Vyplňto.cz > Průzkumy > Archiv výsledků > budoucnost elektromobilů
budoucnost elektromobilů
→ Mohou Vaši podřízení pracovat z domova? Sledujete nějak, co v práci dělají a zda nedělají vedle práce ještě něco jiného? ←
(průzkum pro diplomovou práci, cca 10 minut)
Základní údaje o provedeném průzkumu
Autor průzkumu: | Ladislav Hrbáček |
---|---|
Šetření: | 22. 01. 2021 - 18. 02. 2021 |
Počet respondentů: | 133 |
Počet otázek (max/průměr): | 22 / 21.98 |
Použité ochrany: | žádné |
Zobrazení otázek: | celý dotazník najednou |
Návratnost dotazníků: | 79,2 % |
Návratnost dotazníků je dána poměrem vyplněných a zobrazených dotazníků. Jedná se o orientační údaj, který nebere v potaz ty oslovené respondenty, kteří ani nezobrazili úvodní text (neklikli na odkaz na dotazník). | |
Průměrná doba vyplňování: | 00.03:49 |
odpovědi & grafy segmentace závislosti zdroje dotazník citovat |
Úvodní informace zveřejněné respondentům
Dobrý den, prosíme Vás o vyplnění tohoto dotazníku, který pomůže zmapovat veřejné mínění o elektromobilitě v České republice. Obsahuje 22 otázek.
Dotazník je anonymní. Váš názor je pro nás důležitý.
Pokud si nebudete jistí svou odpovědí, zaškrtněte z nabízených možností tu nejvíce vyhovující.
Odpovědi respondentů
1. Pohlaví:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
muž | 76 | 57,14 % | 57,14 % |
žena | 57 | 42,86 % | 42,86 % |
2. Věk:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
26 až 35 let | 46 | 34,59 % | 34,59 % |
18 až 25 let | 35 | 26,32 % | 26,32 % |
36 až 50 let | 31 | 23,31 % | 23,31 % |
nad 50 let | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
méně než 18 let | 6 | 4,51 % | 4,51 % |
3. Zaměstnání:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
soukromý sektor | 60 | 45,11 % | 45,11 % |
jiné | 22 | 16,54 % | 16,54 % |
OSVČ/podnikatel | 20 | 15,04 % | 15,04 % |
státní sektor | 20 | 15,04 % | 15,04 % |
brigádník | 7 | 5,26 % | 5,26 % |
důchodce | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
4. V jakém kraji bydlíte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
Praha | 33 | 24,81 % | 24,81 % |
Středočeský | 19 | 14,29 % | 14,29 % |
Moravskoslezský | 13 | 9,77 % | 9,77 % |
Plzeňský | 13 | 9,77 % | 9,77 % |
Jihomoravský | 12 | 9,02 % | 9,02 % |
Královéhradecký | 9 | 6,77 % | 6,77 % |
Ústecký | 8 | 6,02 % | 6,02 % |
Olomoucký | 8 | 6,02 % | 6,02 % |
Zlínský | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
Liberecký | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
Vysočina | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
Jihočeský | 3 | 2,26 % | 2,26 % |
Pardubický | 2 | 1,5 % | 1,5 % |
Karlovarský | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
5. Jaký typ pohonu je podle vás nejekologičtější?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vodíkový | 39 | 29,32 % | 29,32 % |
elektrická energie | 25 | 18,8 % | 18,8 % |
hybridní | 19 | 14,29 % | 14,29 % |
LPG | 12 | 9,02 % | 9,02 % |
benzín | 10 | 7,52 % | 7,52 % |
CNG | 8 | 6,02 % | 6,02 % |
nafta | 3 | 2,26 % | 2,26 % |
Pěšky | 2 | 1,5 % | 1,5 % |
Nevím. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Záleží na způsobu provozu | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Asi vše od el.en. níže | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nedokážu posoudit | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
vlak | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nevim | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
vlastní nohy | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
solár | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
LNG | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
šlapcug | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
netuším | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
solární, ovšem používám naftu | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
lidská síla (kolo, koloběžka) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nevím, každá má něco | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nevm | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
6. Jaký typ dopravy využíváte při cestě do zaměstnání/školy?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
automobil | 61 | 45,86 % | 45,86 % |
autobus | 21 | 15,79 % | 15,79 % |
chůze | 16 | 12,03 % | 12,03 % |
tramvaj | 8 | 6,02 % | 6,02 % |
metro | 7 | 5,26 % | 5,26 % |
kolo/koloběžka | 5 | 3,76 % | 3,76 % |
vlak | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
momentálně cestu od postele k pracovnímu stolu pěšky, jinak jak kdy - od auta až po vlak | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
kombinace automobil nebo autobus+chůze | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
žádný, mám firmu přímo ve svém domě | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
MHD - tram+metro+bus | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
auto / moto | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
chůze, tramvaj, metro, vlak a příležitostnš bus | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
žádný, jsem doma | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
metro + autobus | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
pracuji doma - mám to pár kroků od postele k počítači | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Autobus, metro a tramvaj | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Autobus + metro + tramvaj. Opravdu všechny 3 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
7. Bydliště:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
město | 58 | 43,61 % | 43,61 % |
velkoměsto | 38 | 28,57 % | 28,57 % |
obec | 37 | 27,82 % | 27,82 % |
8. Vlastníte automobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vlastním | 85 | 63,91 % | 63,91 % |
nevlastním | 34 | 25,56 % | 25,56 % |
nevlastním, ale půjčuji si nebo si pronajímám | 14 | 10,53 % | 10,53 % |
9. Jaký typ pohonu má automobil, který využíváte?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
benzín | 71 | 53,38 % | 53,38 % |
nafta | 49 | 36,84 % | 36,84 % |
nevlastním ani nemám k dispozici automobil | 22 | 16,54 % | 16,54 % |
mám více automobilů s různými pohony - označte je | 7 | 5,26 % | 5,26 % |
LPG | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
elektrická energie | 2 | 1,5 % | 1,5 % |
Nemám automobil. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neřídím, nicméně manžel má auto na benzin | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
mám více automobilů na benzín | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
hybridní | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
10. Měsíčně najedu průměrně automobilem:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nevlastním řidičský průkaz | 23 | 17,29 % | 17,29 % |
do 2 000 km | 22 | 16,54 % | 16,54 % |
do 500 km | 20 | 15,04 % | 15,04 % |
do 1 000 km | 16 | 12,03 % | 12,03 % |
nad 2 000 km | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
vlastním řidičský průkaz, ale nejsem aktivním řidičem | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
do 100 km | 12 | 9,02 % | 9,02 % |
do 300 km | 10 | 7,52 % | 7,52 % |
11. Na kolik vás průměrně měsíčně vyjde provoz automobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
méně než 2 000Kč | 43 | 32,33 % | 32,33 % |
neplatím provoz žádného automobilu | 41 | 30,83 % | 30,83 % |
2 000 Kč až 5 000 Kč | 33 | 24,81 % | 24,81 % |
5 001 Kč až 10 000 Kč | 11 | 8,27 % | 8,27 % |
sběratel automobilů nebudu se rozepisovat | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
celkově cca. 10 - 15 tisíc Kč/měsíc | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nikdy jsem toto neřešil, je mi to uradený | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neřeším to, neb je mi to ukradene | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
3000 Kč, 2000 Kč, 2000 Kč, 3000 Kč | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
12. Přibližné stáří automobilu, kterým jezdíte:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
8 let a více | 48 | 36,09 % | 36,09 % |
nevlastním ani nemám k dispozici žádný automobil | 28 | 21,05 % | 21,05 % |
4 až 7 let | 23 | 17,29 % | 17,29 % |
1 až 3 roky | 21 | 15,79 % | 15,79 % |
méně než 1 rok | 6 | 4,51 % | 4,51 % |
15 a 27 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
85 let,44,34,32, 20,12,8 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
18 a 19 let | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
16 a 34 let | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
4 roky a 22 let | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
6 + 12 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
12, 6, 6, 15 | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
13. Souhlasíte s názorem, že by do centra města měl být zakázán vjezd autům, která produkují nadměrné množství zplodin?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „souhlasím”, „spíše souhlasím”, „nevím”, „spíše nesouhlasím” a „nesouhlasím”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
spíše souhlasím | 39 | 29,32 % | 29,32 % |
nesouhlasím | 35 | 26,32 % | 26,32 % |
spíše nesouhlasím | 27 | 20,3 % | 20,3 % |
souhlasím | 17 | 12,78 % | 12,78 % |
nevím | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
14. Přemýšlíte, že si pořídíte elektromobil?
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne, nemám o něj zájem | 99 | 74,44 % | 74,44 % |
ano, za více jak 10 let | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
ano, do 10 let | 13 | 9,77 % | 9,77 % |
ano, do 6 let | 4 | 3,01 % | 3,01 % |
ano, do 3 let | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
elektromobil už vlastním | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
15. Řídil jste už někdy elektromobil?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 103 | 77,44 % | 77,44 % |
ano | 30 | 22,56 % | 22,56 % |
16. Máte možnost si elektromobil dobít v bezprostřední blízkosti svého bydliště?
Povinná otázka, respondent se musel rozhodnout mezi odpověďmi „ano”, „nevím” a „ne”.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
ne | 63 | 47,37 % | 47,37 % |
nevím | 41 | 30,83 % | 30,83 % |
ano | 29 | 21,8 % | 21,8 % |
17. V případě, že budu pořizovat elektromobil, je pro mě nejdůležitější:
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nebudu pořizovat elektromobil | 75 | 56,39 % | 56,39 % |
dojezd na baterii | 52 | 39,1 % | 39,1 % |
dostupnost nabíjecích stanic | 49 | 36,84 % | 36,84 % |
cena elektromobilu | 44 | 33,08 % | 33,08 % |
náklady na údržbu | 33 | 24,81 % | 24,81 % |
spolehlivost | 33 | 24,81 % | 24,81 % |
cena elektrické energie | 30 | 22,56 % | 22,56 % |
využívání benefitů spojených s elektromobilitou (dotace, parkování v modrých zónách, v případě přidělení speciální značky se neplatí dálniční známka) | 15 | 11,28 % | 11,28 % |
18. Pokud bych pořizoval/a elektromobil, zaplatil/a bych ho:
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí nebo napsat odpověď vlastními slovy.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nebudu si pořizovat elektromobil | 79 | 59,4 % | 59,4 % |
z vlastních zdrojů | 39 | 29,32 % | 29,32 % |
pomocí půjčky | 11 | 8,27 % | 8,27 % |
pouze bych si ho pronajal/a | 3 | 2,26 % | 2,26 % |
Záleží na situaci | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
19. Jaká je podle vás největší překážka v rozšíření elektromobility?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
málo dobíjecích stanic | 81 | 60,9 % | 60,9 % |
cenová dostupnost | 78 | 58,65 % | 58,65 % |
nepřipravenost elektrických sítí v ČR | 77 | 57,89 % | 57,89 % |
žádné | 2 | 1,5 % | 1,5 % |
nízká hustota energie v akumulátorech (oproti třeba benzínu) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Že je většina lidí nebude využívat. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
uhlíková stopa je horší než u konvenčních vozidel | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dost lidí, kteří jsou schopni úvahy, že elektřina se nevyrobí ani zadarmo a většinou ani ekologicky - čímž poněkud "padá" myšlenka ekologičnosti těchto vozů | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nedostatečný dojezd | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dojezd | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dojezd na 1 nabití | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dotace a regulace | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Kvalita elektromobilu | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nevím, do problematiky nevidím | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologičnost výroby a likvidace akumulátorů | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
zatím utopie- špatná bezpečnost, nedokonalé technologie, neekologičnost -baterie, baterie jsou zatím největším problémem | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Když je na dálnici kolona a trvá třeba 2 hodiny, řidič nemůže v autě například topit, protože by se vybilo. Vlastní zkušenost. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
jejich nesmyslnost a neekologičnost | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
mala dojezdova vzdalenost, cena. neslysite motor a nevim jak bych poznala, kdy mam zaradit, | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Příliš složité systémy = větší šance, že se něco rozsype a doma na dvoře si to prostě spravit nemůžete. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Ekologická likvidace baterii | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Český povahový skanzen | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Neekologičnost baterií | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Malý dojezd | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dle mého reálně nejsou ekologické! | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
životnost akumulátoru, délka nabíjení | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Přechod ze zažité výroby a užívání klasických pohonných hmot | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
životnost baterii a následný prodej | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Celkově je to nesmysl.... O to víc budou zatíženy elektrárny. Tak že žádná ekologie. A hlavně si nedokážu představit nabíjení na sídlištích.... | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nebezpečnost při nehodách, nic moc ekologická výroba, malá životnost, složitost opravy, ... | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Není to překážka ale budoucnost: způsobí nárůst cen silové energie, kolapsy sítí a exhalace jinde... | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Není ekologicky | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
malá výdrž baterie | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
-slepá ulička , neekologické řešení (elektřina se někde musí vyrobit, výroba a likvidace baterií má nevyřešené dopady ) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologicke, neekonomicke, velká uhlíková stopa, nepripravenost sítě, nepohodlné... bráno od výroby po likvidaci | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
zatím je to nesmysl | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologičnost | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nerentabilnost a problémová likvidace baterií | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
20. Kolik jste ochotni investovat do elektromobilu? Nejlevnější elektromobily jsou např.: Renault Twizy (350 tis.), Škoda Citigoe iV (kolem 500 tis.) nebo e Aixam (435 tis.)
Povinná otázka, respondent musel zvolit jednu z nabízených odpovědí.
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nechci elektromobil | 84 | 63,16 % | 63,16 % |
do 600 tis. Kč | 32 | 24,06 % | 24,06 % |
do 1 mil. Kč | 16 | 12,03 % | 12,03 % |
1 - 2 mil. Kč | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
21. Jaké jsou podle Vás výhody elektromobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
nejsou hlučné | 78 | 59,54 % | 58,65 % |
ekologičnost | 54 | 41,22 % | 40,6 % |
nízké náklady na provoz | 40 | 30,53 % | 30,08 % |
spolehlivost | 11 | 8,4 % | 8,27 % |
žádné | 2 | 1,53 % | 1,5 % |
akcelerace při předjíždění | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
Žádné. | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
dle různých studií nevidím žádné | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
žádné, od výroby, přes provoz po likvidaci nejsou ekologické, jsou drahé a spolehlivos se teprve ukáže | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
zadne | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
neprodukují při běžném provozu jedy, nesmrdí | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
výhody nejsou | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
Nevím, nevlastním elektromobil | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nemá to výhody | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
rostou akcie Tesly | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
Pocit z moderní technologie | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
žádné, je se emise přesouvají na jiné zdroje | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
dynamika | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
dynamické parametry | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
pedofilove mohou lákat děti na autíčko na baterky | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
Nemají - kde se bude brát energie? Že slunečních elektráren? Co když nebude svítit slunce? .... | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
zatím nejsou žádné | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
žádná není | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
nevím | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
Nízké těžiště vozu díky bateriím | 1 | 0,76 % | 0,75 % |
22. V čem jsou podle Vás nevýhody elektromobilu?
Povinná otázka, respondent musel zvolit alespoň některou z nabízených odpovědí nebo dopsat nějakou vlastní (min. 1).
Odpověď | Počet | Lokálně % | Globálně % |
---|---|---|---|
vysoká pořizovací cena | 99 | 74,44 % | 74,44 % |
nízký dojezd | 98 | 73,68 % | 73,68 % |
délka nabíjení | 95 | 71,43 % | 71,43 % |
nedostatek nabíjecích stanic | 94 | 70,68 % | 70,68 % |
neekologičnost | 2 | 1,5 % | 1,5 % |
neekologičnost výroby elektrické energie | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
problematická recyklace akumulátorů (z ekonomických důvodů se nedělá) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
jsou neekologické. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
zdroje Lithia, ekologie | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
náklady na provoz při vysoké ceně se nikdy nevrátí, ekologičnost je sporná při nutnosti přestavby el. sítí výrobě el. z neobnovitelných zdrojů, nízké životnosti aj. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Dopady na ŽP jsou ve výrobě elektřiny, baterií a likvidaci baterií | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
velmi problematická ekologičnost | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
požáry | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
cena energie | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
ve výsledku (dlouhodobě) to vůbec ekologické není | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
dotace a regulace | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
uhlíková stopa se přesunuje sice mimo Evropu, avšak do zemí, které jsou zbědované co do životního prostředí. Obrovská spotřeba kobaltu a další materiálů. Dlouhodobá neudržitelnost. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Az prilis tiche. Spotreba energie. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologičnost výroby baterií | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nedostatek elektřiny | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologičnost výroby a likvidace akumulátorů | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nejsou slyšet (=problém pro starší chodce) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Je to pokrytectví - snížím emise na silnici, nicméně ta elektřina na dobití se stejně musí někde vyrobit a tam vzniká skoro stejná uhlíková stopa jak když jedu tím autem. Pouze jsme emise ze silnic přesunuli a koncentrovali do jiného místa. Když by teď všichni najednou měli elektromobil, naše a ani evropská soustava by to nezvládla... | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neslysim notor | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Není to ekologický dopravní prostředek | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
náklady a neekologičnost na výrobu elektřiny | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Neekologičnost baterií baterie obecně spotřebují víc elektrické energie než ze sítě | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
člověk musí plánovat delší jízdy, např. dovolenou, opravdu se nad tím musí přemýšlet. Pro mě je to zábava, ale někomu by to mohlo vadit. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
hlavně vyšší náklady - ekologie jen na oko | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
v reálu nejsou zdaleka ekologické | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nevím | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nebezpečnost při nehodě, riziko požáru při dobíjení, extrémně drahá výměna akumulátoru po expiraci jeho životnosti | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
evropské intervence do technického provedení | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Nejsou slyšet, chodec do nich může narazit (několikrát se mi to skoro stalo) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Mohou se během jízdy vypnout. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
U mobilních sítí je vidět nutnost aplikace FUP aby to síť utáhla. To bude i FUP na akční rádus? Můj diesel musí dožít se mnou. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neřeší dopravu jako ekologický problém | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
jen nevýhody, žádná vyhoda | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Elektrická síť to nezvládne | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
vysoké náklady na provoz při započtení rozdílu v pořizovací ceně elektro / spalovák | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
neekologičnost, dotace, hmotnost, propaganda, lži | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
životnost baterie (až odejde, je výhodnější koupit nové auto...) | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
co s vyřazenými bateriemi | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
V případě nehody/požáru náročné uhašeni a likvidace vraku. Servis/údržba baterii - nevybijet do nuly atd... Hmotnost baterii. | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
nerentabilnost a problémová likvidace baterií | 1 | 0,75 % | 0,75 % |
Citace
Výsledky průzkumu podléhají licenci Creative Commons Uveďte autora 3.0 Česko
Poznámky:
1) Globální procenta se počítají s ohledem na celkový počet respondentů, lokální četnost bere potaz pouze respondenty, kteří danou otázku zodpověděli.
2) U otázek typu "seznam - alespoň jedna" si mohli respondenti zvolit více odpovědí, proto součet procent u jednotlivých odpovědí nemusí dát dohromady 100 %
3) Na povinnou otázku musí respondent zodpovědět pouze v případě, kdy mu je zobrazena. Dotazník může obsahovat skoky mezi otázkami, takže lze na základě určitých odpovědí některé otázky přeskakovat.
4) Tato funkce je zatím v testovacím stadiu a je určena spíše pro zábavu - mějte na paměti, že může zobrazovat i nesmysly. V tomto momentě probíhá pouze automatická analýza dvojic výroků, zavislosti kombinací výroků můžete zatím sledovat pouze prostřednictvím funkce zjišťování závislostí odpovědí.