Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > Branded entertainment aneb značka jako zábava

Branded entertainment aneb značka jako zábava

Víte, že... si na Vyplňto.cz můžete zdarma vytvořit vlastní dotazník?

Základní údaje o provedeném průzkumu

Autor průzkumu:Tomáš Svoboda
Šetření:12. 04. 2012 - 16. 04. 2012
Počet respondentů:95
Počet otázek (max/průměr):12 / 11.44
Použité ochrany:žádné
Zobrazení otázek:po jedné otázce
Návratnost dotazníků:84,2 %
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník).
Průměrná doba vyplňování:00.03:52
Stáhnout surová data:XLS XLSX CSV XHTML PDF PDF-kódy
Stáhnout grafy:Všechny grafy
odpovědi & grafy   segmentace   závislosti   zdroje   dotazník   citovat

Úvodní informace zveřejněné respondentům

Dobrý den,


mé jméno je Tomáš Svoboda a jsem studentem VŠFS. Tímto bych Vás chtěl poprosit o vyplnění krátkého dotazníku, který mi poslouží jako podklad k verifikaci hypotéz mé diplomové práce „Branded entertainment aneb značka jako zábava“.


Branded entertainment je marketingové označení pro koncept netradičního propagačního nástroje, který se soustředí na budování pevnější pozice značky na trhu, nejčastěji prostřednictvím její integrace do audiovizuálního díla.

 

Dotazník je primárně určen pro věkovou skupinu 15-40 let. Předpokladem pro účast v šetření je kladný vztah ke sledování filmů a seriálů.


V případě zájmu o výsledky šetření mě neváhejte kontaktovat na Tomas.William.Svoboda@seznam.cz.
 

Předem děkuji za Váš čas a spolupráci.

Odpovědi respondentů

1. Dáváte přednost sledování filmů, seriálů či televizních pořadů:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zaznamenaných na PC, DVD, VHS či jiném médiu.7275,79 %75,79 %  
V televizi dle aktuálního programu.2324,21 %24,21 %  

Graf

2. Vnímáte televizní reklamu jako:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Důvod k omezení sledování televizního vysílání.4345,26 %45,26 %  
Příležitost ke zkontrolování ostatních programů.2526,32 %26,32 %  
Prostor pro odreagovaní a odpočinek od hlavního programu.1212,63 %12,63 %  
Nevím, nedokáži jednoznačně odpovědět.1212,63 %12,63 %  
Prostředek k získávání informací o produktech.33,16 %3,16 %  

Graf

3. Čím Vás dokáže nejvíce zaujmout reklama?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Zábavností.5760 %60 %  
Nevtíravým provedením.1515,79 %15,79 %  
Pravděpodobně ničím.1313,68 %13,68 %  
Zajímavým příběhem.77,37 %7,37 %  
Dobrým a chytlavým sloganem11,05 %1,05 %  
Televizi nesleduji, tudíš ani reklamy.11,05 %1,05 %  
originalitou11,05 %1,05 %  

Graf

4. Všiml/a jste si ve filmech, seriálech či jiných televizních pořadech výskytu známých značek?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí a podle toho se mu zobrazily další otázky [Ano, velmi často.otázka č. 5, Ano, všim/a.otázka č. 5, Asi ano, ale dosud jsem tomu nevěnoval/a pozornost.otázka č. 5, Nevšiml/a.otázka č. 8, Nevím, nedokáži odpovědět.otázka č. 8].

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Ano, všim/a.4547,37 %47,37 %  
Ano, velmi často.3941,05 %41,05 %  
Asi ano, ale dosud jsem tomu nevěnoval/a pozornost.1111,58 %11,58 %  

Graf

5. Považujete takto umístěnou značku za:

Nepovinná otázka, respondent mohl zvolit více z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Akceptovatelnou reklamu v případě, že mi není přímo vnucována.6064,52 %63,16 %  
Akceptovatelnou reklamu v případě, že svým častým výskytem nenarušuje příběh.4346,24 %45,26 %  
Nevhodnou a rušící reklamu.1617,2 %16,84 %  
Prvek přispívající k vyšší věrohodnosti filmu či seriálu.1617,2 %16,84 %  
Navím, nedokáži odpovědět.66,45 %6,32 %  

Graf

6. Ztotožňujete se někdy s filmovými či seriálovými hrdiny?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Spíše neztotožňuji.3435,79 %35,79 %  
Ano, mám v některých i své vzory.2324,21 %24,21 %  
Ano, ztotožňuji.2223,16 %23,16 %  
Nedokáži jednoznačně odpovědět.88,42 %8,42 %  
Neztotožňuji.77,37 %7,37 %  
Ano, mám v některých i své vzory.11,05 %1,05 %  

Graf

7. Vzpomenete si alespoň na 3 filmy, ve kterých se objevila reálná značka? V případě že ano, které a jaká značka to byla konkrétně?

Nepovinná otázka, respondent mohl napsat odpověď vlastními slovy.

bond, marlboro man,

Coca cola, microsoft, vans

dr.house-apple první krok-emco prosrřeno-lidl

Evoluce - Head & Shoulders

Evoluce, Svatba na bitevním poli, Star Trek (2009)

Forrest Gump - Apple Román pro muže - BMW Okresní přebor - Škoda

Forrest gump by ti mel stacit, tam ty reklamy je dost... kdyby si sem dal za moznost serialy, bylo by to rychlejsi... zdar, Iky

Hranaři -Apple, Fast and Furious- Lamborghini, Transporter - Audi

Já robot - Converse, Audi Cellular - Nokia Reel Steal - HP

James Bond - Aston Martin, BBT (serial) - Apple

James Bond - BMW Seinfeld - Pepsi Two and a Half Men - Mercedes

James Bond - hodinky, alkohol, automobily

james bond-aston martin

James Bond-Aston Martin, Iron Man-Beantley, Navštěvníci-Lacoste

Láska je Láska,První krok,Vy nám taky,šéfe

Lucie postrach ulice - motorka značky BMW, mission imposible 4 - iphone, notebook apple někdo to rád blond- kabelky, prada, louis vuitton

Matrix - Motorola, Sex ve městě - Manolo Blahnik, Armani, Vivienne Westwood..., Forrest Gump - Apple Comp.

Mission impossible 4 - BMW, Apple James Bond všeobecně - Aston Martin

Mr. Bean - M&M, Rafťáci -Sprite, Seznam

ne, nevzpomenu si

Nevím, pokud mi není značka vnucována, nevěnuji jí velkou pozornost. Je mi v principu jasné, že asi typicky není náhoda, zda hrdina filmu řekněme jezdí v Toyotě nebo v Citroenu, ale pokud si něčeho takového vůbec všimnu, rychle to zase zapomenu. Pokud mám pocit, že je mi nějaká značka vnucována, film vypínám.

Nevzpomenu si, resp. jsem si nic nezapamatovala, ačkoliv při sledování si PP občas všimnu.

Ocelová pěst (Microsoft), Já robot (Audi) , Mission Imposible : Ghost Protocol (Apple)

Omega (hodinky), Aston Martin (automobil) Martini (alkohol)

opravdu nevím, takové věci mě moc nezajímají, tak si jich nevšímám... možná tak značky aut (motorek) :))

Ordinace v Růžové zahradě - Jamall nábytek; Bondovky - BMW, Rychle a zběsile 2 - značky všech aut Lamborghini...

Po čem ženy touží - Nike Transformers - Chevrolet Trosečník - Fedex

Probudím se včera - žvýkačky Orbit

Rafťáci - Sprite, dále si nevzpomínám

Ro(c)k Podvraťáků - Bernard Forrest Gump - Apple Girl with the Dragon Tattoo - Marlboro

Román pro muže. Elan, Kempinsky hotel

Různé značky aut - Bond Šmoulové (kino) příklad reklamy na vše (skoro v celém filmu)

Seriál Ordinace v růžové zahradě - nábytek Jamal

seriál Ulice - Eironics, simpsonovi - pivo Daff :-), Rafťáci - RWE a Česká spořitelna

Sex ve městě- Dior, James Bond: Casino Royal- Sony Ericson, Ďábel nosí Pradu- Prada

Snowboarďáci - Kinder Bueno, Rádio Evropa 2 Probudím se včera - nějaké sladkosti Marlboro man and Harley Davidson :-D

Star Trek 2009 - Nokia, Budweyzer (Nevím přesně jak se to píše, prostě to pivo) Iron Man 2 - LG

Starbucks snad v kazdem americkem filmu a Simpsonech :-D Cappy dzusy v Jak se kroti krokodyli Volvo ve Stmivani Atd atd

Škola Rocku (Apple), Transformers (Apple), Gulliverovy Cesty (Apple)

takhle z hlavy ne

Trosečník (pan Wilson), Casino Royale (hodinky Omega), nějaký připitomělý seriál na Primě v minulém týdnu (musím si vsadit Sportku)

v mnoha filmech jsou značky aut a elektroniky, konkrétně si film nevybavuji

Ve Filmech s Jamesem Bondem často užívá vůz od Aston Martin

Waynov svet 1, Waynov svet 2

8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Hudební videoklipy.7983,16 %83,16 %  
Zábavná videa.5658,95 %58,95 %  
Vzdělávací videa, dokumenty, návody.3637,89 %37,89 %  
Upoutávky a recenze.3637,89 %37,89 %  
Krátké filmy. Webepizody.3132,63 %32,63 %  
Sportovní záznamy.1515,79 %15,79 %  
Oblíbené reklamy.1212,63 %12,63 %  
Blogy.44,21 %4,21 %  
Nevyužívám.44,21 %4,21 %  
Upoutávky a recenze.11,05 %1,05 %  

Graf

9. Při koupi zboží, se kterým ještě nemáte zkušenosti, dáte na:

Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Radu známých.6467,37 %67,37 %  
Vlastní analýzu produktu a porovnání jeho technických parametrů s konkurencí.5962,11 %62,11 %  
Recenzi na internetu nebo v odborném časopise.5658,95 %58,95 %  
Reklamu.66,32 %6,32 %  
Jiné nebo nevím.44,21 %4,21 %  

Graf

10. Jste muž nebo žena?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Žena5456,84 %56,84 %  
Muž4143,16 %43,16 %  

Graf

11. Váš věk?

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
20-26 let6568,42 %68,42 %  
27-40 let1616,84 %16,84 %  
15-19 let1212,63 %12,63 %  
41 a více22,11 %2,11 %  

Graf

12. V současné době studujete nebo, nejste-li student, máte dosaženo následujícího stupně vzdělání:

Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.

OdpověďPočetLokálně %Globálně %Akce
Vyšší odborná škola, vysoká škola či postgraduální studium.5254,74 %54,74 %  
Střední škola či učební obor zakončený maturitou.3941,05 %41,05 %  
Učební obor.33,16 %3,16 %  
Základní škola či nedokončené základní vzdělání.11,05 %1,05 %  

Graf


(placená inzerce)

SEGMENTACE RESPONDENTŮ A OVĚŘOVÁNÍ HYPOTÉZ BETA

Pomocí tohoto nástroje můžete získat přepočítané výsledky pro jednotlivé segmenty respondentů a zjistit, zda se odpovědi určitého segmentu respondentů liší od „průměrného” respondenta. Funkce je v tomto momentě v testovacím režimu a zcela bez záruky, nepoužívejte ji jako jedinou metodu pro vyhodnocení hypotéz!

Metodická část této funkce se teprve připravuje, časem přibude podpora také pro chybějící typy otázek. V případě, že objevíte nějakou chybu, neváhejte mě kontaktovat.

Segmentační otázka č. 1
Segmentační otázka č. 2
Segmentační otázka č. 3

Analýza zajímavých souvislostí a závislostí (DZD)5

Byly nalezeny zajímavé souvislosti u 2 otázek.

Upozornění: V případě, že se Vám u otázky zobrazuje pouze jedna odpověď, nejedná se patrně o žádná senzační zjištění. Při interpretaci výsledků se vždy řiďte také výsledky uvedenými výše - pokud určitou odpověď zvolila většina lidí, nejsou zjištění zajímavá (např. pokud je věk 90% respondentů v rozmezí 15 - 25 lety, jsou veškeré závislosti k této odpovědi prakticky bezcenné).

Tip: Vysvětlení této funkce i s příklady naleznete v nápovědě

4. Všiml/a jste si ve filmech, seriálech či jiných televizních pořadech výskytu známých značek?

  • odpověď Ano, velmi často.:
    • 2.2x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblíbené reklamy. na otázku 8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

  • odpověď Zábavná videa.:
    • 1.6x vetší pravděpodobnost při odpovědi Oblíbené reklamy. na otázku 8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

Zjišťování závislostí odpovědí

Pomocí této funkce můžete analyzovat vztahy mezi různými odpověďmi. V části A vždy vyberte jeden výrok (odpověď na určitou otázku), který Vás zajímá. V části B poté zaškrtněte odpovědi, u kterých předpokládáte, že by mohly mít nějakou souvislost s odpovědí z části A. Po stisku tlačítka Analyzovat na konci formuláře se dozvíte sílu závislosti A na B.

Tip: Delší vysvětlení i s příklady naleznete v nápovědě

A) VYBERTE ODPOVĚĎ (VÝROK), KTERÁ VÁS ZAJÍMÁ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky tyto výroky sloučíte (logická spojka NEBO), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek docílíte vytvoření kombinovaného výroku (logická spojka A).

1. Dáváte přednost sledování filmů, seriálů či televizních pořadů:

2. Vnímáte televizní reklamu jako:

3. Čím Vás dokáže nejvíce zaujmout reklama?

4. Všiml/a jste si ve filmech, seriálech či jiných televizních pořadech výskytu známých značek?

5. Považujete takto umístěnou značku za:

6. Ztotožňujete se někdy s filmovými či seriálovými hrdiny?

8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

9. Při koupi zboží, se kterým ještě nemáte zkušenosti, dáte na:

10. Jste muž nebo žena?

11. Váš věk?

12. V současné době studujete nebo, nejste-li student, máte dosaženo následujícího stupně vzdělání:

B) DEFINUJTE SKUPINU RESPONDENTŮ NA ZÁKLADĚ ODPOVĚDÍ:

Poznámka: Můžete zaškrtnout více výroků. Zaškrtnutím více výroků v rámci jedné otázky skupinu respondentů rozšíříte (podskupiny respondentů budou sloučeny), zaškrtnutím více výroků v rámci více otázek skupinu zúžíte (použije se podskupina respondentů vyhovující všem otázkám).

1. Dáváte přednost sledování filmů, seriálů či televizních pořadů:

2. Vnímáte televizní reklamu jako:

3. Čím Vás dokáže nejvíce zaujmout reklama?

4. Všiml/a jste si ve filmech, seriálech či jiných televizních pořadech výskytu známých značek?

5. Považujete takto umístěnou značku za:

6. Ztotožňujete se někdy s filmovými či seriálovými hrdiny?

8. Využíváte internetový server YouTube? Pokud ano, které z uvedených možností vyhledáváte nejčastěji?

9. Při koupi zboží, se kterým ještě nemáte zkušenosti, dáte na:

10. Jste muž nebo žena?

11. Váš věk?

12. V současné době studujete nebo, nejste-li student, máte dosaženo následujícího stupně vzdělání:

C) KLEPNUTÍM NA TLAČÍTKO SPUSŤTE ANALÝZU ZÁVISLOSTI

Analýza Vám řekne, zda má Vaše definice skupiny respondentů nějaký vliv na Vámi vybraný výrok.

Zdroje respondentů

Níže uvedený seznam obsahuje odkazy na nejvýznamnější stránky, ze kterých přišli respondenti (dle refereru):

Z bezpečnostních důvodů nejsou zobrazeny kompletní adresy, ze kterých uživatelé přišli, ani minoritní zdroje respondentů. V případě následování odkazu z outlooku, icq nebo použití firewallu obvykle není možné zdroj zjistit. Jedná se o statistiku návštěvnosti dotazníku, nikoli jeho úspěšného odeslání (z různých zdrojů mohla být úspěšnost vyplnění dotazníku různá). Údaje tedy mohou sloužit pouze pro velmi hrubou orientaci.

Citace

Svoboda, T.Branded entertainment aneb značka jako zábava (výsledky průzkumu), 2012. Dostupné online na https://branded-entertainment.vyplnto.cz.

Licence Creative Commons   Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko

Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.