
prostě to tak dělají10,67 %0,49 %  
klienti čekají jen na slevy,nekupují za plnou cenu10,67 %0,49 %  
jde o psychologický efekt, 10,67 %0,49 %  
je to marketing10,67 %0,49 %  

Graf

9. Jakým akčním pobídkám dáváte obecně přednost?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
sleva z ceny11778 %57,35 %  
výhodné balení (1+1 zdarma, 30% navíc)5234,67 %25,49 %  
dárek zdarma k výrobku4328,67 %21,08 %  
vzorky zdarma3120,67 %15,2 %  
věrnostní program (např. sbírání bodů za nákup a za určitý počet dárek)96 %4,41 %  
sleva na další nákup74,67 %3,43 %  
soutěže32 %1,47 %  
nenakupuji akční zboží10,67 %0,49 %  

Graf

10. Jak se stavíte ke slevám obecně?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nakupuji ve slevách, pouze když je v ní má oblíbená značka5335,33 %25,98 %  
velmi zřídka měním obchody, ale když nakupuji, aktivně vyhledávám slevy3221,33 %15,69 %  
pravidelně nakupuji různé značky kvůli slevám2818,67 %13,73 %  
slevy zřídka mění moji volbu1912,67 %9,31 %  
měním obchody podle toho, který z nich má podle mne právě nejlepší slevy1812 %8,82 %  

Graf

11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

Povinná otázka, respondent se musel u každé podotázky rozhodnout mezi odpověďmi „1”, „2”, „3” a „4”.

PodotázkaPrůměrRozptyl
Nakupuji co nejlevněji, využívám slev2.780.718
Za kvalitní zboží jsem ochoten zaplatit více3.2270.615
Nabízené slevy mě přimějí ke vstupu do obchodu3.0670.609
Nakupuji výrobky ve slevě, i když si nejsem zcela jist jejich kvalitou1.8070.636
Pokud je alternativa mé oblíbené značky ve slevě, dám ji přednost2.840.801
Vyšší cena garantuje vyšší kvalitu zboží2.3270.753
Pokud najdu značku, která mi vyhovuje, neměním ji2.9070.831
Sleva je pro mě dostatečný stimul pro vyzkoušení nového výrobku2.6470.708
Značkové zboží je zárukou kvality2.5070.583
Dávám přednost značkovému zboží2.7470.709
Kvalitní zboží je vždy dražší2.7070.621
Pokud akční nabídka trvá příliš dlouho přestanu ji vnímat2.920.767
Je-li výrobek opakovaně ve slevě, přestávám být ochotna platit plnou cenu3.360.67

Graf

12. Je pro vás sleva dostatečně motivující, abyste vyzkoušel neznámý výrobek poprvé v kategorii přírodní kosmetiky?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ano9060 %44,12 %  
ne3120,67 %15,2 %  
nevím2919,33 %14,22 %  

Graf

13. Víte, zda v Body Basics probíhá právě nějaká sleva?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
nevím8858,67 %43,14 %  
ano probíhá, ale nevím konkrétně jaká3120,67 %15,2 %  
60% sleva na vše2617,33 %12,75 %  
70% sleva na dárkové balíčky21,33 %0,98 %  
40% sleva na vše21,33 %0,98 %  
neprobíhá žádná slevová akce10,67 %0,49 %  

Graf

14. Která varianta nejlépe charakterizuje značku a výrobky Body Basics?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
ani jeden7147,33 %34,8 %  
"The best value for your money" (nejlepší poměr výkon/cena) 4932,67 %24,02 %  
"The best you can buy" (to nejlepší, co se dá koupit) 138,67 %6,37 %  
"The most economical" (odvede práci za nejnižší možnou cenu)96 %4,41 %  
nevím21,33 %0,98 %  
nic10,67 %0,49 %  
pro zvýšení obratu uděláme cokoliv=pořád ve slevě10,67 %0,49 %  
neorientujem sa v nej až tak dobre, takže neviem10,67 %0,49 %  
není tak svkělá za tu cenu, spíš průměr,coMáJméno10,67 %0,49 %  
Příjemná kosmetika, která se dá koupit jako dárek.10,67 %0,49 %  
vhodný dárek, který potěší každou ženu10,67 %0,49 %  

Graf

15. Suma, kterou průměrně utratíte za jeden nákup v Body Basics:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
100 - 250 Kč6845,33 %33,33 %  
250 - 500 Kč3926 %19,12 %  
50 - 100 Kč2214,67 %10,78 %  
nevím149,33 %6,86 %  
nad 500 Kč42,67 %1,96 %  
do 50 Kč21,33 %0,98 %  
nechci uvést10,67 %0,49 %  

Graf

16. Věk

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20 - 24 let9865,33 %48,04 %  
25 - 29 let3624 %17,65 %  
30 - 39 let96 %4,41 %  
40 - 49 let42,67 %1,96 %  
do 19 let32 %1,47 %  

Graf

17. Pohlaví

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
žena14294,67 %69,61 %  
muž85,33 %3,92 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 6 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Máte Prémiovou kartu Body Basics (věrnostní kartička, kde sběrem razítek za nákup získáte větší slevy)?

  • odpověď nemám:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím o věrnostním programu na otázku 5. Proč prémiovou kartu nevyužíváte?
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 15. Suma, kterou průměrně utratíte za jeden nákup v Body Basics:

8. Co si myslíte o často opakovaných slevách v Body Basics?

  • odpověď zboží se za normální ceny neprodá:
    • 2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Pokud je alternativa mé oblíbené značky ve slevě, dám ji přednost=1 na otázku 11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

9. Jakým akčním pobídkám dáváte obecně přednost?

  • odpověď sleva z ceny:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Je-li výrobek opakovaně ve slevě, přestávám být ochotna platit plnou cenu=2 na otázku 11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi ano, nepoužívám ji na otázku 4. Máte Prémiovou kartu Body Basics (věrnostní kartička, kde sběrem razítek za nákup získáte větší slevy)?
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi nevím na otázku 6. Koupil(a) jste někdy v Body Basics produkt, který by nebyl ve slevě?

11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

  • odpověď Je-li výrobek opakovaně ve slevě, přestávám být ochotna platit plnou cenu=4:
    • 2.3x vetší pravděpodobnost při odpovědi Sleva je pro mě dostatečný stimul pro vyzkoušení nového výrobku=4 na otázku 11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

12. Je pro vás sleva dostatečně motivující, abyste vyzkoušel neznámý výrobek poprvé v kategorii přírodní kosmetiky?

  • odpověď ano:
    • 2.1x vetší pravděpodobnost při odpovědi společnost má určité problémy na otázku 7. Jaký je váš názor na zlevněné zboží v Body Basics?

16. Věk

  • odpověď 20 - 24 let:
    • 1.9x vetší pravděpodobnost při odpovědi "The best you can buy" (to nejlepší, co se dá koupit) na otázku 14. Která varianta nejlépe charakterizuje značku a výrobky Body Basics?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Nakupujete v Body Basics?

2. Do Body Basics zamířím když:

3. Jak často nakupujete v Body Basics?

4. Máte Prémiovou kartu Body Basics (věrnostní kartička, kde sběrem razítek za nákup získáte větší slevy)?

5. Proč prémiovou kartu nevyužíváte?

6. Koupil(a) jste někdy v Body Basics produkt, který by nebyl ve slevě?

7. Jaký je váš názor na zlevněné zboží v Body Basics?

8. Co si myslíte o často opakovaných slevách v Body Basics?

9. Jakým akčním pobídkám dáváte obecně přednost?

10. Jak se stavíte ke slevám obecně?

11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

12. Je pro vás sleva dostatečně motivující, abyste vyzkoušel neznámý výrobek poprvé v kategorii přírodní kosmetiky?

13. Víte, zda v Body Basics probíhá právě nějaká sleva?

14. Která varianta nejlépe charakterizuje značku a výrobky Body Basics?

15. Suma, kterou průměrně utratíte za jeden nákup v Body Basics:

16. Věk

17. Pohlaví

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Nakupujete v Body Basics?

2. Do Body Basics zamířím když:

3. Jak často nakupujete v Body Basics?

4. Máte Prémiovou kartu Body Basics (věrnostní kartička, kde sběrem razítek za nákup získáte větší slevy)?

5. Proč prémiovou kartu nevyužíváte?

6. Koupil(a) jste někdy v Body Basics produkt, který by nebyl ve slevě?

7. Jaký je váš názor na zlevněné zboží v Body Basics?

8. Co si myslíte o často opakovaných slevách v Body Basics?

9. Jakým akčním pobídkám dáváte obecně přednost?

10. Jak se stavíte ke slevám obecně?

11. Souhlasíte s těmito výroky co se týče nákupu kosmetiky? (1 ne, 2 spíše ne, 3 spíše ano, 4 ano)

12. Je pro vás sleva dostatečně motivující, abyste vyzkoušel neznámý výrobek poprvé v kategorii přírodní kosmetiky?

13. Víte, zda v Body Basics probíhá právě nějaká sleva?

14. Která varianta nejlépe charakterizuje značku a výrobky Body Basics?

15. Suma, kterou průměrně utratíte za jeden nákup v Body Basics:

16. Věk

17. Pohlaví

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Brtnická, M.Body Basics: Slevy ovlivňující nákupní chování (výsledky průzkumu), 2011. Dostupné online na https://body-basics-slevy-ovlivnujic.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.